Toeristen seizoen op Kreta is dramatisch slecht
#1
Afgelopen dagen zijn we diverse malen bij vrienden/kennissen in onze regio geweest in de taverne of terrasjes en allemaal geven ze aan dat het seizoen dramatisch slecht verloopt tot op Heden.

Je kan het ook zien als je een tochtje maakt langs de boulevards en de dorpen die daaraan verbonden zijn het is overal akelig stil.

Maar ook in de dorpen iets verder van de kust weg zoals Koutouloufarie Piskopiano enz loopt het allemaal niet meer zoals vroeger.

Waar moet het toch heen met het toerisme op Kreta een eiland wat hoofdzakelijk zijn inkomsten weg haalt uit het toerisme.

Ik hou mijn hart vast niet alleen voor de ondernemers maar zeker ook voor de seizoenwerkers helemaal nu de wet erdoor is dat je als je 4 jaar achtereen in de zomer gewerkt hebt en in de winter een uitkering hebt gehad je in het vijfde jaar geen uitkering meer krijgt.

Ik vrees dat er de komende winterperiode vele Griekse gezinnen die afhankelijk zijn van het toerisme in grote armoede moeten door brengen en dat vele buitenlanders die in zomer in het toerisme werken terug zullen keren naar hun geboorteland net zoals zeer goede vrienden van ons Zij Nederlandse getrouwd met een Griek hier 25 jaar heeft gewoond en samen met haar man heeft gewerkt in het toerisme een zoon hebben van 13 jaar en terug gaan naar Nederland.

Hij al twee jaar werkeloos en het komende jaar geen ziektekosten verzekering meer heeft zij alleen een gekorte uitkering van 365 euro heeft voor 5 maanden en nu dit jaar dus geen uitkering krijgt.
triest maar waar na al die jaren gaat ze samen met haar Griekse man en zoontje terug naar Nederland omdat er geen enkele toekomst in het toerisme is voor hun.

We zullen ze missen
Quote
#2
We durven weer naar Griekenland
Het Griekse toerisme heeft het zwaar te verduren gehad onder de financiële crisis. Door de toestand in het land kelderde de populariteit van het land dramatisch. In 2012 durfde men echter weer meer vakanties te boeken naar Griekenland. Toch haalde het aantal boekingen bij lange na het niveau van de de topjaren 2007 en 2008 niet. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

In 2012 werden er 637.000 lange vakanties naar Griekenland geboekt. Dat zijn er veel meer dan in 2011, toen gingen 588.000 mensen hun vakantie doorbrengen in Griekenland. In de topjaren waren dat er 730.000.

Ook in dit jaar is er een stijging te zien. Het aantal vliegvakanties is al met zo’n 9% gestegen, zegt de ANVR. Met die stijging staat Griekenland weer in de top 3 van vakantiebestemmingen, samen met Spanje en Turkije.

De oorzaak van de stijging is onder andere dat de onrusten in Griekenland momenteel verleden tijd zijn. Ook het slechte weer in Nederland is een van de oorzaken waarom mensen weer meer naar Griekenland gaan.
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#3
Het is niet alleen op Kreta zo stil , Cornelius !

We zijn net terug van Milos - Kimolos en Naxos , lege appartementen ,
hotels en terassen , het is triest maar waar !
Quote
#4
Jouw observatie komt absoluut overeen met cijfers die ik gisteren zag op de Duitse TV Cornelius. Daar was ook een item hierover te zien. Inderdaad in vrijwel heel Griekenland fors gedaalde cijfers; in Kreta zakte het aantal boekingen zelfs dramatisch in. De Ionische en Egeïsche eilanden schijnen de dans te ontspringen; het aantal boekingen bleef daar nagenoeg gelijk.

