Wie en waar heeft een eigen verblijfje?
#1
Sedert december ben ik de trotse bezitter van een stukje genot in het ons geliefde Griekenland. Een alleenstaand huisje met meer dan 1200 m2 grond en tuin. Ik heb al veel bijgeleerd en zal nog veel moeten leren... Wie heeft ook een eigen stekje, eventueel met beschrijving en laat dit eens weten en/of zien...
Dit is alvast een voorproefje van het mijne...
de tuin geeft zijn vruchten zowel in het voorjaar als najaar, namelijk:
perebomen, granaatappels, sinaasappels, citroenen, olijven, druiven, vijgen...
als kruiden zijn er: laurier, rozemarijn, dille, kamille, salie...
Deze staan nu volop in bloei...[Afbeelding: 5mz3bk.jpg]
Quote
#2
Knap dat je dit kon realiseren, Markos!
Geniet er van!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Geniet ervan!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#4
Wij hebben sinds 6 jaar ook eigen stek, op het vasteland zo'n 25 km. van Parga vandaan.
Waar heb jij jouw paleis?
Quote
#5
Wat heerlijk dat het nu allemaal rond is.
Een eigen plekje op ook mijn geliefde eiland.
Prachtige omgeving.
Καλορίζικο!


(01 April 2013, 20:02)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sedert december ben ik de trotse bezitter van een stukje genot in het ons geliefde Griekenland. Een alleenstaand huisje met meer dan 1200 m2 grond en tuin. Ik heb al veel bijgeleerd en zal nog veel moeten leren... Wie heeft ook een eigen stekje, eventueel met beschrijving en laat dit eens weten en/of zien...
Dit is alvast een voorproefje van het mijne...
de tuin geeft zijn vruchten zowel in het voorjaar als najaar, namelijk:
perebomen, granaatappels, sinaasappels, citroenen, olijven, druiven, vijgen...
als kruiden zijn er: laurier, rozemarijn, dille, kamille, salie...
Deze staan nu volop in bloei...
Quote
#6
Prachtig!!! Ben je ook van plan om het te verhuren? En wat is nu eigenlijk de goedkoopste manier om op Lesbos te geraken?
Quote
#7
Zwemmen
Quote
#8
(02 April 2013, 11:35)Georgeos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 April 2013, 20:02)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Prachtig!!! Ben je ook van plan om het te verhuren? En wat is nu eigenlijk de goedkoopste manier om op Lesbos te geraken?

Georgeos,
ik ben momenteel niet direct van plan om het te verhuren en probeer zelf maximaal te genieten van mijn stekje. Wij gaan steeds met het vliegtuig, deze keer met Aegean en geboekt via e-bookers waarbij korting wordt gegeven op de huurauto. Via het internet kan je gemakkellijk de prijzen vergelijken
Quote
#9
(02 April 2013, 12:23)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zwemmen

kwestie van op een eerlijke en duidelijke vraag een snertantwoord te gevenBig GrinBig Grin
Quote
#10
@ElsR moet je er wel bij vertellen dat als je vanuit België via Duitsland Oostenrijk en Italie gaat lopen en dan gaat zwemmen het iets sneller gaat en ook zeer goedkoop is Tongue Cool
Quote
#11
Jongens, meisjes, rustig maar. Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat wanneer je op het forum gaat zoeken, je ontelbare posts tegen komt over de beste/goedkoopste manier om in ..... te geraken
Smile
Quote
#12
Hoi ElsR,
Ik vind jouw antwoord ( ZWEMMEN) getuigen van een gezonde dosis humor en kon een welgemeende glimlach echt niet onderdrukken. Kniesoor die hier een punt van maakt.......
Een dag niet gelachen is ................................. JUIST!!!!!
Quote
#13
(02 April 2013, 15:51)yanni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een dag niet gelachen is ................................. JUIST!!!!!

Helemaal mee eens maar zullen we nu weer ontopic verder gaan Blush ??

Multiquote:Wie en waar heeft een eigen verblijfje?
Quote
#14
@Eleni: is dat allemaal niet allang voorbij gekomen? Bij het voorstellen enzo?
Quote
#15
(02 April 2013, 11:35)Georgeos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Prachtig!!! Ben je ook van plan om het te verhuren? En wat is nu eigenlijk de goedkoopste manier om op Lesbos te geraken?


