Fodelianakis olijfolie                 
Somber weer met veel wind
#1
De afgelopen dagen en de komende dagen een dipje in het weer, als je van een dip kan spreken.

Hier in de regio van koxari op Kreta enige honderden meters hoog harde wind uit het zuiden en bijna een zonsverduistering.
foto genomen rond 15.00 uur.
[Afbeelding: 35cjrrp.jpg]

Alleen de temp daar was niks mis mee vandaag in de middag zeker een graad of 25.
Quote
#2
voor Nederland voorspellen ze ook een klein dipje voor het weekend,
iets onder nul met een stevig windje!!! (windkracht 6) en een paar winterse buien.
Ben het zo beu........
Quote
#3
Het ging (en gaat) vandaag flink tekeer. De stoelen lagen bij de buren en een paar bloempotten zijn gesneuveld. Ook is het hooikoorts seizoen weer volop begonnen, ik snotter en nies er op los en mijn ogen zien eruit alsof ik een liter raki heb gedronken.....
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#4
Berend,
Dat zal dan toch niet aan de raki van Makis en Dora in Vamos liggen.
Groet
Willem
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#5
Nee daar ligt het zeker niet aan.....die raki helpt alleen maar!Tongue
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#6
Liever hier op Kreta met wat wind en zand in de lucht, dan het weer van aankomende weekeinde in Nederland. Gevoelstemperaturen van -15 worden genoemd.
Net nog boodschappen gedaan en met korte mouwtjes beneden naar het dorp gewandeld. Was nog warm ook met 24 graden!!

Succes in Nederland aankomend weekeinde......
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#7
(21 March 2013, 19:02)Computer Boy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Liever hier op Kreta met wat wind en zand in de lucht, dan het weer van aankomende weekeinde in Nederland. Gevoelstemperaturen van -15 worden genoemd.

In België niks beters: zaterdag verwachten we opnieuw sneeuw, met een gure oostenwind tot 5 beaufort. Komende dinsdag zou het kwik zelfs overdag niet boven het vriespunt komen.
De winter haalde al fel uit sinds begin december, en nu, meer dan 3 maanden later, zitten we er nog mee opgescheept.
Zelfs de hele volgende week zou het koud blijven.

Het is snakken naar het heerlijk warme Griekenland!!!

koud
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#8
ook hier was het stormachtig met veel zand in de lucht, wel lekker warm (24 graden), maar... we moeten zo onze koffers pakken voor een (koude) vakantie naar Nederland. Heerlijk om iedereen weer echt te zien en te spreken, maar het is nog zo koud!!!! We proberen een beetje zonnewarmte mee te nemen naar het koude winterse noorden. Brrrrrrrrrrr
Barbaraki's signatuur beleef het echte Kreta op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
(22 March 2013, 13:11)Barbaraki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We proberen een beetje zonnewarmte mee te nemen naar het koude winterse noorden. Brrrrrrrrrrr

Goed plan;)

Henk
Quote
#10
Vandaag weer een flinke wind, maar dan vanuit het Noordwesten.
De temperatuur liep daarbij wel terug naar 16 graden.....brrrr. Morgen en zondag worden een rustdag in het weer, waarna op maandag de wind weer aanwakkert vanuit het Zuiden tot stormachtig.
Maar, een wind vanuit het Zuiden betekent dat de temperatuur weer flink oploopt. Kortom het is winderig op Kreta en de temperatuur fluctueert op en neer.

Voor iedereen in Nederland.....succes met de koude in het weekeinde en laten we hopen dat het dan over is. Op naar het voorjaar!
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#11
(22 March 2013, 19:51)Computer Boy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag weer een flinke wind, maar dan vanuit het Noordwesten.
De temperatuur liep daarbij wel terug naar 16 graden.....brrrr. Morgen en zondag worden een rustdag in het weer, waarna op maandag de wind weer aanwakkert vanuit het Zuiden tot stormachtig.
Maar, een wind vanuit het Zuiden betekent dat de temperatuur weer flink oploopt. Kortom het is winderig op Kreta en de temperatuur fluctueert op en neer.
Voor iedereen in Nederland.....succes met de koude in het weekeinde en laten we hopen dat het dan over is. Op naar het voorjaar!

Bij ons wordt het morgen maximaal 2 graden overdag, met een bijtende wind. Zondag en maandag nog amper het vriespunt en zelfs wat sneeuw. Da 's dus 16 graden kouder dan bij jullie...
Zowat de hele volgende week blijft het koud.
Pure winter...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#12
Ik wil jullie op Kreta idd niet horen mopperen. We mochten willen dat het hier 16 graden zou zijn ipv een gevoelstemperatuur van - 16.
Quote
#13
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
(22 March 2013, 21:58)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Tja, da 's iets anders dan
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#15
(22 March 2013, 22:18)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 March 2013, 21:58)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Tja, da 's iets anders dan
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





tegen wie zeg je het, ik woon in Aalst, dus ...Cool
Quote
#16
Het is een goed teken dat het in eindelijk goed weer is in Greece. In Kreta is het sowieso beter dan op het vaste land. Maar zag op de Epirus forum een foto, dat de lente zich daar ook laat zien. Tussen de Epirus en Kreta, ligt wel een een aantal honderden kilometers van elkaar af, denk zelf aan een 800 km !!. En ja de Epirus ligt dan ook meer aan de westkant en daar is het dan toch allemaal wat anders.

