weinig Grieken op vakantie vanwege de crisis.
#1
Kreta is goed gevuld met buitenlandse toeristen maar de Grieken komen niet, in Cretelive stond dat er 50% minder op vakantie gaan op het vaste land en de eilanden en 60% minder op kreta als vorige jaren, dit alles vanwege de crisis, een family met 4 personen is onderhand al een maanloon kwijt aan de ferry, dat geld hebben ze nu harder nodig.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Dat verklaart waarom ons hotel nog angstvallig leeg is en wij ook in augustus nog een nagenoeg lege planning hebben. We wisten dat het onzeker zou worden, maar dat het zo tegen zou vallen is een enorme klap (het is nu immers al half juli en we hebben nog niets kunnen sparen voor de winter; alles is al op aan rekeningen). Skyros, dat voor het grootste deel afhankelijk is van Grieks toerisme, heeft zeer te lijden onder deze crisis. Wij als hoteliers daarom ook ;-(
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#3
Tja daar kan me iets bij voorstellen. Hoewel mijn situatie niet te vergelijken is met de Griekse situatie sla ik ook een jaartje over. Volgend jaar zit ik met een financieel gat van twee maanden, dus wacht af hoe we dat gaan oplossen, pas dan ga ik vakantieplannen maken.

@Roosmarijn, is het een optie op je wat meer op de Scandinavische markt te richten. Het zijn gezellige, vrolijke mensen, drinken wel veel, maar hebben een vrolijke dronk over zich. Wel rekening houden met schoenen op de gang, waar je je nek over breekt, zijn ze zo gewendWink. En daar heeft de crisis niet zo toegeslagen.
Quote
#4
Kreta is absoluut niet goed gevuld met buitenlandse toeristen dat is een fabeltje.
De afgelopen drie weken met vrienden regelmatig over het eiland getoerd en waar je ook komt is het een droefenis, hou toch eens op om Berichten te typen met een grote roze bril op.
Zijn deze week nog in Agios en Elounda geweest je kan er een kanon afschieten zonder een toerist te raken.

De enige groei in het toerisme komt uit de Oostblok landen en we we ten met z'n allen wat die inbrengen niet heel veel.

De Grieken hebben absoluut geen euro meer te besteden om vakantie te vieren, ik ken plekken bij mij in de regio waar het hele jaar door erg veel Grieken kwamen en nu bijna leeg zijn.

En het wordt de komende 6 maanden nog veel erger nu de regeling van kracht is dat als je 4 jaar in de zomer in het toerisme gewerkt hebt en in de winter een uitkering kreeg je vanaf het vijfde jaar geen winteruitkering meer krijgt.

Maar goed volgens sommige gaat het goed in het toerisme sorry maar daar moet ik even om lachen, ik woon mooi met het zicht op de aanvlieg route op het Vliegveld van Heraklion en die is akelig stil in het hoogseizoen ten opzichte van jaren geleden.

Fijn weekend verder wij hebben het zeker.
Quote
#5
Als ik zo naar de lastminutes kijk zie ik inderdaad dat er nog vreselijk veel beschikbaar is, óók op Kreta, dat was vorig jaar stukken minder. En als er al iets was dan was het ook nog eens superduur. Nu wil ik dit jaar niet naar Griekenland en is er plotesling aanbod ten over. Angry
Quote
#6
Misschien dat het in het Noorden van Kreta minder is, maar als ik mijn familie mag geloven en dat mag ik, is het bijvoorbeeld in Makrigialos druk. Bij haar is tot in oktober geen appartement meer te boeken, moet ik wel bij vermelden dat het kleinschalig is, zoals het meeste in Makrigialos. Daar zijn ook geen last minutes naar toe. Sterker nog er zijn geen Nederlandse touroperators die daar naar toe gaan.
Quote
#7
Hoe je het ook went of keert het is dit jaar droevig gesteld met het toerisme wij zijn van midden naar west van midden naar oost en het zuiden gereden en waar je komt is het droevig stil.

Natuurlijk hangen de Grieken de vuile was niet buiten en als je vraagt hoe het seizoen verloopt zeggen ze allemaal erg goed zelfs de eigenaar van een taverne die enige jaren geleden twee maal vol liep op een hoogseizoen avond en nu enige tafeltjes heeft.
Ja zegt hij dan vandaag beetje stil maar gisteren heel erg druk.
Maar goed ik zal het als inwoner van dit geweldige eiland wel allemaal verkeerd zien.
Maar ik weiger om alleen maar berichten te typen met mijn roze bril op daar help je helemaal niemand mee.
Quote
#8
(20 July 2013, 17:05)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daar zijn ook geen last minutes naar toe. Sterker nog er zijn geen Nederlandse touroperators die daar naar toe gaan.

