ERT stopt - doorstart?
#41
Chorefti. Het is H en neem eens DVB-S2 QPSK. De SID is 2/3
Quote
#42
Het moet inderdaad "H" zijn Choreftis; mijn excuses voor het misverstand. In geval van twijfel kan je altijd op de link van de desbetreffende satelliet klikken bovenaan in die kolom.

Die Ultimate is echt een erg goede ontvanger hoor, jammer dat jij dat niet zo ervaart. Als hobbyist kan je er alle kanten mee op, het moet al heel ingewikkeld worden wil hij iets niet aan kunnen.

Misschien een gekke vraag maar ik neem aan dat je je schotel op de goede satelliet het uitgericht? Dus de Eutelsat 3D op 3,1 graden oost? Dan ontvang je naast EDT ook al die andere Griekse zenders in de kolom op m'n pagina.

By the way, de Eutelsat 3D heette vroeger Rascom QAF-1R, misschien vindt je 'm daaronder.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dat wil dan wel zeggen dat je firmware een tikkeltje verouderd is.....

Succes, Ger
Quote
#43
(12 July 2013, 09:44)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het moet inderdaad "H" zijn Choreftis; mijn excuses voor het misverstand.

Excuses aanvaard ;).

(12 July 2013, 09:44)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien een gekke vraag maar ik neem aan dat je je schotel op de goede satelliet het uitgericht? Dus de Eutelsat 3D op 3,1 graden oost? Dan ontvang je naast EDT ook al die andere Griekse zenders in de kolom op m'n pagina.

Ja Ger ik dacht van wel, daar net naast zit Sirius en daar krijg ik wel beeld.

(12 July 2013, 09:44)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




By the way, de Eutelsat 3D heette vroeger Rascom QAF-1R, misschien vindt je 'm daaronder.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dia sat is op mijn receiver niet te vinden Dodgy

(12 July 2013, 09:44)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat wil dan wel zeggen dat je firmware een tikkeltje verouderd is.....

Ik haalde vroeger mijn firmware updates via
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&mark=1 maar de laatste update dateert van 1/12/2011, dus ik vermoed dat het stilligt wat de Ulimate Plus betreft, tenzij jij een ander update-site weet?

Met dank alvast, Choreftis. Huh
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#44
De software die je van die site haalt is prima, ook al lijkt die wat oud. met die software (en de bijbehorende sleuteltjes ;) ) gaan ook die Griekse gecodeerde BISS-zenders open........

Ik zou eerst eens kijken of je wel op de goede sat zit. Desnoods even zenders inladen en kijken of de gevonden zenders overeen komen met die van de Eutelsat 3D (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)
Dan weet je het zeker.
Quote
#45
(12 July 2013, 11:09)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De software die je van die site haalt is prima, ook al lijkt die wat oud. met die software (en de bijbehorende sleuteltjes ;) ) gaan ook die Griekse gecodeerde BISS-zenders open........

Prima dan, maar dat met die sleuteltjes heb ik eigenlijk nog geen kaas van gegeten...

Maar nu de joke van de dag, ik heb mijn Sirius iets verplaatst, ik heb daar een tp bijgemaakt de gegevens ingevuld zoals jij vermeld hebt en wat denkt ge, ja ik heb EDT, hoe kan dit nu met krak dezelfde gegevens?

Maar ja misschien pluk ik dan hier of daar een andere sat die ik niet nodig heb en probeer opnieuw.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#46
(12 July 2013, 11:27)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar nu de joke van de dag, ik heb mijn Sirius iets verplaatst, ik heb daar een tp bijgemaakt de gegevens ingevuld zoals jij vermeld hebt en wat denkt ge, ja ik heb EDT, hoe kan dit nu met krak dezelfde gegevens?

Maar ja misschien pluk ik dan hier of daar een andere sat die ik niet nodig heb en probeer opnieuw.

