Wie weet er een goede monteur op Kreta?
#1
Suggesties?
Quote
#2
(30 April 2009, 09:06)Jan-Willem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Suggesties?

Jan-Willem, ik neem aan dat je een satelliet-monteur bedoeld Big Grin ?
Van een kennis die regelmatig op Kreta te vinden is heb ik dit adres:

CreteSat:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En even googelen leverde dit op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik hoop dat je er iets aan hebt. Wat is het probleem eigenlijk? Misschien kunnen we je hier verder helpen?

Ger
Quote
#3
(30 April 2009, 09:06)Jan-Willem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Suggesties?

Ik weet niet of ze er een goede monteur hebben, maar ik weet dat er een satellietwinkel in Chersonissos zit.

Als je vanuit richting Heraklion het dorp binnenkomt, ga je een paar 100 meter na het medical centre rechtsaf (op die hoek is een nieuwe supermarkt) en rij je het straatje in, na zo'n 200 meter zit er op de kruising aan de linkerkant een satellietwinkel.

Groet,
Rico
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#4
Ik weet niet of je vraag nog actueel is (vraag is inmiddels alweer een tijdje geleden gesteld) maar dan is deze tip waarschijnlijk toch handig voor anderen:

Ik hoor van een op Kreta wonende Nederlander dat er in Zuid-Kreta, regio Ierapetra, in het plaatsje Stomio een zeer goede en betrouwbare sat-installateur zit. Het betreft een kleine zaak en heet "DVD-place".

Mocht er iemand meer info hebben over deze installateur dan horen we dat natuurlijk graag. Ook als er lezers zijn met andere tips inzake goede installateurs ter plaatse.

Ger
Quote
#5
Hier in Agios Nikolaos zit er ook een, heel goed en zeker niet duur.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
(18 November 2010, 12:12)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier in Agios Nikolaos zit er ook een, heel goed en zeker niet duur, hij heet Aleko Stefanakis telnr 28410 25522 of mobiel 6944602145
grz Arthur

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Beste mensen , mocht er iemand op zoek zijn naar een goede loodgieter dan hoor ik dat graag.
Ben lange tijd in Nl werkzaam geweest als installatiemonteur , en woon nu alweer bijna 4 jaar in het zuiden van Kreta in de omgeving van Matala.

Groeten Marlon
famtop's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Net aangeland op Apokoronas onze makelaar adviseerde voor aanleg tv en internet sataliet john h aan een engelse griek of anders om. Hij is al wezen kijken en morgen aanleggen. Lijkt mij ok wel duur denk ik. Voor kijken met 2 man kost 50 euro en aanleggen met disk enz 460. We hadden een nieuw kop van canaldigitaal HD maar die kon hij niet gebruiken?? Ok we krijgen tv als het goed is. Laat we weten of alles ok is gegaan.
heeft iemand ervaring met deze man? Leek mij een aardige man en erg behulpzaam.
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#9
Ik geef een voorbeeld, nieuwe schotel 90 cm, met 2 LNB's, ontvanger geschikt voor canaldigitaal met aanleggen samen voor €200    
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Weer zo´n voorbeeld.....
Ik krijg steeds meer het gevoel dat je NU in de crises NOG meer als melk koe gezien wordt door de lokalen !
Zeker als je pas nieuw bent.
Hier gisteren nog een electricièn aan het werk gehad, bliksem was bij bekende die nu in Nederland in geslagen.
In heel het huis moesten nieuwe stopcontacten, schakelaars, zekeringen vervangen worden,  zelfs de schakelaar bij de DEH kast was doorgebrand.
Dit alles , eerst wezen kijken, toen komen repareren, moest nog meer andere onderdelen gaan halen, totaal 6 uur werk.
Loonkosten OP de rekening  € 120,-- excl. btw.
Als ik hier mijn vaste sateliet instaleur laat komen uit Rethymon, wat 27 km verder is, betaal ik maar € 35,-- voor het uitrichten !!!!!
Ik zou maar eerst eens goed rond vragen en niet bij de eerste beste iets laten doen.  of gewoon  onderhandelen.... je staat verstelt wat er DAN WEL mogelijk is.
succes ermee
Quote
#11
Had wat voeten in aarde de aanleg van de schotel en tv. Monteur is er 3 uur constant mee bezig geweest en een ander heegtvdtvontvanger ingesteld. Ja een hoop geld betaald voor griekse begrippen maar alles is hardstikke ok en de service ook. Geen gemopper dus.
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#12
Is wel erg lang,drie uur. Bij mij was de hele procedure in een anderhalf uur gepiept. Muurbeugels bevestigen, schotel erop, uitrichten en klaar was Kees eh, Chris.Inclusief nieuwe lnb. Kosten 70 euro.
Volgende keer wat meer rondvragen. Zou best kunnen dat we dezelfde monteur hadden.
Quote
#13
We huren een huis en de eigenaar wilde de schotel niet op het dak en moest op de zijmuur veel kabel aanleggen e
vastmaken en nieuw gat boren door de muur. Het afstellen was zo gepiept. Ja we weten dat je soms te veel betaald omdat je als miljonair wordt vetsleten en ja daar verslijten wij nu van. Maar als ern griekse makelaar woonachtig hier deze mensen aanbeveeld dan geloof je dat toch?!
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#14
Goede morgen Wolletje

