Fodelianakis olijfolie                 
Peiling: Hoe ontvang jij Griekse TV en/of radiozenders? Meerdere antwoorden mogelijk!
Je hebt geen toestemming om te stemmen in deze peiling.
Via de Hotbird satelliet op 13 graden oost
44.44%
12 44.44%
Via de HellasSat-2 satelliet op 39 graden oost
7.41%
2 7.41%
Via de Eutelsat 3C op 3 graden oost
3.70%
1 3.70%
Via de Eurobird 9A op 9 graden oost
7.41%
2 7.41%
Via de Eutelsat 21B op 21.6 graden oos
0%
0 0%
Via internet (vermeld website in topic hieronder)
29.63%
8 29.63%
Via IP-TV (vermeld met welke aanbieder in topic hieronder)
0%
0 0%
Via Nederlandse/ Vlaamse kabel (vermeld naam aanbieder)
7.41%
2 7.41%
Ik luister / kijk nooit naar Griekse radio en/of tv
0%
0 0%
Totaal aantal stemmen: 27 stem(men) 100%
* Je hebt op deze optie gestemd. [--]

Hoe ontvang jij Griekse TV / Radio?
#1
Als zowel Griekenland-liefhebber als media-hobbyist zou ik graag eens in kaart brengen hoe andere niet in Griekenland wonende Griekenlandfans thuis -dus buiten Griekenland- naar Griekse TV kijken cq radio luisteren. Dat kan op diverse manieren zoals je op m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kunt zien.
Maar misschien zijn er nog manieren die daar (nog) niet worden genoemd.

Kijk je via een satellietschotel? Vermeld dan via welke satelliet(en) je dat doet en wat je schoteldiameter is.

Kijk je via internet? Vermeld dan welke website jouw voorkeur heeft.

Andere manier(en) zoals IP-tv en dergelijke? Geef jouw ervaringen.

Met deze verzamelde informatie van ervaringsdeskundigen kunnen anderen dan weer hun voordeel doen.

Ik maak er tevens even een poll bij (even hier naar boven scrollen)waarbij iedereen kan aangeven hoe hij/zij naar Griekse media kijkt/luistert.

Alvast bedankt voor alle input up
Quote
#2
Ik luister heel veel via online radio, vooral V-tuner Internet radio. Deze hebben zeer veel Griekse zenders. Momenteel heb ik Chroma Greek Radio Smooth veel aanstaan. Is Griekse easy-listening Cool
Ik stream hem veelal via mijn home cinema set, die draadloos wifi heeft. Dan heb ik hem over de boxen van mijn geluidsinstallatie. Nu ook aanstaan, heerlijk relaxed.
Griekse tv kijken we hier eigenlijk nooit.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Tot vorig jaar keken we Griekse TV via Hellas-2 met een schotel van 90cm diameter. Eind 2012 verhuisd naar St. Idesbald en nu hebben we geen Griekse tv meer Confused. Radio luisteren we via een internetradio (Tangent Quattro) waar je alle zenders mee kan ontvangen.
Quote
#4
Radio via internet met mijn Pinnacle Soundbridge. Een ouwetje, maar voor radio prima !
Quote
#5
Bijna altijd op zaterdagavond:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en diverse radiozenders op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
alle gewenste radios op e-radiogreece of onradio.gr via vaste PC gekoppeld aan HiFi-versterker. als ik thuis ben staat er niets anders op. Meestal op Kretenzische traditional radios
Griekse TV bijna nooit.
Quote
#7
Als ik op mijn PC aan het werk ben, gebruik ik E-Radio Greece. Via mijn I-phone Tunein-radio. Mijn favoriete zender is Derti.FM.
Quote
#8
Sinds we vorig jaar verhuist zijn is hier kabelaar Telenet in huis. ERT world staat dan ook regelmatig op. Op onze vorige locatie hadden we wel een Visiosat en keken we toen via Hotbird.
Quote
#9
Ik zie dat meerdere mensen in de poll op:

Via Nederlandse/ Vlaamse kabel (vermeld naam aanbieder)

hebben geklikt; ik wist niet dat er nog Griekse zenders op de Nederlandse/Vlaamse kabel zaten Huh
Om welke kabelaar(s) gaat het? En zitten die daar dan in het basis- of uitgebreide pakket?
Quote
#10
(22 May 2013, 14:56)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zie dat meerdere mensen in de poll op:

Via Nederlandse/ Vlaamse kabel (vermeld naam aanbieder)

hebben geklikt; ik wist niet dat er nog Griekse zenders op de Nederlandse/Vlaamse kabel zaten Huh
Om welke kabelaar(s) gaat het? En zitten die daar dan in het basis- of uitgebreide pakket?