Opvallend genoeg bleek dat de partyzoekers massaal naar de beruchte plekken op o.a Kreta en Zakynthos blijven gaan; het zijn vooral de rustzoekers die afhaken en naar andere landen gaan. Kroatië blijkt erg populair te zijn onder ex-Griekenlandgangers.
Quote
#5
@ Metaxa, klopt helemaal ondanks dat instanties reisorganisatie en weet ik niet wat meer voor een organisaties met cijfers komen die een stijging geven.
De enige stijging die er is is het toerisme uit de Oostblok landen en die zitten all in en geven geen euro uit.
wij hadden de afgelopen twee weken kennissen over die vlogen met transavia vliegtuig zat niet vol en het is bijna hoogseizoen iets wat enige jaren geleden ondenkbaar was.
Ga maar eens een dagje op de luchthaven van Heraklion zitten en vergelijk de drukte maar eens met een jaartje of 5 geleden een wereld van verschil
Het is gewoon triest om te zien hoe stil het overal is.
Quote
#6
Video 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
@Ger Kan dat niet echt beamen dat de partygangers blijven komen.
Het beroemde/beruchte party complex in Hersonisos Starbeach heeft een enorme terugval de laatste twee jaar en vooral de Nederlandse jeugd blijft weg, nu kan ik daar niet rouwig om zijn want wat daar gebeurd in de zomermaanden wil je als fatsoenlijke vakantieganger al helemaal niet weten maar toch het past in de tendens.
Het is en blijft triest en ik vrees dat er voor vele mensen die afhankelijk zijn een heel zware winter aankomt.
Quote
#8
"want wat daar gebeurd in de zomermaanden wil je als fatsoenlijke vakantieganger al helemaal niet weten"

Kees toch....! Nooit jong, en altijd 'fatsoenlijk' geweest zeker?
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#9
Mijn inziens kan het niet anders dan dat de Nederlanders minder op vakantie gaan. De mensen hadden zo hier en daar nog wel een spaarpotje maar die is ondertussen wel leeg. En gezien de houding van Rutte c.s. zal dat potje ook niet meer gevuld worden. Vooral voor de Grieken die van het toerisme afhankelijk zijn vindt ik het diep triest.
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#10
Ik vind het heel erg dat ook hun het gaan merken dat er minder toeristen komen en daar moeten ze het ook net van hebben.
En ik moet ook toegeven van wat ik in die 2 jaren dat ik op Kreta kom zijn het harde werkers want ze willen toch de toeristen die er komen na hun zin maken.
En ik denk dat het nog erger gaat worden want niet iedereen kan meer zomaar op vakantie wat voorheen wel kon.
Mijn man en ik zijn blij dat we dit jaar kunnen en hopelijk nog meer jaartjes op vakantie naar Kreta.
We merken het toch ook in Nederland daar sluit de ene winkel met de andere en dat wordt ook alleen maar erger.
En de Restaurants hier in Nederland zitten ook niet meer vol. Je kunt bewijs van spreken zo aanschuiven maar zo zijn wij niet want als je uit eten gaat
in Nederland moeten we nog steeds een tafeltje reserveren. Want Nederland Gast vrij nou nee hoor alles moet op afspraak.
Geef mij dan maar de zaakjes die wij kennen op Koutouloufari en Piskopiano daar kan je nog aanschuiven en daar hoef niks op afspraak.
Dat is pas gast vrij.
Quote
#11
Heb een tijdje geleden gelezen, dat Griekenland weer in de lift zit.
Ongetwijfeld zijn er ook mensen, in Nederland en andere Europese landen, die een jaar overslaan ivm de bezuinigen. Hier hoor ik ook bij.
Hoop volgend jaar weer 4 weken naar mijn stekkie te gaan. Over mijn stekkie gesproken. Zij merken niets van minder boekingen, zitten vol vanaf eind april tot begin oktober. Zij hebben 4 kamers en 4 appartementen, kleinschalig dus, scheelt ongetwijfeld. In Makrigialos komen veel mensen uit Scandinavië en kennelijk hebben zij meer te spenderen.
Quote
#12
Op de Peloponnessos weinig te merken van instortend toerisme. De mensen daar profiteren ook van Atheners die geen geld meer (over) hebben voor dure overtochten naar de eilanden en dan in de auto stappen richting Peloponnesos. Althans, dat vertelde de restauranteigenaar ons, waar het iedere avond stampvol zat.
Vliegtuig naar Athene zat zowel op heen als terugreis zo goed als vol, en mensen moesten zelfs de grote trolleys inleveren omdat die het ruim in moesten. Dus het vaste land valt nog mee.

