Hoe zet je je hotel op de kaart?
#1
Naar aanleiding van het topic dat de door de zware crisis getroffen Grieken niet of.minder op vakantie gaan, lijkt het me wijs een spinoff te maken voor hen die mee willen denken om het toerisme vanuit Nederland weer vlot te trekken.

Greece67 opperde het idee al om de social media in te zetten. Veel bedrijven doen dit al. Soms zijn werknemers verplicht om deze te gebruiken. Belangrijk hierbij is dat je telkens met iets leuks onder de aandacht komt.

Zo heb ik een column geschreven over een kunstenares. Toen deze online kwam is die binnen een week150 keer gelezen. Of het haar iets heeft opgeleverd? In ieder geval aandacht.

Er zijn meerdere Nederlanders met een accommodatie in Griekenland. Is het voor hen een idee in de krachten te bundelen en een vereniging op te richten. Je zou.dan gezamelijk kunnen optrekken in een reclamecampagne. Of samen een boekje uit brengen waarin alle aangesloten hotels staan. Je zou er een mooie reisgids van kunnen maken. (denk aan around greece in 80 stays)

Wie van de forumleden kan zinvolle ideeën aandragen waar de hotelhouders/testauranthouders wat asn hebben? Hoe krijgt Skyros de charter terug?
Quote
#2
Leuk idee Erwin. Ik denk inderdaad in deze snelle tijd de social media een goed middel is om je bedrijf op de kaart te zetten. Ik ga zeker meedenken!

Gr. Anoushka
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#3
Een behoorlijk aantal Nederlanders/Vlamingen met een eigen bedrijfje schreef er al iets over in de semi-commerciële rubriek
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Zorg wel dat e.e.a. zo duidelijk mogelijk wordt omschreven. Let zéker op de naam van de topic; zorg dat ook niet-Nederlandstaligen enthousiast worden door de titel ervan) zodat het stukje ook eenvoudig via Google wordt gevonden. Veel mensen starten hun zoektocht immers 'al Googlend'. Ook buitenlanders ;)
Daarnaast mag iedereen met een eigen bedrijfje in/over Griekenland gratis en zonder enige verplichtingen een maand lang een banner op proef in de bannerbalk van Oríste! laten meelopen. En daarna is het zo goed als gratis. Alle beetjes (lees: aandacht) is meegenomen, toch?

Ideeën/suggesties? laat het gerust weten, ik sta er in ieder geval zeer positief tegenover. Momenteel ben ik wel nog een poosje op vakantie dus eventuele reacties kunnen iets langer dan normaal op zich laten wachten.

Ger
Quote
#4
OT: en niet in Griekenland zo te zien aan je vlag ;) Ga je vreemd?

Nu ontopic: wij boeken nooit meer via een touroperator, maar gewoon losse tickets. En vervolgens ga ik googlen. Ik weet niet hoe Google zijn resultaten filtert maar het lijkt me dus handig dat als ik in typ bv. Villa+Zwembad+Peloponessos dat jouw accommodatie daar dan uit naar voren komt. Er zijn vast wel experts die weten hoe Google werkt. Trefwoorden verwacht ik. En dus: zorg voor een eigen website die ook in het Nederlands werkt! Maar ook in het Engels voor buitenlanders. Toen ik niet de gewenste zoekresultaten voor de Pilion kreeg ben ik ook in het Engels en in het Grieks gaan googlen.
Quote
#5
Dat klopt wat Vito zegt. Dit zal ik even navragen op mijn werk morgen. Dit kun je regelen maar weet nu niet precies hoe. Het gaat volgens mij via googleAdwords
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&subid=nl-nl-ha-aw-bkhp0~25246823815&gclid=CIvcyLm2w7gCFYuR3godvHgAgQ
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#6
@Erwin e.a.Maar lieve mensen jullie realiseren je toch hoop ik wel dat dit geen Grieks of vervoersprobleem is?Steeds meer landen en mensen in Europa beginnen nu toch ook de hitte van de Grote Crisis te voelen.

