Grieksegids nieuws
Frequentiewijziging GR-zenders 3 oost
#1
Voor degenen die naar de Griekse zenders op 3 oost kijken:
Die zijn vannacht allemaal overgezet van de Eutelsat 3C naar de 3D. Op zich niets bijzonders ware het niet dat de zenders ook nog eens van frequentie wisselden. Kijk voor de nieuwe frequenties hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Klein voordeel heeft de wijziging wel; de zenders komen nu, in tegenstelling tot de 3C, snoeihard binnen en zijn ook met een 60cm schotel te ontvangen (vroeger minimaal 80-90cm)

Ger
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Bedankt voor de melding Ger. Moet de schotel ook naar 1° gedraaid worden of kan ze blijven staan op 3° ?
Quote
#3
(20 June 2013, 21:02)jeronimo2 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor de melding Ger. Moet de schotel ook naar 1° gedraaid worden of kan ze blijven staan op 3° ?

Waarom naar 1° Jeronimo?
De Eutelsat 3D zit op dezelfde positie als de 3C, op 3° oost dus.
Schotel kan gewoon blijven staan.

Ger
Quote
#4
Ik krijg precies niets binnen op die frequenties. Zijn die juist op Kingofsat ?
Quote
#5
(20 June 2013, 23:02)jeronimo2 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik krijg precies niets binnen op die frequenties. Zijn die juist op Kingofsat ?

Ja hoor, hier komt alles erg sterk binnen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Gebruik je wel een HD-ontvanger? Het zijn namelijk allemaal DVB-S2 kanalen.......
Quote
#6
Bij deze krijg ik niets binnen
12548.00 H DVB-S2 QPSK 13960 3/5
12568.00 H DVB-S2 QPSK 13960 3/5
Zal eens naar mijn schotel moeten gaan kijken want gisteren is de tuinman daar bezig geweest. Misschien heeft die toevallig iets geraakt (BTW, de tuinman van de buren hé, ik heb geen tuinman).
Quote
#7
(21 June 2013, 11:03)jeronimo2 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bij deze krijg ik niets binnen
12548.00 H DVB-S2 QPSK 13960 3/5
12568.00 H DVB-S2 QPSK 13960 3/5

Heb je geen beeld (door de BISS-codering) of zelfs helemaal geen signaal op die transponders?
Quote
#8
Het is geregeld. Ik had pilot aan staan. Afgezet en alles kwam netjes binnen.
Quote
#9
Bedankt Ger!

Vanwege het verdwijnen van ERT van Hotbird 13E (en het om 'technische' redenen alleen nog uitzenden van nieuws door RIK) heb ik de schotel gedraaid naar Eutelsat.

Tot mijn verbazing kreeg in nu signaal van ET-3 (FTA) op 11096.00 H 3300 3/4. Via KingofSat zag ik dat ik op 7E ben afgestemd ipv 3E waarop nu ook NET als FTA te zien zou zijn (11089.00 H 4936 3/4, helaas geeft laatste transponder bij mij geen ontvangst).

Bij doordraaien van de 80cm schotel naar Eutelsat op 3E ( 12548.00 H 13960 3/5) heb ik overigens geen transponder kunnen vinden ondanks het signaal 'snoeihard' moet zijn. Ik gebruik geen HD-ontvanger en dat is de oorzaak als ik je eerdere post zie?
Quote
#10
(29 June 2013, 21:44)teixo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Via KingofSat zag ik dat ik op 7E ben afgestemd ipv 3E waarop nu ook NET als FTA te zien zou zijn (11089.00 H 4936 3/4, helaas geeft laatste transponder bij mij geen ontvangst).
@teixo: Er is bij mij wel ontvangst maar geen beeld; zoals je misschien wel weet zijn de Griekse publieke zenders (ERT-World, ET1, ET3 en NET) tijdelijk uit de lucht gehaald door de regering.

(29 June 2013, 21:44)teixo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bij doordraaien van de 80cm schotel naar Eutelsat op 3E ( 12548.00 H 13960 3/5) heb ik overigens geen transponder kunnen vinden ondanks het signaal 'snoeihard' moet zijn. Ik gebruik geen HD-ontvanger en dat is de oorzaak als ik je eerdere post zie?
Dat klopt; genoemde transponders zenden in DVB-S2 (8psk) uit en zijn daardoor alleen met een HD-ontvanger te zien. Ik neem aan dat je wel andere (SD)transponders kunt vinden op 3 oost?
NB: Ik heb gisteren m'n Griekse zenderlijst weer up-to-date gebracht:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
(29 June 2013, 22:03)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@teixo: Er is bij mij wel ontvangst maar geen beeld; zoals je misschien wel weet zijn de Griekse publieke zenders (ERT-World, ET1, ET3 en NET) tijdelijk uit de lucht gehaald door de regering.

Thanks! Klopt, ik was ook verbaasd om ET3 te zien! De EBU schijnt een kanaal beschikbaar te hebben gesteld op Eustelsat 7E voor ET3.

Bruno Tersago schrijft op zijn weblog: journalisten van ERT zijn nog steeds aan het werk en blijven uitzenden, tegen de wil van de regering in. Gezien dit onwettelijk is, is de openbare omroep nu opeens een piratenzender, hoe absurd dat ook moge klinken. Premier Samaras heeft al laten weten dat de oproerpolitie elk moment kan overgaan tot arrestaties en wie wordt gearresteerd dreigt zijn ontslagvergoeding te verliezen en maakt geen kans om werk te vinden in de nieuwe, afgeslankte versie, van ERT.

Zoals ik begrijp wordt de webstream van veetle.com doorgegeven (ET3 βλέπετε από τη συχνότητα της EBU: Eutelsat 7A 7oE 11096H 3300 3/4) Ik heb wel de 'scew' verdraaid om ongestoord beeld te krijgen.

En verder... this is Greece.... Huh
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Frequentiewijziging Eutelsat 3B Ger 1 3.445 12 September 2019, 14:48
Laatste bericht: Yiannakis
  Wijziging Griekse zenders op 3.1 graden Oost Rico 25 21.838 04 December 2017, 17:46
Laatste bericht: Rico
  Zenders 3 oost doen het niet meer Yiannakis 24 20.062 22 February 2015, 20:22
Laatste bericht: jeronimo2
  Steeds meer Griekse zenders op 9º Oost Ger 2 3.849 31 August 2012, 17:21
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)