Overigens is die trend op Kreta toch idd al langer aan de gang? Een vriendin van mij hoorde de mensen op Kreta er een paar jaar geleden al steen en been over klagen dat de toeristen wegbleven. Zou het niet kunnen zijn dat mensen 'uitgekeken' raken op Kreta als bestemming of is dit vloeken in de kerk ?
Quote
#13
Op Lefkada inderdaad niets te merken van minder toeristen, eerder meer dan vorig jaar. Men is over het algemeen tevreden over boekingen etc.
Quote
#14
Wij zijn 3 weken op Kreta geweest naar Rethymnon daar was het aardig druk hotels zaten vol
en drie vrienden van ons met restaurants hadden ook niet te klagen en alle bedjes op het strand waren verhuurd iederen dag en werd steeds drukker.
Zijn ook nog een dagje in Agos geweest viel ons op dat het er aardig druk was en een dagje Chania
de terrasjes over vol.
Berichten van de ANVR maandag gaven ook aan dat Griekenland aardig weer in de lift zit.
Heen en terug zat ons vliegtuig vol moesten zelfs wachten om dat het te druk was op het vliegveld om te verterekken
daar er veel binnen kwamen.
Quote
#15
@Vito: Zou het niet kunnen zijn dat mensen 'uitgekeken' raken op Kreta als bestemming of is dit vloeken in de kerk? Néé hoor Vito, de aantallen toeristen komen nog steeds, alleen hun bestemming is al jaren aan 't veranderen. All Inclusief is booming, en dàt gegeven treft de kleine Kretenzer ondernemer pijnlijk....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#16
Een en ander heeft wellicht - voor een deel - ook te maken met de crisis die ook in West-Europa toeslaat. Weliswaar niet zo ontzettend hard als in Griekenland, maar toch.
Deze middag nog had ik op het werk een korte discussie met een aantal collega's. Verschillende onder hen blijven tijdens de vakantie gewoon thuis, in tegenstelling tot de voorgaande jaren. Sommigen, die wel op vakantie gaan, zoeken in eerste instantie op goedkope vluchten vooral ze naar een bestemming zoeken. Als die goedkope vlucht hen toevallig naar Spanje of Tunesië brengt, dan zal het hen worst wezen waar precies ze zullen verblijven.
Zeker ook in ons land hangt er constant een zekere vorm van crisissfeer. De regering heeft gisteren (!) nog maar eens (en dat is al de derde keer sinds einde vorig jaar) beslist om bijna een miljard te besparen, met een doorlopend effect naar de volgende jaren. Zo zullen we met z'n allen een vrij grote stijging van de te betalen verzekeringspremies ondervinden. Ook de taksen op tabak en alcohol gaan weer eens de hoogte in. Einde vorig jaar waren er besparingen van meerdere miljarden. En vandaag (!) stond in de krant dat de regering in het najaar wééral op zoek zal moeten naar 800 miljoen extra. Het wordt allemaal wat veel voor de Belgische Korneel. De werkloosheid stijgt maand na maand, niet in het minst bij de jeugd. Er waren nooit zo veel faillissementen als dit jaar.
Oké, dit was even off-topic, en met excuses, maar ik wil er mee aangeven dat dit soort toestanden zeer zeker zijn effect heeft op het budget van wie al dan niet op vakantie wil.
Heel binnenkort vertrekken we zelf weer op vakantie naar Griekenland, en als ik naar het globaal budget kijk, dan betekent dit wel een grote hap uit onze rekening.
Maar als we nu even uit het hectische van de werksituatie kunnen ontsnappen, zal ik dubbel en dik proberen te genieten van mijn ouzootje, choriatiki salata en alle andere lekkers Smile
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#17
2de helft Juni was ik in Matala, Zuid-Kreta. Daar heeft men al enkele jaren het lumineus idee om een Beachfestival te organiseren met 4 dagen hippiefestival en live music. Ok, je bent er voor of je bent er tegen, maar feit is dat niet alleen in Matala alles volzet was, maar ook in de omliggende dorpen waren de mensen heel tevreden met de bezetting. Maar ervoor en erna was er idd weinig volk, alhoewel dat de mensen ginder vertelden dat Juli en Augustus heel goed ging zijn kwa bezetting. De autoverhuurder zat zo goed als zonder auto's en moest collega's om depannage vragen vanuit de omliggende dorpen. Wat ik wel voor de eerste maal aantrof op Kreta waren bedelaars die aan de Lidl in Mires stonden, maar dat vindt je hier in Belgie ook. Voorts waren de prijzen in de taverna's heel uitnodigend en het eten was er lekker en de bediening zeer vriendelijk. Volgend jaar zeker terug naar deze streek
Quote
#18
Ik heb vorige werk nog gelezen dat Griekenland als totaal plus 6% doet, en Kreta plus 26,3%. Mykonos zou zelfs plus 125% doen dit seizoen.