Hoeveel mensen in Nederland blijven al niet dichter bij huis of helemaal thuis door werkeloosheid (700.000),verminderde inkomsten of angst voor de toekomst(de bestedingen nemen al tijden iedere maand verder af).Ik zie dat de komende tien jaar alleen maar erger worden.Of heeft niemand op dit forum, of hun kinderen of kleinkinderen geen last van wat ik hier - uit de realiteit - vermeld.

We kunnen helaas geen contingent toeristen van de kale of kalende Europese kikker plukken en ze van de welverdiende gastvrijheid en rust van onze Roosmarijn en haar Nikos op Skiros te laten genieten.

Helaas, helaas ...
Quote
#7
(22 July 2013, 17:35)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het gaat volgens mij via googleAdwords

Je moet zorgen dat er de juiste metatags in het headerscript van je website staan, dan vindt elke zoekmachine het.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(22 July 2013, 17:07)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




OT: en niet in Griekenland zo te zien aan je vlag ;) Ga je vreemd?
Ja, na 16 jaren Griekenland waren we eens aan iets geheel anders toe. We werden een beetje 'eenkennig' op vakantiegebied; er is immers zoveel moois elders te vinden. Dus dit jaar even géén Griekenland voor ons. En ik moet zeggen dit is absoluut voor herhaling vatbaar. Ik was er al lang -véél te lang merk ik nu- niet meer geweest. Anders dan Griekenland, maar zéker niet minder. Ik voel me hier helemaal als een god in..........

Au revoir et a bientôt Big Grin
Quote
#8
Beste Aleko,

Stilzitten is geen optie. Je zult maar met hart en ziel een hotel, restaurant of winkel hebben gerund. Investeringen gedaan. En dan slaat de crisis toe. Genadeloos, ook voor mij helaas met verstrekkende gevolgen. Ik moet je bekennen dat ik weinig vertrouwen heb in een oplossing op korte termijn. Geheel niet! Maar ik ben iemand van aanpakken, niet mauwen! Nadenken, doen!

Vandaar deze topic. Waar mensen met ervaring en ideeën deze kunnen delen met mensen die tips kunnen gebruiken. Samen kunnen we misschien het verschil maken tussen sluiting en hoop. Ik verkies het laatste.

Ps persoonlijk hen ik geen enkel voordeel met dit topic.
Quote
#9
Ik sluit mij helemaal aan bij Erwin. Passief zitten wachten gaat niemand verder helpen. Crisis of geen crisis er zijn altijd mensen waar dan ook die wel op vakantie kunnen. Iedere gast die je kunt scoren is meegenomen, beter dan dat je hotelkamers leeg blijven. Innoveren moet in deze tijd anders kom je er gewoonweg niet.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#10
Een niet onbelangrijke factor is denk ik, dat (griekse) ondernemers moeten denken en handelen als een niet-Griek. Verplaats je in de gast, in zijn land en zijn cultuur, pas dan kom je erachter wat de gast werkelijk zoekt, wat hij verwacht en wenst. Of het nu gaat om hotel-of restauranteigenaren, door simpelweg iemand in de keuken neer te zetten ben je nog geen restaurant, en door eenvoudig het bordje hotel op de gevel te hangen, nog geen hotel.

De huidige consument is kritisch, of het nu gaat om geld, comfort of luxe. Vraag jezelf eens af wat jouw toegoevoegde waarde is. Waarom zouden gasten voor jou (moeten) kiezen. Wees (zelf-)kritisch.

Als je alleen huiswijn schenkt in een tinnen karaf stoot je een bepaalde doelgroep af. Als je alleen Hastens-bedden in je kamers plaatst en satijnen lakens ook.

Om een 13-in-een-dozijn hotel of restaurant te zijn, is m.i. niet meer van deze tijd. Een panklare oplossing is er vast niet zo maar te bedenken, maar ik ben ervan overtuigd dat als je als hotel of restaurant iets unieks hebt te bieden, op welk vlak dan ook, er een bestaansrecht is. Je zult dat dan wel uit moeten dragen en bekend moeten maken in bijv. social media.

