Aandacht voor de Neo-Nazi's in Een Vandaag
#41
Ik ben persoonlijk ook veel meer te spreken over de Vlaamse berichtgeving, dan over de Nederlandse. Ook bbc-world vind ik een eerlijker en breder beeld geven van alle wereldproblematiek.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#42
Berichtgeving in de Nederlandse media:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Over de kwaliteit van bovenstaande berichten laat ik me niet uit, dat er aandacht voor is in de Nederlandse pers mag duidelijk zijn. Soms is er belangrijker nieuws en kunnen niet alle nieuwsitems worden behandeld in de beknopte tijd van een radio of tv uitzending. Hiermee zeg ik niet dat deze gebeurtenissen niet gruwelijk zijn, maar de redacties maken deze keuze. Er moet echter meer aandacht worden geschonken aan dergelijke beangstigende gebeurtenissen in Griekenland zelf! In een land waar men voor de Nederlandse woorden gast en vreemdeling in het Grieks hetzelfde woord gebruikt, zijn deze ontwikkelingen meer dan zorgelijk.
Quote
#43
Wat maakt het nu uit, wie wanneer ergens over bericht? Wat mij beangstigt is de (geen) reactie van de Griekse bevolking en de laksheid. Voor mij is Griekenland zo langzamerhand geen vakantieland meer.
Quote
#44
(19 April 2013, 11:34)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat maakt het nu uit, wie wanneer ergens over bericht? Wat mij beangstigt is de (geen) reactie van de Griekse bevolking en de laksheid. Voor mij is Griekenland zo langzamerhand geen vakantieland meer.

Connie legt hier perfect de vinger op de wonde, het zijn niet de buitenlanders die het zaakje moeten recht zetten maar de Grieken zelf. Wat heeft het voor zin de buitenlanse kranten vol te pennen met die berichten, daarmee bereik je de Griekse bevolking niet. Het enigste wat men bereikt is een terughoudendheid om een vacantie te boeken in Griekenland.
Ik denk niet dat de gemiddelde vacantieganger er behoefte aan heeft om " die Grieken" eens de les te gaan spellen, ze willen genieten van al het mooie dat Griekenland te bebieden heeft. Je kan als vacantieganger, als je de taal een beetje machtig bent, misschien wel eens in een cafeneon een babbeltje gaan slaan met de locale bevolking , maar dat zal niet veel zoden aan de dijk brengen vrees ik.
Ik ken in mijn omgeving hier op Kreta een paar van die verzamelplaatsen waar je vele zwarte t-shirts met wit opschrift ziet rondlopen, maar ik voel echt niet de behoefte om daar eens binnen te wippen om hen op andere gedachten te brengen.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#45
@ Connie. Er zijn (gelukkig) wel degelijk tegenbewegingen, protestdemonstraties tegen fascisme, maar ik vrees dat die 'laksheid' die er bij (helaas teveel) andere Griekse burgers speelt, komt uit een soort gelatenheid door de andere grote problemen die velen nu hebben. Zie mijn eerdere reacties. Na zoveel jaren crisis en recessie krijg je dat helaas. Daarnaast wordt er door meerdere mensen, naar mijn idee geheel terecht, aangegeven dat dit probleem waarschijnlijk niet zal verminderen, mits de Griekse regering hun beleid (dat veelal is gebaseerd op de eisen vanuit Brussel) iets zal veranderen, waardoor de inwoners van Griekenland eindelijk licht zien aan het einde van de tunnel.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#46
Wat mij betreft geen excuus voor de laksheid, hoe erg ook de economische problemen. Natuurlijk moet de Griekse regering hier hard tegen optreden, maar je hebt als burger je eigen verantwoordelijkheid en wanneer je gelaten je schouders ophaalt, tja dan houdt het voor mij snel op. Zo zijn de nazi's voor de tweede wereldoorlog ook groot kunnen worden in Duitsland en Oostenrijk, en dat willen we toch in Griekenland en andere landen niet laten gebeuren. Ook voor Nederland houd ik mijn hart vast met de PVV.
Quote
#47
Roosmarijn, Connie en ander prikkers,

