Het is weer Griekse week bij Nederlandse Lidl
#1
Dus zomerinkopen doen!
Quote
#2
Ik las het ook Aleko, er zitten altijd bijzonder lekkere dingen tussen Smile
Quote
#3
Deze week ook in "Delhaize" in België. Jammer genoeg zijn de prijzen voor de produkten vrij hoog!
Quote
#4
(02 July 2013, 08:23)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze week ook in "Delhaize" in België. Jammer genoeg zijn de prijzen voor de produkten vrij hoog!

Ja, den Delhaize hé ...
Quote
#5
(02 July 2013, 21:20)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 July 2013, 08:23)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze week ook in "Delhaize" in België. Jammer genoeg zijn de prijzen voor de produkten vrij hoog!

Ja, den Delhaize hé ...

Is toch eigenaar van de Griekse AB?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
(02 July 2013, 22:55)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 July 2013, 21:20)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 July 2013, 08:23)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze week ook in "Delhaize" in België. Jammer genoeg zijn de prijzen voor de produkten vrij hoog!

Ja, den Delhaize hé ...

Is toch eigenaar van de Griekse AB?

3 weken geleden in de Lidl in Mires : flesje 0,5 ltr Retsina aan 0,99
vandaag Griekse week in Lidl NL: krek hetzelfde flesje aan 1,99

zeg nu niet dat het prijsverschil transportkosten en belastingen zijn

ze passen hun prijzen gewoon aan de lokale markt aan
en zeker die snobs van den delhaize ...Angry
Quote
#7
Hebben ze bij LIDL in Gr geen 'Ollandia'-week?
Zou toch een gat in de markt zijn; pindakaas, hagelslag. dropjes enz. :)

Gisteren weer wat voorraad uit de Griekse week ingeslagen; er zitten best wel lekkere dingen bij......

(03 July 2013, 08:02)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




3 weken geleden in de Lidl in Mires : flesje 0,5 ltr Retsina aan 0,99
vandaag Griekse week in Lidl NL: krek hetzelfde flesje aan 1,99
Quote
#8
Hebben ze bij LIDL in Gr geen 'Ollandia'-week?
Zou toch een gat in de markt zijn; pindakaas, hagelslag. dropjes enz. :)

Gisteren weer wat voorraad uit de Griekse week ingeslagen; er zitten best wel lekkere dingen bij......


@Ger, We hebben wel regelmatig Italiaanse, Spaanse, Duitse, Mexicaanse en nog van alles weken.
deze week is
[Afbeelding: 30aul36.jpg]

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Ik had tijdens de vorige aktie ca feb.5 potten groene olijven gekocht , en die zijn toch lekker !!
Alleen jammer dat ze die niet in kleinere potten verkopen zoals die zwarte olijven ...hihi anders had ik er wel veel meer van ingeslagen :)
Weet iemand hoe je ze na het openen ...het beste zolang mogelijk kan bewaren?
Quote
#10
(03 July 2013, 11:54)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik had tijdens de vorige aktie ca feb.5 potten groene olijven gekocht , en die zijn toch lekker !!
Alleen jammer dat ze die niet in kleinere potten verkopen zoals die zwarte olijven ...hihi anders had ik er wel veel meer van ingeslagen :)
Weet iemand hoe je ze na het openen ...het beste zolang mogelijk kan bewaren?


