Andere passies/hobby's
#41
Ik vind het sowieso knap dat je nog tijd vindt hiervoor met een eigen hotel, Roosmarijn.
En het zal vast meevallen met je muurschilderingen gezien je creatieve talent ;)
Quote
#42
Even off-topicAngel
@Arthur, ik denk dat jij een betere tekening of schilderij zal maken dan ik een boot restaureren Blush. Ik ben er zelfs zeker van !
Quote
#43
@Prasoudi,
Die van Santorini heeft ongeveer 10 maanden geduurd en sommige aanderen duren wel eens een jaar.
Zo ben ik vanaf Januari bezig met een drieluik van Hawaii , waar we in het najaar waren , en het is een heerlijk werk , want je bent dan gelijk weer terug.
Groet , Marietta
Quote
#44
Marietta, misschien ben ik wel te nieuwsgierig, dan zeg je het maar, maar maak je die dan aan de hand van foto's? Zijn er meerdere lagen en welke stoffen gebruik je daarvoor? Zijn er speciale benodigdheden of toestellen die je nodig hebt?
Als ik teveel vraag, sorry dan!
Quote
#45
Prasoudi,
Een quilt begint met een idee of zoals bijnSantorini met een foto die ik vanaf een klein bootje maakte.
Eerst maak je de toplaag waar vele technieken voor mogelijk zijn. Als er foute kleuren in zitten zie je dat meteen.
Je hebt ze traditioneel ( Amish ) of modern.
Dan een tussenvulling van katoen of wol of polyester.
Achterkant van katoen.
Deze 3 lagen op elkaar rijgen en dan begint het eigenlijke quilten. In de naad ofberlangs, diverse patronen.
Puriteinen menen dat je alles met de hand zou moeten doen, maar zelf vind ik dat onzin. Ook Nederland heeft z'n eigen quilters gilde ( google )
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)