Er is op de sociale media wel degelijk een beweging op gang gekomen, als je af en toe een bezoekje brengt aan de blog van Bruno Tersago, kom je daar meer over te weten. Ook over de vraag waarop de Griekse overheid er blijkbaar de ogen voor sluit.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#48
@Connie Aan de ene kant ben ik het daar absoluut mee eens! Daarom praat ik ook met zoveel mogelijk mensen in mijn directe en indirecte omgeving, omdat wij als burgers moeten laten zien dat wij dit niet willen. Alleen zijn velen ook murw geslagen en al is dat misschien geen excuus, het verklaart wel het 'waarom'. En zoals je al aankaartte, en ik ook al zo lang probeer duidelijk te maken: dit probleem blijft niet geisoleerd in Griekenland, als we als Europese burgers niet opstaan. En dan niet alleen tegen het toenemend rascisme, maar tegen het hele Europese beleid. Want onvrede en onrust, voortkomend uit beslissingen door hogerhand genomen, hebben in het verleden en nu ook in het heden geleid tot deze ontwikkelingen.

Daarom ben ik zo geraakt door het filmpje dat ADO heeft geplaatst en het filmpje van mij daarna. Wij moeten eens stoppen onszelf allemaal als Nederlanders, Vlamingen, Belgen, Grieken, Duitsers, Engelsen, Amerikanen, Afrikanen etc te zien. Wij zijn allemaal EEN!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#49
(19 April 2013, 13:44)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Connie Aan de ene kant ben ik het daar absoluut mee eens! Daarom praat ik ook met zoveel mogelijk mensen in mijn directe en indirecte omgeving, omdat wij als burgers moeten laten zien dat wij dit niet willen. Alleen zijn velen ook murw geslagen en al is dat misschien geen excuus, het verklaart wel het 'waarom'. En zoals je al aankaartte, en ik ook al zo lang probeer duidelijk te maken: dit probleem blijft niet geisoleerd in Griekenland, als we als Europese burgers niet opstaan. En dan niet alleen tegen het toenemend rascisme, maar tegen het hele Europese beleid. Want onvrede en onrust, voortkomend uit beslissingen door hogerhand genomen, hebben in het verleden en nu ook in het heden geleid tot deze ontwikkelingen.

Daarom ben ik zo geraakt door het filmpje dat ADO heeft geplaatst en het filmpje van mij daarna. Wij moeten eens stoppen onszelf allemaal als Nederlanders, Vlamingen, Belgen, Grieken, Duitsers, Engelsen, Amerikanen, Afrikanen etc te zien. Wij zijn allemaal EEN!

+1000!!!
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#50
Wij zijn het met elkaar eens Roosmarijn, maar wat mij stoort is dat mensen, waar dan ook, zo laks en onverschillig reageren op dit fenomeen. Ik hoop echt dat het iets tijdelijks is, maar ik hou mijn hart vast.
Quote
#51
Zolang er in Europa geen structurele veranderingen en verbeteringen komen, zal het "fenomeen" van extremisme en geweld niet van tijdelijke aard zijn ben ik bang. Het lijkt wel ofdat er bewust vanuit hogerhand niets aan gedaan wordt, maar zelfs gemanipuleerd wordt. Hoe was het ook alweer? Creëer orde vanuit chaos!
Quote
#52
(18 April 2013, 10:21)iris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze situatie is heel zorgwekkend! Als deze groepering wordt toegestaan door de Griekse regering, dan vrees ik voor alle buitenlanders (inclusief de toeristen), dat het het een afschuwelijke tijd gaat worden.
Helaas zal het dan ook niet meer beperkt gaan blijven tot Griekenland, maar zich over heel Europa gaan verspreiden.