Wima@,

Bewaren in een vacuumpot (Blokker) dan in de koelkast.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#11
Dank je @Wick,
Zo'n pot heb ik toevallig nog in huis staan ....Dat ga ik dan de volgende keer doen.
Quote
#12
Bij mijn weten mogen olijven helemaal niet in de koelkast, net zo min als tomaten. Het zal de smaak bederven. Olijven zijn (volgens mijn schoonouders) in dit geval het best te bewaren door een vingerbreed laagje olijfolie op te gieten. (Olie sluit af). De olie hoeft daarna niet weggespoeld te worden; je kunt het nog over de salades doen (water niet meegieten natuurlijk), in het brood meebakken, in de kook- (stoof-) pot meegebruiken (briam, fassolada etc).
Ook olijven 'inmaken' op pure olijfolie is een lekkernij (bv bij de borrel). Dat zijn dan wel olijven direkt van de boom en met pit...
Quote
#13
(03 July 2013, 16:50)Fyfika schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bij mijn weten mogen olijven helemaal niet in de koelkast, net zo min als tomaten. Het zal de smaak bederven. Olijven zijn (volgens mijn schoonouders) in dit geval het best te bewaren door een vingerbreed laagje olijfolie op te gieten. (Olie sluit af). De olie hoeft daarna niet weggespoeld te worden; je kunt het nog over de salades doen (water niet meegieten natuurlijk), in het brood meebakken, in de kook- (stoof-) pot meegebruiken (briam, fassolada etc).
Ook olijven 'inmaken' op pure olijfolie is een lekkernij (bv bij de borrel). Dat zijn dan wel olijven direkt van de boom en met pit...

" Direkt van de boom en met pit" , laat het u smaken.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Eh Fyfika ... Olijven direkt van de boom in de olie zetten geeft geen goed resultaat hoor. Ze moeten eerst uitgeloogd worden (= bittere smaak eruit)door ze bv. 3 weken iedere dag in vers schoon zeewater te zetten en dag nog 3 maanden aan 1 stuk in zeewater .... Iedere Griek heeft zijn eigen methode om te ontlogen maar direkt in een potje met olie gaat dus niet lukken Smile
Quote
#15
(03 July 2013, 17:10)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eh Fyfika ... Olijven direkt van de boom in de olie zetten geeft geen goed resultaat hoor. Ze moeten eerst uitgeloogd worden (= bittere smaak eruit)door ze bv. 3 weken iedere dag in vers schoon zeewater te zetten en dag nog 3 maanden aan 1 stuk in zeewater .... Iedere Griek heeft zijn eigen methode om te ontlogen maar direkt in een potje met olie gaat dus niet lukken Smile

Dat is de juiste werkwijze. Maar misschien heeft Fyfika een andere smaak daar om reageerde ik met " laat het u smaken. " Wink
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
@Els wat denk je hoe wij dat doen, in een mandje met deksel in de zee hangen 3/4 weken lang, maar als je geen zee voor je deur hebt wat dan.Big Grin
Even offtopic2 ik wel een vaker een soortgelijke vis gevangen aan de oppervlakte als ze op jacht zijn naar voedsel, dat doe je heel vroeg of heel laat, dat noemen ze trawlen, dan heb je een lange 30 meterlijn met op het einde een nepvis met 3x3 haken en dan vaar je heel langzaam op en neer mee.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#17
Big Grin OK, ik ben misschien een beetje erg kort door de bocht (haha) hoewel ik niet denk dat mijn schoonmoeder elke zoveel dagen met een emmertje zeewater op en neer is gegaan. Zij heeft de jonge olijf zelf ingelegd (zeker bijna zo'n 30 jaar !! geleden) en deze zijn (NOG STEEDS) om te smullen. Ik kan haar het recept helaas niet meer vragen omdat ze al is oveleden. In ieder geval bedoelde ik met die laatste opmerking van "boom met pit" dat niet kan worden "ingelegd" met een pot/potje olijven uit de supermarkt.
Big GrinBig GrinBig Grin
Hopelijk hiermee Jeff en Els tegenoet gekomen ;).
Dus, nog een keer:
De olijven uit het supermarktpotje: afspoelen, GEWOON water erop gelijk met de olijven (niet er bovenuit) en een ca. 1cm laagje olijfolie erop. Deksel dicht en gewoon in de kelder of kast (geen koelkast).
Ergens heb ik nog een "recept"genoteerd. Ik zal deze eens opzoeken en dan meld ik ook die..
Quote
#18
hopelijk komt die griekse week ook in de belgishe lidl, dit is meestal het moment dat ik mijn vooraad insla, het lijkt mij al zo lang geleden dat de belgishe lidl een griekse week deed of heb ik iets gemist?
nu ik er aan denk , wij krijgen geen lidl folder meer Undecided
Quote
#19
(03 July 2013, 20:07)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wij krijgen geen lidl folder meer Undecided