Toch wel hoor, via Arke, OAD, Eliza was here, D-reizen en Tjingo kun je naar Makrigialos op vakantie.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#9
Ik snap een ding niet wij waren in Agios je kon over de hoofden lopen en super gezellig.
De mensen die wij kennen zaten allemaal vol voor langere tijd met hun accommodaties.
Hebben kontact met een aantal Grieken en die hebben het best naar hun zin zitten ook
veel met een vol terras.
Wij zijn ook in Chania twee keer geweest hier kon je ook over de hoofden lopen en veel volle terrassen.
Dus snap ik niet dat hier mensen bezig zijn om te vertellen dat Kreta erg stil is.
Dus als jullie nog willen probeer gewoon te boeken en zie hoe gezellig het is.
Veel Grieken worden ook beroerd van deze verhalen en vragen zich af waar dit op slaat.
Quote
#10
(20 July 2013, 17:05)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien dat het in het Noorden van Kreta minder is, maar als ik mijn familie mag geloven en dat mag ik, is het bijvoorbeeld in Makrigialos druk. Bij haar is tot in oktober geen appartement meer te boeken, moet ik wel bij vermelden dat het kleinschalig is, zoals het meeste in Makrigialos. Daar zijn ook geen last minutes naar toe. Sterker nog er zijn geen Nederlandse touroperators die daar naar toe gaan.

Toch wel hoor Connie, even zoeken en je vindt erg veel lastminutes. In héél Griekenland en zéker op Kreta en Kos. En ook nog, in tegenstelling tot voorgaande jaren, erg voordelig. Het lijkt vaak een wanhoopsdaad van de operators "liever nauwelijks iets verdienen dan helemaal niets en contractbreuk met het appartement riskeren".
Quote
#11
(20 July 2013, 17:49)leon10 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 July 2013, 17:05)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien dat het in het Noorden van Kreta minder is, maar als ik mijn familie mag geloven en dat mag ik, is het bijvoorbeeld in Makrigialos druk. Bij haar is tot in oktober geen appartement meer te boeken, moet ik wel bij vermelden dat het kleinschalig is, zoals het meeste in Makrigialos. Daar zijn ook geen last minutes naar toe. Sterker nog er zijn geen Nederlandse touroperators die daar naar toe gaan.

Toch wel hoor Connie, even zoeken en je vindt erg veel lastminutes. In héél Griekenland en zéker op Kreta en Kos. En ook nog, in tegenstelling tot voorgaande jaren, erg voordelig. Het lijkt vaak een wanhoopsdaad van de operators "liever nauwelijks iets verdienen dan helemaal niets en contractbreuk met het appartement riskeren".

Dat bedoel ik nu met berichten typen met een roze bril op, je ogen sluiten voor de grote ellende in het toerisme In Griekenland
Quote
#12
@Greece67 Heb even gekeken, want dit is nieuw voor mij. Heb er twee gevonden, waarvan één appartementencomplex erg veel klachten waren een paar jaar geleden. Hoe dan ook, mijn familie werkt (terecht) niet met touroperators, hebben zij ook niet nodig, want zij hebben trouwe gasten, die al 10, 20 en sommige al 30 jaar terugkomen. Vandaar dat zij zo snel vol zitten @Cornelius/Kees. Zij hoeven het niet mooier te maken dan dat het is.
En voor Leon 10, ben geen last minutes tegengekomen voor Makrigialos, sterker bij genoemde touroperator, die Greece67 noemde, betaal je gewoon de hoofdprijs.
Quote
#13
Connie ik bedoel ook niet specifiek Makrigialos maar Griekenland in het algemeen en Kreta en Kos in het bijzonder. Als je van een lastminute gebruik wilt maken zal je het altijd moeten doen met datgene dat nog vrij is, dat is nu eenmaal zo. Met mijn reactie wilde ik alleen mijn ervaring verduidelijken. Namelijk dat er nu een véél en véél ruimer aanbod van lastminutes is dan voorgane jaren. En daar zitten héél mooie stekjes tussen hoor. Ik wil dit jaar niet naar Griekenland; heb voor een andere bestemming gekozen. Maar als ik wel zou willen zou ik zeker iets leuks vinden, en nog voordelig ook :)
Quote
#14
Dat bedoel ik nu met berichten typen met een roze bril op, je ogen sluiten voor de grote ellende in het toerisme In Griekenland
[/quote]

De crisis reikt verder dan alleen Griekenland! Mijn opmerking heeft niets te maken met een roze bril, is een constatering.

