Nieuw: koppeling IP-adres / woonadres
#1
UPDATE 2 april 2013:
LET OP: Onderstaand was uiteraard een 1-april grap
Big Grin Tongue Big Grin Tongue

De komende dagen zullen enkele softwareupdates op het forum worden geïnstalleerd waardoor Oríste enkele keren voor korte tijd offline kan zijn. Ik probeer het zoveel mogelijk in de nachtelijke uren uit te voeren zodat er zo weinig mogelijk overlast door uitval van het forum zal zijn.

Eén van de meest ingrijpende updates zal zijn de installatie van de nieuwe Ip-adres herkenningssoftware van Goggle IP/ Streetshot.
Deze software koppelt het door de schrijver van een bericht gebruikte IP-adres aan het bijbehorende huis/schrijfadres en toont links naast je bericht -onder je naam en het inmiddels bekende bewegende vlaggetje- een kleine afbeelding van de woning/straat/buurt (al naar gelang of er al Goggle-streetshot opnames van de omgeving zijn gemaakt en in de database voorkomen).

Om te kijken of dit bij jou al het geval is kan je alvast een kijkje nemen:
Voor Nederland:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Voor België:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Voor Griekenland:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Door op die verschenen afbeelding op Oriste te klikken zullen alle in de database beschikbare gegevens van dit adres op een nieuwe pagina worden getoond; te denken valt aan daar geregistreerde huis- en telefoonnummers, beroepen, nicknames van bewoners welke ook op andere fora actief zijn (mits dat betreffende forum Goggle-IP/Streetshot ondersteund uiteraard), of je wel of niet meespeelt in de postcodeloterij en meer van dit soort interessante wetenswaardigheden.

Ik ga de komende dagen hard aan de slag om e.e.a. nog in dit paasweekend operationeel te krijgen; ik hoop dat dit op paasmaandag vroeg in de ochtend het geval zal zijn.

NB: Ik kan me voorstellen dat een klein groepje mensen liever geen info of foto van z'n adresgegevens op dit forum wilt zien; in dat geval kan je -met een Goggle-IP/Streetshot account (eerst even registreren) - je gegevens desgewenst aanpassen. Uiteraard kan je ook even een PB'tje naar mij sturen dan zal ik ze proberen aan te passen.

Ik wens iedereen véél plezier met deze primeur op forumgebied.

Ger
Quote
#2
Veel succes Ger met het installeren van de nieuwe software
Quote
#3
Smile 
Daar ben je wel even druk mee. Maar, gezien de weersvoorspelling, is het toch geen weer om eruit te gaan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#4
Maandag hè? :)
Quote
#5
Ai, ik zal er toch niet met open ogen ingetrapt zijn ???????????????
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#6
Haha , Ger ik hoop dat dit óók een 1 April grap is !!
Quote
#7
Ger, kun je bij de kaartweergave dan meteen de nieuwe Live Streetview Button installeren? Ik heb hem al in gebruik. Als ik weet dat er digitale bezoekers zijn zwaai ik altijd even voor het raam. Leuk man!

Hoop dat je nog lukt voor maandag!

Groetjes,
TinaStatic
Quote
#8
(29 March 2013, 19:33)gradusn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ai, ik zal er toch niet met open ogen ingetrapt zijn ???????????????

zoek op google maar eens naar de tekst, hi hi

Henk
Quote
#9
Nou, daar ben ik dan mooi ingetuind!!
Quote
#10
Oh, gelukkig, ik vond het de laatste twee dagen al zo stil. Ik dacht dat iedereen nu boos was. Maar nu begrijp ik het. Mooie software, komt van pas. Ik was toch al van plan hier en daar een bezoekje af te leggen Big Grin.
Quote
#11
En hoe heet dat softwarepakket? Gotcha of 4-1 ?
Quote
#12
Oeps, tijd voor een proxy.......
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#13
(30 March 2013, 14:23)Computer Boy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oeps, tijd voor een proxy.......

