Toko in Kalives
#1
Kan iemand mij vertellen waar de toko precies zit ?

Ik weet waar ze zaten, maar ze schijnen te zijn verhuisd.
Quote
#2
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Op de locatie zoals die op het kaartje op de website staat zaten ze vorig jaar al.
Ik dacht dat ze daar juist niet meer zitten.
Maar goed, dan heb ik dat kennelijk verkeerd gedacht.

Thanks!
Quote
#4
Hoi Xander. Het zijn de buren van taverna Mythos in Kalives maar dan aan de zeekant. Kan niet missen. Mooi nieuw pand. Nog een groter assortiment. Misschien zien we je op 30 april op het pleintje in Vamos voor een oranjebittertje.
Groeten vanuit een warm Kalives.Ivonne
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#5
Niks misschien, daar kom ik!

Dat wil zeggen, als ik de oranjebitter mag inruilen voor een 'aspro krasi' o.i.d.
Quote
#6
Het adres op de website is inmiddels aangepast.
Binnenkort wordt de website aangevuld met nieuwe producten die in de Toko verkrijgbaar zijn. Nieuw producten zijn o.a; kant en klaar maaltijden en loempia's.

(12 March 2013, 20:59)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Niks misschien, daar kom ik!

Dat wil zeggen, als ik de oranjebitter mag inruilen voor een 'aspro krasi' o.i.d.

Jammer, dan ben ik net voor drie weken vertrokken naar Nederland.
Uitnodiging van Trix kan je niet afslaan he? Tongue
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#7
Ik mag gewoon naar Kreta. Ze heeft me niet uitgenodigd.
En ach, in de zomer ben ik er ook zes weken. We gaan voor de herkansing!
Quote
#8
(12 March 2013, 21:10)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik mag gewoon naar Kreta. Ze heeft me niet uitgenodigd.
En ach, in de zomer ben ik er ook zes weken. We gaan voor de herkansing!

Wellicht dat we elkaar later nog treffen.
Ik ga drie weken klussen bij onze dochter.

Ik heb het adres van de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




aangepast
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#9
Ik heb inmiddels de oranjebitter aangeschaft, gaat vast gezellig worden.
Quote
#10
hebt U ook kroket uit de muur ?

(13 March 2013, 00:15)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hebt U ook kroket uit de muur ?

Sorry, ik kon het niet laten, maar ik vind dit echt triest !
Quote
#11
Kroketten van de FEBO uit de muur zijn triest. Goed bereide kroketten zijn een delicatesse, evenals goede loempia's. Ik heb in Griekenland spullen staan voor als we na weken Grieks eten onbedwingbare trek krijgen in Indische, Chinese, Thaise of andere gerechten uit de wereldkeuken.
En oja de Griekse buren zijn dol op mijn zelf bereide Hollandse appeltaart, Marokkaans gepekelde citroenen en Indiase vijgen-chutney.
Quote
#12
Er is totaal niks triest aan. HET IS GEWOON LEKKER
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#13
(13 March 2013, 00:15)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hebt U ook kroket uit de muur ?

(13 March 2013, 00:15)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hebt U ook kroket uit de muur ?

Sorry, ik kon het niet laten, maar ik vind dit echt triest !

'Triest' is in deze context uiting geven aan onvoldoende begrip voor gevoelens. In het onderhavige geval, is het ontbreken van verdere ervaring, van hoe smaakt wordt beleeft bij personen, voldoende om tot een verkeerde uitspraak te komen.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#14
Zo was ik 2 jaar geleden in Mirtos/Zuid-Kreta. Nou ja, bij het eerste resto was het al prijs:" dag meneer, wat wilt U eten, vandaag hebben wij heerlijke nederlandse goulasj !" ik wist wel op voorhand dat er daar een nederlandse kolonie aanwezig was, maar ja, ik ga niet naar Kreta om nederlandse (?) goulasj te eten.
Met de auto aangekomen en direkt een onderkomen moeten zoeken, en ja, wat dacht je? De eerste vroeg 45 euro vr en studiootje, dat vond ik wel wat gortig, dus effe verder gezocht, en ja, bij iemand van Mirtos zelf: 25 euries (?) voor hetzelfde. Ik bedoel maar, waar zijn ze mee bezig ?; voor ze het weten hebben ze Benidorm op Kreta gecloned. Resultaat na 1 bezoek: neen, dank U, mij zien ze in Mirtos niet meer terug. Voor zoover ze dat daar niet begrepen hebben, doen ze maar rustig voort en serveren jullie de gasten lekkere bitterballen met patat en vragen ze voor een idiote wandeling 50 euries die je mits een beetje opzoekingswerk gratis en voor niets kunt doen, en maak maar reklame zo van: komen jullie nederlanders rustig bij ons, wij verstaan ons lekker onder elkaar; als jullie echt de plaatselijke bevolking willen gaan helpen zullen jullie wel uit een ander vaatje moeten tappen.
Quote
#15
gaan jullie nou ook tegen elkaar katten ?
Oranjebitter is lekker
een frietje met een kroket is lekker
Griekse yoghurt met ver fruit is ook lekker
En we kunnen en mogen het eten waar en wanneer we willen TOCH?????
Quote
#16
Nou Hilly, je weet dat een Vlaming ook wel een Bourgoendier wordt genoemd, maar Oranjebitter en petat met een kroket ?
Daarentegen echte lokale kretenzische yoghurt met verse noten en gedroogde vruchten overgoten met een overheerlijke donkerbruine lokale honing, tja, wij in Vlaanderen weten wel wat kiezen hoor !
En natuurlijk mogen jullie dat ook in Griekenland eten, maar moest ik een resto hebben en/of taverna in Kreta, zou ik ook geen boterhammen met stroop en/of pindakaas serveren, ik bedoel maar, denk je nou echt dat WIJ daarvoor naar Kreta gaan ?
Quote
#17
Misschien kun je dan beter helemaal niet naar Kreta gaan, maar naar minder toeristische oorden. Die zijn er ook ;)
Voor mij is Oranjebitter, een kroket en patat ook een horror idee om te eten/drinken op vakantie in Griekenland, maar als je er als Nederlander woont kan ik me goed voorstellen dat je daar zo nu en dan trek in hebt.
Quote
#18
(13 March 2013, 16:37)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien kun je dan beter helemaal niet naar Kreta gaan, maar naar minder toeristische oorden. Die zijn er ook ;)
Voor mij is Oranjebitter, een kroket en patat ook een horror idee om te eten/drinken op vakantie in Griekenland, maar als je er als Nederlander woont kan ik me goed voorstellen dat je daar zo nu en dan trek in hebt.

