Zorgwekkend
#1
Gisterenavond deze docu gezien; ik schrok me rot:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Ik heb net het filmpje bekeken en ben ook wel geschrokken. De situatie wordt danig onderschat ben ik bang. Als dit straks verder overslaat naar andere landen, dan krijgen we weer een herhaling van tachtig jaar geleden.
Quote
#3
Laten we hopen dat niet gebeurd en dat 80jaar geleden blijft.
Ik hoop gauw het griekenland van de jaren 80 terug te zien.
Gastvrij en lieve mensen waar ik aan terug denk als ik over griekenland droom.
Quote
#4
Mede door dit soort berichtgevingen begin ik me af te vragen of ik het Griekenland van 2013 nog wel leuk vind en of ik er nog wel heen wil. Ik vind het een enorme afknapper Confused
Na ruim 16 jaar elk jaar wel minstens 1 keer naar het land te zijn geweest laten we het land dit jaar voor het eerst links liggen en hebben we gekozen voor Kroatië.
Quote
#5
Beste Mensen uiteraard is het zorgwekkend, maar er is niets nieuws onder de zon.
In tijden van crisis komen dit soort bewegingen overal boven drijven ook in NEDERLAND.
Bekijk de politieke ontwikkeling eens in Nederland de afgelopen 40 jaar en zie ze komen en gaan dit soort lieden en hebben we wel eens goed geluisterd naar mijnheer Wilders en trawanten wat hij zou gaan doen als hij de zeggenschap in Nederland zou krijgen.
Dat wijkt niet echt af van wat hier door de gouden dageraad wordt verkondigd hoor.
Quote
#6
(15 July 2013, 11:28)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In tijden van crisis komen dit soort bewegingen overal boven drijven ook in NEDERLAND.
Dit soort bewegingen misschien wel, de daden van deze figuren gelukkig niet. En mocht dat wél gaan gebeuren hoop ik dat we ze hier in no-time buitenspel zetten. Dit heeft niets meer met democratie te maken maar is gewoon een vorm van anarchie / terreur. Wat een aso's !
Degenen die hierop hebben gestemd moesten zich diep en diep schamen Angry
Quote
#7
Een mens in et nauw maakt net zulke rare sprongen als de kat beste Ger.
En de Grieken zitten in het nauw zeker in de Grote steden op het vaste land, gelukkig hebben we er hier op Kreta nog erg weinig last van.

Ik zou toch eens wat beter lezen en of luisteren wat de huidige harde kern van de PVV in Nederland verkondigd, ze komen nog niet tot deze daden maar ze praten er al druk over.
Quote
#8
Wij kunnen er nog voor kiezen om er voorlopig niet meer heen te gaan maar je zal maar Griek zijn er wonen Angry
Quote
#9
(15 July 2013, 11:49)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zou toch eens wat beter lezen en of luisteren wat de huidige harde kern van de PVV in Nederland verkondigd, ze komen nog niet tot deze daden maar ze praten er al druk over.

