Wat Cyprus aan Europa onthuldde.
#1
Voor wie interesse heeft om van nare en ons allen bedreigende ontwikkelingen kennis te nemen:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






en hieraan voorafgaand:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
@Aleko, ik denk dat de meeste mensen in Noord-Europa er nog niet klaar voor zijn om deze berichten als waar aan te nemen. Hoe dieper in de crisis, hoe meer je ziet en begrijpt hoe 'het spelletje' van bovenaf gespeeld wordt. Helaas betekent dit ook dat wij hier in het Zuiden al zover in de houtgreep zitten dat de enige redding massaal stemmen op links zou zijn. Dit met eveneens desastreuze gevolgen, zoals de schrijver van het artikel al beaamde -zij zouden de troika een halt toe kunnen roepen met alle gevolgen van dien-, maar het alternatief zou mijnsinziens nog erger zijn. In Griekenland zou die linkse partij Syriza kunnen zijn. Nikos woont op dit moment toevallig een bijeenkomst bij van een parlementslid van Syriza die een dag op Skyros is.

Waar ik nu bang voor ben, en waar ik mensen in mijn (directe en indirecte) omgeving voor wil waarschuwen, is extreem rechts. In het artikel en de reacties daarop, werd het ook al even aangehaald. Wat ik niet kan begrijpen is dat daar bij de politici van heel Europa zo weinig aandacht voor is. Ik voel mij inmiddels gevangen in een wespennest als ik zie wat er hier gebeurt. Scholen die binnen worden gevallen door neo-nazi's met de eis van lijsten waarop buitenlandse leerlingen te halen zijn, hetzelfde geldt voor ziekenhuizen die door deze 'want-a-be-gestappo's' worden onderworpen aan een controle op buitenlandse werknemers en volgens mij zelfs ook patienten. Er zijn nota bene 'scholen' gestart om mini-fascistjes te trainen. En alle propoganda laat zien waar zij als partij voor staan. De schaamte is weg. HET GEBEURT en wij (in Europa) laten het met zijn allen gebeuren. Voor velen (in het Noorden), omdat het nog een te ver van hun bed-show lijkt, voor anderen (in het Zuiden) uit angst, andere grote zorgen, of onwetendheid. Dat laat een handjevol fascisten straks de ruimte om alles maar te kunnen doen en laten wat zij willen en dat zal niet alleen beperkt blijven tot hier in Griekenland of Italie, maar dat zal zich langzaam maar zeker verspreiden over heel Europa als ze daar in Brussel de koers niet gaan wijzigen. En aangezien ik dat niet zie gebeuren -het wordt nota bene alleen maar erger- zullen wij als burgers op moeten staan. Niet alleen wij hier in Griekenland waar de hoop vergaan lijkt, maar ook in het Noorden, waar het -ondanks de situatie die ook daar niet meer is zoals het was- nog relatief rustig is.

Een revolutie lijkt steeds onvermijdelijker te worden, maar laat het dan alsjeblieft een linkse zijn!

Om toch met een semi-vrolijke noot te eindigen; er bestaan tegenbewegingen. Hoe klein soms ook:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#3
@Roos.Ik las en verdiepte me in de door jou gelinkte HUMAN LIBRARY zelden was ik het in zo sterke mate eens met zo een soort beweging.Heel troostrijk dat er mensen zijn die met zo'n beweging aan de basis bezig zijn.Dank voor dit contact.

En wat Europa betreft denk ik dat er toch inderdaad een revolutie nodig is,maar noch van links en noch van rechts.Die hebben bewezen allemaal hun ideologiën en machtsimperia te willen opleggen aan anderen.

Misschien nu eens een echte mensen-revolutie vanuit kleine gelijkgestemde groepjes, die zich over de hele wereld heen tot één machtige beweging van mensen van goede wil verenigen.

Voor het eerst in de wereldgeschiedenis hebben we een tool in handen waarmee dit mogelijkerwijs in beweging gezet kan worden:
De nu al volledig gecorrumpeerde social media kunnen wel degelijk óók gebruikt en/of omgeturned worden ten goede.

Daar hoop ik dan maar een beetje op.
Quote
#4
wie heeft deze film gezien?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
@Aleko: Ik heb het graag doorgegeven; het sprak mij ook aan. En over een echte mensen-revolutie, in de vorm zoals jij die beschreef, ipv links of rechts georïenteerde groepen; dat is misschien wel het beste, als het ooit zover komt.

@Tzimis: Pittige trailer. Had er nog niet van gehoord.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#6
@Tzimis.Niet gezien, wel gelezen op IMDb.Drukt het conflict Nationalisme vs Universele menselijkheid wel goed uit, lijkt mij ("als de vijand een gezicht krijgt".):


Kriegerin (2011)

Marisa, a 20-year-old German girl, hates foreigners, Jews, cops, and everyone she finds guilty for the decline of her country. She provokes, drinks, fights and her next tattoo will be a portrait of Adolf Hitler. The only place she feels home is the Neo-Nazi gang she belongs to, where hate, violence, and heavy parties are the daily rules. When 14-year-old Svenja joins the group, Marisa appears like a role model to her: she fits the purest idea of a combat girl fighting for the group's ideology. But Marisa's convictions will slowly evolve when she accidentally meets a young Afghan refugee. Confronted to him, she will learn that the black and white principles of her gang are not the only way. Will Marisa ever be able to get out of this group? Written by David Wnendt
Quote
#7
[Afbeelding: 35mpesy.jpg]
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)