Hier in Aalst Telenet maar niks Griekse zenders hoor op de kabel !Angry
wel 2 Arabische en 1 Israel, 1 Spaanse en 2 uit Italie
Quote
#11
Even ter aanvulling: In de Pinnacle Soundbridge kan je zowel handmatig een URL van een specifiek radiostation invoeren alsook kiezen uit een lijst van zenders van een server.
De Soundbridge streamt het signaal naar de stereo installatie.

Mijn Logitech Squeezebox Duet kan ook radiosignaal streamen vanuit een lijst, maar daar staat mijn favoriete Griekse zender niet tussen. Ik kan in de Squeezebox niet handmatig een URL invoeren.
Daarom houd ik de Soundbridge aangesloten.
Quote
#12
In Zeeland hebben wij onze vertrouwde Delta. Zij hebben een "buitenlandpakket" als aanvulling op het basis en pluspakket. Hier zit oa ERT World in.
Zij omschrijven de zender als volgt:

ERT World

ERT World (vroeger ERT Sat) is een internationale Griekse televisiezender van de Griekse omroep ERT.

De programma's worden deels zelf geproduceerd. Echter, een grote meerderheid komt van de zenders ET1, 2 en 3, terwijl er ook een aantal Cypriotische programma's worden doorgegeven.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#13
(22 May 2013, 14:56)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zie dat meerdere mensen in de poll op:

Via Nederlandse/ Vlaamse kabel (vermeld naam aanbieder)

hebben geklikt; ik wist niet dat er nog Griekse zenders op de Nederlandse/Vlaamse kabel zaten Huh
Om welke kabelaar(s) gaat het? En zitten die daar dan in het basis- of uitgebreide pakket?

(22 May 2013, 16:14)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 May 2013, 14:56)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zie dat meerdere mensen in de poll op:

Via Nederlandse/ Vlaamse kabel (vermeld naam aanbieder)

hebben geklikt; ik wist niet dat er nog Griekse zenders op de Nederlandse/Vlaamse kabel zaten Huh
Om welke kabelaar(s) gaat het? En zitten die daar dan in het basis- of uitgebreide pakket?

Hier in Aalst Telenet maar niks Griekse zenders hoor op de kabel !Angry
wel 2 Arabische en 1 Israel, 1 Spaanse en 2 uit Italie

Ja hoor, Telenet kanaal 186 in de regio Mechelen. Zit gewoon in het digitaal basispakket met digicorder Big Grin
Quote
#14
ik vraag mij echt af hoe men bij Telenet beslist om welke zenders al dan niet aan te bieden op hun kabel: In Aalst dus 2 Arabische (?) 2 Italiaanse (?) 1 Israel (?) en 1 Spaanse (?) Niks Grieks, noch in basispakket noch in uitbreiding, noch in Digibox. Je "krijgt" 75 zenders omdat je ervoor betaalt en je bekijkt er hooguit 10 ! Jaja, zo kan ik het ook .Angry
Quote
#15
Ik luister via internet naar de Griekse radio (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




grote keuze aan radiozenders. Mijn favoriet is Derti.FM gremo
Quote
#16
ik heb nog een schotel naar Hotbird kijken maar veel kijk ik daar niet. ik luister de hele dag naar Real fm en savonds Oom Tragkas en de rest op internet op Kontrachannel.gr.
ik heb al jaren een tweede hands Freecom internet radio die doet het perfect. je kan zelf ook ergens op internet urls zetten die hij ook draait. er is een probleem met flash spelers of radios die met een flash draaien, als iemand meer verstand heeft of een oplossing zou ik hem graag willen spreken. ik wil wat meer infos als mijn freecom stuk gaat zou ik niet weten met welke internet radio moet ruilen. maar ik denk dat een goedkoop smartphone via wifi thuis dat ook kan doen. Wind heeft op android een mooi app voor griekse radio.
Quote
#17
Al jaren hebben we Hellas sat 2 39 graden op een satellietschotel Wavefrontier T55. Binnenkort zal ik echter 3 of 9 Graden Oost hiervoor in de plaats zetten. Verder hebben we Hotbird op 13 graden en sinds een jaar hebben we het Nova pakket open dus we kijken af en toe naar Griekse tv, meestal Mad tv..

