Groet uit Evia
#1
Even een warme groet vanaf Evia, uit Rovies om precies te zijn. Een erg leuk plaatsje zo'n 100 km boven Chalkida en 10 km van Limni verwijderd. Direct aan het strand, niet te groot en niet te klein, het bevalt ons reuze goed. We verkennen van hieruit het noorden van het eiland. Prachtig, zo groen, bergachtig en gevarieerd qua landschappen.

Morgen vertrekken we vanuit Agios Kambos naar Glyfa met de boot, en daarna door naar de Pilion. Bestemming waarschijnlijk Kato Gatzeia of Kala Nera.
Inmiddels ben ik zes weken onderweg in Griekenland, wat een feest! Het is elke dag genieten van de natuur, de gastvrijheid, de vriendelijkheid van iedereen, het eten en de rust. En natuurlijk ook van het weer! Op een fikse hagelbui in Epidavros na en een enkel klein buitje regen is het steeds heerlijk geweest.
Voor wie over Evia wil lezen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(ook het blog hiervóór gaat over Evia).
Quote
#2
Het is Kala Nera geworden. Leuk en warm hier. En druk, vanwege Grieks Pinksteren dit weekend. Net heerlijk gegeten in Avra, echt goed eten en vriendelijke mensen. Vanmiddag zijn we naar het zuiden afgezakt en hebben een kijkje genomen in Milina, morgen gaan we naar de andere kust, door de bergen.
Quote
#3
klinkt goed corry, nog heel veel plezier!
Quote
#4
een mooi reis. ik wil dat graag ook doen van de zomer. een goede vriend woont in Agios vlak bij Glyfa. de laste keer dat ik daar ben geweest was midden jaren 80 op een Bmw R25. ik kan mij herinneren de weg van Chalkida naar de noorden via mooi bossen en groen. is dat nog steeds zo?
Quote
#5
Dat is nog steeds zo, het is een van de mooiste routes die ik ooit heb gereden. Ik vond noord Evia echt prachtig.
Wij vertrekken morgen naar het binnenland. Eerst naar Kalambaka, Meteora kloosters bekijken. We rijden via Farsala en Karditsa. Daarna naar Metsovo en Ioannina. Daarna weer naar de kust, 4 juli zitten we op de boot terug naar Italië.
Quote
#6
Hallo Corry, leuke reis. Vanuit een zonnig frankrijk even vertellen dat in Karditsa een camping is (de 2e aan de rechterkant ) het begint met Bou en dan nog iets. Zijn zuster heeft aan een schattig straatje erachter een heel mooi appartement waar je zo op Meteora uitkijkt. Net een Zwitsers chalet. Het is rustiger dan Kalambaka.
Veel plezier nog!
Quote
#7
Dank je wel Corry, dan denk ik dat ik zeker vroeg in de ochtend uit Athene via Glyfa naar Drama zou rijden.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Noodweer Evia. chris 4 1.574 10 August 2020, 09:52
Laatste bericht: jacq1970
  Branden op Evia. Martino 1 1.066 14 August 2019, 22:37
Laatste bericht: Arthur
  Even een groet vanuit Griekenland Corry 5 3.884 01 June 2013, 08:18
Laatste bericht: Vito

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)