Vertrek
#1
Voor ons, mijn vrouw en haar vader, is de tijd gekomen om Griekenland te verruilen voor Duitsland. Zondag ga ik voorop als kwartier maker en hoop woensdag in mijn nieuwe woonplaats in de buurt van Freiburg aan te komen. Na drie en een half jaar hier gewoond te hebben wordt Griekenland weer ons vakantieland.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#2
Dan wens ik jullie veel geluk en vooral gezondheid in de nieuwe heimat.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Succes met de verhuizing Dick!
Quote
#4
Niet ver van de Alpen, tja ook erg mooi daar! Succes!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#5
Lijkt me een mooie omgeving Dick, inderdaad dicht bij de prachtige alpen. En......een stuk dichterbij Griekenland mocht je met de auto op vakantie gaan Big Grin
Succes met de verhuizing!
Quote
#6
@Beems, ik ben heel droevig over de omstandigheden waaronder jullie Griekenland moeten verlaten.Heel dapper dat jullie deze beslissing hebben genomen.Freiburg is inderdaad een mooie plaats.
Sterkte voor het hele gezin en maak er het beste van!
Quote
#7
Beems, mag ik vragen naar de reden van uw vertrek uit Griekenland?
Quote
#8
Hoewel heeeeeeel anders dan Griekenland uiteraard is zuid Duitsland prachtig en fijn om te wonen. Succes met verhuizing en veel geluk in jullie nieuwe land. En veel mooie (lange) vakanties in Griekenland gewenst.
Quote
#9
@Markos.Heeft hij hier al eens verteld.Niet nog een keer alsjeblieft!
Let op en zoek maar op!
Quote
#10
@Markos, volgens mij vindt je hier wat je zoekt:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






@Beems: Veel succes, gezondheid en hopelijk minder zorgen in het eveneens mooie Freiburg. Ik ken de streek, het is er schitterend!
Ik hoop dat je ook in Duitsland zo nu en dan ook nog even op Oríste! langskomt :)

Ger
Quote
#11
(09 June 2013, 18:27)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heeft hij hier al eens verteld.Niet nog een keer alsjeblieft!

Doe even normaal.
En niet iedereen leest alles wat op dit forum geplaatst wordt.
Quote
#12
Ik ook niet @Sophia, maar het stond in een door mij gestarte draad.
Gezien de achtergrond van zijn redenen(hartelijk dank @Ger, dat je die even wilde doorgeven), vond ik mijn reactie redelijk normaal.
Quote
#13
Dick,


Veel succes in je nieuwe "Heimat" en goede gezondheid toegewenst.

Hou de beentjes strak!!
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#14
Dank je, Ger!
Quote
#15
Dick: twee punten wat betreft D/Freiburg:
Positief - Freiburg is de "warmste" stad in D ---> gemiddelde de meeste uren met Sonne
Negatief - de salarissen in de "verzorgingsbranche" zijn mede de laagste in D (geen minimumloon)
Suc6 gewensd uit (de buurt van) Bremerhaven
Johannes
Quote
#16
Dick Beems, ik wens jou en de familie alle goeds. Je berichten heb ik altijd met belangstelling gelezen.
Cor.
Quote
#17
Beste mensen,

Sorry voor mijn late reactie had niet eerder gelegenheid en internet.

Allen dank voor jullie reacties en @Ger ik zal Oriste zeker blijven volgen.

Kali Mera,

Dick

(11 June 2013, 21:13)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dick: Negatief - de salarissen in de "verzorgingsbranche" zijn mede de laagste in D (geen minimumloon)
Suc6 gewensd uit (de buurt van) Bremerhaven
Johannes

Beste Johannes,

Het zijn inderdaad geen top salarissen maar werken in de openbare dienst geeft daarnaast nog voordelen.
Voor ons is het niet meer afhankelijk zijn van een of andere aangestelde die geen weet heeft van zijn werk al duizend euro in de maand waard. Daarbij nog de gezondheidszorg waar ik totaal geen vertrouwen in heb en die hier goed geregeld is.
Griekenland is voor ons nu een heel mooi vakantieland maar wonen, even niet!

Kali Mera,

Dick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ik vertrek metaxa 18 5.038 18 April 2022, 11:06
Laatste bericht: metaxa
Question Gezocht: emigranten voor een nieuw seizoen Ik Vertrek IkVertrek 3 3.191 28 September 2012, 11:46
Laatste bericht: Bob Rempetis

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)