Lesbos is altijd duur, soms meer dan 400 euro. Ik heb nog nooit een echt goedkoop ticket voor Lesbos gevonden, tenminste niet uit Brussel.
Quote
#16
twee enkeltjes vanaf Schiphol met Transavia inclusief 20 kg bagage p.p.
Samen €350,=, valt nogal mee.
Als we weer terug willen kunnen we vaak voordeligere tickets boeken via de aanwezige reisleiding die we inmiddels na al die jaren goed kennen.

En ja wij hebben ook een eigen plekje op Lesbos, dit jaar gaan we verhuizen naar een iets groter huisje i.v.m. met de langere periodes dat we er gaan verblijven.
Wij huren echter, kopen zou ik nooit doen, zoveel haken en ogen sowieso met kopen.
In deze onzekere tijd zou ik het al helemaal nooit doen, huren is prima te doen, geheel vrijblijvend.
Is voor ons ideaal al jaren lang.
Quote
#17
Huren lijkt mij ook prima.
Na ons bezoek aan Petra en natuurlijk onze tochten over het eiland is het heel goed te begrijpen dat je hier veel wilt zijn
Wij moeten nog een poosje werken en vinden de weken dat we naar Griekenland kunnen nog te kort om iets te huren maar wie weet in de toekomst bij leven en welzijn.
Ieder die dit nu al voor elkaar hebben ,zowel huur als koop heel veel plezier natuurlijk
Quote
#18
in de toekomst (te beginnen met 2014) zou ik ook voor langere periodes op Kreta willen vertoeven, maar lange termijnhuur is zo moeilijk te vinden, zelfs in voor- en naseizoen. Weinigen zijn bereid om per maand te verhuren, althans aan normale maandhuurprijzen wel te verstaan. Acco's aan 25 euro per dag geen tekort, maar per maand gaat die vlieger wel niet op natuurlijk.
Quote
#19
Voor de aankoop van mijn huisje had ik een goede Griekse vertrouwenspersoon ter plaatse die de hele administratieve rompslomp voor mij heeft uitgepluisd en doorlopen. Alles ging hier zeer vlot en voor de aankoop heb ik dan ook geen problemen gehad.
Quote
#20
Thumbs Up 
terug naar de begin vraag:

ons stekkie is op Kos met het volgende uitzicht ;)

[Afbeelding: eg3b76.jpg]
Quote
#21
(06 April 2013, 22:09)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En ja wij hebben ook een eigen plekje op Lesbos, Wij huren echter, kopen zou ik nooit doen, zoveel haken en ogen sowieso met kopen.

(07 April 2013, 00:27)janos54 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Huren lijkt mij ook prima. Ieder die dit nu al voor elkaar hebben ,zowel huur als koop heel veel plezier natuurlijk

Vreemd, als je huurt zeggen dat je een eigen verblijfje hebt? Huh Confused

Hier sinds eind/begin 2009/2010 een eigen dorpswoningske in Zuid-Oost Kreta. We moeten nog enkele jaren voor we met pensioen kunnen, maar onze vakanties worden daar telkens gespendeerd en het is ook een (berekende) investering voor de toekomst. Als we hier definitief kunnen stoppen met werken zullen we (hopelijk) voor langere perioden naar daar trekken. greeksmiley1

[Afbeelding: 1orvc8.jpg]
Quote
#22
@ El Greco: verbeter mij als ik verkeerd ben, maar dit lijken mij sterk op enkele heuveltjes rond Tertsa
In ieder geval: MOOI uitzicht !

@ Dick: MOOOOI !
Quote
#23
(07 April 2013, 11:28)Dick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




terug naar de begin vraag:

ons stekkie is op Kos met het volgende uitzicht ;)

[Afbeelding: eg3b76.jpg]

Mooi uitzicht heb je daar! :)


(07 April 2013, 12:07)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ El Greco: verbeter mij als ik verkeerd ben, maar dit lijken mij sterk op enkele heuveltjes rond Tertsa
In ieder geval: MOOI uitzicht !


