Als de vos de passie preekt, boer let dan op je kippen.
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&DocID=1018938&srv=107

Γ. Στουρνάρας: "Δεν κουρεύονται καταθέσεις στην Ελλάδα"
Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/03/2013, 17:23
Τελευταία ενημέρωση: 17/03/2013, 20:00
Τη ρητή διαβεβαίωσή του ότι οι καταθέσεις στην Ελλάδα είναι απολύτως διασφαλισμένες, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων στις τρεις κυπριακές τράπεζες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, έδωσε εκ νέου, το απόγευμα της Κυριακής, ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου, όπου συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Slechts half-om-half begrepen, Jef, niet iedereen is vloeiend in Grieks. Je mag em graag een beetje vertalen.
Zover ik heb begrepen, zegt de griekse Minister van Financiën, dat dit Griekenland niet kan overkomen ?

Hé, maar nu wordt ie pas echt mooi.
De heer Anastasiades, nog maar net president van Cyprus, heeft vanavond beloofd dat de mensen die hun spaargelden zullen aanhouden op een Cypriotische bank, de helft van hun afgeknepen 'tax' terug gaan zien in de vorm van publieke dividenden in het (nog te ontginnen) Cypriotische gas.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ja, dat gaat zeker iedereen geloven. En mocht de belofte toch nagekomen worden, dan doen de Russen ook mee? Waar houdt deze klucht op?
Quote
#3
(18 March 2013, 03:51)petraki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Slechts half-om-half begrepen, Jef, niet iedereen is vloeiend in Grieks. Je mag em graag een beetje vertalen.
Zover ik heb begrepen, zegt de griekse Minister van Financiën, dat dit Griekenland niet kan overkomen ?

Hé, maar nu wordt ie pas echt mooi.
De heer Anastasiades, nog maar net president van Cyprus, heeft vanavond beloofd dat de mensen die hun spaargelden zullen aanhouden op een Cypriotische bank, de helft van hun afgeknepen 'tax' terug gaan zien in de vorm van publieke dividenden in het (nog te ontginnen) Cypriotische gas.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ja, dat gaat zeker iedereen geloven. En mocht de belofte toch nagekomen worden, dan doen de Russen ook mee? Waar houdt deze klucht op?

Maar Petraki toch, ik heb geen zes jaar avondschool gevolgd, en ontelbare uren thuis bezig geweest met de Griekse taal, om op te treden as tolk op een of ander prikbord. Ik ga daar echt niet aan beginnen want dan is het hek weer van de dam, omdat een andere prikker het anders meent te lezen of te weten. Door een vertaler halen is een oplossing als je snel door een lang artikel wil scannen mat je ogen, want die vertaling zijn echt niet de weergave van wat er in het origineel staat. Bepaalde werkwoorde vormen zijn hem onbekend, en heel vaak zeg maar voor 88% wordt er geen rekening gehouden met toch een heel belangrijk woordje en dat " δεν " wat dus resulteert in het tegengestelde bij de vervoeging van een werkwoord. Dus moet je die vertalng met met een koreltje zout nemen maar met een hele zak strooizout.
Nogmaals ik begin er niet aan mijn versie van de vertaling hier neer te pennen, sorry. Het is geen kwestie van egoisme maar gewoon een nuchtere benadering van het spreekwoord " de vos wil wel kersen eten, maar niet plukken" of beter " De gebraden kippen komen ook niet in mijn mond binnen gevlogen." Iedereen is door de natuur voorzien van een grijze massa, hoe die gebruikt wordt is een individuele kwestie. Een menselijk geheugen is fenomenaal , maar je moet het stimuleren. En een levenlang leren. Het is met je hersen net zoals met je spieren, als je ze niet gebruikt verdwijnen ze.Die JE is algemeen bedoeld , dus dat moet je niet op uw krachten nemen hé. Zo ik sluit dit gesprekje af want het is al bijna terug dag en ik zou toch even de binnen kant van mijn oogleden willen bestuderen.
Kali Nichta;
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
@Jef. Een samenvatting in twee regels, en jouw eigen interpretatie voldoet hoor. En eet de soep niet zo heet als ie wordt opgediend Smile)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Meningen, de zwartste en de witste maar vooral donker grijze, vind je hier wel, maar belangrijker nog: veel links naar bronnen die wij in ons kleine taalgebied niet zo makkelijk vinden. Morgen wordt cruciaal (ratificatie in het Cypr. parlement), en de gevolgen zouden onoverzienbaar kunnen zijn, is de teneur.