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Henk
Quote
#14
Een proxy, inderdaad, zeg dat wel. Gelukkig hebben we Tor nog. Mij krijgt Ger niet :)

Je moet je welhaast afvragen of je nog wel berichten wilt plaatsen wanneer meteen je hele hebben en houden zichtbaar is.
Nog even en je BSN-nummer wordt er meteen bij geplaatst ;)
Quote
#15
(30 March 2013, 15:37)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nog even en je BSN-nummer wordt er meteen bij geplaatst ;)
Maar Xander toch, jij zou toch moeten weten dat dit volgens onze strenge privacywetgeving absoluut niet zou mogen Blush

Maarrr, je brengt me op een idee.........
Ik zat me af te vragen of inloggen met DigiD geen optie zou kunnen zijn. Maar goed, da's misschien weer een interessante en uitdagende job voor de vooruitstrevende Oríste-softwareontwikkelaars volgend jaar rond deze tijd Tongue
Quote
#16
Gaaf idee, inloggen met DigiD.
Kunnen we meteen al onze burgerzaken via het forum afwikkelen.
Wanneer jij dan even alles wat ingetoetst wordt afvangt en dat dan in ieders profiel hangt, alleen toegankelijk voor geregistreerde forummers uiteraard want het moet niet te gek worden, dan hebben we alles netjes op één plek bij elkaar.

Hoeven we elkaar ook geen vragen meer te stellen over elkaars privésituatie in geval van onverhoopte aanvallen van ongeremde nieuwsgierigheid, want die info is dan mooi toegankelijk voor alle leden.

Een heel mooi project. Helemaal mee eens. Wanneer je hulp nodig hebt geef je maar een seintje.
Quote
#17
Heerlijk verhaal, Ger, ik wacht in spanning de ontwikkelingen maandag af: stel me niet teleurTongue
wel even een verhaal van twee jaar geleden, te mooi om niet te vertellen. ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΚΑΛΝΤΕΡΙΜΙΩΝ ΝΟΤΙΟΥ ΠΗΛΙΟΥ, oftewel de vrijwilligers die de oude ezelpaden op de Pilion restaureren stuurden half maart een mailtje naar alle vrijwilligers dat ze al dat geploeter aan die paden meer dan zat waren. Dankzij een donatie hadden ze een machine aan kunnen schaffen die de boel in een keer glad buldozerde en asfalteerde en men vroeg vrijwilligers om de machine te leren bedienen. Iedereen was zo overdonderd door deze voortvarende aanpak dat de datum van de eerste demonstratie (juist: 1 april) niet opviel. In plaats daarvan regende het woedende mailtjes van vooral vrouwelijke vrijwilligers en massale aanmeldingen voor de lessen door de mannen! Om deze grap wordt nu nog gelachen, maar soms als een boer met kiespijn. Hou de friends in de gaten!:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Als dit in echt zou doorgaan zullen er heel veel leden 7 kleuren stront schijten, ze willen echt niet dat iemand in hun omgeving of op het werk weten waar ze mee bezig zijn, en dat geld voor heel veel fora.
Ik en nog een paar anderen zijn een open boek, van veel leden weet ik hun echte naam en waar ze wonen maar dat houd ik voor me zelf of ze moeten me de P uithangen.
Dus @Ger je bezorgt veel leden slapeloze nachten Big GrinBig GrinBig Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
Maar @Arthur toch : Me de P uithangen? waar staat die P nou weer voor? Puntneus?
Quote
#20
Wat dachten jullie de lange arm van...
Ik heb op mijn modem een terugslagklep gemonteerd.
Alles kan wel naar binnen, maar niets kan naar buiten.
Ik heb wel een speciale UTP-Kabel geplaatst.

Idea Idea Idea Idea Cool Cool Cool
Quote
#21
(30 March 2013, 19:57)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als dit in echt zou doorgaan zullen er heel veel leden 7 kleuren stront schijten, ze willen echt niet dat iemand in hun omgeving of op het werk weten waar ze mee bezig zijn, en dat geld voor heel veel fora.
Ik en nog een paar anderen zijn een open boek, van veel leden weet ik hun echte naam en waar ze wonen maar dat houd ik voor me zelf of ze moeten me de P uithangen.
Dus @Ger je bezorgt veel leden slapeloze nachten Big GrinBig GrinBig Grin


Big Grin
bravo
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
(31 March 2013, 02:07)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 March 2013, 19:57)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als dit in echt zou doorgaan zullen er heel veel leden 7 kleuren stront schijten, ze willen echt niet dat iemand in hun omgeving of op het werk weten waar ze mee bezig zijn, en dat geld voor heel veel fora.
Ik en nog een paar anderen zijn een open boek, van veel leden weet ik hun echte naam en waar ze wonen maar dat houd ik voor me zelf of ze moeten me de P uithangen.
Dus @Ger je bezorgt veel leden slapeloze nachten Big GrinBig GrinBig Grin


