Vanavond op tv
#1
Vanavond op Canvas om 21.35 uur: Het verdriet van Europa.

In deze aflevering trekt Rudi Vranckx naar het land dat in de totale catastrofe terechtkwam: Griekenland.
Hij hoort er het ontroerende verhaal van een vrouw die uit armoede haar kinderen moest afstaan, maar spreekt er ook met een extreem rechtse politicus die ongegeneerd tekeer gaat tegen allochtonen.
#2
Voor meer info hierover, en ook voor de link naar het programma, zie de topic die al op ons forum bestond:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&highlight=vranckx
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
#3
O, dat was me even ontgaan...
#4
De documentaire van Rudi Vranckx leverde niets nieuws op en was niet diepgravend, eerlijk gezegd. Maar toegegeven, de titel is 'Het verdriet van Europa' en dat was precies wat hij liet zien. De lichte teleurstelling lag dan ook aan mijn verwachtingen.

Een nederlandse (tv)journalist zou het trouwens zeker niet beter doen. Voor diepere achtergronden richt ik me liever op engelse en vooral duitse journalistiek - kennelijk hebben die meer budget voor het betere werk en ook een wat grondiger instelling.

En zeg, Vlamingen, wanneer sluiten jullie je nou eens bij Nederland aan? (Andersom mag ook.) Wij hebben dringend behoefte aan MEER humor en cultuur, en MINDER rotte pulp op tv, en zo hebben we ook een wat grotere lezers/kijkers basis voor betere journalistiek!
Eigenlijk is de laatste hoop voor Nederland dat de Vlamingen ons wat komen leren. Dat is inclusief de patatten en de parelhoenlevertjes in gembersaus, en 'Wie is de mol' (en nog veel erger programma's) mogen jullie van harte komen uitfluiten.
#5
@Petraki: als je alle rotte pulp van de vlaamse zenders bijeen raapt moet je in je plaats waar je woont een tweede containerpark openen. Ik denk niet dat U daar zit op te wachten ! Op het gebied van het culinaire ben ik volledig met U akkoord: jullie zouden van ons nog iets kunnen leren, maar eigenlijk hebben wij dat in de loop der tijden van de fransen overgepikt en hebben daar dus eigenlijk zelf geen verdienste aan, maar wij zijn nu éénmaal meer Bourgondisch aangelegd maar desalniettemin kunnen wij de griekse keuken ook smaken !
#6
(14 March 2013, 03:40)petraki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De documentaire van Rudi Vranckx leverde niets nieuws op en was niet diepgravend, eerlijk gezegd. Maar toegegeven, de titel is 'Het verdriet van Europa' en dat was precies wat hij liet zien. De lichte teleurstelling lag dan ook aan mijn verwachtingen.

Een nederlandse (tv)journalist zou het trouwens zeker niet beter doen. Voor diepere achtergronden richt ik me liever op engelse en vooral duitse journalistiek - kennelijk hebben die meer budget voor het betere werk en ook een wat grondiger instelling.

En zeg, Vlamingen, wanneer sluiten jullie je nou eens bij Nederland aan? (Andersom mag ook.) Wij hebben dringend behoefte aan MEER humor en cultuur, en MINDER rotte pulp op tv, en zo hebben we ook een wat grotere lezers/kijkers basis voor betere journalistiek!
Eigenlijk is de laatste hoop voor Nederland dat de Vlamingen ons wat komen leren. Dat is inclusief de patatten en de parelhoenlevertjes in gembersaus, en 'Wie is de mol' (en nog veel erger programma's) mogen jullie van harte komen uitfluiten.

@Petraki;
Ik weet niet in welke provincie jij woont, maar het zou volgens de bewoners van beneden de moerdijk inderdaad beter zijn dat terug ze samen met Vlaanderen verder kunnen gaan . Alles boven de moerdijk mag den duits hebben,dan zijn de Brabanders etc er tenminste van af. Verder de walen bij Frankrijk , nog zoeen land waar ik niet zou willen wonen, de oostkantons ook terug bij die heimat. En van Brussel maken ze één grote parking voor de op Vlaams grondgebied gelegen vliegveld Zaventem.
En wat die Engelse en Duitse joernalistiek betreft, die zijn nog meer vooringenomen dan je zou kunnen vermoeden, dus pak dat ook maar met een koreltje zout, of een hele zak stooizout.