Neen, je zit nog niet oostelijk genoeg...langs de andere zijde van Ieràpetra...
We zijn in de tijd daar wel in de buurt gaan kijken, nml. Agios Vassilios, maar dat was mij/ons een beetje te bouwvallig en uitgestorven. Ik ben er toen nog geweest met de makelaarster van "huisopKreta(.nl)".
Quote
#24
(07 April 2013, 11:29)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 April 2013, 22:09)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En ja wij hebben ook een eigen plekje op Lesbos, Wij huren echter, kopen zou ik nooit doen, zoveel haken en ogen sowieso met kopen.

(07 April 2013, 00:27)janos54 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Huren lijkt mij ook prima. Ieder die dit nu al voor elkaar hebben ,zowel huur als koop heel veel plezier natuurlijk

Vreemd, als je huurt zeggen dat je een eigen verblijfje hebt? Huh Confused

Waarom is het vreemd als je een woning jarenlang huurt en elke maand gewoon huur betaalt, omdat dan je eigen plekje te noemen?
In Nederland (in België neem ik aan ook) zijn heel veel huurhuizen dan praat je toch ook over 'je huis' ?
In Nederland hebben we een koophuis en betalen we hypotheek aan de bank en in Griekenland hebben we een huurhuis en betalen de huur we aan de eigenaar.
Wat is het verschil in wonen?


'kritikaster schreef:in de toekomst (te beginnen met 2014) zou ik ook voor langere periodes op Kreta willen vertoeven, maar lange termijnhuur is zo moeilijk te vinden, zelfs in voor- en naseizoen. Weinigen zijn bereid om per maand te verhuren, althans aan normale maandhuurprijzen wel te verstaan. Acco's aan 25 euro per dag geen tekort, maar per maand gaat die vlieger wel niet op natuurlijk.

Als ik het heb over huren dan bedoel ik niet per maand huren maar voor onbepaalde tijd. Wij betalen het hele jaar door de huur in ons huisje op Lesbos ook al wonen we er niet het hele jaar. Onze eigen meubelen en spullen staan er ook in.
Wat dit soort huizen betreft, dus huren voor onbepaalde tijd, zijn er volgens mij genoeg, er staat zat leeg wat de Grieken graag voor lange tijd willen verhuren.
Quote
#25
dat doet pijn aan de ogen zeg !Big Grin
Quote
#26
Helemaal gelijk hoor @Mariët. Huren is zeker een goede optie. Je zit dan bij eventueel terug moeten niet met verkoop. Je zegt de huur op en desnoods doneer je je meubilair. En bij nog erger zadel je je erfgenamen niet op met verkoop of gedwongen vakanties op een plek waar ze misschien niet eens willen zijn.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#27
@Mariet: wat ik zoek is lange termijnhuur voor een bepaalde periode, maar niet per jaar: 1,2 of 3 maand, en dat vindt je zo goed als niet, althans niet aan redelijke huurprijzen. Snap je ?
Quote
#28
@ Markos
" Een alleenstaand huisje met meer dan 1200 m2 grond en tuin"
Heb je er al eens bij stilgestaan hoeveel je zou mogen neertellen indien men in GR het voornemen om iedere vierkante meter grond te belasten doordrukt ?
Voor de mensen die her en der een lapje grond hebben uit een erfenis zal dat in iedergeval een ferme streep door de rekening zijn. Ik beweer NIET dat deze maatregel al van toepassing is, maar in hun zoektocht naar geld zal dat zeker nog wel eens aan bod komen. En het zullen niet de grootgrond bezitters ,zoals de kerk , zijn die het gelag betalen maar wel kleine Jannis en Kosta. En als xeno kom je er zeker niet onderuit.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
(08 April 2013, 16:14)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Mariet: wat ik zoek is lange termijnhuur voor een bepaalde periode, maar niet per jaar: 1,2 of 3 maand, en dat vindt je zo goed als niet, althans niet aan redelijke huurprijzen. Snap je ?

