Goed Grieks restaurant in Twente?
#1
Wie heeft er tips voor mij? De sfeer is ook belangrijk omdat we met wat anderen gaan die de Griekse keuken niet kennen en we hen een stukje Griekse sfeer (voor zover mogelijk Big Grin in Nl. ) willen geven.
In de andere topics stonden geen restaurants in Twente maar misschien nu het topic wat specifieker is dat het wel lukt.
Het liefst in Enschede of omgeving maar als het wat verder is en goed is het ook prima.
Quote
#2
Heb veel Griekse restaurants bezocht in Twente.
één van de betere vindt ik DELPHI in Hengelo kijk hier eens.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De eigenaar staat zelf in de keuken en heeft meer dan 20 jaar ervaring in Griekse restaurants in de bediening staat Angela zij dochter.
Mij favoriet zijn de lamskoteletten om te zuigen. altijd een Ouzo v d zaak en een praatje... als je dat op prijs stelt.
Quote
#3
Vito,
Wat is nou die Griekse sfeer? Vind ik toch moeilijk, maar ik was vorig jaar enorm verrast in Almelo door het geweldige eten. Op een prachtige lokatie in het centrum, ziet er niet echt grieks uit, maar heet dan toch Kreta. Voortreffelijk eten, gastvrij en ik meen dat er géén "schotel Kreta" was. Griekse sfeer zit voor mij toch in aangenaam een glas (vooruit karaf) wijn drinken, babbelen met je gasten en genieten van wat er op tafel komt. Klik in ieder geval de link even aan voor de leuke lokatie. Succes, Cor.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zelf nog even gekeken, hebben ze verdorie toch een Kretaschotel. Cor.
Quote
#4
Sorry Cor,

Bij Kreta in Almelo is NIETS Grieks (eten, sfeer, personeel, lokatie) Sad

Ik woon (deels) in Almelo.
Quote
#5
Vito, ik geef mijn mening graag voor een betere. Zie de reactie van Dick.

Dick, merkwaardige herinnering van mij. Kennelijk verblind geweest door de lokatie.
Cor.
Quote
#6
Kreta in Almelo is gesloten vanwege sloop/herinrichting van het plein. Simon maakte vooral lekker eten en is een fijne vent die het zijn gasten naar de maakte.
Tja, of je het grieks mag noemen? Is Almelo nederlands?
Quote
#7
Mijn ervaring, als een kok egaal waar hij vandaan komt de lamskotletjes niet verkloot is de rest een peuleschil, het meest grieks eten in west Europa en veel op vakantieplaatsen in GR is zowiezo van een cafeteria gehalte.
Het meeste komt uit de groothandel of uit blik.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Ik heb ook een hele slechte ervaring met Kreta in Almelo, zowel de sfeer als het eten had niets met Griekenland te maken imo. Deze kende ik dus al en was een grote afvaller.

Bedankt voor de reacties, inmiddels gaan we vreemd en hebben bij een Argentijns restaurant in Enschede gereserveerd.
Quote
#9
@Arthur

Daar heb je wel een punt. Er zijn in GR inderdaad heel veel taverna's die geen goede lamskoteletten kunnen grillen.
Heel vaak krijg je een bord vol botten met een beetje verbrand en verschrompeld vlees er aan.
Wat er nou zo moeilijk aan.

Er zijn trouwens genoeg taverna's waar je alleen maar verse spullen krijgt. In de toeristencentra wat minder, maar als je even de moeite neemt het binnenland in te rijden kan je als onze lieve heer in Frankrijk eten voor weinig geld.

Gelukkig heb ik op Kreta zo m'n adresjes Wink
Quote
#10
Ach, paidakia. Mijn bewste ervaring daarmee was jaren geleden in Alinda, Leros. Bij Kostaras bestelde je per kilo. Nooit betere gehad.
Quote
#11
Chris,

Rest Kreta Almelo is gewoon open het ligt als een eiland in een vijver :)
Quote
#12
Sorry,
ik heb Almelo en Hengelo door elkaar gehaald.
Quote
#13
sirtaki in Haaksbergen vind ik geweldig! daar kom ik meerdere malen per jaar!!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grieks restaurant in Nijmgen Angeliki 1 4.010 20 November 2018, 13:54
Laatste bericht: Kosta
  Waardebon Grieks restaurant Alexandros Ger 1 6.728 13 November 2015, 14:26
Laatste bericht: Ger
  Gezocht: Grieks restaurant bij Luxor Theater Erwin 13 14.003 06 April 2015, 12:26
Laatste bericht: Erwin
  Grieks restaurant Pallas Athene Apeldoorn Harry 3 8.565 25 February 2014, 22:03
Laatste bericht: Harry
Shocked Nieuw Grieks restaurant in Schijndel pia-will 0 7.089 09 January 2014, 01:05
Laatste bericht: pia-will
  Leuk grieks restaurant djdakman 14 19.599 31 December 2012, 20:59
Laatste bericht: Imogen
  Grieks restaurant Blankenberge ElsR 48 45.296 05 September 2012, 22:14
Laatste bericht: Rosdan

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)