Wat is het nu. Heeft Cornelius het over een regionale dip, of is de berichtgeving die ik heb gelezen uit de duim gezogen?
Quote
#19
@Xander ik denk het laatste, gisteren ook iemand gesproken die momenteel in de regio van Ghania op vakantie is (ze nemen onze pup mee naar Nederland) en die ervaren hetzelfde, vele lege terrassen winkels tavernes enz.

De enige plus op het eiland is de groei die het all in meemaakt om dat de oost Europeanen steeds meer komen.

Maar een laatste voorbeeld bij mij in de regio drie kleine appartementshouders ze hebben samen iets van 80 appartementen enige jaren geleden vanaf half juni tot begin september vol met hoofdzakelijk Nederlanders nu een bezettingsgraad in het hoofdseizoen van amper 10 a 15 procent, en die zie je op vele plaatsen.
Vele vakantiedorpen worden spookdorpen die grote leegstand hebben terwijl de all in hotels vol zitten.
Quote
#20
(02 July 2013, 23:44)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat is het nu. Heeft Cornelius het over een regionale dip, of is de berichtgeving die ik heb gelezen uit de duim gezogen?
Dat vroeg ik me ook af Xander. Ik heb het gevoel dat men die positieve berichten massaal de wereld instuurt om vooral de indruk te wekken dat alles weer koek en ei is, om eventuele aspirant-toeristen niet af te schrikken. Onder het mom van 'want wie wil er nou naar een land dat niet of veel minder populair is?'
De beelden op die Duitse zender waren echter overduidelijk, net als de commentaren van ter plekke wonende ondernemers in de toeristensector.
Ik denk dan ook dat Cornelius het helemaal bij het rechte eind heeft met zijn bevindingen.
Quote
#21
Ik ben net terug uit Rhodos en daar was het behoorlijk druk. Hier niets te merken van instortend toerisme.
Quote
#22
Lesvos krijgt ook klappen en de toeristen blijven weg. Degenen die wel komen, geven weinig geld uit.
Quote
#23
Inderdaad was het op Rhodos behoorlijk druk. Maar waarmee? Om maar met de Grieken te spreken "armoetoerisme". Zowat één en al armband. Op de stranden varen alleen de standbed verhuurders er wel bij. De cantina's al een stuk minder dan vorig jaar en de watersporten draaien al helemaal niet meer. Verliezen tot zo'n 85% t.o.v. vorig jaar in de maand juni. Ook veel restaurants en bars draaiden slechter dan vorig jaar. De autoverhuurders daarentegen draaien als een tierelier. Dat de Italiaanse en Engelse toerist thuis ook flink in de portemonnee wordt getroffen, is goed te merken. De goedkope Russische vluchten die binnen stromen, brengen ook niet bepaald de welgestelde Rus met zich mee. Dus druk ja, economische groei of minder werkeloosheid nee. Hotels draaien bijvoorbeeld met hetzelfde personeelsbestand als vorig jaar. Dus alleen maar nog harder werken voor steeds minder geld.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#24
De oorzaak van de teurgloop zal tweeledig zijn. Enerzijds de opkomst van landen als Kroatie, die een betere prijs/kwlaiteitverhouding hebben en anderzijds de crisis die ook veel mensen in west-europa hard treft. Als ik naar mijzelf kijk is het gewoon niet meer te betalen om naar Griekenland te gaan. Mijn vrouw is haar baan kwijt en met 2 kleine kinderen is het echt heel goed uitkijken waar je je geld aan uitgeeft. Vijf jaar teurg was dat ondenkbaar dat ik niet naar Griekenland kon gaan. Ik verdien niet slecht maar met 1 inkomen ben je blij als iedere maand uitkomt. En dan woon ik in een doodnormaal rijtjeshuis, een auto van 6 jaar oud en ben niet van de merkkleding. Voor ons zit het er voorlopig niet meer in helaas.....
Quote
#25
Misschien in dat dooie gedeelte tussen Heraklion en Milatos, ik hoor en lees alleen goede berichten over toeristen die massaal weer naar Kreta komen, zowel oost, west en zuid Kreta Lees dit bericht hier eens.