Maar ik kom er aan, danwel naar Perdika, dus ja,dan knapt het weer sowieso op haha.

Gr en veel zon plezier Cornelios
Quote
#17
Deze morgen, Oost-Vlaanderen, Aalst, zeeniveau 0 m, -3°; aan de grond -8° !
en 10 cm sneeuw
Quote
#18
morgen op Kreta weer zuiden wind met windkracht 9 tot 10! Alle potten maar weer goed vastzetten en dit keer de tuinstoelen niet buiten laten staan! Het hangt er wel sterk vanaf waar je zit op Kreta. Door de ligging vlak bij de Witte Bergen gaat het in Vamos bij zuiden wind altijd flink tekeer.
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#19
Wat somber weer (misschien in Koxare) hier in Agios een prachtig zonnetje en weinig wind, gisteren de boot op het droge gezet en nu bij 25 graden volop aan het werk.
[Afbeelding: 167o67a.jpg]
en als het te warm wordt ga ik in de schaduw onder de boot zitten. Big Grin
[Afbeelding: 350o2ky.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
Beste Artur ik zou toch eens op een datum letten wanneer bericht geplaatst is.
Je reactie komt een dag of drie te laat denk ik maar zo.
Quote
#21
(24 March 2013, 17:04)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Artur ik zou toch eens op een datum letten wanneer bericht geplaatst is.
Je reactie komt een dag of drie te laat denk ik maar zo.

Maakt niet uit @Kees, het weer is aan deze kant altijd warmer als bij jou in de heuvels boven Gouves.
grz ArtHur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#22
Ik ben meer dan dik tevreden over de temperatuur en de regio van Koxari waar zie je dit nog vanaf je terras als je in de morgen je koffie zit te drinken en de olijfboomgaard die bij het huis hoort gratis gemaaid wordt.
[Afbeelding: fvzsxv.jpg]
[Afbeelding: 6sugcn.jpg]
[Afbeelding: 6zv78y.jpg]

Trouwens de linker op de onderste foto is door ons inmiddels gereserveerd voor de paas BBQ Tongue
Quote
#23
Mooi uitzicht heb je hoor Cornelius up up . Je woont daar erg mooi en rustig zo te zien. Dit soort stekjes zouden mij ook wel kunnen bekoren. Ziet er lekker mals uit (dat gras bedoel ik dan ;) ) Ik kan me goed voorstellen dat die schapen daar ook zo over denken en daar wel raad mee weten.

(Is maar goed dat het schaap linksonder niet weet dat het voor hem binnenkort nog een héél stuk warmer gaat worden Blush )
Quote
#24
Ik vind het huis waar je in woont iets te ver van zee af, moet ik elke dag die berg af om naar mijn kaik te gaan.
Oja schapen heb ik ook in de tuin en een kat die ze in de gaten houd.
[Afbeelding: a32vwz.jpg]

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#25
@Ger en dat is het uitzicht naar het zuiden nog maar hebben ook nog een vergezicht naar het westen en het noorden waar we zelfs het eiland Dia kunnen zien.
Mij hoor je dan ook niet klagen, Cool
Quote
#26
(24 March 2013, 18:08)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi uitzicht heb je hoor Cornelius up up . Je woont daar erg mooi en rustig zo te zien. Dit soort stekjes zouden mij ook wel kunnen bekoren. Ziet er lekker mals uit (dat gras bedoel ik dan ;) ) Ik kan me goed voorstellen dat die schapen daar ook zo over denken en daar wel raad mee weten.

(Is maar goed dat het schaap linksonder niet weet dat het voor hem binnenkort nog een héél stuk warmer gaat worden Blush )

Dat schaap hoeft voorlopig niet bang te zijn @Ger, die arme lammetjes wel.
[Afbeelding: 2pov0y1.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#27
(24 March 2013, 18:24)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mij hoor je dan ook niet klagen, Cool

Kan ik me héél goed voorstellen ;)
Quote
#28
Yammie, lekker met de Paasdagen ... Een bout uit de oven met rozemarijn en knoflook... Smile
Quote
#29
Ik denk eerder dat NL dit weer krijgt oops
[Afbeelding: 2j5lzqq.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#30
en over een paar weken met pasen zien de lammetjes er zo uit
[Afbeelding: 2hywjsw.jpg]
Quote
#31
smakelijk eten!!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Veel mensen verdronken dit seizoen. chris 14 5.490 22 September 2016, 16:25
Laatste bericht: Leo

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)