Nou weet je, ik ga al 25 jaar naar Kreta, en die minder toeristische oorden zijn er wel hoor, je moet alleen wat zoeken. Maar stel je even voor dat ik pal in het midden van de parking op het haventje van Aghia Galini een vlaamse frituur installeer (= een houten barak of in het beste geval een afgekeurde caravan) en daar lekkere frietjes met stoverij of, in het slechtste geval met stoverijsaus, verkoop met bovenop een lekkere vette plop mayonnaise. Wat moet de plaatselijke bevolking daar dan wel van denken ? Is ons eten niet goed genoeg mss ? Aan de andere kant, als je wil dat de evolutie de kant opgaat van een Benidorm met broodje Piet op elke hoek van de straat. Kijk waar ze ginder aanbeland zijn: de helft van alles staat leeg en te verkommeren en uit pure armoede steken ze vandaag Benidorm voor 90% vol met bejaarden die uit pure nostalgie naar ginder verhuizen omdat ze daar vroeger met hun ouders ook geweest zijn, toen het nog voor 90% spaans was. Tja ...Huh
Quote
#19
Als er echte goede Vlaamse frieten gebakken worden met zelfgemaakte mayo dan denk ik dat er best een markt voor is. Ik bedoel: die frieten die je in Griekenland in Griekse restaurants geserveerd krijgt bij je eten zijn meestal totaal fout bereid. Ze druipen van het vet, totaal niet knapperig en je kunt er een knoop in leggen. En oja courgetteballetjes zijn in feite ook kroketten hoor!
Quote
#20
(13 March 2013, 17:13)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als er echte goede Vlaamse frieten gebakken worden met zelfgemaakte mayo dan denk ik dat er best een markt voor is. Ik bedoel: die frieten die je in Griekenland in Griekse restaurants geserveerd krijgt bij je eten zijn meestal totaal fout bereid. Ze druipen van het vet, totaal niet knapperig en je kunt er een knoop in leggen. En oja courgetteballetjes zijn in feite ook kroketten hoor!

Ja, zo kan je blijven doorgaan natuurlijk, maar volgens mij reageer je toch verkeerd hoor: de frieten op kreta bvb zijn geen frieten, maar aardappelpartjes klaargemaakt in veel goede olijfolie, en die vind ik verdomd wel lekker, goed gekruid en waar je je brood lekker kunt in soppen, mmm ... Maar hebben natuurlijk niks met frieten of petat te maken, maar moet dat dan zo nodig ?
Quote
#21
@kritikaster Is het misschien een idee voor de Nederlanders op Kreta,
dat ze koninginnedag, dit jaar troonswisseling vieren met Oranjebitter met courgetteballetjes???
Quote
#22
Hilly dat vinden wij geen goed idee. Alhoewel ze wel heel erg lekker zijn.
Maar die eten we al regelmatig courgetteballetjes. Trouwens, kom je nog kalives dit jaar?
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#23
(13 March 2013, 17:47)hilly schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@kritikaster Is het misschien een idee voor de Nederlanders op Kreta,
dat ze koninginnedag, dit jaar troonswisseling vieren met Oranjebitter met courgetteballetjes???

ik heb je een PB gestuurd !Big Grin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kalives (West-kreta frank65 6 6.649 07 December 2012, 11:48
Laatste bericht: De Haarlemse mug.
  Kalives op het Griekse eiland Kreta populair bij gezinnen en gepensioneerden Antony 0 1.666 05 December 2012, 17:43
Laatste bericht: Antony

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)