@ Connie, over de beoordelingen daar doe ik persoonlijk niets mee. Ik ben op Santorini in een accommodatie geweest die op zoover een 10 had, ik vond het er verschrikkelijk. Zou er niet meer heen willen. Sterker nog wij zijn toen naar een ander hotelletje gegaan.
Ik had verder niet naar de last minute gekeken, maar dacht dat ik Makrigialos wel eens voorbij had zien komen, vandaar.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#15
Even gekeken naar lastminute naar Kreta als ik deze prijzen zie zijn dit nog geen aanbieding prijzen dus
weet ik niet wie al aan het dumpen is met Kreta reizen ik kom ze nog niet tegen.
Quote
#16
(20 July 2013, 18:49)Gert en Marjanne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even gekeken naar lastminute naar Kreta als ik deze prijzen zie zijn dit nog geen aanbieding prijzen dus
weet ik niet wie al aan het dumpen is met Kreta reizen ik kom ze nog niet tegen.

tuurlijk niet je zal eens toegeven
Quote
#17
Kwestie van even op de lastminute reizen kijken is niet zo moeilijk ook niet voor jou.
Maar gelijk willen krijgen is moeilijk.Confused
Quote
#18
Snel even m'n roze bril opgezet want 'prijspakkers' naar Kreta spreken mij aan! Teleurstelling dus, de prijzen liegen er niet om. Zelfs naar Analipsi betaal je de hoofdprijs, en da's nou niet echt een toplokatie. Volgens mij is er van 'dumping' door de touroperators ècht (nog) geen sprake....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#19
Vinden jullie € 500,- de hoofdprijs voor een week in hoogseizoen in een appartement? Dat vind ik eerlijk gezegd een koopje!
Quote
#20
Tuurlijk niet Bart maar andere antwoorden verwachten we ook niet van je geef eens wat voorbeelden dan van de hoofdprijs naar Analipsi of andere locaties wat compleet uitgestorven is of is dit gewoon weer zo'n standaard reactie vooral tegen Cornelius ingaan/
Je woont zelf in het meest uitgestorven vakantie dorp van de noordkust Gato Gouves of wil je het tegendeel bewijzen.
Quote
#21
(20 July 2013, 19:12)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vinden jullie € 500,- de hoofdprijs voor een week in hoogseizoen in een appartement? Dat vind ik eerlijk gezegd een koopje!

En waar praten we dan over hoeveel sterren en plaats ?
Quote
#22
Als ik hier in de regio waar ik woon in de avond kijk zie ik voor weinig geld enorm veel sterren dus hier moet je wezen Smile
Quote
#23
Kreta, diverse plaatsen en waarderingen tot een 9? Heb geen verstand van Kreta verder maar het lijkt mij niet verkeerd.
Er is sowieso nog erg veel beschikbaar vind ik. Dat is ook wel anders geweest in het hoogseizoen.
Quote
#24
Als je alleen naar de vluchten kijkt, zijn deze nog volop te koop, zowel in het hoog- als in het naseizoen. Als je dan ook nog nagaat dat diverse vluchten combivluchten zijn, dus 2 eilanden samenvoegen. Dat er ook een stuk minder vluchten zijn dan bijvoorbeeld 2-3 jaar geleden ........ De markt vanuit Nederland is voor Griekenland in ieder geval een stuk minder.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#25
Daar gaan we weer! @Cornelius, niet iedereen hoeft het toch met je eens te zijn? Jij probeert iedere andere mening onderuit te halen, alsof het tegen jou gericht is, wat geenszins het geval is.

