Brussel(EU) feest, Athene hongert.
#1
Brussel klaagt over feestende eurocraten.

De stad Brussel klaagt steen en been over eurocraten die na een werkdag feesten op Brusselse pleinen maar hun rotzooi achterlaten in de stad.

Elke week moeten extra schoonmaakploegen gestuurd worden om de rommel op te ruimen, aldus de Brusselse staatssecretaris voor Netheid, Rachid Madrane, vrijdag in de Vlaamse krant De Morgen.

Elke woensdag- en donderdagavond treffen honderden medewerkers en stagiairs van de EU-instellingen elkaar op vaste plekken in de Belgische hoofdstad. Het feestje wordt niet alleen in de cafés maar ook op straat gevierd. Bierblikjes, wijnflessen en chipszakken laten de feestgangers achter en stadsbussen moeten omrijden omdat de eurocraten de straten blokkeren.

Onbegrijpelijk, vindt de stad. ,,Het zijn slimme mensen, die vaak les geven aan ons. En ze kunnen hun vuilnis niet meenemen", aldus Madrane, die het gedrag van de feestgangers hekelt. ,,Het motto van veel eurocraten is als ze feesten: na mij de zondvloed."
Quote
#2
Een opmerkelijk bericht... maar dat niet in de Belgische kranten, radio of televisie gekomen is. Blijkbaar wel in Nederlandse media.

Niet dat ik die eurocraten ga schoonpraten. Maar het is wel zo dat ikzelf ook vlakbij de Europese wijk werk. Heel dikwijls moet ik voor mijn job naar afspraken in Brusselse bedrijven. Onderweg (ook in de latere namiddag en zelfs vooravond) merk ik niets van feestjes of rotzooi.
In een grootstad ligt altijd wel ergens rotzooi. Dat zie ik dikwijls wel op straathoeken of pleintjes liggen: ongesorteerde rommel, tot zelfs oude matrassen en zetels toe. (Die rommel komt hoogstwaarschijnlijk niet van eurocraten.)
Terwijl wij in ons dorp verplicht zijn (maar dat doen we ook uit onszelf, zonder verplichting) om papier, glas, tuinafval, plastic,... mooi te sorteren.

Het is natuurlijk wel mogelijk dat eurocraten feestjes bouwen en rotzooi op straat kieperen. Maar volgens mij is dat wel een vrij beperkte groep, en geldt zeker niet voor alle eurocraten.
Als je dat groepje ongeregeld vergelijkt met de tienduizenden pendelaars die dagelijks in Brussel komen werken, dan kom je misschien aan 0,5 à 1 %...

Ik wil maar zeggen: niet heel Brussel (laat staan Vlaanderen/Walloniië/België) danst op het leed van de miserie in Europa.
Integendeel, in Brussel zal je veel meer mensen vinden die zich het lot van Griekenland aantrekken, dan dat stelletje wereldvreemde eurocraten.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Maar @VLAG.Daar het mij nu net omBig Grinat zó weinigen zóveel macht hebben over zó enorm velen en dat ze duidelijk laten merken dat ze daar zóveel schijt aan hebben.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)