Fodelianakis olijfolie                 
SIVAS in de winter
#1
Ik neem aan dat het een rustig dorpje is in de winter.
Maar is er een bakker, mini market, zijn er tavernes nog open, gedurende de dag voor een koffie en 's avonds om iets te eten.
Dank bij voorbaat
Edgard
Quote
#2
Sivas ken ik alleen van de zomer/najaar, in de winter is het er beslist rustig.
Maar het dorp is zeker groot genoeg om in die zin ook in de winter te functioneren. Vanwege de crisis KAN ik me voorstellen dat er te weinig belangstelling is voor een dagelijks geopende taverne in de winter, maar dan is er nog Pitsidia vlakbij. Vergeet niet dat er in die omgeving (Matala, Sivas, Pitsidia, Kamilari) genoeg buitenlanders wonen om geopende tavernes in de omgeving te hebben.
Zoek het kafenion met de 2 peperbomen in Sivas, waar de eigenaar je de beste frappe van Kreta serveert (hij is er 10 minuten mee bezig), en de warme koffie zal er ook zeker smaken, en hoop mee dat hij in de winter ook open is.
Quote
#3
(17 April 2013, 20:54)posslke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik neem aan dat het een rustig dorpje is in de winter.
Maar is er een bakker, mini market, zijn er tavernes nog open, gedurende de dag voor een koffie en 's avonds om iets te eten.
Dank bij voorbaat
Edgard


Er zou alvast een beenhouwer zijn, psomi in de mini market, waarschijnlijk zal er ook in de winter wel één of meerdere tavernes (Minaz, Vavis) open zijn.
Quote
#4
In Pitsidia kun je het ganse jaar terecht: bakker, slager, superette, taverna's, restaurants, alles is het ganse jaar open want het is een echt dorp voor de locals en leeft dus het ganse jaar door. Afstand van Sivas naar Pitsidia is 3 km !
Ik denk niet dat er tussen de 2 dorpen een busverbinding bestaat (?), dus ja, je zou toch iets van transport moeten hebben ginder, al was het maar een brommertje of zelfs een fiets.

In Sivas is er ook een slager en een klein winkeltje waar je ongeveer alles kan kopen,
bij de slager vindt je zelfs honing en feta; maar ik betwijfel sterk of die in de winterperiode geopend zijn.
Quote
#5
Net gelezen: er zijn zeker 3 taverne's in Sivas het hele jaar open, dat zullen dan de taverne's op het centrale plein zijn.
En voor brood en veel andere levensmiddelen zul je wel niet naar Pitsidia hoeven lopen.
Kijk ook eens hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
(18 April 2013, 15:04)petraki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Net gelezen: er zijn zeker 3 taverne's in Sivas het hele jaar open, dat zullen dan de taverne's op het centrale plein zijn.
En voor brood en veel andere levensmiddelen zul je wel niet naar Pitsidia hoeven lopen.
Kijk ook eens hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Nou, dat veranderd de zaken enigzins, want binnen enkele jaren wil ik langer verblijven, ook in de winter vooral, in de regio Pitsidia, Sivas.Cool
Quote
#7
Als die mega-containerhaven bij Timbaki er komt, wil je daar denk ik niet meer wonen...
Quote
#8
(18 April 2013, 15:21)petraki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als die mega-containerhaven bij Timbaki er komt, wil je daar denk ik niet meer wonen...

daarin heb je gelijk, als die er toch zou komen kies ik mij een andere locatie uit !
maar gezien de protesten denk ik eerlijk gezegd niet dat die haven er gaat komen.
indien wel dan zou de ganse streek om zeep geholpen worden.Cool
Quote
#9
Een klein weekje terug zijn er weer enige lobbyisten voor die containerhaven op pad geweest. En die waagden het zelfs ter vergelijking te beweren dat Rotterdam een van de mooiste havensteden is en (daardoor) grote toeristische ontwikkelingen kent. Ha ha ha
En daarna is dat clubje schijnbaar naar China afgereisd...

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Nu oppassen dat we niet te ver van het topic afdwalen. Een nieuwe thread als er meer nieuws is over die haven.
Quote
#10
(18 April 2013, 15:39)petraki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een klein weekje terug zijn er weer enige lobbyisten voor die containerhaven op pad geweest. En die waagden het zelfs ter vergelijking te beweren dat Rotterdam een van de mooiste havensteden is en (daardoor) grote toeristische ontwikkelingen kent. Ha ha ha
En daarna is dat clubje schijnbaar naar China afgereisd...

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Nu oppassen dat we niet te ver van het topic afdwalen. Een nieuwe thread als er meer nieuws is over die haven.

hier in Vlaanderen is er een spreekwoord: mè alle chinezen, mor ni mè den dezen !
Quote
#11
(18 April 2013, 15:39)petraki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een klein weekje terug zijn er weer enige lobbyisten voor die containerhaven op pad geweest. En die waagden het zelfs ter vergelijking te beweren dat Rotterdam een van de mooiste havensteden is en (daardoor) grote toeristische ontwikkelingen kent. Ha ha ha
En daarna is dat clubje schijnbaar naar China afgereisd...

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Nu oppassen dat we niet te ver van het topic afdwalen. Een nieuwe thread als er meer nieuws is over die haven.

die bestaat al hoor:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Aan iedereen die al iets neergeschreven heeft bedankt.
Ik denk dat Sivas bij ons wel in de smaak zal vallen.
Nu nog een geschikt , goedkoop, onderkomen vinden voor de winter
Edgard
Quote
#13
@Posslke
Sivas gaat je bevallen. Zelfs in mid-zomer is het nog oke daar, sprekend uit eigen gevoel. Ga van het plein weg, gebruik elk grieks woord dat je kent, en er gebeuren leuke dingen. Veel plezier !
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)