Sexonissos
#1
Als blije winnaar van een geheel verzorgde vakantie naar een all-inclusive resort dicht bij Chersonissos togen wij de eerste week van juni naar Amsterdam, ons niet realiserend dat de examens op het voortgezet onderwijs net klaar waren. Schiphol puilde uit van de 16-18 jarigen, die zich verdrongen bij de drankenzaak waar de Smirnoff wodka in de aanbieding was. Tassen vol met wodka gingen als handbagage mee, en eenmaal op Heraklion, ging de menigte los, op weg naar Star Beach.

Nu heb ik op zich niets tegen een feestje, maar als je de verhalen hoort van de mensen daar dan schaam je je toch haast voor het feit dat dit uit NL komt hoor. Op een terras de serveerster met "hoer" aanspreken, sigaretten en aanstekers stelen, ik heb het zelf zien gebeuren. Schandalig.

Het meerendeel komt een week later volledig berooid, totalloss en zo wit als een laken met wallen onder de ogen weer terug naar NL, zich waarschijnlijk nauwelijks nog herinnerend wat er gebeurd is. De toch al spaarzaam aanwezige hersencellen zijn na deze week verder afgestorven.

Overigens ging er voor mij een wereld open in een 5-sterren all-inclusive resort. Wat een massaliteit, (nep-)vriendelijkheid, en verspilling. Het wemelde er van de Oost-Europeanen, die allemaal 's morgens om half 7 hun handdoek op het bedje gingen leggen. Wat een armoe.

Zelden zoveel eten weggegooid zien worden als daar. Ik vond het een zeer bijzondere ervaring, maar voor mij zal het bij 1 keer blijven.

Dagelijks zijn we het resort ontvlucht en hebben we het binnenland van Kreta bezocht. Uiteraard enkele wijnproducenten rondom Peza, ik ben en blijf toch wijnimporteur, en naar de zuidkust gereden. Mirtos, Ierapetra en daar ervaar je gelukkig een heel ander Griekenland.

Mvg
Martin
Quote
#2
Gelukkig hebben jullie het andere Kreta ook kunnen zien!Ja er wordt over Engelse jongeren veel gezegd en geschreven maar die uit ons landje kunnen er ook wat van!En niet alleen in Griekenland maar elders ook!We hebben niets helemaal niets tegen feest dat zal iedereen hier met je eens zijn,maar wat een prestatie om je ladderzat te zuipen,stakkers!
Overigens hoor je over Ierapetra e.o. ook wel negatieve geluiden maar ja ieder ervaart de zaken op zijn manier.
Jullie weten nu wat zo'n resort inhoudt/voorstelt,nooit geweten of bedacht?
Quote
#3
Marianne,

Het resort voldeed "helaas" aan onze verwachtingen. Maar ja, een gegeven paard wil je niet direct in de bek kijken.

Het andere Kreta is gelukkig veel leuker.

Mvg
Martin
Quote
#4
Ben 1 x in Mirtos geweest. Dat vond ik tegenvallen. Schattig dorpje, vreselijk strand met alleen maar stenen, in zee zijn de stenen spiegelglad en Mirtos zelf is een Nederlandse enclave. Voor is Makrigialos, andere kant van Ierapetra, het ideale stekkie.
Quote
#5
(24 June 2013, 13:52)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben 1 x in Mirtos geweest. Dat vond ik tegenvallen. Schattig dorpje, vreselijk strand met alleen maar stenen, in zee zijn de stenen spiegelglad en Mirtos zelf is een Nederlandse enclave.

Klopt helemaal. Mijn vrouw heeft zich daar behoorlijk pijn gedaan in het water. Er is wel een héél goed restaurant.

(24 June 2013, 13:52)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor is Makrigialos, andere kant van Ierapetra, het ideale stekkie.