Sto Kallo
Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




#7
deze brabander denkt dat het beter is dat alle vlamingen en walen in Belgie blijven.
Al is het alleen vanwege de taalbarrière!
#8
En deze wereldburger (van origine Haagse) denkt dat jullie allemaal afdwalen van het onderwerp.
#9
en deze burger weet dat Vlaanderen als Staat goed kan boeren, wij hebben Wallonie en Brussel niet nodig !
Dus in wezen: Belgie barst !

Maar je moet in Belgie leven om dat te begrijpen !

en terwijl dat we toch bezig zijn, en dit ter info, het Belgisch Koningshuis mag terzelfdertijd ontploffen als het landje Belgie, want dat is ook maar een samenraapsel van door inteelt gekweekte idioten en profiteurs waarvoor iedere Vlaming enkele weggegooide euries moeten neertellen elk jaar. En ook dat is een groot verschil tussen Vlaanderen en Nederland: jullie verafgoding en idiotie tov Het Oranjehuis, hahaha, wat een bende!
En neen, ik ben deze morgen niet met het verkeerde been uit bed gestapt, dit is gewoon de realiteit.
#10
Mag iedereen op deze site alles zeggen? Dit slaat toch nergens meer op. Laten we ons houden aan Griekenland en de Griekse mensen dat vinden de meesten toch prettiger
#11
(14 March 2013, 13:37)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mag iedereen op deze site alles zeggen? Dit slaat toch nergens meer op. Laten we ons houden aan Griekenland en de Griekse mensen dat vinden de meesten toch prettiger

Wie is hier begonnen ?? Toch niet PETRAKI het engeltje.
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.Tongue

Sto Kallo
Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




#12
(14 March 2013, 14:58)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 March 2013, 13:37)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mag iedereen op deze site alles zeggen? Dit slaat toch nergens meer op. Laten we ons houden aan Griekenland en de Griekse mensen dat vinden de meesten toch prettiger

Wie is hier begonnen ?? Toch niet PETRAKI het engeltje.
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.Tongue

Sto Kallo
Jef Dockx

Albert, ? uit Laeken ?, bent U het ?Tongue
#13
(14 March 2013, 15:04)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 March 2013, 14:58)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 March 2013, 13:37)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mag iedereen op deze site alles zeggen? Dit slaat toch nergens meer op. Laten we ons houden aan Griekenland en de Griekse mensen dat vinden de meesten toch prettiger

Wie is hier begonnen ?? Toch niet PETRAKI het engeltje.
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.Tongue

Sto Kallo
Jef Dockx

Albert, ? uit Laeken ?, bent U het ?Tongue

Tok niet waarde landkenoot. Tongue

BTW Huis van appelsien. In Bad Arolsen staat een Kasteeltje van een of andere adelijke famillie met de naam WALDECK. En aldaar is geboren Adelheid Emma Wilhelmina Theresia,bij de Nederlanders zal wel een belltje rinkelen. Dus heel dat gedoe met koningen en koninginnen echt één pot nat.
Het kasteetje of , Residenzschloss zoals ze daar zeggen, ken ik maar al te best, Ik heb 8 jaar van mijn leven doorgebracht in Arolsen, dik tegen mijn goesting. Maar ja de Russen zouden eens kunnen komen hé, en iemand moet ze dan tegenhouden.Big Grin

Sto Kallo
Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




#14
Tjonge jonge, is het weer eens zover Angry Huh
27 mailtjes met klachten over berichten op het forum in 2 dagen tijd. Ik word er bijna wanhopig van hoe sommigen zich menen te moeten gedragen op dit forum. Ik heb de "rapporteren"-knop onder de berichten direct weer geactiveerd. Om te voorkomen dat men zich gaat afvragen waarom z'n account niet meer werkt nog even de werking ervan:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dus niet achteraf bij mij komen zeuren; een gewaarschuwd mens telt voor twee (tenminste, dat zou je verwachten).

Wederom een van oorsprong informatieve topic om zeep geholpen dus sluit ik 'm maar om erger te voorkomen. Te triest voor woorden, maar helaas.

PS: Frederique: toch enorm bedankt voor de tip; ik weet zeker dat veel leden het waardeerden up

UPDATE: ik krijg zojuist signalen dat de betreffende personen ook hatelijke PB's versturen. Tip: mocht je daar geen trek in hebben zet de persoon in kwestie gewoon in je 'negeer'-lijst in je profiel en je hebt geen last meer. Verder gewoon niet op regaren dan gaat de lol er gauw vanaf.


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)