Wat betreft de hoofdprijs. Daarmee bedoel ik, dat er geen lastminutes waren, waar ik naar gekeken heb. 800 euro voor een week in Makrigialos vind ik de hoofdprijs. Ongetwijfeld moet ik daar nog de éénpersoonstoeslag nog bijrekenen. Bij mijn familie betaal ik minder op een fantastische plekje, direct aan het strand en wordt schromelijk verwend en hoor niet de hele tijd Nederlands om me heen. Voor de goede orde ik heb het over Zuid-Kreta. Noord-Kreta is mij niet aantrekkelijk of het moet voor een paar dagen in Agios zijn, gezellig met Arthur en zijn vrouw
Quote
#26
(20 July 2013, 19:19)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tuurlijk niet Bart maar andere antwoorden verwachten we ook niet van je geef eens wat voorbeelden dan van de hoofdprijs naar Analipsi of andere locaties wat compleet uitgestorven is of is dit gewoon weer zo'n standaard reactie vooral tegen Cornelius ingaan/
Je woont zelf in het meest uitgestorven vakantie dorp van de noordkust Gato Gouves of wil je het tegendeel bewijzen.

Cornelius heeft gegarandeerBig Grind thuis niks te zeggen
Quote
#27
(20 July 2013, 19:54)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daar gaan we weer!

Ja hoor, het zielige Kretaclubje is weer paraat Angry Alhoewel, ik mis de hoofdgeitenbreier nog maar die laat vast niet lang meer op zich wachten Big Grin
Kom op jongens, ga lekker verder ruzieen op jullie oude stek waar jullie ook al maandenlang de boel verzieken en laat ons hier met rust. Of mogen jullie daar niet meer spelen Tongue ? Alsjeblief zeg, get a life Blush
Als jullie gedrag en omgangsvormen representatief voor Kreta zijn hoef ik er niet heen hoor.
Koukla's signatuur Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Quote
#28
@Koukla, wat zeg ik verkeerd?
Quote
#29
(20 July 2013, 20:13)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Koukla, wat zeg ik verkeerd?

Jij niks hoor Connie, maar je weet vast wel waar deze discussie weer op gaat uitdraaien als je het clubje wakker maakt. Voorspelbaar, ongewenst en triest. Ik word er langzaam doodmoe van. Kom niet meer op dat andere forum om dit soort ellende te voorkomen zitten ze hier ook al te etteren. Is Kreta nou écht zo saai dat je je er louter door verveling dit soort kinderlijk gedrag gaat vertonen?
Koukla's signatuur Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Quote
#30
Wat ongezellig allemaal! We weten allemaal dat het minder gaat ook hier in Nederland. Waarom deze discussie welles, nietes.
Ga allemaal op vakantie dat zal het humeur ten goede komen.

Veel plezier op vakantie!!!

Groet,
Julia
Quote
#31
(20 July 2013, 20:16)Koukla schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik word er langzaam doodmoe van.

Je bent helaas niet de enige Angry
Maar a.u.b. niet op het forum reageren, dat wakkert de boel alleen maar meer aan. Gebruik de "rapporteren"-knop dan lost het probleem zichzelf op en zijn we spoedig verlost van ongewenste raddraaiers:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik ga weer lekker verder met m'n vakantie en zie het wel. Voor alle duidelijkheid: ik reset géén verwijderde accounts tot ik weer terug ben ;)
Dus is je account gedeactiveerd, dan heb je dat enkel en alleen aan jezelf te danken en moet je maar even op de blaren zitten.
Quote
#32
(20 July 2013, 20:10)Koukla schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




mis de hoofdgeitenbreier nog maar die laat vast niet lang meer op zich wachten Big Grin

Big Grin Big Grin Big Grin
Quote
#33
Mijn idee Julia!
Dàt gaan we doen met 'n gepaste hoeveelheid wijn, en zo min mogelijk azijn.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#34
(20 July 2013, 20:10)Koukla schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 July 2013, 19:54)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daar gaan we weer!

Ja hoor, het zielige Kretaclubje is weer paraat Angry Alhoewel, ik mis de hoofdgeitenbreier nog maar die laat vast niet lang meer op zich wachten Big Grin
Kom op jongens, ga lekker verder ruzieen op jullie oude stek waar jullie ook al maandenlang de boel verzieken en laat ons hier met rust. Of mogen jullie daar niet meer spelen Tongue ? Alsjeblief zeg, get a life Blush
Als jullie gedrag en omgangsvormen representatief voor Kreta zijn hoef ik er niet heen hoor.

