Kijktip: Joanna Lumley in Griekenland
#1
A.s. zondag (17 maart) start de 4 delige documentaire op België Een, om 22.40 uur

JOANNA LUMLEY IN GRIEKENLAND
The land of the Ancient Greeks
Vierdelige documentaire reeks waarin de bekende Britse actrice Joanna Lumley op zoek gaat naar de geschiedenis, mythes en romantiek van Griekenland, het land dat wel eens de wieg van de Westerse beschaving wordt genoemd. Ook het hedendaagse Griekenland komt ruim aan bod.
Joanna's Griekse odyssee begint bij het Parthenon in Athene. Hier werden 2500 jaar geleden de kiemen gelegd van de Westerse beschaving: het ontstaan van o.m. democratie, wetenschap en geneeskunde. Van hieruit trekt Joanna verder naar het zuiden, meer bepaald naar Peloponnesos. Daar bezoekt ze spectaculaire mythische en historische locaties, en onderweg ontmoet ze Grieken die nog steeds beïnvloed worden door deze antieke regio. Haar route wijkt af van de toeristische trekpleisters naar plekken waar oude mythes en culturen nog steeds verder leven: de poorten van Hades (de onderwereld) en het verlaten schiereiland Mani bijv. Ook ontmoet ze dorpelingen die enkel al fluitend met elkaar communiceren en een van de meest bekende zangeressen ter wereld: Nana Mouskouri.
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#2
Ik heb vorige zondag al de eerste aflevering gezien, helemaal onverwacht want ik wist het niet op voorhand, en het was echt een interessante aflevering.
Volgende zondag zal dus de tweede aflevering zijn.

België Een noemt trouwens TV1.
TV1 is één van de zenders van de VRT (Vlaamse Radio en Televisie). De laatste jaren zijn veel Belgische (lees: nationale) bevoegdheden overgedragen naar de Gewesten... in dit geval dus het Vlaams Gewest.
Dit dus eventjes 'Off Topic', voor het geval iemand zich suf zou zitten te zoeken naar 'België Een'. Big Grin
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Lijkt me heel boeiend om zondag naar te kijken,
Vlagreco,is het ook mogelijk om voor afl.2 de 1ste uitzending terug te zien via uitzending gemist o.i.d.?
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#4
@Margaritha
Je kan alle afleveringen hier bekijken. Ieder aflevering is verdeeld in 3 x 15 min.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Het is een schitterende serie, ik heb hem al eerder gezien.
Quote
#6
Voor alle duidelijkheid en om in de toekomst misverstanden te vermijden, in Vlaanderen heb je volgende televisiezenders:
TV1,TV2 of ook Canvas/Ketnet genoemd, dit om de zaken te vergemakkelijken, VTM, 2BE, Vier, Vijf, Vitaya, 8, 12, en natuurlijk ook de regionale zenders, maar die noem ik niet op, want dan worden jullie echt pas tuureluurs.
Dus Belgie één, dat bestaat zeker niet, trouwens, Belgie bestaat niet, alleen maar op papier, je hebt Vlaanderen, Wallonie, Brussel en de duitstalige gemeenschap.
Vond dit wel effe interessant en relevant om te vermelden, want als ik door een moment van onoplettendheid Holland vernoem, krijg ik ook allerhande shit over mij heen gestrooid! Zo zie je maar, iedere gemeenschap heeft zijn "kwistenbiebers".
Quote
#7
Wordt jij niet ongelofelijk moe van al dat zinloze commentaar (in al die topics) wat je hier neer zet of beleef je er ook nog plezier aan.

Ik jaag soms weleens iemand in het harnas, maar ik heb het idee dat jij het een sport vind om zoveel mogelijk zinloos commentaar te geven voor richting de Nederlanders.
Is er geen Belgisch forum waar je je gram kunt halen jegens de Nederlanders die in Griekenland wonen of is dat nog niet uitgevonden in België, als dat zo is misschien een mooie kans om daar een forum te starten.
Lijkt mij voor veel mensen een stuk rustgevende.
O ja ik reageer niet verder op je antwoorden.
Quote
#8
(13 March 2013, 15:50)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wordt jij niet ongelofelijk moe van al dat zinloze commentaar (in al die topics) wat je hier neer zet of beleef je er ook nog plezier aan.

Ik jaag soms weleens iemand in het harnas, maar ik heb het idee dat jij het een sport vind om zoveel mogelijk zinloos commentaar te geven voor richting de Nederlanders.
Is er geen Belgisch forum waar je je gram kunt halen jegens de Nederlanders die in Griekenland wonen of is dat nog niet uitgevonden in België, als dat zo is misschien een mooie kans om daar een forum te starten.
Lijkt mij voor veel mensen een stuk rustgevende.
O ja ik reageer niet verder op je antwoorden.

Oh sorry, ik wist niet dat dit forum alleen vr nederlanders was hoor.
Quote
#9
Inderdaad een goede tip Angeliki. Ik heb de serie een poosje geleden al gezien op ITV (da's het voordeel van een schotel in je tuin Big Grin ). Interessant en erg mooi gefilmd.
Nu dus op de Vlaamse zender één met ondertitels voor degenen die geen Engels spreken.

Ik ga zeker weer kijken (zal de serie ook meteen in de Oriste-evenementenagenda zetten)
Quote
#10
Dank je wel, Ger! Daar kunnen we wat mee Big Grin
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#11
Lijkt me interessant en de moeite waard.
Bedankt voor de tip!
Quote
#12
Patrick,heb ze bekeken via de door jou aangegeven youtube aanwijzig,prachtig erg mooi het beeld ook,de moeite waard.
Morgenavond verder kijken via de t.v.
Dank je, ben ik helemaal bij voor morgenavond.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#13
Angeliki,dank destijds voor je tip over de prachtige uitzendingen van Joanna Lumley.
Gisteravond helaas de laatste aflevering over Griekenland,prachtig en indrukwekkend,m.n. het gedeelte over de Tweede Wereldoorlog
Wie van jullie een aflevering heeft gemist zie de tip van Patrick om het terug te kijken,zeer de moeite waard.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  TV-tip: Joanna Lumley in Griekenland op Één Ger 9 7.028 14 April 2015, 21:13
Laatste bericht: Margaritha
  Joanna Lumley's Greek Odyssey Patrick 6 6.227 03 January 2012, 20:32
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)