Even voorstellen: ik ben Kamaria
#1
Hoi ik ben Gerrie en heb een huisje in Kamaria met een schotel van 120 cm om de NL zenders te ontvangen.
Dit gaat tot nu toe goed. ;) Big Grin
Ik doe dit met een reciever van( Pioneer DBR-S210 NL ) die ik in NL en GR gebruikt.
Kan ik met deze reciever de Hotbird of de Hellasat satelliet kanalen ontvangen ?
Nu wil ik graag in GR de griekse zenders ook ontvangen, welke satelliet kan ik het beste daarvoor nemen en hoe groot moet de schotel zijn.
Kamaria's signatuur Droom niet je leven maar leeft je droom
Quote
#2
Dag Kamaria,
Allereerst welkom op dit forum; leuk dat je het nu al hebt gevonden.
Ik ben wel een beetje jaloers op je hoor. Lijkt me heerkijk om daar in Griekenland te wonen.
Ik en je ontvanger niet echt daarom ben ik wat gaan zoeken en heb dit gevonden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






volgens de beschrijving heeft ie Diseqc aan boord, dat betekend dat ie meerdere satellieten kan aansturen. als dat klopt zal je in je menu moeten kijken of er al meerdere satellieten zijn voorgeprogrammeerd (ik denk het niet omdat het waarschijnlijk een Canal Digitaal receiver is). Zo niet dan dien je via je menu de Hotbird en/of HellasSat2 toe te voegen. Je dient de transponders van beide satellieten in te voeren; die vindt je hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(HellasSat-2)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(Hotbird)

Ik zoe alleen de tarnsponders selecteren waar Griekse zenders op staan (of andere zenders die je interessant vindt) omdat je volgens mijn informatie maar 999 zenders (inclusief de radiozenders) kunt opslaan.

Op deze pagina zie je welke FTA (vrij te ontvangen) zenders op welke satelliet uitzenden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De Griekse betaalzenders worden gedistribueerd door NOVA. Om die zenders te kunnen ontvangen moet je dus een abonnement afsluiten bij hen. De zenders worden uitegzonden via de Hotbird. Dit zijn de zenders die in dat pakket zitten:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wat de ontvangst in Griekenland betreft: voor zowel de Hotbird als de HellasSat-2 heb je een schotel nodig van 60 à 80 cm. Dat moet voldoende zijn.

Ik hoop dat je al iets aan deze info hebt. Mocht je nog specifieke vargen hebben, je weet het forum nu te vinden Big Grin

Ger
Quote
#3
Bedankt Ger voor het snelle antwoord.
Als je nu voor deze zenders een nieuwe reciever moest kopen ,wat raad je mijn dan aan.
Kamaria's signatuur Droom niet je leven maar leeft je droom
Quote
#4
Kamaria schreef:Als je nu voor deze zenders een nieuwe reciever moest kopen ,wat raad je mijn dan aan.

Dat ligt er maar net aan wat je wilt Kamaria. Wil je ook al meteen klaar zijn voor HD-ontvangst of volstaat het huidige SD?

In ieder geval dien je er voor te zorgen dat de receiver op z'n minst een CI-slot heeft waar je de Canal Digitaal-module met daarin je kaart kunt steken. Nog beter zou een multicrypt-kaartlezer zijn waarin je je kaartje rechtstreeks kunt steken.
Let er wel op dat de sorftware ook geschikt is voor de nieuwe codering van CD: Seca-3.

Ik heb erg goede ervaringen met de Maxplus en (sinds kort) met de Clarketech. Ze maken beide erg goede ontvangers en met name de laatste heeft een erg goede ondersteuning. Regelmatig brengen ze softwareupdates uit dus hoef je niet zo snel bang te zijn een verouderde receiver te hebben. Daar komt noch bij dat deze ontvangers een goede prijs/kwaliteitverhouding kennen.
Kijk maar eens
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Ger
Quote
#5
Hallo Ger
Met deze Clarke Tech 3100 kan ik daar zonder een extra module de CD kaart er in doen??

Mvg. Gerrie
Quote
#6
Ja hoor Gerrie, hij heeft zowel een CI-slot als een Multicrypt-kaartlezer aan boord.

Kijk
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor meer info.

Goed toestel voor een scherpe prijs. Bovendien geeft Clarke-tech een erg goede ondersteuning en hebben ze altijd actuele software-updates.