Voor de toeristen zie ik geen probleem, alleen als ze een donkere huidskleur hebben moeten ze opppassen, maar dat is in de rest van wereld ook zo, zelfs in Afrika.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#53
(20 April 2013, 10:58)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 April 2013, 10:21)iris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze situatie is heel zorgwekkend! Als deze groepering wordt toegestaan door de Griekse regering, dan vrees ik voor alle buitenlanders (inclusief de toeristen), dat het het een afschuwelijke tijd gaat worden.
Helaas zal het dan ook niet meer beperkt gaan blijven tot Griekenland, maar zich over heel Europa gaan verspreiden.

Voor de toeristen zie ik geen probleem, alleen als ze een donkere huidskleur hebben moeten ze opppassen, maar dat is in de rest van wereld ook zo, zelfs in Afrika.

@Iris: ik denk nu toch dat je in die mate aan het overdrijven bent hoor, en vooral niet panikeren, dat dient tot niets. (en ja, dus niet te lang in de zon liggen, anders wordt je aanzien voor een kleurling Big Grin)
Quote
#54
Het is te kort door de bocht om Europa hiervan de schuld te geven. Neo nazi's hebben niets te maken met Europa en het doen en laten van Europa. Was het maar zo makkelijk, nee deze lieden houden er verderfelijke idealen op na en spelen slim in op de ellende van andere mensen. Kennelijk heeft men niets geleerd van de geschiedenis en tuint er met open ogen weer in.

Als toerist zal je er weinig of niets van merken. De vraag is, wil je naar een land waar de praktijken van neo nazi's oogluikend worden toe gestaan? Mijn antwoord is duidelijk nee, ten tijde van junta ging ik ook niet naar Griekenland.
Quote
#55
Maar wil je wel naar land waar de mensenrechten met voeten worden getreden, (wat ze hier en ook in NL doen) als niet blijft er toch weinig over op deze aardkloot.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#56
@Connie; Iris geeft Europa ook niet de schuld, maar geeft aan dat het beleid vanuit Brussel wel leidt tot deze ontwikkelingen. Tot drie jaar terug was deze Griekse neo-nazi partij al sinds de jaren tachtig een onnozel partijtje dat geen enkele aandacht kreeg of animo voor was. Waarom is dat nu ineens zo veranderd? In nazi Duitsland hebben de slechte economie en de verkeerde aanpak na de eerste wereldoorlog ook gezorgd dat Hitler in het zadel kwam, met alle gevolgen vandien. In Nederland, in Duitsland en in denk ik zeer veel, zij het niet alle, andere landen, bestaat zo'n groepering (voortkomend uit onwetendheid, onbegrip en haat). Alleen als het economisch redelijk gaat, of in ieder geval niet drastisch verergerd in korte tijd, dan is er geen voedingsbodem om dit uit de hand te laten lopen. Het heeft dus wel degelijk te maken met Europa. En wat je zelf al aangaf; onder de PVV aanhangers zitten ongetwijfeld ook die kleine, nare harde kern en die zal alleen maar groeien in tijden van nood. Hoe erg ook! Daarom wil ik ook waarschuwen dat wij als burgers aan moeten geven dat wij ht beleid vanuit Brussel niet meer willen, want anders blijft dit zorgwekkende probleem niet beperkt tot Griekenland.

Ik ben het wel met Arthur eens: toeristen zullen hier niets van meekrijgen, al begrijp ik Connie's gevoelens hierin heel goed.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#57
Ja precies Roosmarijn, dat is wat jij zegt, dat is wat ik ook bedoel! Maar anderen vinden dat ik het een beetje overdrijf. Nou ja, we zullen zien of het overdreven is, maar ik denk helaas toch van niet.
Quote
#58
Natuurlijk kan je de groei van de partij van de neo nazi's niet los zien van de economische crisis, die zowel door Europa maar ook en vooral door Griekenland zelf is veroorzaakt. Zoals ik al eerder schreef, deze kwalijke ontwikkeling zie je ook helaas in Nederland. Vroeger had je in Nederland een grote sterke anti fascistische beweging, die regelmatig de straat op ging om hiertegen te protesteren, helaas zijn die tijden voorbij. Ik probeer nu o.a. via de sociale media me hiertegen te verzetten. Toch ben ik er van overtuigd dat wanneer de praktijken die de neo nazi's zich in Grieken veroorloven in Nederland zouden gebeuren het verzet in Nederland groter zou zijn.

