Discussies: 27
Waarderingen:
4
Ik woon in: Zuidhorn
Ik ben momenteel in:

Wij zoeken zelf over het algemeen een (ongerept) strand op, waar we gewoon een handdoekje uitspreiden.
Gebleken is dat het merendeel van de stranden met de nodige voorzieningen meestal niet naturistvriendelijk is.
Maar er zijn uitzonderingen; deze zijn voornamelijk in het zuiden van Kreta te vinden, bijvoorbeeld Paleochora, Mikro Amoudi nabij Plakias en het strand bij Plakias zelf. Tevens op (het niet zo eenvoudig bereikbare) Red Beach in de buurt van Matala. Verder staan er op het uitgestrekte Kommos Beach (een van onze favoriete stranden) op sommige gedeelten ook bedden, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of dat al dan niet naturistisch is...
Ook het plaatsje Plaka op het Cycladeneiland Naxos is wellicht een aanrader voor jullie.
In ieder geval voor dit jaar alvast veel plezier op Samos gewenst!
Discussies: 0
Waarderingen:
0
Ik woon in:
Ik ben momenteel in:

Inderdaad, het grote zandstrand in Paleochora! Het meest rechtse deel (vrij groot) ervan is naaktstrand, mét bedjes en parasols en mét een tentje op het strand waar je lekker wat kunt lunchen of koude drankjes kan halen. Kom er al jaren, erg fijn. Aanrader.
Het dorp Paleochora is ook erg gezellig, beetje rommelig, maar alles is er. Leuke winkeltjes, heerlijke terrassen in de hoofdstraat, veel keuze uit restaurantjes, sommige wat toeristisch, maar ook hele fijne traditionele.
Discussies: 18
Waarderingen:
0
Ik woon in: Luyksgestel
Ik ben momenteel in:

Hallo,
Bedankt voor de reactie's.
Komos hadden we inderdaad ook oven op google earth opgezocht, maar hadden het idee dat het naakt gedeelte een beetje buiten de ligbedden ligt.
Ziet er ook wel lekker uit ja.
Frederique, ken jij het eiland Naxos verder ook?
Marcellos
Discussies: 27
Waarderingen:
4
Ik woon in: Zuidhorn
Ik ben momenteel in:

01 April 2013, 18:24
(Dit bericht is bewerkt op: 01 April 2013, 18:25 door Frederique.)
Ja, Naxos kennen we op ons duimpje; we zijn er dan ook 3 jaar achter elkaar geweest!
Een heerlijk eiland met tal van bezienswaardigheden en mooie (zand)stranden.
Het enige nadeel is de lange reis..
De eerste keer vlogen we op Mykonos en de andere malen op Santorini.
Het wachten op de ferry duurt vervolgens nogal lang, zodat je pas 's avonds op Naxos aankomt...
Maar als je er dan eenmaal bent... Prachtig!
Wij verbleven in het kleine plaatsje Agios Prokopios, met een naaktstrand ongeveer voor de deur.
Ook de op loopafstand gelegen stranden bij Agia Anna en Plaka waren super!
Het openbaar vervoer was er prima geregeld en op die manier zat je zo in de sfeervolle hoofdplaats.
Verder was het ook heel goed mogelijk om een dagtochtje naar andere eilanden, zoals Paros en Antiparos te maken.
Ik kan het jullie van harte aanbevelen!
Discussies: 3
Waarderingen:
9
Ik woon in: Pitsidia, Kreta
Ik ben momenteel in:

toen ik nog jonger was heb ik ook aan islandhopping gedaan, 1987, en dat was toen nog een echte belevenis, afstappen van de vleugelboot en mijn persoonlijke taxi van het pension uit stond gereed, ja: achterop de moto met mijn bagage tussen mij en de bestuurder van de moto ! hahaha
Was toen Samos, Ikaria en Patmos in 14 dagen, maar ik denk dat ik daar besmet ben met het Griekenlandvirus, en gelukkig is dat niet gevaarlijk.