De PVV zal het in ons land (gelukkig) nooit voor het zeggen krijgen. Ze halen nooit zelf een meerderheid en geen enkele normaaldenkende partij zal ze daar, met de mislukte gedoogconstructie nog vers in het geheugen, nog aan helpen. Daarnaast denk ik dat de "plannen" van die PVV in geen verhouding staan met die van de bedenkelijke groep in Griekenland. En dat je er op Kreta geen last van hebt vind ik totaal niet relevant; het is een Griekenland-wijd probleem dat zich, voordat je 't weet, als een olievlek versprijdt.
Quote
#10
Jill,
Ik heb het filmpje ook bekeken, en er wordt gesproken van een ontwikkeling in "De grote Griekse steden".
Als je al 16 jaar naar Griekenland op vakantie bent geweest, zou je uit eigen ervaring moeten weten dat je op de Griekse eilanden gewoon op vakantie kunt blijven gaan.
Aan alle anderen die dit lezen. steek ik eenmalig mijn nek uit en geef mijn mening over op wat ik o.a. in het filmpje zag.
Dat illegale straathandel wordt aangepakt is niet zo vreemd. Dit is echter een taak voor de politie, die hier echter geen actie op onderneemt.
Hier in Griekenland moet je voor alles en nog wat een vergunning hebben. Ook de Grieken, en dus ook de buitenlanders.
Dus dat de Grieken in dit geval het heft in eigen hand nemen, is niet zo vreemd. Dat doen de Grieken trouwens met allerlei zaken, onder het mom "We lossen het probleem zelf wel op".
Hier, in de omgeving van Kalyves op Kreta, loopt al jaren een jongeman van Pakistaanse afkomst, overdag op het strand, en 's-avonds in de taverna's zijn CD's en Video's (films) te verkopen. En geloof mij, deze zijn echt niet legaal.
In de grote steden zou hij een groot probleem kunnen hebben, hier echter wordt hij getolereerd en met rust gelaten, zowel door de Griekse bevolking en de politie. Sterker zij zelf, ook de Grieken die hier nu vanuit de grote steden op vakantie zijn. kopen ook deze illegale CD's en DVD's want ze zijn lekker goedkoop.
Wat betreft illegaal wapenbezit. Hier op Kreta zijn ongeveer 1.2 miljoen vuurwapens, op een bevolking van 600.000 Kretenzers.
Als ze iedereen oppakken met een illegaal vuurwapen, komen ze gevangenissen te kort.
De documentaire was dus eigenlijk wel een beetje voorspelbaar.

Nou,,, Dat is mijn mening. Brand maar los allemaal.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#11
(15 July 2013, 12:01)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 July 2013, 11:49)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zou toch eens wat beter lezen en of luisteren wat de huidige harde kern van de PVV in Nederland verkondigd, ze komen nog niet tot deze daden maar ze praten er al druk over.

De PVV zal het in ons land (gelukkig) nooit voor het zeggen krijgen. Ze halen nooit zelf een meerderheid en geen enkele normaaldenkende partij zal ze daar, met de mislukte gedoogconstructie nog vers in het geheugen, nog aan helpen. Daarnaast denk ik dat de "plannen" van die PVV in geen verhouding staan met die van de bedenkelijke groep in Griekenland. En dat je er op Kreta geen last van hebt vind ik totaal niet relevant; het is een Griekenland-wijd probleem dat zich, voordat je 't weet, als een olievlek versprijdt.

Beste Ger ik zou toch eens wat beter luisteren wat die Geert wilders allemaal zegt.
Zoals je aangeeft hij zal nooit de meerderheid behalen, een geruststelling dat doet die club hier in Griekenland ook nooit 10 procent is nog bij lange na geen 55 procent, en ik vind het vervelend om te zeggen maar ze snijden zeker de juiste punten aan alleen ze doen het op een totale verkeerde en verachtelijke manier maar zoals Damiaatje ook zegt wat voor de Griek geld moet ook voor de buitenlander gelden daar ben ik het volledig mee eens.

En het klopt dat het een olievlek kan worden dat is met de PVV ook gebeurd die waren ook alleen in het zuiden sterk en nu reeds op vele plaatsen meer .
Quote
#12
Hier op Kos is de partij ook actief terwijl men het hier van de buitenlanders moet hebben
zowel toeristen als medewerkers in de Horeca.

en helaas één van de voormannen met de grootste be...eh..mond zit naast ons met een taverne.

Niet prettig :/

No Brains No headache :)
Quote
#13
Van dit filmpje word je niet bepaald vrolijk, sterker nog het boezemt angst in.
Het lijkt wel of de geschiedenis zich herhaalt. Dit soort praktijken kwam in Nazi-Duitsland voor in de dertiger jaren en dat is juist zo wat beangstigend is.
Je kan de PVV niet met de Gouden Dagenraad vergelijken, behalve hun opvattingen, die van beide walgelijk zijn. Gelukkig terroriseert de PVV de straat (nog) niet.
Ik hou mijn hart vast hoe het verder met Griekenland gaat, dit ziet er niet bemoedigend uit.
Quote
#14
Dit filmpje is een verzameling van beelden die al langer bekend zijn. Het is een zeer groot probleem dat aangepakt moet worden en aan de ene kant is het goed dat deze documentaires zo vaak mogelijk naar buiten worden gebracht, maar het feit is dat deze zorgwekkende ontwikkeling die in gang is gezet door de ernstige economische situatie niet zal veranderen, mits er iets verandert aan het beleid van Brussel. Zij blijven steevast vasthouden aan een tunnelvisie die Griekenland het ravijn in heeft gestort, en andere landen volgen. Deze tendens van extreem rechts zal dan ook niet beperkt blijven tot Griekenland, helaas.