Wat jij zoekt is een vakantiehuisje voor een bepaalde termijn. Zelf in NL en België tref je die in het seizoen niet tegen een "redelijke" huurprijs. Logisch. Alleen in de winter kun je dergelijke huisjes goedkoper huren.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#30
@Maria: dus de enige mogelijkheid, als ik het goed begrijp, is huren per jaar, maar dan moet de huurprijs voor bvb een klein app toch naar een niveau van zegge 250 euries/mnd, of is dat dagdromen ?
Quote
#31
Je kan tussen de 250 en 300 euro absoluut een appartementje huren op Kreta voor 12 maanden.

Wij huren een huis met drie slaapkamers en een grote tuin voor 300 euro per maand ex water en Electra
Ik ken een Zweeds koppel dat in Analipsi een Appartement met twee slaapkamers huurt het hele jaar voor onder de 300 euro per maand en die zijn er totaal gemiddeld 4 tot 5 maanden per jaar.
Quote
#32
@Cornelius: ik ben in Juni in Matala, ik veronderstel dat het beste is dat ik ter plaatse informeer, want ik heb het zo niet begrepen op verhuurbedrijven, of ken je ergens een site waar de eigenaars zelf hun acco te huur stellen ?
Quote
#33
Je moet niet bij verhuurbedrijven en of bemiddelaars gaan informeren en of in zee gaan die zijn meestal alleen op eurotjes uit.
Als je in Matala bent ga je op zoek tocht en dan zie je vanzelf de stickers met te huur overal aangeplakt.
Als je geen Grieks spreekt en je kent mensen die betrouwbaar zijn die het wel kunnen neem die dan mee maar vaak spreken die Grieken genoeg Engels om mee te kunnen communiceren.
Mocht je meer advies willen dan hoor ik het wel van je.
Quote
#34
Het gaat nu wel OT, maar als je dan toch aanbiedt om meer te betalen voor de maanden dat jij er wilt verblijven heb je toch hetzelfde resultaat of zie ik dat nu verkeerd.
Stel, je wilt de maanden april t/m juni en september en oktober huren. Dan biedt je gewoon meer per maand en zijn ze ook nog vrij het hoogseizoen te verhuren.
Quote
#35
De huizen en appartementen waar we het hier over hebben zijn niet de toeristen acco's, het zijn panden van eigenaren die ze meestal ongemeubileerd verhuren om toch nog iets van de vaste lasten terug te krijgen, de meesten zijn Grieks (wintervast) met dubbelglas en verwarming. Hou er wel rekening dat er ook ouwe troep tussen zit waar al jaren niks aan gedaan is, ken je markt niet pas dan op.

Ik ben het natuurlijk helemaal eens met Mariet.
Waarom is het vreemd als je een woning jarenlang huurt en elke maand gewoon huur betaalt, omdat dan je eigen plekje te noemen?
In Nederland (in België neem ik aan ook) zijn heel veel huurhuizen dan praat je toch ook over 'je huis' ?
In Nederland hebben we een koophuis en betalen we hypotheek aan de bank en in Griekenland hebben we een huurhuis en betalen de huur we aan de eigenaar.
Wat is het verschil in wonen?
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#36
(08 April 2013, 15:02)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waarom is het vreemd als je een woning jarenlang huurt en elke maand gewoon huur betaalt, omdat dan je eigen plekje te noemen?
In Nederland (in België neem ik aan ook) zijn heel veel huurhuizen dan praat je toch ook over 'je huis' ?
In Nederland hebben we een koophuis en betalen we hypotheek aan de bank en in Griekenland hebben we een huurhuis en betalen de huur we aan de eigenaar.
Wat is het verschil in wonen?

Rood hoeft niet voor mij hoor.

De TS vraagt wie er een eigen verblijfje heeft, volgens mij wil hij daar mee zeggen: wie heeft er eigendom. Dacht niet dat je huur betaald dat die woning dan van je zelf is. Niets verkeerd met huren hoor daar niet van maar jij hebt geen eigen verblijfje, je hebt je eigen plekje gevonden, dat je huurt. Is volgens mij totaal iets anders of ik moest de TS niet goed begrepen hebben.
Klopt, in België zijn er veel huurhuizen, je praat inderdaad over "je huis" maar dat kan van jezelf/eigen zijn (als het is afbetaald), van de bank of van een andere eigenaar (als je huurt). Als je in België je huis terugbetaald aan de bank wordt er algemeen aangenomen en gezegd dat dit je eigen verblijf/huis is en dat is ook zo. Na je afbetaling is dit van jezelf en dat kan nooit als je huur betaald. Op het einde van de rit heb je niets, enkel mooie herinneringen, en daar is opzich ook niets mis mee. ;)
Quote
#37
Ons Griekse huis (gekocht in 2002) staat op de zuidelijke Peloponnesos, en als ik dit uitzicht weer zie vanaf ons terras achter het huis, dan word ik zoooooo Big Grin.