En nee ik blijf niet weg uit Griekenland omdat ik bang ben, het is eerder uit protest.
En ja Arthur het is moeilijk om een prettig vakantieland te vinden, maar zoals ik al schreef, ten tijde van de junta kwam ik niet in Griekenland, dus nu ook niet. Net zo goed dat ik vroeger geen outspan sinaasappels at. Het is een kwestie van principes.
Quote
#59
@Connie, goed dat je dit op social media bestrijdt. Op dit moment zou het verzet in Nederland wellicht groter zijn, maar de armoede en andere problematiek zijn dan ook in de verste verte niet te vergelijken met de verstrekkende gevolgen die de crisis hier al heeft laten gezien. En over dat laatste... het is ook te kort door de bocht om te beweren dat de crisis vooral door Griekenland is veroorzaakt. Het is al zo vaak besproken, en ik wil graag bij het topic blijven, maar de oorzaak van deze economische crisis die over een heel continent waait (in sommige landen harder dan in andere), ligt veel genuanceerder dan het simpel te wijten aan één land.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#60
YanniMetropolis • 2 days ago −
Just when you thought we hit bottom, we find another way to lower our perception to the rest of the world. I am beginning to wonder if we can even be considered a civilized society. Greeks sit around telling everyone who will listen, that we were the cradle of civilization but you would never know it by the way we act. Instead of progressing, we are regressing. I wonder if there is room for a fourth world country, believe me, we are right there. It is time to stop talking about what the Turks and the Germans have done to us and take a serious look at what just happened to these farm migrants. The fact that they were not getting paid is bad enough, but to resort to intimidation, fear and violence is beyond outrageous. Especially in these times, it is not 1823 or 1945, it is 2013. Haven't we learned anything??? Where is the outrage from our own people??? The police should not have to look for these animals, we should be dragging them down to the authorities ourselves and demanding justice and punishment. What just happened is a reflection on all of us. We should be embarrassed and ashamed. It all starts with the little things, running a red light, not paying taxes, stealing from the government. Each action performed with impunity leads to bigger and bolder actions. So instead of sitting around talking about what just happened, why not do something about it???
27

Bovenstaand een reactie van een lezer op onderstaand artikel;

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Angst is een slechte raadgever, dat is ons allemaal bekend. Als XA verder groeit, en met angst en haat enerzijds en met liefdadigheid anderzijds hun macht proberen te vestigen, komt er een moment dat niemand meer tegen hen op durft te treden. Een dergelijk commentaar als hier boven zal dan niet meer geschreven kunnen worden.
Quote
#61
Een heel goed stuk (zowel het artikel als de reactie)! En helemaal mee eens. Dit soort gesprekken heb ik ook met menig Griek. Nu snap ik 'het waarom' van de ontwikkelingen (wat geen excuus is, maar een verklaring), evenals de passiviteit van menig Griek hierin, vanwege alle andere problemen (zie topic van artikel uit NewYorkTimes), maar een ieder die hier het lef heeft te zeggen dat 'die buitenlanders' hun werk hebben ingepikt, kunnen van mij de wind van voren verwachten (al probeer ik tegenwoordig mijn emoties iets meer onder bedwang te houden), want er zijn maar weinig Grieken die zelfs nu dat werk (voor dat geld!) willen doen, dat deze immigranten doen. Dus dat argument gaat niet op. Ik zeg ook altijd dat wij naar ons eigen aandeel moeten kijken in dit alles. Dit geldt voor iedereen!