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




;)
Quote
#20
(03 July 2013, 20:07)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hopelijk komt die griekse week ook in de belgishe lidl, dit is meestal het moment dat ik mijn vooraad insla, het lijkt mij al zo lang geleden dat de belgishe lidl een griekse week deed of heb ik iets gemist?
nu ik er aan denk , wij krijgen geen lidl folder meer Undecided

zij houden in B regelmatig een Gr-week maar met veel minder producten en de prijzen zijn aan de hoge kant.
Quote
#21
na een paar flessen te hebben geprobeerd ,zeg met zekerheid dat de witte wijn uit Santorini heel goed is.

voor olijven in 1 en 2 kilo vat ,ook in online winkels in nederland
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&sid=53e8f97a158685daf13cbf4a5dc06554
Quote
#22
"3 weken geleden in de Lidl in Mires : flesje 0,5 ltr Retsina aan 0,99
vandaag Griekse week in Lidl NL: krek hetzelfde flesje aan 1,99"
Toen de Lidl in GR "begon" kostte datzelfde flesje 35 cent.
Johannes
Quote
#23
2weken terug in de Lidl op Samos: 1.5L heel drinkbare retsina voor €1.49. Normaal €2.49. Wat is duur?
Quote
#24
Weet dat Discounters zoals Aldi en Lidl niet altijd goede kwaliteit hebben daartegenover staat een goedkope prijs.
Daarentegen profiteren de Delhaize en Carrefour van hun naam om de prijs op te drijven.
Vorig jaar vroeg ik aan m'n vader om massa's eten (lees kofferbak vol) mee te brengen.
Hij is bij zijn vrienden overal iets gaan halen wat ik lekker vind zoals; Meli van thijm in potten van 1 kg, Ladi in bidons van 18 liter, Touloumbes en kourambiedes van de lokale bakker laten maken want hij heeft ze niet in de zomer, 1 vuilniszak vol met kleine zakjes gedroogde rigani, etc...en alles uit Argolida.
Alles koste niet veel duurder dan de Lidl en........... veel betere kwaliteit!
Jullie vragen zich af wat ik ermee doe? Vrienden die reeds bij ons op bezoek kwamen vragen altijd voor iets want beter is er niet...
Quote
#25
@Alekaki:
Over smaak valt niet te twisten, daar kan een ieder zijn eigen idee bij hebben, maar je opmerking over kwaliteit is pertinent onjuist.
Lees het onderstaande:
Aldi en Lidl
Heel veel producten van de Aldi en de Lidl zijn van uitstekende kwaliteit. Ze zijn even goed of zelfs beter dan de A-merken of huismerken uit andere supermarkten. Ook de smaak is meestal prima. Zo is het brood van de Lidl van beter kwaliteit dan dat van Albert Heijn. Ook de versafdeling van de Lidl is goed. Bij de Aldi laat de kwaliteit van vers en brood wel wat te wensen over, maar de overige producten zijn prima.