Als het Kretaclubje je tegensteekt, zet ze dan op je " negeer " lijst, dan heb je er geen last meer mee. Dan zie je niet wat ze schrijven, dat is wat eenvoudiger dan hier te lu.......
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#35
(20 July 2013, 21:19)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als het Kretaclubje je tegensteekt, zet ze dan op je " negeer " lijst, dan heb je er geen last meer mee. Dan zie je niet wat ze schrijven, dat is wat eenvoudiger dan hier te lu.......

Nee hoor, ik moet me niet aanpassen maar dat clubje, de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zijn daar duidelijk in. Da's een beetje een mentaliteit zoals rokers die ook vaak hebben: "als je er last van hebt ga je maar naar buiten".
Koukla's signatuur Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Quote
#36
(20 July 2013, 17:05)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zoals het meeste in Makrigialos. Daar zijn ook geen last minutes naar toe. Sterker nog er zijn geen Nederlandse touroperators die daar naar toe gaan.
Ik had graag gezien dat dit daar zo zou blijven...Het mag daar in het seizoen gezellig druk zijn maar meer hoeft niet voor mij hoor. Hopelijk hebben ze daar toch nog een goed seizoen.
Quote
#37
(20 July 2013, 21:29)Koukla schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 July 2013, 21:19)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als het Kretaclubje je tegensteekt, zet ze dan op je " negeer " lijst, dan heb je er geen last meer mee. Dan zie je niet wat ze schrijven, dat is wat eenvoudiger dan hier te lu.......

Nee hoor, ik moet me niet aanpassen maar dat clubje, de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zijn daar duidelijk in. Da's een beetje een mentaliteit zoals rokers die ook vaak hebben: "als je er last van hebt ga je maar naar buiten".

Om je eigen woorden te gebruiken " Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat."
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#38
@El Greco. Denk wel dat het zo blijft. Twee acco's van de touroperators liggen buiten Makrigialos en de ander staat niet echt goed aangeschreven en als je naar de prijzen kijkt, zal het niet zo'n vaart lopen. De meeste acco's zijn kleinschalig en worden door de eigenaars zelf beheerd en die hebben hun vaste gasten, die ieder jaar terugkomen, dus nu is het gezellig druk. Vorig jaar ben ik 9 weken geweest, april, mei en een weekje in juni. April was fantastisch. Er was nog niemand en de meeste winkeltjes waren nog dicht. Moest naar het volgend dorp voor de boodschappen. Ga proberen volgend jaar weer in april te gaan, ondanks dat de zee dan nog behoorlijk fris is. Kan het iedereen aanbevelen
Quote
#39
Ik begrijp dat een discussie alle kanten op kan gaan en wil ook niet zeggen dat deze hele draad off-topic is geworden, maar Arthur doelde denk ik meer op het feit dat Grieken steeds minder op vakantie gaan en niet het buitenlands toerisme. Er was daar geloof ik al een topic over: "toeristenseizoen Kreta dramatisch slecht".

Aangezien ik in een gebied van Griekenland woon waar het toerisme vooralsnog alleen afhankelijk is van binnenlands toerisme, (dit heeft meerdere redenen, waarvan de voornaamste een gebrek aan een chartervlucht is; Nikos zet zich er wel voor in, ondanks het feit dat hij daar geenszins verantwoordelijk voor is, en makkelijk is anders), zie ik nog beter dan voorheen wat voor klap de Griekse bevolking heeft gehad. En de zgn zweepslagen zijn nog lang niet voorbij.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#40
(20 July 2013, 15:38)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de Grieken komen niet, in Cretelive stond dat er 50% minder op vakantie gaan op het vaste land en de eilanden en 60% minder op kreta als vorige jaren, dit alles vanwege de crisis, een family met 4 personen is onderhand al een maanloon kwijt aan de ferry, dat geld hebben ze nu harder nodig.
Als ik nu eens de eerste acht woorden van het oorspronkelijk bericht eruit laat ziet het heel anders uit en komen er hopelijk ook normale reacties, de topic gaat over de Grieken die zoals Roos ook al zegt zich geen vakantie kunnen permiteren.
Ik zie ook nergens in het oorspronkelijke bericht dat ik tegen de forum regels in ga.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nederlanders mijden griekenland vanwege onrust elena2006 34 25.107 16 April 2012, 15:05
Laatste bericht: Arnold
  Grieken zijn vossen/ zijn Grieken vossen? Wick 0 2.019 22 February 2012, 09:15
Laatste bericht: Wick
  Grieken ontvluchten de crisis oriste 0 2.524 25 November 2010, 22:37
Laatste bericht: oriste

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)