Dat is een vrij normale gang van denken wat jij doet, wij hebben in het begin ook zo gedaan, later ga je veel dingen zelf ontdekken. Rolleyes
Hier is NOG meer als in Nederland, iedereen kent iedereen en zo helpen zij elkaar aan het werk, op zich niets verkeerd mee, maar
waarom zou je in één keer iemand oplichten, en dan als klant kwijt zijn of hij strooit slechte reclame rond..... dat is iets wat ik NIET begrijp ! Huh
Doet zo'n zaak normaal en houdt hij dezelfde tarieven aan als voor zijn Griekse klanten, dan ga je automatisch steeds terug naar dezelfde ! Big Grin

Hier vorige week nog meegemaakt met mijn Engelse buurman, die weet niets, kan zelf niks en heeft een lokale kleine bouw ondernemer die
zogenaamd ALLES kan doen, nou een knoeier van het ergste soort. Blush maar zijn vrouw is Engels, dus helpen die elkaar .... naar....
Zijn manier van werken is nu iets maken/repareren  , volgend moet hij weer terug komen omdat het NIET goed gedaan is.
En zo blijven zij WEL  werk houden 
Afijn de zwembad pomp moet nieuwe kogel lagers hebben, zelf heb ik een zaakje opgezocht dat maar € 50,-- rekent voor zo'n klusje.
Dus hij OOK die pomp gebracht, OOK netjes MET rekening € 50,-- betaald,  komt die klusjes man, Oh joh, dat had ik OOK kunnen regelen... Big Grin
Ja ben je NU te laat, en wat kost dat dan als jij het regelt.....  Uhhhh  € 100,---  WAAAAAAATTTTTTTTT   Huh
Dit verhaal van de pomp heeft voor jouw geen nut, is meer voor de mensen van Rethymon en omgeving.   maar ik bedoel maar  goed voorbeeld. !!!
Veel succes met het zoeken naar een ander huis, of blijf voorlopig lekker huren,  van het jaar verlaten nog VEEL Engelse dit eiland en de koopjes komen !
Quote
#15
Inderdaad, machinist,

Het is op Kreta met de Nederlanders onder elkaar een vaste praktijk om goede adressen te delen.
De bedrijven die in deze pool zitten hebben dit ook al lang door en weten dat zij hun prijzen 'normaal' en service hoog moeten houden. Zelf laat ik deze ondernemers weten dat ik anderen over hun service ga vertellen. Tussen de regels door laat ik dan wel doorschemeren dat rommelaars worden geweerd.

De enkele rommelaar die zo af en toe naar boven komt drijven zal weer snel verdwijnen en uiteindelijk zijn business verliezen. Een normale prijs voor een kwalitatief goed product of service is uiteindelijk de garantie voor het voortbestaan voor een onderneming. Deze instelling is iets wat veel Griekse ondernemingen zich nog moeten gaan realiseren.

