Voorstellen
#1
Photo 
Γειά σας και Καλό Πάσχα!
Ik ben nieuw op dit forum en heb hem gevonden via de site van Parakalo.

Jullie forum ziet er erg leuk en gezellig uit en goed georganiseerd qua thema’s etc. Dus ik heb me direct geabonneerd op een aantal.

Met mijn Griekse man en dochter zijn wij 13 jaar geleden teruggekomen uit Volos (Pelion) naar Nederland. Ik was er in 1988 naar toe geemigreerd.

De eerst jaren in Nederland vroeg iedereen: ‘Goh, wat doe je hier, waarom heb je zo’n paradijs achtergelaten?’. Het was ook de bedoeling om hier niet langer dan 2 jaar te blijven, maar ja..... En nu, hoor ik sinds 3 jaar: ‘Goh, het is maar goed dat jullie nu niet daar zitten!’ Tsja, is veel voor te zeggen, wie weet gaan we toch nog ‘ns de gok wagen. Je blijft altijd tussen 2 werelden leven.

Gelukkig gaan we elke zomer terug om familie en vrienden te bezoeken, met de auto, over het vaste land, bevalt prima sinds 2007, dus als iemand tips wilt, stuur me een berichtje. Ik geef conversatie Grieks aan volwassenen en sinds kort ook conversatie Nederlands aan (Νεοαφιχθέντες) Grieken (mbv dialogen geef ik aandacht voor het in Nederland verblijven, integreren etc en wat er allemaal bij komt kijken).

Ik hoop nuttige en leuke informatie te vinden en met andere Nederlanders en Grieken (ook IN Griekenland en misschien wel uit het Pelion?) te communiceren via jullie forum.

Hier alvast een leuke suggestie:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Groetjes,

Judith-Irini
Quote
#2
Hoi Judith,

Welkom, mag ik vragen waarom jullie weer naar Nederland zijn gekomen uiteindelijk?

Uit welke regio kom je? (ivm de conversatielessen)

Groetjes
Quote
#3
Welkom op dit forum Judith/Irini; leuk dat je ons gevonden hebt up
[Afbeelding: kalosirthate.jpg]
Veel lees-en schrijfplezier hier :)

En ja hoor, Parakalo kennen de meesten hier vast wel. Staat dan ook al een hele poos vermeld op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Er schrijven hier ook erg veel in Griekenland woonachtige leden (en zelfs een aantal uit Pilion) dus dat communiceren komt vast helemaal goed.

Nogmaals welkom,

Ger
Quote
#4
Hoi Ger,
Dank je wel voor je snelle reactie en leuke welkomsbericht! Ik dacht wel dat Parakalo bekend was, ik zal 'ns door jullie linkenpagina snuffelen. Ik hoop dat dit antwoord goed terecht komt, ik zoek nog even hoe je precies moet antwoorden op de berichten, ik neem aan hier, of via PB?

Groetjes,
Judith-Irini
Quote
#5
(09 May 2013, 21:16)Irini45 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik zoek nog even hoe je precies moet antwoorden op de berichten, ik neem aan hier, of via PB?

Je doet het helemaal goed Irini, reageren op een bericht doe je inderdaad op deze manier. PB's (Persoonlijke berichten) gebruik je om (zoals de naam al zegt) privé-berichten en/of informatie onderling uit te wisselen zonder dat ze op het forum verschijnen.

Mocht het allemaal nog wat onwennig zijn, in deze rubriek:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





vindt je al wat handige tips en mogelijkheden van dit forum.
Is allemaal niet zo moielijk hoor en wijst zich vanzelf. En mocht je toch nog met vragen zitten schroom niet maar laat het gerust even weten.

Groetjes,

Ger
Quote
#6
Super! Dank je wel.

Groetjes
Judith-Irini
Quote
#7
Judith, van harte welkom hier.

Ook ik ben benieuwd in welke regio je de conversatielessen geeft.

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Pilion, dus als je nog must sees hebt voor bv.Volos hou ik me aanbevolen.
Quote
#8
welkom hier Judith/Irini!
Quote
#9
welkom op dit mooie forum
Ger en José
Quote
#10
Welkom op dit leuke forum en veel plezier hier
Quote
#11
welkom op dit mooie en leuke forum
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)