En zoals ik al eerder heb aangegeven (in vorige soortgelijke topics) is het geen simpel gegeven dat de Grieken massaal rascistisch zijn geworden, maar is het de harde kern die zich inmiddels gesterkt voelt (en versterkt is) door diegenen die door hun onmacht een proteststem geven. En dan nog ligt het genuanceerder dan dat, maar dan wordt het een wel heel lange reactie. Het feit is dat dit een extreem zorgwekkende ontwikkeling is die zich door zal zetten als de economische situatie blijft verslechteren. En helaas is de Griekse regering net zo min van plan om er iets aan te doen. Mijn vermoeden is dat Samaras het allemaal wel best vindt (gezien zijn harde taal wat betreft de immigranten); het is een GD-er in een net pak. Als er verkiezingen komen en Samaras zou weer winnen, dan zou het mij niet verbazen als deze samen zou gaan zweren met de GD (wat wellicht al achter gesloten deuren gebeurt). Er zijn zelfs meerdere (prive)televisie kanalen die duidelijk door rechts bespeeld worden. De fimpjes zijn te vergelijken met propogandabeelden van vroeger (nu ipv de Jood, is het de (donkere) immigrant en laten zij Arabische muziek horen met af een toe een dreigende muziek eronder, onderwijl de zgn immigrantenwijken te tonen in Athene). De genodigden in de praatprogranmma's: leden van de GD, waaronder de man die zijn handjes niet thuis kon houden en mede politici vorig jaar in het gezicht sloeg -waarom hij niet vast zit, is mij een vraag-; politieagenten waarvan het inmiddels bekend is dat velen de GD aanhangen, zeker nu er in juni bijna 15.000 gemeenteagenten ontslagen zijn en er in september nog eens zoveel volgen (in opdracht van de Trojka), wat allemaal voer is voor de opkomst van deze nazipartij; en zelfs de voorzitter van de GD heeft zijn optredens daar gehad. Ook de presentator is klaarblijkelijk partijdig (uiteraard weer rechts) en laat dit duidelijk merken. Zij krijgen veel te veel kans om hun invloed te vergroten; (daar heeft Ger zeker een punt) dit zou in Nederland denk ik nooit zo ver mogen worden doorgevoerd.

En krijgen de leden van GD straks bij de verkiezingen (die dit jaar nog wel zullen komen) een vinger, dan nemen zij niet de hele hand, maar alles. Dan... dan is het te laat.

Hieronder een thema gerelateerd stukje van Bruno Tersago:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#15
Dit filmpje was op 25 mei al te zien op de site van Bruno.
Later is er door Bruno nog eens op gewezen hoe de GD te keer gaat en alleen tegen mensen die zij aan de kleur herkennen als zijnde "illegaal" want dat zijn ze lang niet allemaal. Ben je blank ...... dan laten ze je met rust.

Hoe vreselijk ze het ook aanpakken ...... men zorgt wel dat een deel van de illegaliteit uit het straatbeeld verdwijnt in de grote steden. Zoals Damiaatje al zegt. Op de eilanden wordt er nauwelijks iets aan gedaan. Hoewel ik wel meer en meer Grieken zie die geen CD's Dvd's meer kopen van de Pakistani. Maar aan de andere kant, buiten de strandbedverhuurders de illegalen Chinezen uit door een deel van hun loon op te eisen onder het mom van "je vervuilt mijn bedjes, dus kom maar over de brug voor het schoonmaken".
Verder worden ze inderdaad met rust gelaten ook door de Grieken die wel GD hebben gestemd. Ik heb het al eerder geschreven. Velen hebben GD gestemd om contra de toenmalige regering te stemmen. Als de geruchten waar zijn dat in oktober wel weer eens gestemd zou kunnen worden, weten velen weer niet waarop. En dan is het afwachten.