Met onze Nederlandse achtergrond weten wij maar al te goed wat je mag verwachten van een service en schromen dan ook niet om dit kenbaar te maken. Het is niet dat we niet willen betalen, het is meer dat we een goede product willen hebben met daarbij behorende service en bereidt zijn om daarvoor te betalen.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#16
Ik ben er ook al een paar keer in de val gelopen en leergeld betaald . Mijn manier van vragen naar een stielman heb ik in de loop van de tijd bij gespijkerd , als je de volgende zinnen gebruikt ben ze zeker (vooral zeker dat je van een kale kermis thuiskomt ) . " Ψάχνω για έναν πραγματικό μάστορα , και οχι μαϊμού . Όχι μαύρο εργάτης, και θα ήθελα τα επίσημα τιμολόγια."
Je zal dan zoeken zoals naar een speld in een hooiberg . En als er eentje zich aanbiedt en je begint over de prijs krijg een hoop gejammer en verwensingen naar hun politici ( die al het geld opeten ) , en naar Europa en Merkel die de Grieken hebben belazerd etc. , je kan zo nog wel even doorgaan !!! En zij zelf zijn de vermoorde onschuld !!!
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
En dan heb je voor een zacht prijsje iets gekocht of laten maken is er altijd wel iemand die de bekende Griekse vraag stelt, wat heb je er voor betaald, meestal krijg je dan als antwoord ik weet iemand die dat goedkoper kan maken of leveren, je weet wel, your my friend, you get best price.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
Ha arthur en jef
ja dat klinkt mij bekent in de oren jullie verhaal. Ja alles al meegemaakt dacht ik. Maar er kan en komt nog meer bij. En dan denk ik maar er zijn ergere dingen op de wereld. Als je maar gezond blijft ook hier de donkere kant meegemaakt dus daarom wat makkelijker geworden met die dingen. PLUK DE DAG. Met wel of niet een goede deal. Altijd dus! Anders kan je hem niet plukken. Ben een tevreden mens nu. Jullie ook hopelijk.
Als ik het goed lees woon je in Kalives Jef. Nu dan zijn we bijna buren en hebben het zelfde weer. Heftig he?
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#19
Haha inderdaad, als je een woonst heb in't buitenland word je direct aanzien als multimiljonair door hen. Een pergola, zonneboiler of kachel kan zo maar eventje een flinke hap uit je budget halen, maar...nog altijd vele malen goedkoper dan de meeste dieven bende hier ten landen.
Quote
#20
(25 January 2017, 21:13)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Haha inderdaad, als je een woonst heb in't buitenland word je direct aanzien als multimiljonair door hen. Een pergola, zonneboiler of kachel kan zo maar eventje een flinke hap uit je budget halen, maar...nog altijd vele malen goedkoper dan de meeste dieven bende hier ten landen.

Getuige ook dit verhaal van een Vlaams koppel dat in Kroatië ging wonen....

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
(25 January 2017, 22:19)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 January 2017, 21:13)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Haha inderdaad, als je een woonst heb in't buitenland word je direct aanzien als multimiljonair door hen. Een pergola, zonneboiler of kachel kan zo maar eventje een flinke hap uit je budget halen, maar...nog altijd vele malen goedkoper dan de meeste dieven bende hier ten landen.

Getuige ook dit verhaal van een Vlaams koppel dat in Kroatië ging wonen....

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Tja, dat is geen alleen staand feit natuurlijk. Zo zijn er al duizenden hen voor gegaan over heel de wereld, niet alleen in Europa gebeuren er zulke zaken. Triestig, zéér triestig.
Quote
#22
(25 January 2017, 19:14)wolletje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ha arthur en jef
ja dat klinkt mij bekent in de oren jullie verhaal. Ja alles al meegemaakt dacht ik. Maar er kan en komt nog meer bij. En dan denk ik maar er zijn ergere dingen op de wereld. Als je maar gezond blijft ook hier de donkere kant meegemaakt dus daarom wat makkelijker geworden met die dingen. PLUK DE DAG. Met wel of niet een goede deal. Altijd dus! Anders kan je hem niet plukken. Ben een tevreden mens nu. Jullie ook hopelijk.
Als ik het goed lees woon je in Kalives Jef. Nu dan zijn we bijna buren en hebben het zelfde weer. Heftig he?

Dat heb je inderdaad NIET goed gelezen , het is Computer Boy die in Kalives woont !!! Wink
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Oje verkeerd gelezen, maar ook gezellig dat computer boy dus mijn bijna buurman is. En jef waar je ook mag wonen altijd goed!
En oje patrick wat mensen elkaar toch aan doen brrrrr
maar wij zijn lief voor elkaar hoera!
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#24
Moeilijk is ook als je een "zwart" gebouwd huisje hebt. Een monteur, die "betrapt" wordt, dat hij daar werkt wordt
kan zijn licensie onttrokken worden; dus daar worden de gekste prijzen verlangd - als ze al (angst) zich bereid
verklaren te komen werken.
Johannes
Quote
#25
(26 January 2017, 09:49)wolletje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oje verkeerd gelezen, maar ook gezellig dat computer boy dus mijn bijna buurman is. En jef waar je ook mag wonen altijd goed!  
En oje patrick wat mensen elkaar toch aan doen brrrrr
maar wij zijn lief voor elkaar hoera!

Hoi Wolletje,

Yep we zijn buren in Kalyves.
We hebben elkaar (wellicht) nog niet gezien of ontmoet in Kalyves, maar dat zal een kwestie van tijd zijn. In de winterperiode zijn we wat meer in huis gebonden, maar in de zomer liggen wij vaak op het strand direct naast de pier in de haven.

Ohhhh, de zomer........kan niet wachten tot het zonnetje weer hoog aan de hemel staat.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)