Ger
Quote
#7
Hallo Gerrie,
Woon je toevallig in Kamaria bij Finikounda? Ik woon daar vlak bij. Ik zelf heb in Kamaria met een gewone antenne (sferisch) goede ontvangst van een 15 tal Griekse tv. zenders. Antenne kun je kopen (soms) bij DIA in Methoni en altijd bij IDEA in Kalamata. €15. Hij heeft een versterker en een op afstand bestuurbare motor.
De ontvangst kan wel afhangen van waar je in Kamaria zit. Zit je in de buurt van Nicki?
Als je het wat lijkt kunnen we het wel een keertje met onze antenne uitproberen.
Quote
#8
Hoi Senna
Ik heb alles al geprobeerd om deze reciever voor donderdag (dan vertrek ik voor 4 weken naar GR.)voor een scherpe prijs thuis te krijgen bij (Ebay.de) kost hij € 97,00 inclu.verzenden.
Is mijn niet gelukt tot nu toe.
Klopt wij hebben een huisje in Kamaria.
Hoe komen wij met elkaar in contact dan?

Groetjes Gerrie
Quote
#9
Multiquote:Hoi Senna
Ik heb alles al geprobeerd om deze reciever voor donderdag (dan vertrek ik voor 4 weken naar GR.)voor een scherpe prijs thuis te krijgen bij (Ebay.de) kost hij € 97,00 inclu.verzenden.
Is mijn niet gelukt tot nu toe.
Klopt wij hebben een huisje in Kamaria.
Hoe komen wij met elkaar in contact dan?

Groetjes Gerrie

Hoi Gerrie,
Aanstaande zondag 12.00 uur voor Apolapsys? Anders bij de kerk tegenover de wasserij.
Groet,
Senna
Quote
#10
En Senna, is het nog op tijd gelukt met de ClarkeTech?
En, belangrijker, hoe bevalt ie?

Ger
Quote
#11
(09 May 2009, 19:04)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En Senna, is het nog op tijd gelukt met de ClarkeTech?
En, belangrijker, hoe bevalt ie?

Ger
Hoi Ger,
Ik ontmoet (waarschijnlijk) Gerrie vanmiddag en zal het haar vragen. Zelf heb ik ook een nieuwe Sat-ontvanger nodig. Mijn Xtreme Hornet kan het CD-kaartje niet meer aan. Net zoals meerdere merken. Ik heb nog geen software-update kunnen vinden. Leverancier is failliet.
Ik heb zolang een ontvanger te leen.
Volgende week krijg ik mijn LNB met feedhorn en ga mijn 180cm prime focus schotel installeren. Momenteel de NL-regionalen met 120 cm schotel. Gaat goed, maar na het hele "verhaal" met A2C heb ik de prime focus toch hier en ga hem voor de regionalen gebruiken. Ben ik voorbereid als straks meer kanalen op de Astra 3 komen.
Quote
#12
Sorry Senna, ik haal de boel een beetje door elkaar zie ik. Gerrie = Kamaria. Zij heeft zich wel al geregistreerd maar postte haar laatste berichtje als "gast".
Ik hoop dat het allemaal gelukt is met de Clarketech en dat ze haar bevindingen hier plaatst.

Nog een fijn weekend (en een fijne moederdag? ;) )

Ger
Quote
#13
(10 May 2009, 09:43)wageral schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sorry Senna, ik haal de boel een beetje door elkaar zie ik. Gerrie = Kamaria. Zij heeft zich wel al geregistreerd maar postte haar laatste berichtje als "gast".
Ik hoop dat het allemaal gelukt is met de Clarketech en dat ze haar bevindingen hier plaatst.

Nog een fijn weekend (en een fijne moederdag? ;) )

Ger
Hoi Ger,
Bedankt voor de tip. Was het helemaal vergeten! Blush
Hier in Griekenland kennen ze ook moederdag. Maar met de zomerse temperaturen is het niet direct het eerste waar ik aan dacht.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen.... ik ben Martine Prest martineprest 2 3.124 11 March 2011, 00:58
Laatste bericht: martineprest
  even voorstellen... ik ben Petra Petra 5 4.167 23 September 2010, 11:39
Laatste bericht: edbe
  even voorstellen...ik ben Harm harm 6 5.927 02 June 2009, 23:16
Laatste bericht: harm
  Even voorstellen: ik ben Ger oriste 0 2.298 04 May 2009, 15:15
Laatste bericht: oriste

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)