Ik ben er trouwens zeker van, dat als heel veel NL-ers in dezelfde ellende zouden zitten als de vele Grieken, een partij als de PVV explosief zou stijgen. Het is menseigen om in nood steun te zoeken daar waar je denkt het te krijgen.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#16
Een mogelijkheid die wel vaker in mijn gedachten komt, is dat het allemaal bewust vanuit hogerhand (politiek) in scene wordt gezet, om op die manier alles te laten escaleren.
Dan wordt via de EU een persoon naar voren geschoven, die het wel allemaal wel even "goed" zal regelen.
Toch wellicht een herhaling van tachtig jaar geleden? Het is niet te hopen hoor, maar het begint steeds ergere vormen aan te nemen en niet alleen in Griekenland neemt de armoe toe!
Quote
#17
Ben het voor een groot gedeelte met je eens Roosmarijn, ook wat betreft Nederland. Wat mij het meest verontrust, is dat mensen kennelijk niets hebben geleerd van de tweede wereldoorlog en de nazipartij en zijn walgelijke praktijken. Het moment dat het niet goed gaat met ze, lopen ze klakkeloos achter dit soort vreselijke partijen aan, en roepen de meest weerzinwekkende dingen. Zoals eerder gezegd de geschiedenis herhaalt zich en daar is geen enkel excuus voor. Een ieder die Wilders of de GD een warm hart toe draagt, moet zijn ogen uit zijn kop schamen.
Quote
#18
(15 July 2013, 17:22)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe vreselijk ze het ook aanpakken ...... men zorgt wel dat een deel van de illegaliteit uit het straatbeeld verdwijnt in de grote steden.

Misschien een klein stukje daarvan. Maar het is toch echt niet aan burgers om deze taak uit te voeren. Er is mij een keer gevraagd uit welk land ik kom door iemand van de GD.... Kan niet uit leggen hoe dat voelde, waarom wordt mij dit gevraagd en wie denkt de vent wel niet dat ie is? In het Grieks antwoord geven of toch maar in het Engels. Het antwoord beviel hem klaarblijkelijk want ik "mocht" door lopen.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
@Roosmarijn. De Trojka eist niet waar de ontslagen vallen, maar eist dat er in het ambtenarenapparaat wordt gesneden. De regering bepaalt zelf waar er wordt gesneden. Blijkbaar vinden ze de politie en leraren een goed begin.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#20
@Maria, dat klopt, maar als alle gemeenteagenten zijn ontslagen, vele leraren eruit liggen en ook de zorg eraan gaat (wel degelijk een eis van de Trojka die vond dat daar nog wel wat af kon??!!), dan is de rest aan de beurt. De regering bepaalt dus eigenlijk wie er eerst uitgaat; de Trojka, zorgt wel dat de rest volgt, door door te blijven gaan met eisen stellen. Waar houdt het op?
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#21
Dat zijn allemaal nog steeds de slachtoffers/profiteurs van de oude stijl rousfeti.Maar wie voorkomt de moderne rousfeti nieuwe stijl? Geloof maar van mij dat dat allang weer aan de gang is.
Quote
#22
De PVV zal in NL nooit in een regering terecht komen.
Reden daarvoor is dat ze dat zelf niet willen. Zodra ze in een regering zouden zitten hebben ze verantwoordelijkheid en kunnen dus afgerekend worden. Dat is precies wat ze niet willen.
Langs de zijlijn staan en (verbaal) schoppen en trappen ligt dit clubje meer. De PVV heeft wel een grote mond maar geen ballen. Het is dus een niks partij wat mij betreft.

Ik ben bang dat dit met Golden Dawn in GR wel eens heel anders zou kunnen liggen.

