The Dijsselbloem Principle
#1
Nou, vooruit dan!Ik ben ook de luiste niet.Hij vertelde opzettelijk gewoon de waarheid.Zeer, zeer zeldzaam bij EU- en andere politici:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En alsjeblieft nu niet weer opmerkingen dat Reuters maar een gewoon persburo'tje is, dat er van leeft zoveel mogelijk persberichten de wereld in te sturen.(Is echt al gebeurd, hoor!)
Quote
#2
En weer is er een topic totaal om zeep geholpen door oeverloos 'op de man'-geleuter Angry
Ik heb er nu schoon genoeg van en heb alle off-topic reacties (15!!) in deze draad verwijderd.

Dit is een Griekenland-breed forum waarop men over alle aspecten van het land kan discussiëren. Het hoeft niet altijd alleen over de witste stranden, de lekkerste tavernes of de dichtsbijzijnde flappentap in een Grieks dorp te gaan.
Enige diepgang of achtergrondinformatie is van harte welkom.
Dus aub altijd bij het onderwerp blijven, ook als je het er niet mee eens bent kan je dat op een nette manier ventileren. En bevalt het onderwerp niet; gewoon niet lezen en in ieder geval -zéker als je niets zinnigs te melden hebt- niet reageren. Bevalt de schrijver je niet, ook gewoon negeren. En bevalt dit forum niet, gewoon een andere zoeken. Ik heb nog wel wat leuke tips......

Bedankt voor ieders medewerking. Ik kan me voorstellen dat dit berichtje nogal boos overkomt. En zo is het ook precies bedoeld; ik ga niet lijdzaam toezien hoe een handjevol mensen telkens weer probeert Oriste om zeep te helpen terwijl ik er dagelijks energie, geld en tijd insteek, terwijl de overgrote meerderheid van de leden dagelijks graag even in dit virtuele kafeneion binnenwipt Angry

Vanaf nu vliegen lieden die topics om zeep blijven helpen en anderen blijven beledigen zonder verdere waarschuwing van het forum af. Ik ben er nu echt helemaal klaar mee Exclamation

Zo, dat moest er even uit. En nu graag ON-TOPIC verder in deze draad van Aleko, of helemaal niet. Dank u.

Ger
Quote
#3
@Ger: Goeie actie!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#4
Dank je wel Ger, ik ben het 100% met je eens.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#5
Ετσι μπραβο! Juist de veelzijdigheid van dit forum maakt het voor iedereen interessant. Ik hoop dat dit ook zo zal blijven. @Aleko; bedankt voor de link!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#6
Waarom ik zo dikwijls dit forum kom bekijken? Ik verwacht dan iets leuks op te steken zoals in een gezellig kafeneion. In dat kafeneion hoor je wie waar geweest is, en of hij/zij nieuwe interessante plekjes ontdekt heeft. Maar in dat kafeneion moet er even goed plaats zijn om het over maatschappelijke problematieken of levensbeschouwelijke thema's te hebben. Dergelijke discussies kan je alleen maar optimaal voeren als er een gemoedelijke sfeer heerst. Je gaat niet aan de toog gaan staan om je eigen gelijk op te dringen, of je mening vertellen aan iemand die niet luistert of geen begrip toont voor wat je denkt. En je vlucht het kafeneion uit als iemand begint te brullen of met stoelen begint te gooien. Het erge is dan dat goedmenende bezoekers dan liever wegblijven.
Neen, een gezellig kafeneion is een plaats waar eenieder zich op zijn gemak voelt, voor zijn mening kan uitkomen, maar vooral GERESPECTEERD wordt in zijn persoonlijkheid. De wereld is al moeilijk genoeg; dat zien we allemaal aan wat in Griekenland en nu ook in Cyprus gebeurt.
Daarom is het een grote meerwaarde als we, in volle respect tegenover mekaar, onze mening kunnen uitspreken. Zo had ik bijvoorbeeld een aantal dagen geleden de topic geopend over het spaargeld op Cyprus: in de eerste plaats om te weten hoe jullie er over denken. Dat er daarbij zeer uiteenlopende, maar gefundeerde meningen naar boven komen, vind ik meer dan normaal én bovendien bijzonder verrijkend. Die meningen geven ons de kans om ons eigen denken te kunnen verruimen.
Voor de rest hoop ik dat de ramen van het kafeneion heel blijven, en dat de voordeur niet uitgetrapt wordt.
Meteen ook een woordje van lof aan de waard van ons kafeneion, Ger, die er blijkbaar toch dikwijls moet over waken dat zijn glazen niet op de grond gekwakt worden. Goed dat hij zijn klanten nu eens ter orde roept. De volgende keer mag hij eens met een natte dweil in de richting van overtreders zwieren.
In elk geval blijf ik graag vaste klant, en blijf ik verlekkerd op de ouzerie-hapjes.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#7
Groot gelijk Ger, meestal lees ik alleen mee, soms een reactie. Maar de laatste tijd begint het te irriteren. Jammer dat het zo moet lopen.
Quote
#8
Terugkomend op de topic.

Opzettelijk gewoon de waarheid vertelde hij inderdaad, maar naderhand gaan draaikonten dat je het woord template niet kent maar wel een sjabloon hebt voor de toekomst ........ daar heb ik toch wel een teiltje bij nodig. Ik moest vanmorgen vroeg bij een nieuwsitem over een immigrant in de VS die ruim 262 miljoen euro won heel even denken aan mister Dijsselbloem met zijn template. Zou je zo'n bedrag nu bij de ECB kunnen onderbrengen? Want in Europees verband bezorgt het winnen van zo'n - overigens idioot hoog bedrag - je een acute aanval van migraine.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#9
Dan ons NL parlement vandaag, algemene bijval voor Dijsselbloem:
Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






"Banken worden niet meer alleen gered op kosten van de belastingbetaler, is het uitgangspunt."

En even later wordt gezegd:

"Dijsselbloem heeft duidelijk gemaakt dat er per situatie apart gekeken wordt. Er is geen algemene aanpak."

Mijn conclusie is dan: In Dijsselbloem z'n schoenen wil ik niet staan, maar vooral wil mijn belastingcenten terug vanwege dit parlement dat 'ja' en 'nee' als synoniemen beschouwt. Ik heb nog liever dat er vaag gedaan wordt, want dan weet je tenminste dat het politiek is.
Quote
#10
Jeroen Dijsselbloem vertelde al eerder de onverbloemde waarheid(zie boven).
Nu onthult hij tijdens een recent bezoek aan Athene dat er een tweede "haircut" aan zit te komen.Ik heb het nergens anders terug kunnen vinden.Daarom ontruk ik het hier nog even aan de vergetelheid voor degenen die zo'n toch wel heel pikante uitspraak op waarde weten te schatten.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)