En ik ga ook kijken of mijn bed er nog (voor 90%?) staat...
Quote
#5
(18 March 2013, 04:16)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 March 2013, 03:51)petraki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Slechts half-om-half begrepen, Jef, niet iedereen is vloeiend in Grieks. Je mag em graag een beetje vertalen.
Zover ik heb begrepen, zegt de griekse Minister van Financiën, dat dit Griekenland niet kan overkomen ?

Hé, maar nu wordt ie pas echt mooi.
De heer Anastasiades, nog maar net president van Cyprus, heeft vanavond beloofd dat de mensen die hun spaargelden zullen aanhouden op een Cypriotische bank, de helft van hun afgeknepen 'tax' terug gaan zien in de vorm van publieke dividenden in het (nog te ontginnen) Cypriotische gas.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ja, dat gaat zeker iedereen geloven. En mocht de belofte toch nagekomen worden, dan doen de Russen ook mee? Waar houdt deze klucht op?

Maar Petraki toch, ik heb geen zes jaar avondschool gevolgd, en ontelbare uren thuis bezig geweest met de Griekse taal, om op te treden as tolk op een of ander prikbord. Ik ga daar echt niet aan beginnen want dan is het hek weer van de dam, omdat een andere prikker het anders meent te lezen of te weten. Door een vertaler halen is een oplossing als je snel door een lang artikel wil scannen mat je ogen, want die vertaling zijn echt niet de weergave van wat er in het origineel staat. Bepaalde werkwoorde vormen zijn hem onbekend, en heel vaak zeg maar voor 88% wordt er geen rekening gehouden met toch een heel belangrijk woordje en dat " δεν " wat dus resulteert in het tegengestelde bij de vervoeging van een werkwoord. Dus moet je die vertalng met met een koreltje zout nemen maar met een hele zak strooizout.
Nogmaals ik begin er niet aan mijn versie van de vertaling hier neer te pennen, sorry. Het is geen kwestie van egoisme maar gewoon een nuchtere benadering van het spreekwoord " de vos wil wel kersen eten, maar niet plukken" of beter " De gebraden kippen komen ook niet in mijn mond binnen gevlogen." Iedereen is door de natuur voorzien van een grijze massa, hoe die gebruikt wordt is een individuele kwestie. Een menselijk geheugen is fenomenaal , maar je moet het stimuleren. En een levenlang leren. Het is met je hersen net zoals met je spieren, als je ze niet gebruikt verdwijnen ze.Die JE is algemeen bedoeld , dus dat moet je niet op uw krachten nemen hé. Zo ik sluit dit gesprekje af want het is al bijna terug dag en ik zou toch even de binnen kant van mijn oogleden willen bestuderen.
Kali Nichta;

Dus de meerderheid op dit Nederlandstalig forum gebruikt de grijze massa niet, gelukkig hebben we jou om vol te pennen met Grieks wat de velen niet "voldoende" beheersen AngryAngry
Ik vindt jou een beetje arrogant overkomen.
Henk.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De realiteit in Griekenland is een beetje anders dan dat men ons wil doen geloven Ernst 21 7.818 28 April 2018, 14:35
Laatste bericht: metaxa
  Nog vier weken en dan: 'Griekse' boekenmarkt... Corry 8 4.826 05 May 2014, 08:49
Laatste bericht: Corry
  rooms tho let beeken 1 1.966 06 January 2014, 17:48
Laatste bericht: neos-mousafiris
  Ach even de winter door, en dan: LENTE.....! Bart0riste 1 2.209 21 December 2013, 19:47
Laatste bericht: greece67
  Gaat het dan toch langzaam de goede richting op??? Damiaatje 18 11.411 09 May 2013, 23:12
Laatste bericht: messara
  Liever naar pretpark dan naar Kreta? Ger 6 4.874 28 April 2013, 17:42
Laatste bericht: De Haarlemse mug.
  Als de vos de passie preekt... Wick 3 3.360 22 June 2012, 14:44
Laatste bericht: philippos
  EK-wedstrijd tegen Duitsland meer oorlog dan voetbal Markos 0 1.450 22 June 2012, 11:01
Laatste bericht: Markos
Wink Je passie op de werkvloer rhodos 9 7.306 03 June 2012, 11:58
Laatste bericht: Ger
  Zullen de Grieken het dan toch weer doen? Alepoύ 3 4.185 11 March 2011, 09:00
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)