Big Grin
bravo

ConfusedBig GrinBig Grin Welcome back, Jef !
Quote
#23
UPDATE:
De oplettende Oríste-bezoeker zal het vast al gemerkt hebben: er is helemaal niets veranderd aan het forum. Het installeren van het nieuwe Goggle IP / Streetshot plugin is vannacht namelijk jammerlijk mislukt.
Nadat ik vrijwel de gehele afgelopen nacht bezig ben geweest met de installatie van 'dé primeur op forumgebied' bleek vanochtend tijdens eerste testsessies van de software dat er op de afbeeldingen van de leden helemáál geen juiste woonadressen werden getoond zoals dat de bedoeling zou zijn. In plaats daarvan foto's van mooie Griekse dorpjes, schitterende stranden, gezellige tavernes en romantische zonsondergangen. Als ik daarop klikte verschenen geen gegevens zoals dat eigenlijk de bedoeling en beloofd was, maar plaatsnamen van pittoreske bergdorpjes, lijstjes met nog te bezoeken plaatsen, favoriete plekjes waar men nog eens naar terug zou willen en - vreemd genoeg- telkens weer het logo van Oríste Huh .
Nadat ik uren had gezocht naar de reden waarom de gegevens niet bleken overeen te komen conform de handleiding van de software, werd het me ineens duidelijk: De software was nog ingrijpender als was beloofd.

In plaats van duidelijke adres- en andere gegevens toonde de software locaties die in de gedachten van de Oriste leden leefden; met andere woorden waar die leden op dit moment het liefst zouden willen zijn, cq welke locaties door hen zo gekoesterd werden. Het moge geen verrassing zijn dat de software in één klap duidelijk maakte waar ieders hart op dit forum helemaal vol van is: Griekenland :)

Jullie zullen begrijpen dat dit, hoe mooi ook, dermate privacy-gevoelig is dat ik meteen heb besloten om het project Goggle IP / Streetshot te beëindigen.
En waarom zouden we die gedachten ook via een pluginnetje automatisch willen tonen? Zeg nou eerlijk, gezellig met elkaar keuvelen over ons geliefde Griekenland kan toch gewoon via dit Oríste-forum? Daar kan geen software tegenop. Dus laten we het maar lekker zo houden zoals we dat inmiddels al bijna 4 jaar op dit stekkie doen.

Zo, ik ga nu even uitgebreid op zoek naar verstopte eieren in de tuin, heb namelijk helemaal genoeg van plugins, software of IP-adressen ;) .

Fijne tweede paasdag in Nederland en Vlaanderen, een fijne warme dag voor de mensen in Griekenland! Geniet ervan :)

Ger
Quote
#24
Ik zou eerst maar even gaan slapen na een hele nacht installerenBig GrinBig GrinBig Grin
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#25
Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Fijne paas verder en mooie gedachten en na deze doorwaakte nacht Tongue eerst fijne dromen over ons geliefde Griekenland
Quote
#26
Ger, ik weet dat je dat nooit zou doen, maar je zou zo de politiek in kunnen gaan!
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#27
(01 April 2013, 09:28)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De oplettende Oríste-bezoeker zal het vast al gemerkt hebben: er is helemaal niets veranderd aan het forum. Het installeren van het nieuwe Goggle IP / Streetshot plugin is vannacht namelijk jammerlijk mislukt.

Hoi Ger,

Ik zie het probleem al.....je hebt de verkeerde software gebruikt.
I.p.v. Goggle IP, kan je beter iets van Google gebruiken. Probeer Chrome eens!! Daar werken de plugins als een tierelier. Big Grin

Ger,

Hierbij de Google IP adressen, misschien dat je hier iets aan hebt. Dit dan wel zonder Streetshot plugin omdat je anders weer in de war raakt.

C:\Users\Henk>ping
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Pingen naar
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[74.125.132.99] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 74.125.132.99: bytes=32 tijd=72 ms TTL=44
Antwoord van 74.125.132.99: bytes=32 tijd=71 ms TTL=44
Antwoord van 74.125.132.99: bytes=32 tijd=70 ms TTL=44
Antwoord van 74.125.132.99: bytes=32 tijd=71 ms TTL=44
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)