Verder zeg ik hier in gesprekken altijd, als het gaat om bepaalde nationale feestdagen, dat ik hun beleving van de geschiedenis respecteer (zoals hoe hen de opstand tegen de Ottomanen is voorgelegd op school; behoeft geen uitleg dat dit in Griekenland en Turkije vaak te zwart/wit wordt uitgelegd), maar dat als wij in het verleden blijven hangen, we ook nooit vooruit kunnen komen; een stap richting wederzijds begrip. Het verleden heeft hier eigenlijk nooit een plekje gekregen, omdat Griekenland zelden echt rustige tijden heeft gekend. Door alle oproer kennen zij een groter nationalistisch gevoel, dan wij Nederlanders. Zo beleef ik het in ieder geval. Dat maakt de mensen hier misschien gevoeliger voor de onzekerheid die nu weer heerst. NB. Ik denk dat het boek van Kees Klok hier een hele duidelijk link zal uitleggen naar heden en verleden!

Het is in ieder geval cruciaal dat er een dialoog gaande blijft met mensen die uit onbegrip, of onwetendheid handelen. Ook de passiviteit is te verklaren, maar zal ons niet tot rust en vrede leiden.

Aangezien ik geen puber meer ben die de straten van Athene met graffity kan besmeuren (nooit gedaan overigens Wink), ben ik nu in mijn tuin aan de slag gegaan, zodat iedereen die bij ons langskomt, al bij binnenkomst kan zien waar wij voor staan. Niet dat dat iets zal veranderen, maar zoals zaadjes (hoe klein ook) van angst en onbegrip kunnen uitgroeien tot haat en oorlog, kunnen zaadjes van liefde en begrip leiden tot vrede.

[Afbeelding: 2vcdf68.jpg]

[Afbeelding: 2u74y1l.jpg]

[Afbeelding: x1c4mw.jpg]

[Afbeelding: ejasg2.jpg]

[Afbeelding: vxclkk.jpg]

[Afbeelding: 21ex0di.jpg]
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#62
Heel mooi!
Quote
#63
Wat mooi gedaan Roos, prachtig! Mijn complimenten ;)
Quote
#64
Mooie boodschappen
... en benieuwd om ze in het echt te zien Wink
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#65
Ook in Amerika is deze verontrustende ontwikkeling in het nieuws gekomen. Dit kwam ik tegen op twitter
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#66
@Connie, ben blij dat het ietwat de wereld overgaat. Heel misschien dat de druk dan wat oploopt voor de zittende Griekse regering om eindelijk eens echt actie te ondernemen, want dat is nu nagenoeg nihil.

Wat er heel terecht in het artikel wordt benadrukt, is dat de XA/GD nu ook scholen 'infiltreren'. Er is zelfs sprake van 'underground' opleidingen voor kinderen om hen de nazi-ideologie bij te brengen. Al zou er dus nu harder opgetreden worden, dit zal een lange termijn probleem blijken, vrees ik, want die kinderen worden simpewel geindoctrineerd. Afhankelijk van de leeftijd kan dit een grote groep kinderen zodanig hebben beinvloed dat dit hen ook op latere leeftijd zal tekenen, zodat dit zelfs in de toekomst een dreiging kan zijn.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#67
Nu maak ik even een zijsprongetje, want ik wil (nog) niet zo ver gaan om Geert W (de man met het ondefinieerbare haar) te vergelijken met een neonazi, maar dit artikel is toch ook op zijn zachtst uitgedrukt verontrustend te noemen. Zoals dit topic begon heeft zeer extreem rechts in Griekenland al aan terrein gewonnen, maar wat als extreem rechts in andere Europese landen ook steeds meer aan aanhang zal winnen en zelfs een front wil vormen, zoals 'de man' achter de PVV van plan is?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ps Let eens op de lezerspoll na het artikel. Ook wel apart te noemen.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#68
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#69
Dit mannetje zegt het gewoon op een andere en vooral duidelijke manier:

