Grieksegids nieuws
Radio 1
#1
In de vroege dinsdagochtend hoorde ik op de Nederlandse radio vanuit Skyros een half Nederlands/Grieks stemgeluid. De link is hierna weergegeven. Het gesprek vangt ca 7 minuten na aanvang aan. Naast het duiden van de huidige leefomstandigheden van de geïnterviewde is met name ook de de uiteenzetting mbt het op zwart zetten van de staatsomroep ERT interessant en dringen zich paralellen op met de Nederlandse publieke omroep, dwz de veelverdieners en familieverbanden (lees: macht) daarbinnen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&terugluisteren_hour=5
Quote
#2
Dimitris, welkom bij Oriste, veel plezier bij deze liefhebbersclub.
Toch even een waarschuwing.
Dat grieks/nederlandse geluid vanuit Skyros is bij Oriste bekend als "onze" Roosmarijn Mavrikou. Ik adviseer je eens wat tijd te steken in het lezen van haar berichten. Je komt dan ook 2 zeer lezenswaardige boekjes tegen van haar hand.
Maar nogmaals, van harte welkom. Cor.
Quote
#3
Nou, had ik het helemaal stilgehouden voor mijn omgeving, komt het op deze manier toch nog boven water Wink

Helaas belden ze me ruim twintig minuten eerder dan afgesproken (en ik vond het al zo vroeg), dus de slaap zat nog in mijn ogen (en mijn lenzen nog in het doosje; ik ben dan echt stekeblind) en de kraak nog in mijn stem. Maar... het ging best oke, al gingen onze hanen elke zoveel tellen af, wat wel een geinig, maar iets te luid 'achtergrond'geluidje was. Ik zat namelijk vlak naast het kippenhok geparkeerd, om de rest van het gezin niet wakker te maken.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#4
Onze Roosmarijn heeft een zeer brede kijk ontwikkeld op de Griekse samenleving, en ziet het verschil 'voor en na' het uitbreken van de Europese/Griekse crisis. Ze deed/doet ook haar best om de vooroordelen de wereld uit te helpen.

De boeken die ze geschreven heeft:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Allebei ten stelligste aan te raden.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#5
@Cor@Vlagreco. Bedankt voor de suggesties. Ik heb inmiddels een aantal topics en reacties gelezen en kan niet anders concluderen dat het een zeer verhelderende (in)kijk geeft op de situatie van de bevolking in Griekenland zoals dat is veroorzaakt door de crisis.

@Roosmarijn. Voor wat betreft het vroege tijdstip van het interview, een schrale troost: ik was een lotgenoot die dag en zat nog, gelet op het uur tijdsverschil met NL, een uur eerder de slaap uit m’n ogen te wrijven;). Dank voor je bijdrage die ochtend en de overige informatie op dit forum die ik, zoals ik hiervoor vermeldde, heb opgezogen. Van een kraak op de stembanden was niets te horen, van de haan daarentegen wel maar dat geluid doet alleen maar meer verlangen naar Ellada.
Quote
#6
leuk interview! ik hoop dat het hotelletje een beetje volgeboekt gaat worden deze zomer. Ik ga in ieder geval reclame maken voor skyroshotel.com!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hellas Pindakaas radio Irini45 1 1.862 10 September 2014, 07:53
Laatste bericht: Rododafni

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)