Persoonlijke voorkeuren heeft iedereen, maar vraag jezelf eens af waarom je juist wel naar die ene plek gaat of, andersom, juist niet (meer).

Wij zijn met dit concept ook naar veel Griekse restaurants in Nederland gestapt en hebben hun dit voorgehouden, en stap voor stap zie je (kleine) veranderingen komen. Die restaurants die dat doen, groeien in omzet, diegenen die blijven hangen in het verleden hebben het moeilijk of zijn al failliet.

Voor hotels geldt m.i. hetzelfde.

Mvg
Martin
Quote
#11
Kijk, Martin weet waarover jij praat. Ik kan niet anders dan hem volmondig gelijk geven. Soms komt dat te laat ondanks herhaald aandringen, maar dat terzijde. Keuzes maken. Zelfonderzoek. Profileren. Durven! Soms ben je roepende in woestijn, en komen ideeën te laat. Maar voor sommige ondernemers kan deze topic opsteker zijn. Ik roep hierbij alle forumleden die verstand van zaken hebben op het gebied van marketing, runnen eigen bedrijf, ed hun ervaringen te delen. Leer van elkaar! De crisis kunnen we hiermee niet bezweren. Overleven misschien wel. Kom op!
Quote
#12
op de traditionele Griekse manier
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Het is inderdaad belangrijk om een goede doelstelling te maken over wat je bedrijf met social media wil bereiken. Wil je zoveel mogelijk potentiële klanten benaderen, wil je je bekendheid van je bedrijf vergroten of wil je de interactie aangaan met je huidige klanten en feedback krijgen?

Een aantal punten die je niet moet doen bij social media:

-Op elke social media een account aanmaken en vervolgens niets mee doen
-Alleen maar spammen met reclame over je bedrijf
-Niet reageren op reacties en berichten
-Niet actief genoeg blijven
-Alleen maar dezelfde ‘soort’ berichten blijven delen

Het belangrijkste is om echt actief te zijn op social media en de interactie aan te gaan met volgers. Dit heeft als voordeel dat volgers weten wat ze van je kunnen verwachten en je berichten vaker in het overzicht wordt weergegeven en een groter bereik behaald wordt. Je zult bij de updates een goede mix moeten vinden tussen entertainment, reclame, informatie en interactie om je volgers tevreden te houden, zodat ze je niet verwijderen. Neem ook eens een kijkje bij een aantal grote bedrijven op Social Media hoe zij dit doen.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#14
Ook Greece67 weet waarover hij/zij het heeft. De website waar ik voor schrijf staat vol van links en filmjes. Het duurt een uur om ze allen te controleren. Iedere week opnieuw. Niets is zo erg als filmpjes of links die niet werken. Persoonlijk een afhaker voor mij. Maar, zo probeer ik een artikel online te kopen. Product is niet bij plaastselijke leverancier te koop. Stel online hier 3 vragen over. Krijg op slechts een antwoord. Opnieuw mailen. Antwoord nummer 3 moet nog komen! Social media, internetaankopen, Nederland loopt voorop in Europa! Dit is ook doodsteek voor menig winkelier. Helaas. Grieken dienen met dit niveau rekening te houden. Dit is de maatstaf. Niets erg als aanbieding uit 2011 op site!

Andere ideeën? Samen brainstormen ondanks hitte. Hier was het vandaag 34 graden. (brabant)

Ps Tzimis, leuk, maar dan zijn ze er al. Het gaat er juist om.om ze daar te krijgen.

Marketeers onder ons, kom op met die ideeën!
Quote
#15
Greece67 heeft het over Social Media, maar ik denk dat je je niet alleen daar op moet richten. Ik en met mij nog vele anderen maken bewust geen gebruik van Social media. Als een hotelier zich daarop gaat richten, gaat hij aan een doelgroep die bewust geen Social media gebruikt voorbij.

Gewoon een goede mooie website die te vinden is via Google.
Met daarop foto's van accommodatie en kamers, wat er te doen is in de omgeving en prijzen! Niets zo irritant als een website waar je eerst contact op moet nemen om een prijs te weten te komen. Dan haak ik al af.