Dat is een veel gemaakte denkfout. Je dénkt dat je op de goede satelliet zat maar je receiver ziet alleen een signaal en weet niet om welke satelliet het gaat. Met andere woorden, als eenzelfde transponder op meerdere satellieten voorkomt kan het lijken dat je goed zit terwijl dat niet zo is. Simpel trucje is dus mijn advies hierboven: inscannen en kijken wat er tevoorschijn komt en dit vervolgens vergelijken met de King-of-sat lijst. Dan weet je zeker waar je zit op dat moment. Tip: als je zeker weet dat je op de 3D zit (en dat ben je; je ziet immers EDT), doe dan eens een "blind scan"; de receiver toont nu alles wat er te ontvangen valt op die sat; óók de niet voorgeprogrammeerde transponders.
PS: als het goed is zie je nu ook de andere Griekse zenders uit mijn lijstje waarvan er enkele vrij zijn en de rest in BISS gecodeerd.
Quote
#47
(12 July 2013, 11:52)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is een veel gemaakte denkfout. Je dénkt dat je op de goede satelliet zat maar je receiver ziet alleen een signaal en weet niet om welke satelliet het gaat. Met andere woorden, als eenzelfde transponder op meerdere satellieten voorkomt kan het lijken dat je goed zit terwijl dat niet zo is. Simpel trucje is dus mijn advies hierboven: inscannen en kijken wat er tevoorschijn komt en dit vervolgens vergelijken met de King-of-sat lijst. Dan weet je zeker waar je zit op dat moment. Tip: als je zeker weet dat je op de 3D zit (en dat ben je; je ziet immers EDT), doe dan eens een "blind scan"; de receiver toont nu alles wat er te ontvangen valt op die sat; óók de niet voorgeprogrammeerde transponders.
PS: als het goed is zie je nu ook de andere Griekse zenders uit mijn lijstje waarvan er enkele vrij zijn en de rest in BISS gecodeerd.

Ger, ja in de Sat wereld ben ik niet zo'n crack Blush, met "Blindscan" bedoel je daar bij SAB "Fast scan" anders is er alleen maar auto en geavanceerd???? Ik vraag dit maar dat ik alles weer niet in de soep draai....
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#48
(12 July 2013, 12:09)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




met "Blindscan" bedoel je daar bij SAB "Fast scan" anders is er alleen maar auto en geavanceerd???? Ik vraag dit maar dat ik alles weer niet in de soep draai....

Nee, nee Choreftis, geen fastscan, dan zet ie alle zenders in de Canal Digitaal volgorde.........
Er moet toch ergens een optie "Blind scan" staan Huh
Quote
#49
(12 July 2013, 12:54)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nee, nee Choreftis, geen fastscan, dan zet ie alle zenders in de Canal Digitaal volgorde.........

Ja, nu je het zegt, kan ik mij nog herinneren van toen ik TV-Vlaanderen had.

(12 July 2013, 12:54)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er moet toch ergens een optie "Blind scan" staan Huh

Beste Ger, deze optie heb ik echt nog niet gevonden op mijn SAB Undecided, terwijl ik mij kan herinneren dat ik op mijn vroegere armzielige ontvanger Worldsat dit wel kon, dit wil zeggen, ook naar TP's zoeken, maar als ik bij de SAB geen TP ingeef zoekt hij volgens mij niks.

Maar we doen voort en we proberen maar, want ze maken het ons heus niet gemakkelijk, blij dat ik een motor op de schotel heb, want de vrije zenders liggen nu wel verspreid.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#50
Voor Arthur, of een ander die mijn vraag kan beantwoorden, over de canaldigitaal zenders via de sateliet, t/w, rtl 4,5,7 en 8 die nu op een andere freqentie zitten. Welke handeling moet ik doen, om de zenders te blijven zien !!. Heb een Dream box 500-s. Zit met één kop, dus niet zoals canaldigitaal laat zien op de genoemde zenders, een dubbele kop.
Kan iemand mij dat uitleggen hoe ik die zenders toch kan blijven zien !!!!.
Quote
#51
(13 July 2013, 13:43)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor Arthur, of een ander die mijn vraag kan beantwoorden, over de canaldigitaal zenders via de sateliet, t/w, rtl 4,5,7 en 8 die nu op een andere freqentie zitten. Welke handeling moet ik doen, om de zenders te blijven zien !!. Heb een Dream box 500-s. Zit met één kop, dus niet zoals canaldigitaal laat zien op de genoemde zenders, een dubbele kop.
Kan iemand mij dat uitleggen hoe ik die zenders toch kan blijven zien !!!!.

