Chaos op Samos
#1
Van onze Griekse vrienden vernamen wij dat het verblijf op Samos voor toeristen momenteel niet zo prettig is.
De enorme leegstand van winkels en bedrijven.
Diverse bouwactiviteiten aan hoofdwegen o.a. in Karlovasi, Agios Konstatinos en Samos.
Telefooncellen die niet werken o.a. in Ormos en Votsalakia.
Havenwerken in Ormos.

Kortom algehele malaise in de infrastructuur van Samos en dat maakt dat het voor de toerist die iets anders wil dan strand, zee en zon niet prettiger op.

Hierbij enkele foto"s van de huidige toestand.

Samos stad (Vathy):
[Afbeelding: 2vwgw9s.jpg]
Karlovasi:
[Afbeelding: 33f6vxj.jpg]
Karlovasi:
[Afbeelding: 10eldmv.jpg]
Agios Konstatinos:

[Afbeelding: 20aqlhy.jpg]
Impressie van de tientallen leegstaande winkels alleen al in Karlovasi
[Afbeelding: 5z396t.jpg]
[Afbeelding: 6z9ac3.jpg]
[Afbeelding: 5l1hlu.jpg]
Havenwerken in Ormos:

[Afbeelding: 2prahki.jpg]
[Afbeelding: 2v13qlf.jpg]
[Afbeelding: clpmt.jpg]

Maar de Grieken blijven er vriendelijk onder en nemen alles nogal laconiek op en zeggen: τι πρέπει να κάνουμε
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Ach Wick, ik vind dat nu niet bepaald opzienbarend. In Griekenland zijn ze altijd wel ergens bezig met de weg of wat dan ook. In Nederland trouwens niet anders,zeg je dan ook niet leuk voor buitenlandse toeristen?
Sorry hoor, beetje ver gezocht dit topic.
Quote
#3
Ben er een paar weken geleden nog geweest en er was niet bepaald van een 'chaos' te spreken hoor. Ik ben het met je eens dat de wegwerkzaamheden beter in de winter hadden kunnen plaatsvinden. Want in Votsalakia, een aantal weken geleden, is een Nederlands stel al binnen enkele uren uit hun geboekte appartement overgeplaatst i.v.m. de onbereikbaarheid van het appartementencomplex. Dat zijn natuurlijk geen fijne vakantieomstandigheden. Maar ja, Grieken (al ben ik zelf één) en planningen lopen niet altijd even soepel. Angel

Moet zeggen dat de werkzaamheden op zich vrij snel verlopen. Soms is een wegdeel slechts een dag afgesloten. En ach, er leiden meer wegen naar Rome! ;)

Wat ik overigens vervelender vindt, is dat er op Samos geen terrassen met 'vaste' overdekkingen meer zijn toegestaan (was het al niet, maar nu zitten er sancties aan vast..). Dit is nu echt alleen toegestaan door vergunninghouders, heb ik begrepen. Haalt de sfeer toch flink naar beneden hoor! Jammer!
Quote
#4
Ach, hier is het toch niet anders.
In NL gaan ze in de verschillende centra van steden in de zomer ook gewoon door met bouwprojecten, wegopbrekingen, etc.
Quote
#5
Hahahaha, leuk geprobeerd Wick. We moeten vooral niet teveel reclame maken voor Samos. Voor je het weet struikel je er over de prikborders. En dan moeten we de geurende bossen, de ruige bergen, de fonkelend azuren zee en de idyllische stranden met vele anderen delen. Dus mensen, blijf weg. Het is er een chaos. Het kan ook zomaar gebeuren dat je in de auto moet wachten tot de herder met zijn geiten is overgestoken. Of andere ellende, wijnranken die over de weg groeien. En het stinkt er in de bergen in deze tijd vreselijk naar brem. Wegblijven dus!
Quote
#6
Inderdaad ti prepei na kanoume. Deze werkzaamheden kunnen nu eenmaal niet in de winter plaatsvinden. Dat is dan ook de reden dat ze nu plaatsvinden. Heel normaal zowel hier en daar of vertel je je vrienden dat niet?

Leegstand winkels? Duh het is zware crisis ook in Nl zie je meer en meer leegstand. En ga je om te winkelen op vakantie naar Griekenland? Lijkt me bepaald niet, het is nu eenmaal niet goedkoop, behalve bij de Chinees. De super, de slager, de bakker, de groenteman, de kiosk en een paar toeristische dingen lijken mij voldoende. Wandelen, cultuur snuiven, lekker eten en je rust. Daar gaan de meesten voor op vakantie.

En de toerist zal er weinig aan gelegen zijn dat de telefooncellen het niet doen. De meesten hebben een mobiel of zelfs hun tablet mee. Gratis wifi en Skype en je contact met het thuisfront is gelegd.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#7
Je gaat toch voor het totaal pakket. Rustig iets drinken aan de haven met een blik op de zee, maar dan wordt de rust verstoord door helse machines. Af en toe winkelen willen ook en dan is het niet uitnodigend om rijen lege etalages tegen te komen. De tol van de crisis wordt steeds meer zichtbaar.
Quote
#8
Zolang jouw parkeermeters het maar doen hè Wick Big Grin
Quote
#9
Ben net terug van een weekje Kokkari en het is echt geen Chaos op Samos! Klinkt wel heel erg negatief.Tuurlijk zijn ze hier en daar aan het bouwen en met de weg bezig, maar zeker niet meer dan op andere eilanden. En waar is geen leegstand in Griekenland (en in Nederland...) Dus gewoon lekker naar Samos gaan als je dat wilt. Ik heb in ieder geval genoten.
Quote
#10
(29 May 2013, 15:15)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je gaat toch voor het totaal pakket. Rustig iets drinken aan de haven met een blik op de zee, maar dan wordt de rust verstoord door helse machines. Af en toe winkelen willen ook en dan is het niet uitnodigend om rijen lege etalages tegen te komen. De tol van de crisis wordt steeds meer zichtbaar.

Tja en van kijken, kijken en niet kopen, houdt men de winkel niet open.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#11
Wat een zure opmerking @Maria. Wat weet jij van mijn koopgedrag of die van anderen?
Quote
#12
Beste mensen kijk eens op de FB-pagina Samos.de Smile
Quote
#13
Wat een positief stukje over chaos in samos. Het beeld dat wordt gegeven is dat niet overal. Denk de negatieve foto,s weg en wat houd je over leuke plaatsjes mooie stranden lekker wandelen en een lekker terras met een goed glas wijn.
Wij gaan lekker eind juni weer naar Samos en verblijven in Ormos. Ona krijg je niet stuk.
Quote
#14
Een beetje in dezelfde zin als:
Tijdens de hele maand juni zullen er wegwerkzaamheden zijn op de E40, de belangrijkste verkeersslagader van Brussel naar de kust, ter hoogte van Aalst.
Of de vakantiegangers het daarom zullen laten om naar de kust te rijden? No way.
Wat veel hinderlijker zal zijn, is het gebrek aan zon en hoge temperaturen. Tot nog toe zitten we hier in België met zowat een bijna koudegolf: grijze lucht, veel regen, en vooral onaangename koele temperaturen. Dàt zal de vakantiegangers tegenhouden.
En da 's nu net iets waar Griekenland een streepje voor op heeft...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)