Wat te denken van advertenties op Marktplaats? Ik vind dat er verhoudingsgewijs weinig op Marktplaats te vinden is, terwijl daar wel gekeken wordt voor accommodaties.
Wellicht via Nederlandse gasten?
Quote
#16
Vito,

Dat is m.i. te kort door de bocht. "Gewoon een goede website" daar red je het echt niet meer mee. Een goede website is één, maar je zult je voor de langere termijn ( ik weet het, absoluut niet Grieks ) moeten focussen. Waar sta je als je begint, waar wil je over 1,2,5 jaar zijn. Wie wil je als klanten, en wie niet? Hoe ga je ze bereiken? Maak een stappenplan en vul dit ook in.

Meten is weten, als je geen doelstelling hebt kun je ook niet zeggen of je slaagt.......

Ik was in juni met een gezelschap in Chania, en we bleven in een klein familiehotel in de oude stad. Zag er leuk uit op internet, prijzen waren oke. Eenmaal daar, zit pa de hele avond in de receptiehal naar tv te kijken, moeders loopt schoon te maken dochterlief zit de hele avond met haar mobiel te spelen en hun zoon zit verveeld te hangen.

Daar trek je klanten mee!

En, begrijp me goed, ik ben geen liefhebber van all-inclusive fabrieken, maar zij focussen zich wel. Er ze scoren er mee. Het hoeft jouw ( en mijn ) smaak niet te zijn, maar ze hebben succes. Zo'n familiehotel in Chania-stad is gedoemd te verdwijnen.Zij focussen zich niet.......

Mvg
Martin
Quote
#17
Ik zeg ook niet dat je alleen kunt volstaan met een website, maar dat is wel het begin. En een Feestboek account waar niet FB'ers niet op kunnen komen vind ik persoonlijk een hele slechte zaak. Er wordt te makkelijk vanuit gegaan dat iedereen maar FB heeft of wil hebben.
Quote
#18
Wat ik mis in de diverse reacties is het belang van linkbuilding, zodat vanaf via webpagina's van 'derden' naar de de eigen website kan worden gelinkt en een zoekoptimalisatie wordt bereikt in een zoekmachine (zoals Google) . Kortom, met louter een website is succes of een uitzicht daarop, nog steeds niet verzekerd. Daarvoor is meer nodig.
Quote
#19
@Martin wat jij schrijft dit is jammer genoeg op veel plaatsen nog de werkelijkheid.
Ik was in juni met een gezelschap in Chania, en we bleven in een klein familiehotel in de oude stad. Zag er leuk uit op internet, prijzen waren oke. Eenmaal daar, zit pa de hele avond in de receptiehal naar tv te kijken, moeders loopt schoon te maken dochterlief zit de hele avond met haar mobiel te spelen en hun zoon zit verveeld te hangen.

Daar trek je klanten mee!
Deze mentaliteit is nog iets van de tijd toen de bomen nog tot in de hemel groeiden, ze hoefden niks te doen de gasten kwamen toch wel, nu moeten ze aan de bak en wat jammer is de jongere generatie is er mee opgevoed en heeft er helemaal geen zin in.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
Uiteraard is een goed website van groot belang. Maar onderschat het gebruik van social media niet.
Facebook heeft alleen al in Nederland meer dan 7 miljoen gebruikers. Daarom biedt goede mogelijkheden voor ondernemers om zich te profileren. En het aantal gebruikers blijft stijgen. Social media worden gebruikt om te communiceren en is het vervolg op mond-aan-mond reclame. Social media laten je op een simpele manier met klanten en/of potentiële klanten (of misschien met touroperators) in contact te komen. Het gebruik van een forum zoals Oriste is ook Social Media en hier bereik je dan weer een andere doelgroep. Maar het allerbelangrijkste is zoals Martin aangeeft het gedrag van de ondernemer. Als je je bedrijf op die manier runt, vergeet het want dan ga je het niet redden.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#21
(23 July 2013, 10:16)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Martin wat jij schrijft dit is jammer genoeg op veel plaatsen nog de werkelijkheid.
Ik was in juni met een gezelschap in Chania, en we bleven in een klein familiehotel in de oude stad. Zag er leuk uit op internet, prijzen waren oke. Eenmaal daar, zit pa de hele avond in de receptiehal naar tv te kijken, moeders loopt schoon te maken dochterlief zit de hele avond met haar mobiel te spelen en hun zoon zit verveeld te hangen.