Alles over vakanties.nl
Ondernemers Kreta optimistisch


De ondernemers op Kreta zijn redelijk optimistisch over het zomerseizoen van 2013. Het lijkt erop dat het toerisme naar dit populaire vakantie-eiland dit jaar lijkt te herstellen van de klappen die het de afgelopen twee jaren heeft gehad. Nu het vooral Cyprus is dat in het nieuws komt vanwege financiële problemen lijkt Griekenland eventjes buiten de schijnwerpers te treden als het gaat om negatieve berichtgevingen. Toeristen beseffen ook dat het geen Grieks probleem is waar men in Europa mee kampt. Er zijn meerdere landen waar oud zeer zit als gevolg van het beleid op financiële markten in de afgelopen decennia. Ook landen zoals Spanje, Portugal en Italië lijken nog steeds in de gevarenzone te zitten.

Omdat het negatieve sentiment rondom Griekenland wegebt zijn er weer kansen voor ondernemers in de toeristische sector om vooruit te kijken. Op Kreta is de afgelopen jaren een deel van de bedrijven kopje onder gegaan als gevolg van de economische situatie en de moordende concurrentie. Dat heeft voor meer lucht gezorgd voor de bedrijven die het wel overleefd hebben. Nu het aantal toeristen richting Kreta dit jaar weer lijkt te stijgen ziet de toekomst er een stuk rooskleuriger uit op Kreta dan pakweg een jaar geleden.

Natuurlijk is het rond Agios Nikolaos weer gezellig druk.

Vond nog een citaat uit de Griekse gids.
Records zullen dit jaar gebroken worden op Kreta, Chalkidiki, de Ionische eilanden, de Dodecanese en de Cycladen. Meer dan één miljoen toeristen uit Rusland zullen Griekenland bezoeken. Er wordt een enorme stijging van toeristen verwacht uit o.a. Groot Brittannië, Duitsland, Italië en Israël, maar ook uit landen in Azië. De Ionische eilanden (Corfu, Kefalonia, Zakynthos, Lefkas en Ithaca) zijn dit jaar enorm populair onder Nederlanders. Men verwacht minimaal een stijging van 10%.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#26
Dit soort overdreven 'hoera'- publicaties die nergens op gebaseerd zijn worden hier nou nét bedoeld Arthur Blush

En natuurlijk telt de terugval niet in jouw Agios Nikolaos, daar is het altijd 100% geweldig, het beste weer, de leukste mensen, de mooiste stranden, geen opdringerige proppers enz. bla, bla, bla. Pfff, vermoeiend hoor Huh
Kom op kerel, wordt eens wakker, jouw reacties worden een beetje voorspelbaar Tongue
Quote
#27
Dat jij een hekel aan Agios Nikolaos hebt weten we nu onderhand wel maar dat is volledig offtopic nu, als je eens de moeite neemt en Googelt op toerisme in Griekenland zie je bijna alleen maar positive berichten.
Of lees ik die alleen maar.
Toch de groeten uit Agios Nikolaos.
ps. was vanmorgen heel vroeg opBig Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#28
@Yorgos Er zijn en er zullen altijd mensen blijven die alleen maar met een roze bril kijken naar Griekenland en absoluut niet open staan voor de werkelijkheid en dit dan zo hard mogelijk de wereld in blazen.
Een voorbeeld van zo'n bla bla verhaal er komen een miljoen toeristen uit Rusland naar Griekenland en we weten dat zo'n 70 procent van het toerisme op kreta plaats vind dan praten we over rond de 700000 russen naar Kreta.
Er zitten gemiddeld zo'n 170 mensen in een vliegtuig dus dan praten wij over een slordige 3500 tot 4000 vliegtuigen alleen al uit Rusland.
Ik woon niet ver weg van de aanvliegroute naar Heraklion en mag ik ff lachen om deze cijfers.