Ik heb nog altijd mijn kleine schoteltje met 1 LNB erop, heb de zenders via de zenderlijst even handmatig opgezocht en opgeslagen, alles via canal digital.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#52
(13 July 2013, 13:43)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor Arthur, of een ander die mijn vraag kan beantwoorden, over de canaldigitaal zenders via de sateliet, t/w, rtl 4,5,7 en 8 die nu op een andere freqentie zitten. Welke handeling moet ik doen, om de zenders te blijven zien !!. Heb een Dream box 500-s. Zit met één kop, dus niet zoals canaldigitaal laat zien op de genoemde zenders, een dubbele kop.
Kan iemand mij dat uitleggen hoe ik die zenders toch kan blijven zien !!!!.

Papajani,

Nu alle NL zenders op de Astra 23 zitten zou je de schotel ± 4 graden naar het oosten moeten draaien, je komt dan bijna op pal zuid aan als je nog in Griekenland bent ten minste. Dan een scan maken op Astra 23 en je hebt alle NL zenders te pakken inclusief de provinciale. Met een kop ben je dan klaar en ontvang je de NL 1,2 en 3 in HD kwaliteit voor de andere moet je 5 euro extra betalen aan CD.
Bij het uitrichten is een kleine TV handig, die zet je met je Dreambox vlak bij je schotel en dan met enig geduld richt je je schotel uit.

Veel succes.

Groeten,

Dick
Quote
#53
(13 July 2013, 22:25)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nu alle NL zenders op de Astra 23 zitten zou je de schotel ± 4 graden naar het oosten moeten draaien, je komt dan bijna op pal zuid aan als je nog in Griekenland bent ten minste. Dan een scan maken op Astra 23 en je hebt alle NL zenders te pakken inclusief de provinciale. Met een kop ben je dan klaar en ontvang je de NL 1,2 en 3 in HD kwaliteit voor de andere moet je 5 euro extra betalen aan CD.
Bij het uitrichten is een kleine TV handig, die zet je met je Dreambox vlak bij je schotel en dan met enig geduld richt je je schotel uit.

Veel succes.

Groeten,

Dick

Da's inderdaad een goede tip Dick; uiteindelijk zullen alle NL en B-zenders naar die 23.5 positie gaan verhuizen, op 19 oost zal er niets of nauwelijks iets NL-taligs overblijven. Voor dit moment is het echter gemakkelijker om de oude transponder van de RTL zenders om te zetten naar de nieuwe 12515H/22000
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Uiteindelijk gewoon een kwestie van in je instellingen-menu die transponder op te zoeken en een handmatige scan uitvoeren waarbij de RTL-zenders worden gevonden.
(da's trouwens dezelfde waar nu ook al o.a. Nederland 1,2 en drie te vinden zijn)
Succes Cor/Papajani :)
Quote
#54
Via de antenne op mijn dak heb ik nu weer EPT NET en EPT ET3 zie geen nieuw logo, hoe zit dat in de lage landen via de sateliet. is daar wel het nieuwe logo al te zien.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#55
(19 July 2013, 15:28)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Via de antenne op mijn dak heb ik nu weer EPT NET en EPT ET3 zie geen nieuw logo, hoe zit dat in de lage landen via de sateliet. is daar wel het nieuwe logo al te zien.

Ja Arthur , wij hebben nu EDT als vervanger van ERT world en die zit op Eutelsat 3 oost samen met nog een paar BISS gecodeerde zenders, we hebben RIK (Cyprus) op Hotbird en we hebben 4E en Vouli op Eurobird 9 oost.

Choreftis.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Victoria Hislop op ERT Henkd 0 523 01 August 2023, 11:34
Laatste bericht: Henkd
  Steun de ERT terugkeer Yiannakis 5 3.505 24 June 2013, 10:18
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  ERT beeld- en geluidarchief Ger 0 2.510 15 June 2010, 11:10
Laatste bericht: Ger
  Contact opnemen met ERT-world spanport 4 5.867 29 November 2009, 11:01
Laatste bericht: Ger
  ERT-World: Odyssey Ollandia Ger 2 4.016 14 May 2009, 15:18
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)