Daar trek je klanten mee!
Deze mentaliteit is nog iets van de tijd toen de bomen nog tot in de hemel groeiden, ze hoefden niks te doen de gasten kwamen toch wel, nu moeten ze aan de bak en wat jammer is de jongere generatie is er mee opgevoed en heeft er helemaal geen zin in.

Dit is toch typisch het probleem op de toeristeneilanden , en dus een
van de redenen dat we deze aan ons voorbij laten gaan! l
Quote
#22
Het probleem van veel Griekse ondernemers is dat ze geen visie hebben. Alles draait om korte termijnpolitiek. Als de taverna aan de overkant goed loopt, dan begin ik er gewoon ook een. Als die dan niet loopt ligt het aan alles en iedereen, behalve jezelf.

Ik heb, samen met Griekse vrienden van mij, een plan gemaakt voor een restaurant in Nederland, waarbij duidelijk een visie en doelstelling is bepaald. Niet alleen maar snel de zaak vol en dan gaan teren op het succes, maar duidelijk een lijn volgen en daar in principe niet van afwijken, calamiteiten daargelaten.

Simpele voorbeelden:

* jonge bediening is goedkoop, maar heeft geen kennis, en komt meestal alleen maar voor een beetje bijverdienen. Daarmee geef je geen visitekaartje af voor je zaak! Je wilt toch graag je zaak zo goed en mooi mogelijk presenteren? Daarvoor heb je betrokken medewerkers nodig. Kosten iets meer, maar verdienen zichzelf meer dan terug, vanwege inlevingsvermogen, mensenkennis en kennis van zaken.

* als de klant aan tafel gaat, niet gelijk met die 4 glaasjes ouzo aankomen. Vraag eerst of ze het willen? Niet iedereen is ervan gecharmeerd.

* als je de menukaart uitdeelt, vraag dan aan wie je de wijnkaart mag overhandigen. Is echt onvoorstelbaar dat dit zelden gebeurt, terwijl iedere horecaondernemer weet dat je met drank de omzet flink kan verhogen

* geef een (eenvoudige) wijntip, de "wijn van de week/maand" en zet die fles als voorbeeld op tafel

* vraag wat mensen lekker vinden, vis of vlees

En als hoteleigenaar zou ik sowieso deals sluiten met:

* autoverhuurbedrijven
* restaurants
* bars

Voor extra korting, of meer exclusiviteit.
Een wervende website, met mooie beelden, toegankelijk en overzichtelijk. Actief het hotel promoten op FB en/of Twitter. Zoek contact met touroperators, wijnimporteurs e.a. goede vertegenwoordigers om de impact te vergroten. Zorg voor een goede database van je klanten en mail ze periodiek met een leuke, wervende nieuwsbrief. Geef vaste klanten iets extra's zodat ze het gevoel krijgen speciaal te zijn.

Dit soort hotels en restaurants zijn er ook in Griekenland, alleen, je moet ze wel weten te vinden. Booking.com is een goede tool om ze te vinden.

Mvg
Martin
Quote
#23
Misschien dat het onderwerp had moeten zijn : Hoe zet je je onderneming op de kaart? aangezien er veel tips en ideeën worden gegeven, niet alleen over hotels, maar ook over restaurants.
Waar het natuurlijk om gaat is: 1) Hoe word ik bekend (op een positieve manier!) 2) Hoe blijf ik bekend 3) Wat doe ik eraan om continu aantrekkelijk te blijven.
Naar mijn mening is een aantrekkelijk website onontbeerlijk. Deze zal tegen het einde van ieder jaar opgefrist moeten worden met o.a. gedeeltelijk nieuwe foto's en nieuwe informatie.Zoals al gezegd hiervoor met de juiste trefwoorden waardoor Google het bedrijf eerder bij de resultaten zal laten zien. Ook zal de site op zoveel mogelijk andere sites gepromoot moeten worden.