Verder hebben we aangesloten via Wifi een Logitech Squeezebox Radio (stand alone in keuken) en een Squeezebox Duet die is aangesloten op de stereo-installatie. Vaak synchroniseer ik deze 2 met elkaar zodat de gehele benedenverdieping dezelfde muziek laat horen, we luisteren vaak naar Sky Radio, Arhaggelos FM Rhodes, 1055 Rock Thessaloniki, Kiss FM, Chroma Radio Greek Top 40, Rythmos FM, Radio Sfera en Arion Radio 1.

In de zomer gaat de Squeezebox Radio mee de tuin in zodat we daar ook Griekse radio hebben.

Beide Squeezeboxen kan ik naast met hun eigen afstandsbediening, ook gemakkelijk besturen met iPhone en iPad.



(22 May 2013, 16:38)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn Logitech Squeezebox Duet kan ook radiosignaal streamen vanuit een lijst, maar daar staat mijn favoriete Griekse zender niet tussen. Ik kan in de Squeezebox niet handmatig een URL invoeren.

Xander: over welk radiostation heb jij het ? Ik wil eens uitzoeken of ik die wel/niet kan ontvangen, aangezien je volgens mij via verschillende servers kunt zoeken..
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#18
Als ik de peiling hierboven zo bekijk valt me het aantal leden dat Griekse radio/TV ontvangst enorm tegen. Ik ging er echt van uit dat veel meer mensen naar de Griekse omroepen keken/luisterden, zeker per satelliet.

Jammer, want het is een hele leuke manier om je Griekse taal bij te houden cq te verbeteren.

Ger
Quote
#19
Hallo,
bij terugkomst van een heerlijke vakantie op Skopelos en Skiathos mijn schotel maar weer eens anders gericht en nu op Hotbird 13 graden oost.
Daar ontvang ik alleen ERT en RIK-Sat.
Volgens de lijst op het internet zou ik ook Voulis moeten ontvangen. De transponder staat echter niet in de lijst in mijn ontvanger en na toevoegen en zoeken wordt er niets gevonden. Sat-Lux staat wel in de lijst transponders in mijn ontvangwe maar geen signaal Dit geldt ook voor Nova en Betorium op het lijstje van zenders op deze site. (niet in de transponderlijst)
Nu zijn de twee stations die wel werken, van de Griekse over het algemeen de beste, dus we doen het er mee.
Wellicht heeft iemand nadere informatie?
Lijsten op internet blijken ook niet helemaal bereouwbaar volgens mij.
In blijde verwachting van een antwoord,
Yiannakis (Johan)
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#20
(02 June 2013, 13:46)Yiannakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hotbird 13 graden oost. Daar ontvang ik alleen ERT en RIK-Sat.


- Op 12169 H 27500 3/4 QSPK zendt uit Kanali Voulis, regelmatig zie je echter daar ook het logo van RIKSat
- Op 12111 V 27500 3/4 QSPK zendt uit RIKSat
Betorium, die zit op 9 graden oost en niet op 13..
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#21
Ik heb de lijst inmiddels aangepast, als het goed is zou alles nu moeten kloppen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






NB: Op 3 oost zitten ook nog 8 Griekse zenders:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





als je iets met de BISS-codering kunt is dat ook goed te doen........

Ger
Quote
#22
Inmiddels BOYLI gevonden. Zat onderaan de lijst met onleesbare tekensBig Grin
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#23
Hallo,
Ook op Euronews Hotbird 13 zijn er regelmatig uitzendingen in hrt Grieks heb ik gezien.
Yiannakis
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie kijkt / luistert Griekse TV / radio? Ger 12 7.754 14 December 2016, 01:28
Laatste bericht: Rico
  Radio Gamma op HellasSat Mario 0 2.380 01 December 2009, 11:41
Laatste bericht: Mario

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)