Uit de categorie huis-, tuin- en keukenvragen
#1
Weer terug in de Hollandse realiteit. Wat is het hier kkkkoud, en wat was de Pinksterpanselinos prachtig!

Om in de stemming te blijven wil ik graag spetsofai maken. Recepten genoeg op internet, maar wat voor worstjes kan ik het beste gebruiken? (Ik weet dat er veel keukenprinsessen en -prinsen op dit prikbord komen, dus ik hoop op een mooi antwoord!) In de Turkse winkel zie ik exemplaren die veel op de Griekse lijken. Maar smaken ze ook hetzelfde?



[Afbeelding: qq8i8j.jpg]
Quote
#2
Ha Tina, ze smaken niet exact hetzelfde, maar passen heel goed: goede merquezworstjes. Ik maak spetzofai altijd hiermee, zie recept op mn site.
En succes met wennen! Wij zitten nu in Metsovo, in een heerlijke 23 graden, een verademing na de 35 van vorige week.
Quote
#3
Tsjonge da's een moeilijke. Mijn man komt zelf uit het Pilion waar de spetsofai van origine vandaan komt, hij is ook allang op zoek naar worst wat enigzins in de buurt komt met de echte 'choriatiko loukaniko', geen succes tot nu toe. Een keer hebben we iets gevonden op een culinaire markt, misschien bij de betere delicatessenwinkel? Veel succes! Groetjes Judith-Irini
Quote
#4
@Corry Je bent op weg naar Ithaka merk ik! ;) Dat de weg maar lang mag zijn, vol avonturen en ervaringen. Dank je wel voor je loukanikosuggesties.

@Judith/Irini Dank je wel voor je reacties, ook op mijn eerdere vraag over het kabouterfruit. Was erg verhelderend.
Quote
#5
Ik bedacht nog dat ik het ook eens met pittige spaanse worstjes heb gemaakt, ook lekker.
Groet vanuit Parga. Onderweg naar Ithaka ja, de weg is heeeeeeeeeeeeel lang hoop ik. Ik zal er niet aankomen dit jaar!
Quote
#6
Hoi Tina,

Deze week(vanaf 1 juli) bij de LIDL griekse producten in de aanbieding waaronder Griekse braadworstjes á € 1,99- per 4 stuks.
Msschien is dat wat voor je. Cool

Gr.
Martino
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#7
Dank je, ze zaten vandaag al in de boodschappentas. Naast de Kretenzer olijfolie, de kalamata's, de mavrodaphne en nog veel meer lekkers!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gedroogde vijgen uit eigen tuin Ger 11 5.952 12 August 2015, 09:02
Laatste bericht: Nanny

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)