Chios, Megas Limnionas.
#1
Beste mede Griekenlandliefhebbers,

Wij hebben voor dit jaar een vakantie geboekt naar Chios en wel naar Megas Limnionas, Appartementen Anais. Zijn er mensen die dit dorpje kennen en meer weten over de omgeving. Zowel op cultureel als op culinair ;) gebied. Leuke tips zijn welkom. Misschien zijn er mensen die meer weten over het appartement en willen er wat over vertellen. Wij horen het graag. Alle info is goed/leuk!

Martino
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#2
Photo 
Op de plateia van Mesta is het kleinschalige excursieburo Masticulture gevestigd. Je kunt daar o.a een uitstapje maken naar de mastiekvelden. Men neemt dan zelfs een lichte lunch mee. Je krijgt uitleg over het oogsten van mastiek. Omdat ik dit bericht stuur vanaf mijn telefoon, kan ik je nu de directe link niet geven, maar een tijdje terug heb ik over dit buro een artikel geschreven als onderdeel van een groter geheel. Compleet met filmpje. Kijk op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Onder de knop nieuws& columns tref je het artikel: "let op de kleintjes" aan. Veel plezier op dit prachtige eiand!
Quote
#3
Hoi gaste,
Grappig, wij gaan in juni ook naar anais. Goede berichten gehoord over deze acco.
Groet maria
Quote
#4
wij zijn hier twee jaar geleden geweest. Fijn zwembad en heerlijk appartement. Vanaf balkon prachtig uitzicht op zee, en op de boten die in de verte langskomen. lekker windje en daardoor geen vliegend gedierte!
Quote
#5
Gaste,

Wat betreft anais:daar hebben wij geen ervaring mee,deze app.waren eerst opgenomen in het aanbod van Ross holidays,op Zoover staan de meningen.
Megas L was toen betrekkelijk rustig(5jr geleden)Plaatsjes die een bezoek zeker verdienen:Mesta,Pyrgi,Olympi en dan het verborgen Anavatos.Verder is een auto wel aan te bevelen,de westkust vonden wij heel mooi,ruig en rustig(waren er in juni)Ook het mastieklandschap is apart maar enige tijd terug waren er vreselijke branden en die schijnen veel verwoest te hebben,helaas. Voor het strand gingen we naar Komi,mooi zand.In Thymiana zaten twee restaurantjes die erg goed waren,in Megas zelf telden wij er zo'n drietal.Ook het klooster Nea Moni was erg interessant,kortom het is een heel mooi nogal Grieks eiland.Karfas is de echt wat meer toeristische plaats.Een pinautomaat was toen niet aanwezig in Megas,wel in Karfas en Thymiana.Welk jaargetijde gaan jullie?Veel plezier!
Quote
#6
Het is al enige tijd geleden dat ik deze discussie opende. Misschien zijn er inmiddels mensen die niet van deze discussie wisten of inmiddels zijn geweest op Chios, Megas Limnionas. Dus opnieuw de vraag wie weet er iets te vertellen over Megas Limnionas op Chios. Welke tavernes zijn er? Wat is er leuk om in de omgeving te bezoeken etc? Alle info is goed/leuk. Wij vertrekken volgende week do. 11-07 en hebben er echt zin in na een jaar werken! Cool :)

Martino
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#7
Dan haak ik me hier even aan vast ;)....
In de maand September willen we weer voor ca 2 wkn naar Griekenland en deze keer (als we iets naar ons zin kunnen vinden) had ik Chios op het oog ....
Ik zoek een dorp/stadje vergelijkbaar zoals : Petra in Lesbos of Kokkari in Samos
Quote
#8
@gaste171: Loop gewoon je neus achterna, dan vind je vanzelf leuke plekjes. Het is zo persoonlijk, zoiets ....
Quote
#9
(05 July 2013, 07:45)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@gaste171: Loop gewoon je neus achterna, dan vind je vanzelf leuke plekjes. Het is zo persoonlijk, zoiets ....

Helemaal mee eens Els; de mooiste plekjes ontdekten wij vaak stom toevallig; regelmatig zelfs doordat we een 'verkeerde' afslag namen ;)
Quote
#10
Megas Limnionas is bijzonder overzichtelijk, je vindt de taverna's vanzelf. Het is alweer jaren geleden dat wij er verbleven. Anchora was toen een van onze favoriete plekjes om te eten. Ook in Thimiana, het dorp wat meer in het achterland hebben we een paar keer lekker geluncht.

De kustplaatsjes op Chios vind ik niet vergelijkbaar met Petra of Kokkari, simpelweg omdat Chios een heel ander eiland is. De plaatsjes zijn kleiner, ik vind Chios minder op het toerisme gericht en daardoor wat "eenvoudiger". De eerste keer (jaren '90)verbleven wij in Ag. Ermioni, dat aan Meg. Limnionas vast ligt, de tweede keer in Karfas. Ik vond Karfas leuker, ook een prettiger strand en meer keus in restaurants. Ag. Erminioni en Mag. Limnionas zijn kleiner. In Karfas verbleven wij in een van de appartementen in de 7 Anemi van het geweldige complexje van de familie Benovias
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Je moet geen hekel aan trappen lopen hebben als je hier verblijft, maar je krijgt er een geweldig appartement met uitzicht voor terug.
Quote
#11
Het klooster in Agias Minas z.w. van Karfas vonden wij bijzonder en voor Megas L. is het aan te raden om zwemschoenen mee te nemen. Wij wandelden regelmatig van Karfas naar Megas en vonden jullie 'dorp' knus. Lekker rustig strandje ...geniet ervan!!
Quote
#12
Gaste171
Ik heb je mail en pb gestuurd over megas limnionas.
Heb je die ontvangen?
Quote
#13
Wij zijn vorig jaar in september naar Karfas geweest,leuk dorp,niet te druk,genoeg restaurantjes en een heerlijk strand,geen nachtleven,maar daar houden wij toch niet van
Quote
#14
Wij waren in 2007 op Chios, in Megas Limnionas, in een app. net onder die van jullie. Ik dacht dat het Manos Villa's heet. Ja, zo iets was het wel. Via Ross Holidays.
Wij vonden het een rustig dorpje, met een prachtig strandje op loopafstand waar ook de Grieken zelf komen. Echt een relaxed dorpje. We liepen vaak naar Thymiana om daar heerlijk te eten, ik weet helaas niet meer hoe het restaurant heet. Het was dacht ik het 1e restaurant als je het dorp binnen komt vanuit Megas Limnionas.

Met onze gehuurde scooter hebben we vele dorpen en stranden bezocht.
Ik wens je heel veel plezier op Chios!!
Groetjes,
Willem
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)