Social media: Maak je eigen pagina voor je bedrijf, niet alleen in het Nederlands maar ook in het Engels. Zoek andere pagina's op waar je je bedrijf kunt promoten. Vraag vrienden en bekenden om jouw bedrijf te promoten via hun account en/of pagina's. Ik heb Hotel Axilleion en ook andere hotels/restaurants/appartementen al vele malen voorbij zien komen op pagina's die aan Griekenland gewijd zijn.

En ik ben het volkomen met Martin eens, als je een hoteleigenaar bent dan moet je in principe alle service kunnen verlenen die jouw klanten kunnen vragen, dus samenwerking met autoverhuurberdijven e.d. is een must. Dus altijd actief zijn, sociaal bezig zijn met je klanten, ze plezierig verrassen, creatief beheren.

Deze pagina, zeker al meer geplaatst op dit forum, is eigenlijk een kleine Google op zich.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#24
Maar ook weer niet bereikbaar voor Niet Facebookers. Vind ik echt een hele slechte zaak. Iedereen die daar dus adverteert bereikt een doelgroep zonder FB dus niet.
Quote
#25
Misschien al vaker gelezen maar toch als voorbeeld:

enkele jaren geleden was ik op vakantie op Lesbos. Op het strand werde ligstoelen verhuurd door tavernas aan de overkant van de weg. Deze ligstoelen waren gratis, op voorwaarde dat men iets in de bijbehorende taverna gebruikte. In de uurtjes dat ik er ben geweest, zag ik dat een echtpaar slechts één biertje heeft besteld, zij hadden een plastic schaaltje met daarin de lunch. Laten we even uitrekenen wat die man heeft verdiend aan zijn gasten. 2 ligstoelen en parasol: huurprijs laten we zeggen Euro 7,-- pilsje is pak hem beet Euro 3,--. Deze man verdiend dus niets maar heeft een negatieve omzet van Euro 4,--. Waarom steken de restauranthouders de koppen niet bij elkaar en hanteren gezamenlijk de stelregel: je betaalt voor de ligstoelen. Op het moment dat je komt lunchen wordt de prijs van de rekening afgetrokken, mits het besteedde bedrag hoger is dan....vul maar in. Die goede man heeft niet alleen de dure pacht van het strand, de kosten van zijn taverna zijn er ook nog.
Quote
#26
Een ander resultaat van die fameuze gratis ligstoelen: In Juni van dit jaar in Kalamaki in Zuid Kreta overal gratis ligstoelen, maar je kon er overal je vingers aan verliezen, ik denk dat ze tenminste 30 jaar oud waren en overal roest en roest en verschiilende waarvan de bekleding gewoon door was zodat ze toch niet konden dienen ! Ja, dan betaal ik liever een paar euros voor een degelijke ligstoel hoor ! Dit is alleen maar negatieve reklame.
Quote
#27
(23 July 2013, 17:22)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar ook weer niet bereikbaar voor Niet Facebookers. Vind ik echt een hele slechte zaak. Iedereen die daar dus adverteert bereikt een doelgroep zonder FB dus niet.

De mensen die wel een Facebook account hebben zijn een bijkomende doelgroep die veel te groot is om hem links te laten liggen.

Er zijn ook nog steeds een hoop mensen op deze wereld die geen internet gebruiken, meer dan je waarschijnlijk denkt. Dus die bereik je ook niet met een website, slechte zaak dus ook.