Maar goed vooral dit soort verhalen zullen er altijd wel blijven komen en ze worden het liefst in rood en blauw opgeschreven want dan komen ze nog schreeuweriger over.
Quote
#29
(03 July 2013, 10:45)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




als je eens de moeite neemt en Googelt op toerisme in Griekenland zie je bijna alleen maar positive berichten.
Of lees ik die alleen maar.

Jammer dat je bovenstaande niet goed hebt gelezen. Je blijft maar hameren op die positieve berichten terwijl de stelling nu juist is dat dit soort berichten niet stroken met de realiteit en alleen dienen om meer mensen naar dit gebied te lokken.
Of ik nu liefhebber van plaatsen als Agios Nikolaos ben doet niet ter zake, mij valt alleen op dat jij meteen op je achterpoten staat als iemand het niet geheel met je eens is. Vooral als een bepaalde eilandgenoot iets schrijft weet je niet hoe gauw je dat bericht, die persoon in kwestie cq de regio waar hij woont door het slijk moet halen.
Jammer, zo ging het vorig jaar op dat andere forum ook mis, laat ons hier alsjeblief van dat soort praktijken verschoont blijven en het gezellig houden.
Quote
#30
Kom, kom heren even bij de les blijven.
Rood=geciteerd
Blauw=eigen bijdrage
Dus geen sprake van geschreeuw.

Hou het netjes en blijf bij het onderwerp van deze discussie en speel het niet op de man/vrouw.
Quote
#31
Onze griekse vrienden zitten net buiten Malia richting Sisi en hebben een goed voorseizoen gehad. Ook het naseizoen lijkt goed, de boekingen stromen binnen. Het hoogseizoen is ieder jaar voor hen een rustigere periode. Ze hebben dus nog geen reden om te klagen.
Quote
#32
[Afbeelding: fxxlli.png]

De plaatselijke Fyra kwam hier zojuist voorbij denderen, maar d'r was nog maar weinig plaats......Undecided
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#33
Nee maar een treintje met een 15 a 20 toeristen en dan ook nog eens een stuk of 7 aan de wandel, dat noem ik nu een top drukte
Quote
#34
(03 July 2013, 09:06)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad was het op Rhodos behoorlijk druk. Maar waarmee? Om maar met de Grieken te spreken "armoetoerisme". Zowat één en al armband.

Onze accommodatie in Trianda (geen AI) zat vol en ook de restaurants hadden een prima bezetting. Dus hier geen "armoetoerisme".
Quote
#35
(03 July 2013, 05:54)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Xander ik denk het laatste, gisteren ook iemand gesproken die momenteel in de regio van Ghania op vakantie is (ze nemen onze pup mee naar Nederland) en die ervaren hetzelfde, vele lege terrassen winkels tavernes enz.

De enige plus op het eiland is de groei die het all in meemaakt om dat de oost Europeanen steeds meer komen.

Maar een laatste voorbeeld bij mij in de regio drie kleine appartementshouders ze hebben samen iets van 80 appartementen enige jaren geleden vanaf half juni tot begin september vol met hoofdzakelijk Nederlanders nu een bezettingsgraad in het hoofdseizoen van amper 10 a 15 procent, en die zie je op vele plaatsen.
Vele vakantiedorpen worden spookdorpen die grote leegstand hebben terwijl de all in hotels vol zitten.

