wandeleiland Kythira
#1
Quote
#2
Mooi filmmje Metaxa en erg herkenbaar. Kythira blijft voor mij één van de mooiste eilenden die ik tot nu toe bezocht :)
Quote
#3
Wink 
Mataxa mooie opnamen en veel plaatsen heel herkenbaar.
Ga dit jaar voor de vierde keer naar dit eiland.
Christos (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)
Quote
#4
Wandeleiland Kythira,

Metaxa mooi filmpje , zeer herkenbaar.Zou het in de zomer gemaakt zijn? Wij hebben de watervallentocht gedaan zonder dat we iemand
tegen kwamen,waren echt alleen en zijn daar best een tijdje geweest.Bezochten het eiland begin mei en later in sept.Het is, voor ons althans,de meest Griekse
bestemming in deze "moderne tijd"
Quote
#5
wij vonden Kythira ook een van de meest authentieke eilanden!

de wandelingen hebben wij met het boekje ""Kythira doorlopend"
van Frank van Weerde gedaan.

[Afbeelding: bdmdfn.jpg]

bij de watervallen was er ook verder niemand ( in juni )
Quote
#6
Beste wandelliefhebbers,

Altijd weer fijn om dit soort filmpjes te bekijken. Ik vermoed dat deze Griekse wandelgroep Kythira bezocht heeft in juli of augustus, de maanden dat de camping in Kapsali geopend is (zie de beelden op het filmpje).

Sinds maart wordt er gewandeld door enthousiaste deelnemers aan de Kythira Trektocht en aan Rondje Noord / Rondje Zuid. Deze individuele wandelvakanties/trektochten op Kythira zijn gestart in 2012. Kijk voor een aantal reacties van deelnemers op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Aanstaande maandag landt al weer de eerste Ross Holidays-charter van dit seizoen. Ik weet zeker dat hier Nederlanders in zitten, die vaker op Kythira zijn geweest en nog lang niet zijn uitgewandeld en/of uitgekeken.

Veel Kythiriaanse wandelgroeten,

Frank
Quote
#7
Wie weet Kythiragangers of Maria dit jaar weer open gaat? Het was voor ons een leuk punt om daar te gaan eten.
Quote
#8
We kunnen niet wachten, op 17 juni gaan we voor 14 daagen we slaapen bij de 9 muzen .
Na alle mooie foto,s en filmpjes kunnen we niet wachten om mooie tochten te maaken loopen of auto .
Quote
#9
@Albert , vraag het even aan Frank van Weerde , die weet het ongetwijfeld .

@Johnie , stevige kuitenbijter , maar het uitzicht is fenomenaal !
Quote
#10
Hoi Albert,

Taverna Maria is vooralsnog dicht en het is onduidelijk wanneer Maria de deuren van haar bijzondere etablissement weer kan openen. Het een en ander heeft te maken met regelgeving en vergunningen.

Gelukkig zijn er nog vele andere eetgelegenheden waar je de meest lekkere gerechten kunt bestellen. Maar je hebt gelijk: zoals Maria is er geen tweede.

Veel culinaire groeten,

Frank
Quote
#11
Oeps..........
Ja sorry ik was het alweer vergeten en het staat inmiddels alweer een tijdje op de blog van Pyrgos House.
Het nieuwe wandelboekje of in de volksmond bijbeltje van kythira is weer uit.
Editie 2015 is gecontroleerd en de paden zijn gecheckt, daar waar nodig is de route omgelegd en zijn nog fraaiere "wegen" gekozen.
Ik zet wegen tussen aanhalingstekens want u wandelt hoofdzakelijk op paden, ver weg van het asfalt.
Wandel je met een oudere editie dan kun je voor vreemde verrassingen komen te staan, paden die afgesloten zijn of verborgen kerkjes die je zomaar voorbij loopt en dat wil je natuurlijk niet.
Het boekwerkje is op diverse plekken op het eiland te koop en uiteraard op het toeristenbureau van Pyrgos House zelf (Potamos naast de kerk).
"Kythira Doorlopend" is te koop voor €12,50 en voor mensen die niet kunnen wachten, voor 17,50 wordt het thuisgestuurd.
Mocht je verdere informatie willen kun je altijd even reageren.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)