[Afbeelding: 15wcw1k.jpg]
Quote
#38
(08 April 2013, 16:15)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Markos
" Een alleenstaand huisje met meer dan 1200 m2 grond en tuin"
Heb je er al eens bij stilgestaan hoeveel je zou mogen neertellen indien men in GR het voornemen om iedere vierkante meter grond te belasten doordrukt ?
Voor de mensen die her en der een lapje grond hebben uit een erfenis zal dat in iedergeval een ferme streep door de rekening zijn. Ik beweer NIET dat deze maatregel al van toepassing is, maar in hun zoektocht naar geld zal dat zeker nog wel eens aan bod komen. En het zullen niet de grootgrond bezitters ,zoals de kerk , zijn die het gelag betalen maar wel kleine Jannis en Kosta. En als xeno kom je er zeker niet onderuit.
Jef, het belastingssysteem werd nog maar recentelijk herzien in Griekenland en momenteel wordt de belasting berekend op de bebouwde oppervlakte waardoor de belastingen in dit geval gedaald zijn. Als men steeds uitgaat van dingen die kunnen gebeuren of veranderen, dan moet men nooit iets kopen... Hier in België verandert ook alles om de haverklap en is het al stinkend duur!

(08 April 2013, 22:17)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[quote='Mariët' pid='25120' dateline='1365426154']Waarom is het vreemd als je een woning jarenlang huurt en elke maand gewoon huur betaalt, omdat dan je eigen plekje te noemen?
In Nederland (in België neem ik aan ook) zijn heel veel huurhuizen dan praat je toch ook over 'je huis' ?
In Nederland hebben we een koophuis en betalen we hypotheek aan de bank en in Griekenland hebben we een huurhuis en betalen de huur we aan de eigenaar.
Wat is het verschil in wonen?

Rood hoeft niet voor mij hoor.

De TS vraagt wie er een eigen verblijfje heeft, volgens mij wil hij daar mee zeggen: wie heeft er eigendom. Dacht niet dat je huur betaald dat die woning dan van je zelf is. Niets verkeerd met huren hoor daar niet van maar jij hebt geen eigen verblijfje, je hebt je eigen plekje gevonden, dat je huurt. Is volgens mij totaal iets anders of ik moest de TS niet goed begrepen hebben.
Klopt, in België zijn er veel huurhuizen, je praat inderdaad over "je huis" maar dat kan van jezelf/eigen zijn (als het is afbetaald), van de bank of van een andere eigenaar (als je huurt). Als je in België je huis terugbetaald aan de bank wordt er algemeen aangenomen en gezegd dat dit je eigen verblijf/huis is en dat is ook zo. Na je afbetaling is dit van jezelf en dat kan nooit als je huur betaald. Op het einde van de rit heb je niets, enkel mooie herinneringen, en daar is opzich ook niets mis mee. ;)
Bedankt El Greco! Je hebt het wel begrepen... De bedoeling van dit thema is inderdaad om eens kennis te maken met eigenaars van een eigen woning in Griekenland en eens te zien hoe zij wonen...
Quote
#39
(09 April 2013, 01:01)Stella M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ons Griekse huis (gekocht in 2002) staat op de zuidelijke Peloponnesos, en als ik dit uitzicht weer zie vanaf ons terras achter het huis, dan word ik zoooooo Big Grin.

[Afbeelding: 15wcw1k.jpg]

Wat een prachtig uitzicht Stella, daar zou ik ook heeeeeeel blij van worden!
Quote
#40
(08 April 2013, 22:17)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 April 2013, 15:02)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waarom is het vreemd als je een woning jarenlang huurt en elke maand gewoon huur betaalt, omdat dan je eigen plekje te noemen?
In Nederland (in België neem ik aan ook) zijn heel veel huurhuizen dan praat je toch ook over 'je huis' ?
In Nederland hebben we een koophuis en betalen we hypotheek aan de bank en in Griekenland hebben we een huurhuis en betalen de huur we aan de eigenaar.
Wat is het verschil in wonen?