Overigens was de docu deels oud nieuws. Stukken er van heb ik maanden geleden al een keer op TV gezien.
Quote
#23
Ik snap dat de link naar de PVV wordt gelegd, maar m.i. is dat een andere categorie. De griekse club heeft een hele organisatie die buitenlanders systematisch "opruimt". Weg op straat, op de markt, uit het ziekenhuis. Daar zit een heel bewuste gedachte en organisatie achter. Als je goed kijkt zie je dat de PVV geen organisatie heeft. Ze worden iedere keer verrast door mensen binnen hun gelederen die rare fratsen uithalen die de partij niet bevalt. Ze hebben zelfs nauwelijks lokale organisaties en ik denk ook niet dat de partijleiding zoiets als in Griekenlans op wilt zetten. M.i. willen ze hier zaken op de agenda houden die door andere partijen liever dood worden gezwegen zoals ze altijd hebben gedaan. Die doen net of het probleem niet bestaat en dat het dan vanzelf oplost. Iedereen ziet zelf wat dat voor effect heeft op wijken in de steden. Neemt niet weg dat de PVV geregeld doorslaat, maar ik denk wel s dat ze dat bewust doen omdat de aandacht voor een probleem wegzakt.
Quote
#24
Ik dacht dat we het hier hadden over de Griekse situatie en de praktijken van die walgelijke Gouden Dagenraad en niet over de, net zo walgelijke PVV.
Quote
#25
Het gaat hier inderdaad over de Griekse situatie maar in reacties is de naam PVV gevallen,dat valt toch niet te ontkennen??
Hij is ook zeker mijn favoriet niet,maar toch intelligenter dan de GD. Legt de vinger duidelijk op de zere plekken,afgezien van zijn standpunten t.a.v.buitenlanders/vreemdelingen of welke benamingen er ook gebruikt worden.En in Griekenland wordt er veelal gelijk op los gemept.Dat is echt inderdaad zeer zorgelijk,de mensen uit Afrika,oost Europa e.d.vormen voor de Griekse samenleving,een probleem,misschien in het ene deel meer dan het andere maar toch moeilijk momenteel.
Quote
#26
(16 July 2013, 14:42)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het gaat hier inderdaad over de Griekse situatie maar in reacties is de naam PVV gevallen,dat valt toch niet te ontkennen??
Hij is ook zeker mijn favoriet niet,maar toch intelligenter dan de GD. Legt de vinger duidelijk op de zere plekken,afgezien van zijn standpunten t.a.v.buitenlanders/vreemdelingen of welke benamingen er ook gebruikt worden.En in Griekenland wordt er veelal gelijk op los gemept.Dat is echt inderdaad zeer zorgelijk,de mensen uit Afrika,oost Europa e.d.vormen voor de Griekse samenleving,een probleem,misschien in het ene deel meer dan het andere maar toch moeilijk momenteel.

Hou a.u.b op dat Wilders intelligenter is, de man wil hele bevolking groepen deporteren vrijheid van godsdienst afschaffen bepalen welke scholing wel en welke niet mag noem maar op noem maar op.
Hele naties en vele staatshoofden worden door hem geschoffeerd nee beste Nederlanders het is een wolf in schaapskleren.
Wat De gouden Dageraad hier doet doen ze op een verachtelijke verkeerde manier daar moet tegen op getreden worden maar steeds meer Grieken komen om in de Ellende en de komende winter nog vele meer ze kunnen zachtjes aan geen kant meer op en de armoede groeit met de dag en steeds meer Grieken zoeken een strohalm om vast te pakken maar geloof me mijnheer Wilders denkt niet anders dan de Gouden dageraad alleen hij doet op een nog veel verachtelijke en gluiperige manier in ik denk dat dat op de lange termijn veel en veel gevaarlijker is.
Hier in Griekenland moet heel veel veranderen maar dat zal vrees ik De Europese unie niet bewerkstelligen die kweken de voedingsbodem voor de Gouden dageraad
Quote
#27
***Tekst verwijderd door moderator****
Reden: "op de man spelen"
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toekomst KLM-dochter Transavia ’zorgwekkend’. Buurman 20 3.093 21 August 2020, 16:45
Laatste bericht: metaxa

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)