Dit komt uit:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ook deze is wel interessant:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Wat ik hiermee wil zeggen: Staar je niet blind op prijs, merk of herkomst. Dit zegt meestal niet veel.
Overigens heb ook ik deze week weer een aantal artikelen uit de Griekse week van de Lidl gekocht, gewoon omdat ze lekker smaken Cool
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#26
ook vanaf morgen hier in Vlaanderen Griekse week bij de Lidl, merk "Eridanous", niet slecht, maar toch niet te vergelijken met de "echte" G
riekse merken. Lijstje ligt al klaar ...
Quote
#27
inderdaad sinds vandaag ook in belgie

ik heb 3 dozen retsina ingeslagen, ik vind die klein flesjes handiger en lekkerder dan de tsantali die je hier meestal vind, verder dolmades, keftedes,olijfolie,
Quote
#28
@JohanV

Ik wil hier geen discussie uitlokken maar ik zat jaren in de Grootdistributie F1 en F2 en was in kontakt met bijna alle supermarkten in Europa.
Met AH hebben we nooit geen goede ervaringen gehad. Ze melken de fabrikanten leeg. Drukken de kwaliteit van producten laag om meer winst te genereren.
Ik werkte ooit bij een befaamde koekjesfabrikant in B en moest voor AH het ganse koekjesschap hertekenen en nieuwe koekjes creeeren voor de Excellent reeks.
Na 1 jaar hard werken kwam het erop neer dat ze zich niet aan de regels wilden houden. Koekjes = bloem, suiker, ei en boter.
Zij wilden koekjes alleen met zoveel mogelijk suiker = goedkoopste grondstof. Nog niet opgevallen trouwens dat bijna alles bij de supermarkten in NL van charcuterie tot dranken bijna altijd gezoet is?
Geloof me ik weet waarover ik schrijf. De feta in Lidl of Aldi is helemaal niet zoals een Voulghariko of een Dodoni.
En trouwens over brood geschreven; waar kan je in NL nog een degelijke bakker vinden die brood maakt zonder verbeteraar? Laat staan dat ze brood altijd in een doorzichtige plastiek zak staan waarbij dat de regel is dat brood moet kunnen luchten. In een papieren zak dus...
Is gewoon een opmerking he en wil niet grof overkomen maar het is een punt waar ik mij heel vaak aan erger. (mijn vrouw is Amsterdamse)
Ben weg van Friesland en we doen alleen maar boodschappen bij Ekoplaza.
Quote
#29
Alekaki, volgens mij bevestig je een groot deel van wat ik al schreef. En aangezien we in NL leven, moeten we het doen met wat we hier kunnen krijgen en dan komt de Feta van de Lidl als beste uit de bus. Maar, nogmaals, over smaak valt niet te twisten Cool
Overigens kan je brood zonder broodverbeteraar bij elke Turkse winkel verkrijgen.
Het enige jammere wat hier (Zeeland) speelt, is dat er hier aardig wat mensen wonen die "behoudend" genoemd mogen worden, waardoor bv een Griekse of Italiaanse winkel hier totaal geen bestaansrecht heeft. Dat vind ik wel jammer, zeker als je het bv vergelijkt met Eindhoven, waar mijn dochter woont, daar haal je de hele wereld binnen.
Maar, even on-topic, de goedkopere prijs van bv een Lidl zegt niets over de kwaliteit. Kijk maar naar de markt, duurdere groente en fruit dan in de supermarkt, maar na één dag al slecht. offtopic2 En: De mannen die op de maan hebben gelopen zijn omhooggeschoten in een raket waarvan de onderdelen zijn geleverd door de goedkoopste aanbieder!Big Grin Maar verder even goede vrienden, ieder zijn mening, toch!;)
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#30
helaas de tijd dat mijn oma de brood bakte en dat de fruit en de feta echt waren is al lang voorbij ook in griekenland. als je geluk heb en je heb ergens kennissen met een tuin en echte groenten en fruit , heb je geluk. anders is de tomaat en de feta in griekenland net zo smakeloos als hier. zelden kan je een feta tegen komen zo als ik als kind heb geleerd. de fabrieken die draaien overuren en de productie gaat voor de kwaliteit.
Quote
#31
Op Samos zijn er anders wel groenten winkels die producten uit de streek leveren .....
Quote
#32
Helaas ben ik dat helemaal met je eens Tzimis. Maar dat geldt niet alleen voor feta........ kwantiteit en produktie gaat voor kwaliteit. En het volk slikt het, letterlijk en figuurlijk.

