Muziek en cultuur op Samos
#1
Van 7 t/m 9 augustus 2013 wordt in Ireon het 10e Rockfestival gehouden. Hiphop, ska, punk, studentenband uit Karlovasi en veel meer. Per avond zijn er twee acts/optredens. Het eerste optreden begint iedere avond om 21.30 uur gevolgd door het tweede diezelfde avond om 22.30 uur.

Van 22 t/m 27 juli is er in Agios Konstantinos een seminar waarin leerlingen door professionals instrumrntaal worden onderwezen in traditionele Griekse folkmuziek, rebetika, Byzantijnse muziek. Het gebeuren vindt iedere ochtend plaats. Wellicht is het mogelijk een blik of oor om de deur te werpen en js een en ander toegankelijk voor geïnteresseerden .


Een tip voor degenen die ook cultuur willen snuiven:
Het Folklore Museum Koumeika is sinds 1 juli tot 30 september 2013 tussen en 10.30-14:00 uur geopend.
Quote
#2
@Dimitris: Koumeika onder de rook van Marathokampos? Ben je niet in de war met Karlovassi?
Quote
#3
@ElsR. Nee hoor ik ben niet in de war. Overigens heb ik het museum zelf nog niet bezocht maar zal dat zeker doen tijdens mijn bezoek aan Samos in september. Let wel, een museum is het feitelijk niet. Het is veeleer een woonhuis. Het nieuwe museum is genoemd Παπαϊωάννου naar de strijder Dimitris Papaioannou die opgroeide en leefde in de woning.
Quote
#4
Dank je voor tip ,ga ik zeker eens bezoeken
Quote
#5
Nog meer cultuur. Op 13,14 en 15 juli 2013 is er in Karlovasi iedere avond vanaf 21.00 uur voor het 15e jaar een festival waarin de traditionele dansen centraal staan. Plaats van handelen: het plein van het nieuwe gymnasium in Karlovasi.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)