Rood hoeft niet voor mij hoor.

De TS vraagt wie er een eigen verblijfje heeft, volgens mij wil hij daar mee zeggen: wie heeft er eigendom. Dacht niet dat je huur betaald dat die woning dan van je zelf is. Niets verkeerd met huren hoor daar niet van maar jij hebt geen eigen verblijfje, je hebt je eigen plekje gevonden, dat je huurt. Is volgens mij totaal iets anders of ik moest de TS niet goed begrepen hebben.
Klopt, in België zijn er veel huurhuizen, je praat inderdaad over "je huis" maar dat kan van jezelf/eigen zijn (als het is afbetaald), van de bank of van een andere eigenaar (als je huurt). Als je in België je huis terugbetaald aan de bank wordt er algemeen aangenomen en gezegd dat dit je eigen verblijf/huis is en dat is ook zo. Na je afbetaling is dit van jezelf en dat kan nooit als je huur betaald. Op het einde van de rit heb je niets, enkel mooie herinneringen, en daar is opzich ook niets mis mee. ;)

inderdaad op het eind van de rit heb ik niets, ook geen zorgen en ik laat mijn nageslacht niet zitten met iets onverkoopbaars en zorgen in het toch al zorgelijke Griekenland. Zij hebben daar tenslotte niet voor gekozen maar wij.
Wij hoeven geen 'eigendom' wij willen gewoon genieten zonder zorgen en dat doen we dus en ja de herinneringen daar gaan we voor.
Wij hebben de lusten en de huiseigenaar lost de problemen in en aan het huis voor ons op. Mooier kunnen we het niet maken. Half jaar op Lesbos wonen en een half jaar in Nederland en als wij niet op Lesbos zijn dan zorgt de huiseigenaar dat er geen rare dingen gebeuren met ons huisje, ideaal toch.

Oh ja en dat rood was even voor de duidelijkheid tussen al de quotes.

En even voor kritikaster: wat jij wil dat zou iedereen wel willen maar de Grieken schieten daar niets mee op, die willen zekerheid van huur ontvangen het hele jaar door.
De huurprijs die jij noemt, zo ongeveer 250/300 euro, daar heb je best een leuk plekje voor per maand als je het hele jaar door gaat huren en je kan komen en gaan wanneer je wil. Dat is dus geen droom maar dat kan zo maar waarheid worden. Wij zitten al bijna 9 jaar in die droom die waarheid werd.
Niet via bureaus op zoek gaan o.i.d., gewoon je oren en ogen goed open houden en laten weten aan de lokale mensen daar dat je op zoek bent naar iets, moet jij eens opletten wat een mogelijkheden er dan zijn.
Zo zijn wij ook aan ons huisje gekomen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.519 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  Wie gaat naar waar dit jaar? metaxa 182 79.670 16 October 2016, 14:40
Laatste bericht: Wim M
  Wie heeft er een reisblog? Vito 6 3.794 11 June 2016, 10:40
Laatste bericht: Pippelientje
  Hoera het heeft geregend Arthur 19 9.649 20 May 2016, 18:42
Laatste bericht: lucy
  Grieks in je eigen huis Eugene 0 1.578 16 November 2014, 17:38
Laatste bericht: Eugene
  Koekje van eigen deeg. Jef Dockx 1 2.216 05 October 2013, 19:05
Laatste bericht: Aleko
Question Wie helpt een Griekse vriendin aan een kamer in Delft? Suzanne 8 7.469 07 July 2012, 11:17
Laatste bericht: Cornelius
  11-jarige jongen heeft Griekse oplossing Ger 3 3.290 05 April 2012, 17:51
Laatste bericht: Jef Dockx
  Wie gaat waar heen en waarom Arthur 4 4.216 13 February 2011, 19:20
Laatste bericht: Petra
  Samos heeft de grootste.....?? Wick 2 2.435 26 January 2011, 08:12
Laatste bericht: Wick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)