De Griekse taal.
#1
Hoe spreek ik (schriftelijk) een reeds lang verloren gewaande Griekse vriend met de naam Vangelis voor het eerst weer zo dichterlijk mogelijk, met verklein- en koosnaampje aan? Beetje lichtvoetigheid en humor er in? Graag suggesties.Dank bij voorbaat.
Quote
#2
Gelaki? Heeft ook nog een link met γελάω, lachen ? Lachebekje in het NL?
Quote
#3
Ik bedoel eigenlijk toch meer iets in de buurt van Vasiliaki-mou, maar dan nog beter.
Quote
#4
Vangelaki lijkt mij.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#5
Sorry iedereen voor de verwarring.Het begint me kennelijk door te lopen. De goede brave man heet VASILIS.Ik durf bijna niet meer, maar alsjeblieft nieuwe suggesties, please...!
Quote
#6
Vasilaki, Billy, Billaki, Bilaras, Laki om er een paar te noemen.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#7
Dank @ADO.De 'B'-s moet ik als 'V'-s lezen? En waar komt dat 'Billy' vandaan.Dat is toch echt Engels met een 'plof B?'
Quote
#8
(18 April 2013, 21:47)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank @ADO.De 'B'-s moet ik als 'V'-s lezen? En waar komt dat 'Billy' vandaan.Dat is toch echt Engels met een 'plof B?'

Billy is een verengelst Vasilis, wordt vrij vaak gebruikt, vooral als er meer dan 1 Vasilis in de "parea" is dan wordt de 2e Vasilis soms Billy(s) genoemd of als de persoon een tijd in het buitenland heeft door gebracht. De B moet gewoon als B worden uitgesproken.

Veel succes!
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#9
Vasilis, (EN) Basil, Billy, Bill...
Ik stel voor: Yiassou Rocking Billy (ach nee dat liedje kent hij vast niet, en het was Vangelis, niet Vasiliks)
Of: Yiassou Vangelaki mou
Als je hem heeeel goed kent: Yiassou re Vangelaki mou (re komt van morè, moro = niet erg netjes, zoiets als 'you moron', dus dan moet het wel een heel goede vriend zijn).
Quote
#10
@ADO, @ElsR, @Maria niets tekort doend, heeft @Petraki de sfeer van de (vroegere) relatie het zuiverst ingevoeld. Het was - op z'n engels uitgedrukt - een 'joking relationship' van hoge kwaliteit.Zó ga ik het dus weer proberen op te pakken.Dank speciaal voor @Petraki.
Quote
#11
(19 April 2013, 15:13)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zó ga ik het dus weer proberen op te pakken.

Wel, wel, wel ...

Nee hoor, geintje, ik zal maar over die suggestie heen lezen. Succes in elk geval !
Quote
#12
Nou, nou, hij probeerde (tevergeefs overigens) ook nog mijn vriendin af te pikken.Niks aan de hand dus.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bio woorden uit de Griekse taal Karidiès 0 655 22 July 2023, 14:58
Laatste bericht: Karidiès
  Griekse taal door Petra en Karides Arthur 11 3.005 18 August 2019, 17:01
Laatste bericht: Karidiès
  Griekse taal voor in de auto EVERDINA 0 1.866 27 January 2017, 18:37
Laatste bericht: EVERDINA
  Nieuwe rubriek: Griekse taal oriste 7 16.995 09 November 2015, 11:22
Laatste bericht: Brandaki
  Griekse taal d.m.v. plaatjes Ger 1 3.151 06 April 2014, 21:44
Laatste bericht: Sophia
  GRIEKSE taal xrissi 17 13.004 08 October 2013, 18:02
Laatste bericht: Imogen
  griekse taal xrissi 13 9.509 03 May 2013, 12:34
Laatste bericht: Cor Nieuw Vennep
  Griekse taal op Twitter en Facebook Karidiès 6 5.210 30 July 2012, 08:06
Laatste bericht: Karidiès
  Η Ελληνικη γλωσσα-De Griekse taal Tana 0 2.175 27 May 2012, 12:32
Laatste bericht: Tana
  Beheersing Griekse taal Tol 25 15.489 26 March 2012, 09:57
Laatste bericht: Nanny

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)