Mvg
Martin
Quote
#33
@Martin

Het volk wil nu eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En betaald aar nu de hoofdprijs voor.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#34
@Tzimis,

Waar is de tijd dat ik bij mijn Yaya en Papou kwam in Pagrati in de jaren begin 80. Toen had mijn grootvader een zaak bij de Metropolis in Plaka.
Hij was Iconograaf en restaureerde alle antieke iconen en moest vaak naar Agios Oros om restauraties uit te voeren.
Mijn herinneringen over de bakker zijn de volgende; verse paximadia met honig van thijm, choriatiko me sousami. Er kwam dagelijks een man met een triporteur met zo'n megafoon, "mila, karpouzia, bamies, tomates... Toen hij langsreed rook je groenten en fruit. Er kwam ook een kar langs met kazen en yaourti, de liefst die ik at was die in de stenen pot met een dik vel op met extra veel honing.
Toen ik de eerste keer in Arachova kwam zag ik dat het ganse dorp met ovenschotels bij de bakker kwam om het avondeten op te bakken.
Wat was dat allemaal om te smullen!!!
Vorig jaar was ik bij pa in Porto Cheli, we gingen op een avond eten in Caratsas bij de lokale beenhouwer die s'avonds van zijn zaak een psistaria maakt.
De beste koteletten en choriatiko heb ik daar gegeten!
Ik kan me de geuren zo voor de geest halen... Probeer het hier aan mijn kids 2 en 4 mee te geven en dat lukt aardig.
Over feta het volgende; ik eet de liefste de voulgariko feta in de witte groene blikken.

sto kalo!
Quote
#35
ik ben groot geworden in Nea Ionia tegen over de bakker, die zondags open ging zo dat mijn moeder en de andere moeders die toen nog geen oven hadden thuis de Pastitsio of de giouvetsi of de gemista konden bakken voor de middag tafel. en de wijn kwam van de mandra om de hoek daar waar de houtskolen ook werden verkocht.

ik heb iets met feta. ik heb een smaak en struktuur die mijn moeder kocht altijd bij de super eind jaren 70 begin 80. ik wil dat zijn hard en droog is . Dodoni was ooit zo. Neogal bij ons in Drama ook even maar nu niet. bij toeval heb eentje uit Thessaloniki gevonden ,in een griekse producten groothandel in dusseldorf.komt uit de vat en niet uit blik, en is precies zo als ik het wil.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#36
Deze week weer Griekse week bij Lidl

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Cors
Quote
#37
Prachtig aanbod,vandaag toch even naar Leeuwarden om te shoppen,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kopen van "nederlandse" producten MartinS 21 7.118 14 December 2018, 19:03
Laatste bericht: De Haarlemse mug.
  Voreia bier bij lidl Frits 4 2.607 16 June 2018, 11:14
Laatste bericht: messara
  het verhaal achter de foto van de week corrys 8 5.042 23 October 2016, 11:10
Laatste bericht: Gemert
  Griekse week bij de Lidl in Griekenland. Arthur 6 6.213 08 May 2016, 09:08
Laatste bericht: charon99
  Betalen met Maestro bij Lidl papajani 19 15.988 23 May 2012, 20:49
Laatste bericht: Nanny
  Nederlandse en Belgische berichtgeving Berendw 25 13.446 11 April 2012, 09:45
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Olympic dumpt Nederlandse werknemers Ger 4 3.740 18 March 2012, 14:13
Laatste bericht: Maria
  Nederlandse politici kunnen er ook wat van!!! Wick 0 1.947 10 October 2011, 11:56
Laatste bericht: Wick
  Wederom Griekse week bij Lidl Eleni 10 13.753 29 October 2010, 18:23
Laatste bericht: Gast

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)