Dat de Duitsers wegblijven daar kan ik inkomen, zij zijn immers de kop van jut. In de Duitse media is er sprake van verbaal en fysiek geweld tegenover de Duitsers, ook de verbranding van duitse vlaggen en het snorretje van Merkel worden aangehaald als reden. De echte reden zal wel liggen in het feit dat iedereen in Europa de buikriem moet aanhalen.Dat zal dan waarschijnlijk ook de reden zijn waarom de Nederlanders de hand op de knip houden, en eieren voor hun geld kiezen. Als men op verlof trekt om te bakken en te braden op een strand zijn er goedkopere zonnige landen.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#36
Hier op Samos is het redelijk. Je kunt het uiteraard niet vergelijken met het topjaar 2007. Maar degenen die verstandig met hun geld zijn (geweest) redden het wel. En van hetze tegen Duitse toeristen is hier niets bekend.
Quote
#37
Wat mij opvalt is dat er zo vaak afgegeven wordt op de all-inn hotels. Let wel, dat is mijn voorkeur niet en je zult mij er ook nooit aantreffen, maar:
De mensen die naar dit soort accomodaties gaan zullen echt niet boeken in dat appartementje dat jijzelf zo leuk vindt, zij willen dat totaal niet. Dat betekent dus, dat dat mensen zijn die normaal gesproken niet naar Griekenland zouden gaan. Maw, zonder de all-in resorts zouden er dus (nog) minder mensen naar Griekenland op vakantie gaan. En er wordt vast aan verdiend, want er worden diensten verricht. Kortom, beter dit soort vakantiegangers dan geen vakantiegangers. Als je honger hebt, heb je ook liever een korst droog brood dan helemaal niets, toch?
Daarnaast: Dat leuke plaatsje in Griekenland is niet van ons, vakantiegangers, (want dat zijn en blijven we als we daar niet permanent wonen) en wie zijn wij dan om te zeggen dat deze resorts niet zouden mogen? Dit wilde ik even ter overdenking kwijt. Shy
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#38
Beste JohanV All In is de doodsteek voor de inkomsten voor het lokale toerisme.
Ten eerst bijna al de all in resorts zijn in buitenlandse handen dus het meeste geld vloeit naar het buitenland.
Ten tweede het personeel van de all in hotels is voornamelijk uit het land waar de vakantiegangers vandaan komen.
Ten derde de gasten van de All I hotels besteden nauwelijks een euro in de lokale horeca cq middenstand ze huren hooguit een auto of rijden in het treintje van Bart een rondje.
Ten vierde je leert totaal Griekenland niet kennen men komt nauwelijks buiten de ommuurde hotels.

Natuurlijk is Griekenland niet van de vakantieganger maar denk dan AUB na wat je met de euro's die je wilt besteden op je vakantie bestemming.
Als je All In gaat gaat zeker 80 a 90 procent naar het buitenland.
Denk daar maar eens over na dan.
Quote
#39
Cornelius, heb jij liever honger dan een korst brood? Je geeft aan: Het meeste gaat naar het buitenland, dus dan blijft er ook een gedeelte in Griekenland hangen. Dit gedeelte had er zonder de all-inn resorts dus NIET geweest, is dus winst! Want, hoe duidelijk kan ik het zeggen: Deze all-inn toeristen komen niet naar een gewone accommodatie. Dat het dus de doodsteek is, is zwaar, zeer zwaar overdreven. Alles wat deze all-inn toeristen op je mooie eiland uitgeven, en dat doen ze, ook al is het minder dan een andere toerist, is mooi meegenomen!
Denk daar maar eens over na dan.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#40
Je bent een zeer kortzichtige man kijk naar Spanje en andere landen zonder de All in gaan alle inkomsten naar de lokale ondernemers en vloeien niet naar het buitenland.

Jij bent duidelijk zo'n all in toerist veel denken te krijgen voor heel weinig.
Een voorbeeld ik Ken een resort dat het buitenlandse gedistilleerd uitsluit zoals wiskey, gin enz. dus de Russen laten gewoon de cocktails mengen met raki, ouzo of metaxa.
Tel uit je winst en fijne vakantie in je resort
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Slecht weer vandaag aan de westkust Arthur 8 2.259 05 February 2022, 13:44
Laatste bericht: Patrick
  Slecht weer op Kreta cors 22 4.264 21 November 2020, 13:37
Laatste bericht: Jef Dockx
  Veel mensen verdronken dit seizoen. chris 14 5.489 22 September 2016, 16:25
Laatste bericht: Leo
  Erg slecht voorjaar op Kreta Cornelius 29 17.386 27 June 2014, 18:23
Laatste bericht: El Greco
  toeristen in Sitia Arthur 5 4.214 13 May 2013, 12:37
Laatste bericht: greece67
  Duitse toeristen breken lans voor Griekenland Jef Dockx 0 1.527 11 June 2012, 01:17
Laatste bericht: Jef Dockx

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)