Jullie favoriete naaktstrand in Griekenland
#1
       

Hallo,

Voor alle bezoekers hier op het forum die ook af en toe het naaktstrand bezoeken.

Wat is jullie favoriete naaktstrand in Griekenland?

Wij gaan dit jaar voor de 3e x op rij genieten op Tsamadou in Samos.

Misschien dat we volgend jaar eens gaan orienteren om naar een lekker ander naaktstrand te gaan en horen graag jullie ervaringen.
We zoeken dan geen afgelegen strandjes, maar iets waar je bedden en parasols kan huren en wat eten en drinken krijgen.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen

Marcellos
Quote
#2
Wij zoeken zelf over het algemeen een (ongerept) strand op, waar we gewoon een handdoekje uitspreiden.
Gebleken is dat het merendeel van de stranden met de nodige voorzieningen meestal niet naturistvriendelijk is.
Maar er zijn uitzonderingen; deze zijn voornamelijk in het zuiden van Kreta te vinden, bijvoorbeeld Paleochora, Mikro Amoudi nabij Plakias en het strand bij Plakias zelf. Tevens op (het niet zo eenvoudig bereikbare) Red Beach in de buurt van Matala. Verder staan er op het uitgestrekte Kommos Beach (een van onze favoriete stranden) op sommige gedeelten ook bedden, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of dat al dan niet naturistisch is...
Ook het plaatsje Plaka op het Cycladeneiland Naxos is wellicht een aanrader voor jullie.

In ieder geval voor dit jaar alvast veel plezier op Samos gewenst!
Quote
#3
(01 April 2013, 16:03)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zoeken zelf over het algemeen een (ongerept) strand op, waar we gewoon een handdoekje uitspreiden.
Gebleken is dat het merendeel van de stranden met de nodige voorzieningen meestal niet naturistvriendelijk is.
Maar er zijn uitzonderingen; deze zijn voornamelijk in het zuiden van Kreta te vinden, bijvoorbeeld Paleochora, Mikro Amoudi nabij Plakias en het strand bij Plakias zelf. Tevens op (het niet zo eenvoudig bereikbare) Red Beach in de buurt van Matala. Verder staan er op het uitgestrekte Kommos Beach (een van onze favoriete stranden) op sommige gedeelten ook bedden, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of dat al dan niet naturistisch is...
Ook het plaatsje Plaka op het Cycladeneiland Naxos is wellicht een aanrader voor jullie.

In ieder geval voor dit jaar alvast veel plezier op Samos gewenst!

het gedeelte van Komos Beach waar de bedden op staan is niet naturistisch, je moet een 100 meter verder wandelen naar rechts van de rotsklippen weg en je bent er, daar waar je 2 eenzame bomen vindt begint het naturistisch strand.Cool
Quote
#4
Inderdaad, het grote zandstrand in Paleochora! Het meest rechtse deel (vrij groot) ervan is naaktstrand, mét bedjes en parasols en mét een tentje op het strand waar je lekker wat kunt lunchen of koude drankjes kan halen. Kom er al jaren, erg fijn. Aanrader.
Het dorp Paleochora is ook erg gezellig, beetje rommelig, maar alles is er. Leuke winkeltjes, heerlijke terrassen in de hoofdstraat, veel keuze uit restaurantjes, sommige wat toeristisch, maar ook hele fijne traditionele.
Quote
#5
[Afbeelding: 9rrlsg.jpg]

Komos beach op het grondgebied van Pitsidia, halverwege tussen Pitsidia en Matala op Zuid-Kreta
(eigen foto Mei 2012)
Quote
#6
Hallo,

Bedankt voor de reactie's.
Komos hadden we inderdaad ook oven op google earth opgezocht, maar hadden het idee dat het naakt gedeelte een beetje buiten de ligbedden ligt.
Ziet er ook wel lekker uit ja.

Frederique, ken jij het eiland Naxos verder ook?

Marcellos
Quote
#7
Ja, Naxos kennen we op ons duimpje; we zijn er dan ook 3 jaar achter elkaar geweest!
Een heerlijk eiland met tal van bezienswaardigheden en mooie (zand)stranden.
Het enige nadeel is de lange reis..
De eerste keer vlogen we op Mykonos en de andere malen op Santorini.
Het wachten op de ferry duurt vervolgens nogal lang, zodat je pas 's avonds op Naxos aankomt...
Maar als je er dan eenmaal bent... Prachtig!
Wij verbleven in het kleine plaatsje Agios Prokopios, met een naaktstrand ongeveer voor de deur.
Ook de op loopafstand gelegen stranden bij Agia Anna en Plaka waren super!
Het openbaar vervoer was er prima geregeld en op die manier zat je zo in de sfeervolle hoofdplaats.
Verder was het ook heel goed mogelijk om een dagtochtje naar andere eilanden, zoals Paros en Antiparos te maken.
Ik kan het jullie van harte aanbevelen!
Quote
#8
toen ik nog jonger was heb ik ook aan islandhopping gedaan, 1987, en dat was toen nog een echte belevenis, afstappen van de vleugelboot en mijn persoonlijke taxi van het pension uit stond gereed, ja: achterop de moto met mijn bagage tussen mij en de bestuurder van de moto ! hahaha
Was toen Samos, Ikaria en Patmos in 14 dagen, maar ik denk dat ik daar besmet ben met het Griekenlandvirus, en gelukkig is dat niet gevaarlijk.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke Griekse bank adviseren jullie? Remco en Birgitta 21 3.931 15 November 2020, 11:24
Laatste bericht: jerichrome
  lekker Grieks eten op zondag,wat eten jullie? chris 54 9.954 21 April 2020, 14:37
Laatste bericht: chris
  Wat is je favoriete uitzicht? Corry 22 6.874 15 April 2018, 11:06
Laatste bericht: JohanV
  Wat is jullie favoriete plek in Griekenland? Yorgos 107 104.429 30 October 2016, 18:53
Laatste bericht: Karidiès
  jullie mening: doen of beter van niet? Erwin 27 14.514 17 September 2012, 18:52
Laatste bericht: Leo en Sonja
  we maken jullie allemaal af...??? Fyfika 3 2.706 27 August 2012, 17:53
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  kennen jullie dit al? Wick 1 1.986 14 June 2012, 12:22
Laatste bericht: ADO
  wat denken jullie Arthur 4 5.110 05 April 2011, 08:10
Laatste bericht: ElsR
  Wat hebben jullie met Griekenland...? Faas 8 8.097 01 August 2010, 21:21
Laatste bericht: El Greco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)