Thema vd maand juli 2013: Kleuren en geuren van Griekenland
#1
Deze maand, wederom op speciaal verzoek, als thema van de maand:

De kleuren en geuren van Griekenland

Wie kent het niet? De vliegtuigdeuren gaan open, je voelt de warmte, beleeft de intense kleuren en dito geuren. Het lijkt wel of die typische Griekse geuren en kleuren nét iets intenser zijn dan in Nederland en Vlaanderen.
Hoe beleef jij dit verschijnsel? Wat maakt die waarnemingen zo speciaal?
Wat zijn "Griekse" kleuren en "Griekse" geuren?

NB: Alle eerdere "Thema's van de maand" zijn
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




te vinden.
Quote
#2
door het felle blauw van de lucht lijkt het net alsof alle
kleuren nog intenser op je netvlies komen te staan....

[Afbeelding: 2iaylao.jpg]


[Afbeelding: 24nfdic.jpg]

vissershuisjes KLIMA ( Milos)

[Afbeelding: bhm9nn.jpg]

Milos
Quote
#3
Bij geuren denk ik altijd aan die menging van kerosine dampen, platgereden olijven, kruiden en warme wind, die mij tegemoet komt zodra ik het vliegtuig uitstap.
Quote
#4
(03 July 2013, 12:12)martineprest schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bij geuren denk ik altijd aan die menging van kerosine dampen, platgereden olijven, kruiden en warme wind, die mij tegemoet komt zodra ik het vliegtuig uitstap.

[Afbeelding: otnjuf.jpg]

de kleuren kun je zien, de geur van de zilte zee, vermengd met het groen (als er nog wat overblijft met die hitte van 34°) en de geur van gyros en versgegrilde sardientjes en de wilde kruiden langs de weg, moet je je inbeeldenBig Grin

(03 July 2013, 16:01)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 July 2013, 12:12)martineprest schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bij geuren denk ik altijd aan die menging van kerosine dampen, platgereden olijven, kruiden en warme wind, die mij tegemoet komt zodra ik het vliegtuig uitstap.

[Afbeelding: otnjuf.jpg]

de kleuren kun je zien, de geur van de zilte zee, vermengd met het groen (als er nog wat overblijft met die hitte van 34°) en de geur van gyros en versgegrilde sardientjes en de wilde kruiden langs de weg, moet je je inbeeldenBig Grin

ook de Kretenzische muziek, totally "unplugged" zoals het hoort, samen met een hapje en een drankje, zijn natuurlijk ook niet te versmaden[Afbeelding: 2jdhmxy.jpg]
Quote
#5
Aangezien kleuren een breking zijn van het licht dat op zijn beurt op het netvlies valt, is een kleur voor ieder van ons verschillend. Ook de reukzin is een persoonlijke zaak. Voor mij is de reuk van de wilde kruiden die vrijkomt tijdens het wandelen langs smalle paden en door het doorkruisen van de vrije natuur, een aangename verpozing.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Lekker in m'n huurautootje zónder airco maar met ARKO (alle ramen kunnen open) door de omgeving tuffen om zodoende van de ene geur naar de andere over te gaan. En dat in het voorjaar op Kythira of door de Pilion, dat is niet te omschrijven........
Quote
#7
Kleuren en Geuren van het voorjaar

[Afbeelding: 2v2b478.jpg]


[Afbeelding: fypop4.jpg]

[Afbeelding: 2mqov83.jpg]

Zuiden van Kreta
Quote
#8
De geur van pijnbomen en tijm, mmm heerlijk!
Quote
#9
In het voor en najaar geurt alles heerlijk, de bomen de grond, bloemen en planten en zeker de verschillende kruiden die overal in het wild groeien, maar ik persoonlijk vind verse vis die nog die zilte zee geur heeft heerlijk.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
In de zomer geurt het op Samos ook heerlijk naar de tijm die dan uitbundig bloeit met zachtpaarse bloemetjes .... Mooi omdat er dan verder al heel veel uitgebloeid is ....
Quote
#11
[Afbeelding: rhpv60.jpg]

[Afbeelding: 30a9k49.jpg]

[Afbeelding: n3awpj.jpg]

[Afbeelding: 2ltlq13.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Qua kleuren is natuurlijk blauw dé kleur. Zowel van een stoeltje bij een taverna als het strakblauw van de lucht, geweldig!

