Nog een weekje NL en dan ....8 weken GR!
#1
Over precies een week gooi ik nu de laatste spullen in de auto en zijn we klaar voor vertrek op 9 mei. Een leuke en ontspannen rit van 3 dagen voor de boeg (lekker relaxed ;), hou ik van) naar Ancona en dan aan boord. Zondag 12 mei komen we aan in Patras.

Ik verheug me weer mateloos op deze reis en heb allerlei plannen. De eerste week toeren we wat rond op de Pelop, met als zuidelijkste bestemming Mistras, daarna retour via Argolida naar Athene om een nieuwe reisgenoot op te halen in Spata. Half juni wil ik een week of 2 in Argolida verblijven, misschien Tholo, misschien Epidavros, misschien toch weer Iria. Ik weet het nog niet, en tips van insiders zijn welkom! Ik zoek klein appartement, dicht bij strand, dorp en niet in de hoofdstraat (haat knetterende brommers Hypocrite). In 2006 logeerde ik in Iria dorp, in een appartement met groot balkon, heerlijke keuken/badkamer en perfecte horren. Zo iets dus.... (ahum, hoe zo veeleisend? Valt wel mee hoor!). Hieronder mijn uitzicht in Iria bij avond, prachtig, maar liefst zou ik dit keer iets dichter bij het strand logeren.
[Afbeelding: i6l3s6.jpg]
Quote
#2
Hallo Corry,

Ga er lekker van genieten! Uit ervaring weet ik dat de weken omvliegen. Wij vertrekken 11 mei en doen er ook een paar dagen over, met dit verschil dat we vanuit Venetie vertrekken. Zijn van plan eerst naar Chios te gaan, verder door de Pelop, en vauit daar naar Kythira. Blijven ook ongeveer acht weken onderweg, heerlijk.
Wie weet komen we elkaar ergens tegen!
Groet Ostriagreeksmiley1
Quote
#3
Goede reis en veel plezier Corry! Geniet er van.
Quote
#4
Hallo Corry,
Wat heel leuk is is Nea Epidavros, en dan niet in het hogergelegen dorp, maar aan het strand. Daar horen bij hotel Avra een paar hele leuke appartementen. De eigenaar gaf ons, s ochtends mini komkommertjes mee, en, s avonds vroeg hij altijd wat we wilden eten. ( special fish of another fish )Verder is er een schattig haventje en de culturele dingen die hoef ik je niet te noemen, die weet je zelf wel,he. Er ligt tegenover een openlucht bar, waar het hele dorp, s avonds bijeen komt. Gezellig.
Het ligt bij sinaasappel boomgaarden. Het strand is prima. Tolo vonden wij te toeristisch, we zouden dan eerder in Nafplio gaan zitten en met de auto naar het strand van Tolo gaan. Idd knetterbrommers.
Quote
#5
Dank voor de tips en wensen! Ik heb inderdaad wel zin om in Epidavros te gaan zitten, en zal kijken bij hotel Avra. Ik wil wel graag iets waar ik zelf kan koken, ik ben best lang onderweg en vind het fijn om met spullen van de markt lekker zelf iets klaar te maken.
Quote
#6
Hallo Corry,
Wat heel leuk is is Nea Epidavros, en dan niet in het hogergelegen dorp, maar aan het strand. Daar horen bij hotel Avra een paar hele leuke appartementen. De eigenaar gaf ons, s ochtends mini komkommertjes mee, en, s avonds vroeg hij altijd wat we wilden eten. ( special fish of another fish )Verder is er een schattig haventje en de culturele dingen die hoef ik je niet te noemen, die weet je zelf wel,he. Er ligt tegenover een openlucht bar, waar het hele dorp, s avonds bijeen komt. Gezellig.
Het ligt bij sinaasappel boomgaarden. Het strand is prima. Tolo vonden wij te toeristisch, we zouden dan eerder in Nafplio gaan zitten en met de auto naar het strand van Tolo gaan. Idd knetterbrommers.
Quote
#7
Mocht je lekker aan het strand willen zitten probeer dan Paralio Astros eens. Er zijn een hoop appartementen te huur dus je zal zeker iets van je gading kunnen vinden. Er is een zandstrand van 7 klm en nog een van zo'n 4 klm, dus genoeg plaats om te zwemmen. 30 minuten met de auto van Nafplion, 25 minuten van Argos.

Veel succes met kiezen!
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#8
Veel plezier en rij voorzichtig.

Meer tips of vragen over Griekenland? (met de camper)
Lees op het camperforum;
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een draadje voor de Griekenlandgangers. Met o.a. Camper tips Voor en Door camperaars in en onderweg naar Griekenland. Of je nu per boot, fiets, auto, caravan of camper gaat, schrijf hier je avonturen, mooiste plekjes, lekkerste restaurantjes en de mooiste stranden neer. Uw bijdrage is van harte welkom.
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote
#9
Kreeg net "door" in het D-GR-forum dat de camping Tholo wel "endgültig" gesloten is (Zacharo).
Quote
#10
(23 July 2023, 11:43)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kreeg net "door" in het D-GR-forum dat de camping Tholo wel "endgültig" gesloten is (Zacharo).

Deze draad is al 10 jaar oud.  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#11
Bedankt Johan, kan ook lezen, met bril.
Wilde het alleen vanwege
QUOTE . . . Half juni wil ik een week of 2 in Argolida verblijven, misschien Tholo, misschien Epidavros, misschien toch weer Iria. Ik weet het nog niet, en tips van insiders zijn welkom! Ik zoek klein appartement, d . . UNQUOTE
hier aanhangen - was misschien beter nieuw item "Campingnews" te openen.
Had de "snel zoeken"-functie gevoed met "Tholo", vandaar.
Nog kleine 3 week en dan weg naar de Pelops Wink.
Quote
#12
(23 July 2023, 13:50)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt Johan, kan ook lezen, met bril.
Wilde het alleen vanwege
QUOTE . . . Half juni wil ik een week of 2 in Argolida verblijven, misschien Tholo, misschien Epidavros, misschien toch weer Iria. Ik weet het nog niet, en tips van insiders zijn welkom! Ik zoek klein appartement, d  . . UNQUOTE
hier aanhangen - was misschien beter nieuw item "Campingnews" te openen.
Had de "snel zoeken"-functie gevoed met "Tholo", vandaar.
Nog kleine 3 week en dan weg naar de Pelops Wink.

Dat was beter geweest, want ik denk dat Corry die reis al heeeel lang geleden gedaan heeft.  Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Van Leros tot Samos - een trip van (bijna) 7 weken Patrick 43 11.183 23 October 2022, 20:53
Laatste bericht: davy
  5 Weken eilandhoppen in de Dodecanese - De (moeilijke) Start Patrick 3 3.642 30 May 2015, 23:21
Laatste bericht: vlagreco
  Drie weken Griekenland: welke plekken bezoeken? RudyL90 7 5.956 07 September 2014, 14:26
Laatste bericht: ElsR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)