Sssssst, moet je hier niet te veel schrijven, voor je het beseft zit het daar vol Nederlanders...Tongue ;) Big Grin
Quote
#6
Deze plekken zijn inderdaad te mijden en bestaan jammer genoeg ook op andere eilanden. Zakynthos is ook naar de boem geslagen door zatte Engelsen en arrogante Russen! Zoals vele plekjes op de Ionische eilanden trouwens. Jammer!
Quote
#7
30 jaar geleden was ik voor de eerste keer op Kriti. Toen waren de toeristen bijna voornamelijk Duitse hippies die rondtoerden met hun gekleurde VW spijlbusjes.
Het zuiden was toen bijna bereikbaar. Toen wij er waren stoof de Meltemi over ons heen... Alles binnen en buiten met zand... In ieder geval als je nog eens op een goed 5 sterren hotel (geen resort) wil vertoeven waar voornamelijk Grieken logeren dan kan ik je het AKS in Costa in Argolida ten zeerste aanbevelen. Dus hier geen Nederlanders of het is Willem Alexander en family die er ligt aangemeerd...
Quote
#8
Toen wij er waren was Mirtos uitgestorven......

Normaliter regel ik onze reizen naar Griekenland zelf, en boek ik hotels in overleg met onze wijnproducenten. Daarbij kies ik het liefst voor kleinschalige complexen, waarbij persoonlijk contact, een goede keuken en, uiteraard, goede wijnen erg belangrijk voor ons zijn.

Drukte en massatoerisme zijn niet aan ons besteed, hooguit voor een middag of avond.

In principe vinden wij altijd prima hotels, rustig gelegen, die voldoen aan alle criteria voor bedragen tussen de € 50,- en € 100,- per nacht incl. uitgebreid ontbijt.

Mvg
Martin
Quote
#9
Haha dat eerste stuk van jou verhaal komt mij bekend voor. Vorig jaar naar Kreta ook net na de eindexamens. Dit realiseerde ik mij ook op Schiphol. Een volle 737 waarvan er zo'n 10 pasagiers 40+ was, en de captain alle jongens en meisjes persoonlijk welkom heette. Was wel grappig. Voor het eerst sinds jaren er weer eerd geklapt na de landing
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#10
Als nou al die jongelui lekker in Cherso blijven, en de Oost-Europeanen in hun all-inclusives, dan kan de rest van Griekenland opgelucht adem halen ....
Quote
#11
Het is eigenlijk beschamend om sommige jongelui zo bezig te zien. Ik ben één maal een uurtje langs het strand van Laganas op Zakynthos gepasseerd, en zag er dezelfde toestanden. Ook nog op Zakynthos, in het plaatsje Tsilivi, zag ik ook dat er een aantal karaoke-tenten en disco's waren, waar de Britse en Schotse vlaggen uitdrukkelijk en uitnodigend wapperden. Daar was niks Grieks meer aan te zien. Zelfs geen letter Grieks.

Ook zag ik vreet- en zuiptoestanden op Halkidiki. Daar waren we wel op hotel (neen, geen all inclusive, en beperkt tot 3 sterren), maar op dezelfde gang waren een aantal Russen gestationeerd. Elke dag een nieuwe fles vodka op het terrastafeltje. De barbie-vrouw trippelde op hoge hakken rond, terwijl manlief regelmatig zijn roes lag uit te knorren zodat je dit zelfs door het open raam kon horen! En aan tafel gedroegen ze zich als onbeschofte varkens.

Eigenlijk kan je alleen maar beschaamd zijn in hun plaats, ten aanzien van de Griekse bevolking.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#12
(24 June 2013, 14:06)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze plekken zijn inderdaad te mijden en bestaan jammer genoeg ook op andere eilanden. Zakynthos is ook naar de boem geslagen door zatte Engelsen en arrogante Russen! Zoals vele plekjes op de Ionische eilanden trouwens. Jammer!

Net terug van 5 weken Lefkada, Ithaka en Kefalonia. En ik moet zeggen, het viel heel goed mee.

Nidri op Lefkada is natuurlijk een overwegend Brits publiek maar dat was wel de betere middenklasse.
Ithaka: (bijna) geen toeristen.
Kefalonia: Hebben slechts een stuk gedaan (de oostelijke kant van het eiland) en enkel in Skala waren enkele fraaie Britse exemplaren te bewonderen. Maar dat was slechts een minderheid van een verder druk bezette plaats.

Maar toch viel me een paar keer de boersheid / onbeschoftheid op van enkele (niet-Britse) toeristen:
- "Hurry up with the drinks because our bus is leaving in 15 minutes."
- "If you can say this ('bedankt') perfectly, I will order another coffee."

Jammer genoeg moet ik zeggen dat deze uitspraken van .... Nederlanders kwamen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)