[Afbeelding: 95mvdg.jpg]
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#70
Bescherm/verdedig uw kind, want als het kind eraan ontkomt... dan is er hoop!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#71
Niet alleen voor 'gekleurde' immigranten is het gevaarlijk (meestal op de straten van Athene), maar ook voor een ieder (meestal socialisten) die het wagen zich negatief uit te spreken over en tegen de GD/XA.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Hieronder nog een andere link die misschien iets populistischer is en misschien wat minder objectief, maar ik vermoed dat deze uitleg over hoe het gegaan zou kunnen zijn, best weleens waar zou kunnen zijn.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#72
Hier het radioverslag van reporter Bruno Tersago, over de dodelijke steekpartij. Met daarbij ook een analyse over de politieke situatie. Interessant om te beluisteren!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#73
Mogelijk gaat de Griekse regering de Gouden Dageraad verbieden!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#74
Niet dat het veel zal uithalen, maar het zal tijd worden!
Quote
#75
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&v=29476

Petitie tegen het fascisme in Griekenland. Hoop dat de link opent. Laten we hier geen discussie voeren in of een petitie al dan niet zin heeft, want dat is al eens gedaan.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#76
WOW deze petitie gaat als een trein!
Ik heb ook getekend.
Quote
#77
Getekend.
Loopt idd als een trein. Lijkt voor deze middag al 30.000 te halen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#78
Ook getekend en gedeeld op facebook. Hoop dat veel Grieken tekenen!
Quote
#79
Dit zal ook wel weer met een sisser aflopen.

Bron Parakalo.

Terreur onderzoek naar de Gouden Dageraad.

De antiterreurafdeling van de Griekse politie gaat de moord op de linkse hiphop-artiest en antifascist Pavlos Fyssas onderzoeken. Dat heeft het ministerie van Openbare Orde laten weten.

Deze afdeling is beter uitgerust om de telefoongegevens van de moordverdachte te controleren. De 45-jarige man zou vlak voor de moord gebeld zijn door andere aanhangers van de Gouden Dageraad, die in hetzelfde café waren als Fyssas. Er wordt onderzocht of zij iets hebben afgesproken over een aanval op Fyssas.

Behalve het moordonderzoek heeft de Griekse regering ook een dossier met alle misdaden die zijn gepleegd door leden van de Gouden Dageraad naar het hooggerechtshof gestuurd. Het gaat om 32 zaken sinds juni 2012.

Minister van Openbare Orde Nikos Dendias wil dat de partij als geheel als criminele bende wordt vervolgd.

Pavlos Fyssas werd in de nacht van 17 september doodgestoken door een lid van de extreemrechtse partij Gouden Dageraad. Hij werd in de borst en in het hart gestoken. De steekpartij leidde in verschillende steden tot demonstraties, die soms uitliepen op rellen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#80
@Arthur, ik denk ook dat dit onderzoek tot weinig zal leiden. Hoe kan een onderzoek onafhankelijk zijn als zoveel mensen binnen het politiebestel in ieder geval stemmen op de GD, maar wellicht zelfs sterkere banden hebben? Het is meer voor de show, zoals ik het zie. Maar ja, beter dan niets, zullen we maar zeggen.

Daarom hoop ik op de petitie, want deze 'partij' (lees: georganiseerde en gewelddadige beweging), moet van alle kanten onder druk gezet worden!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekse comeback (Uit de Volkskrant van vandaag.) Buurman 6 2.041 02 January 2020, 17:27
Laatste bericht: Ernst
  Transavia per vandaag zomer 2019 tickets Bowie 17 6.031 28 March 2019, 16:06
Laatste bericht: metaxa
  Waar was ik vandaag. chris 3 2.104 28 February 2018, 21:36
Laatste bericht: kokino17
  Vandaag..... Bart0riste 5 3.375 29 October 2014, 22:40
Laatste bericht: vlagreco
  ter info,over de party van pasok vandaag Tzimis Bazoukas 1 2.311 19 March 2012, 20:44
Laatste bericht: ADO

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 11 gast(en)