Qua geur vind ik het zalig om op een scooter rond te rijden en dan de geuren van in bloei staande bremmetjes te ruiken. Echt heerlijk!
Quote
#13
de tuin in het voorjaar, vooral de sinaasappelbomen die tegelijkertijd bloeien en rijpe vruchten hebben. Een heerlijke geur, het geluid van zoemende bijtjes moet je er bij denken..
[Afbeelding: 30w2qgy.jpg]
Quote
#14
Het blauw en wit van de gebouwen en dan gecombineerd met heel veel roze bougeanville zijn voor mij toch wel dé kleuren van Griekenland. En natuurlijk het blauw van de zee en de helder blauwe lucht. De geuren van de natuur. Het lekkere relaxte gevoel dat ik heb als ik er ben. [Afbeelding: oi59jr.jpg]
Quote
#15
[Afbeelding: 2lnif0i.jpg]Avondkleuren in Milina, Pelion
Quote
#16
[Afbeelding: 2h3rk38.jpg]Kreta...
[Afbeelding: 2yty1bn.jpg]
Quote
#17
Nog meer kleuren. Keramiek Chaniá Kreta.

Tja, je moet ervan houden.

[Afbeelding: dx1bo2.jpg]
Quote
#18
In de bergen van kreta ,Deliana kloof
met veel vlinders en kruiden,en bloemen[Afbeelding: 23tqude.jpg]
Quote
#19
deze deuren hebben wel wat kleur ingeboet, maar zeker niets van hun charme

[Afbeelding: 2q9mamw.jpg]

[Afbeelding: 112h6vm.jpg]

[Afbeelding: 2lia5qb.jpg]

[Afbeelding: 73glmo.jpg]
Quote
#20
heerlijk van smaak kleur en geur
kretenzer lokale wijn
   
Quote
#21
[Afbeelding: a1qnb8.jpg]

[Afbeelding: ilbyn5.jpg]

[Afbeelding: 2lsh8xe.jpg]

[Afbeelding: 2q81vt2.jpg]

[Afbeelding: 14v7ehe.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
Ik stelde de vraag ook even aan mijn man; waar hij het eerste aan dacht waren de specifieke geuren die opstegen uit de restaurantjes.
Tja, dat kan ook natuurlijk...
Quote
#23
(07 July 2013, 10:41)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik stelde de vraag ook even aan mijn man; waar hij het eerste aan dacht waren de specifieke geuren die opstegen uit de restaurantjes.
Tja, dat kan ook natuurlijk...

Zo zie je maar, de liefde van de man gaat ook in Griekenland door de maag Big Grin Big Grin
Maar ik kan hem geen ongelijk geven :)
Koukla's signatuur Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week wordt Foto van de maand Ger 5 3.973 12 April 2023, 14:51
Laatste bericht: Ger
  Rubriek 'Foto van de week' stopt eind van de maand Ger 24 5.505 15 June 2022, 21:22
Laatste bericht: Harma
  Thema vd maand sep 2011: Vergane glorie oriste 82 78.373 23 October 2021, 11:46
Laatste bericht: Patrick
  Thema vd maand augustus 2011: Ouzo Yaniz 51 51.093 31 May 2018, 00:21
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand juli 2011: Zonsondergangen oriste 37 33.004 01 December 2017, 15:02
Laatste bericht: Rico
  Thema vd maand mei 2011: Dieren in Griekenland oriste 46 52.165 05 November 2017, 20:16
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand oct 2013: Griekenland en het milieu Ger 27 26.285 30 June 2016, 09:33
Laatste bericht: Nanny
  Thema vd maand april 2013: Mijn eigen stukje Griekenland thuis Ger 23 17.354 26 February 2016, 19:41
Laatste bericht: Buurman
  Thema vd maand dec 2012: Kerstmis in Griekenland(2) Ger 15 13.425 28 December 2015, 16:13
Laatste bericht: Bart0riste
  In de spotlights juli 2014: Tijdschriften over Griekenland Ger 24 19.179 22 July 2014, 22:01
Laatste bericht: Corry

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)