Wat blijft er dan over om die doelgroepen te gebruiken?
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#28
offtopic2 Zelf behoor ik tot de (groeiende!) groep van mensen die geen facebook-account heeft en niet meedoet met twitter , instagram ed. Wat mijn (volwassen) kinderen van zichzelf en bv mijn kleinkind op facebook zetten, zie ik dus ook niet. Mis ik iets? Neen, want ik heb het nooit gebruikt. Mijn baas zou ons allemaal op linked-in en meer van dat soort sites willen, maar die vlieger gaat niet op. Hij gaf laatst aan: Ik kan je niet vinden! Houden zo! Big Grin
Ik denk dat je als ondernemer heel goed moet weten op welke doelgroep je je richt, bv op de socialmedia doelgroep of de
non-socialmedia doelgroep. Elke groep heeft zijn eigen wensen en/of eisen. Een bedrijf die akties alleen via bv facebook verspreid verdient dus niks aan mij. Die kiest voor een specifieke doelgroep, al naar gelang zijn businessplan. Toch ben ik zelf vaak verrassend goedkoper uit, zonder facebook, marktplaats ed :)
Ieder moet zelf weten waar hij aan mee doet, maar.... je keuze heeft altijd consequenties, zowel voor de consument als voor de ondernemer!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#29
Ik vraag me oprecht af, wat de Griekse ondernemer heeft aan deze discussie. De een weet het nog beter dan de ander. Ik zou eggen, benader in je (vakantie)omgeving een Griekse ondernemer en probeer hem te helpen met je ideeën. Ik zeg altijd maar : metselen is heel wat anders dan praten over metselen.
Quote
#30
(24 July 2013, 19:30)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vraag me oprecht af, wat de Griekse ondernemer heeft aan deze discussie. De een weet het nog beter dan de ander. Ik zou eggen, benader in je (vakantie)omgeving een Griekse ondernemer en probeer hem te helpen met je ideeën. Ik zeg altijd maar : metselen is heel wat anders dan praten over metselen.

Ben het helemaal met je eens maar als ik het aangehaald had dan had ik waarschijnlijk een karrenvracht aan str**** over me heen gehad, de beste stuurlui staan altijd aan de wal vooral aan de kades in Nederland.
Quote
#31
(24 July 2013, 19:30)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vraag me oprecht af, wat de Griekse ondernemer heeft aan deze discussie. De een weet het nog beter dan de ander. Ik zou eggen, benader in je (vakantie)omgeving een Griekse ondernemer en probeer hem te helpen met je ideeën. Ik zeg altijd maar : metselen is heel wat anders dan praten over metselen.

duimpie
Quote
#32
(24 July 2013, 19:30)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vraag me oprecht af, wat de Griekse ondernemer heeft aan deze discussie. De een weet het nog beter dan de ander. Ik zou eggen, benader in je (vakantie)omgeving een Griekse ondernemer en probeer hem te helpen met je ideeën. Ik zeg altijd maar : metselen is heel wat anders dan praten over metselen.

amen
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
Wij metselen heel wat af, en gelukkig met succes. De beste stuurlui staan altijd aan wal, maar als je er eens een mee neemt op je schip, kun je er misschien toch wat van leren, en, baat het niet, dan schaadt het niet.

Door alleen maar te roepen dat de Griekse ondernemer hier niets aan heeft, gebeurt er zeker niets. En dat is nou juist niet de bedoeling.

Mvg
Martin
Quote
#34
Ik ben het met Martin eens. Nooit geschoten is altijd mis.
Quote
#35
@ Martin. Ik "roep" niets, ik vraag me in alle oprechtheid af of dit soort discussies op deze plaats enig nut hebben voor de Griekse ondernemer. Ik ben meer voor " in de praktijk brengen".
Quote
#36
Wat mij opvalt dat er sinds de 70/80 jaren bij een groot aantal Griekse horeca ondernemingen, appartementen, tavernes weinig tot niets veranderd is. Zijn absoluut niet met de tijd meegegaan, voor mij geen probleem, want wat mij betreft hoort dat bij Griekenland. Voor mij telt de kneuterigheid, toch moet ik eerlijk toegeven dat na 9 weken genieten, ik toch wel weer blij ben dat ik verlost ben van dat keiharde bed en niet de echt comfortabele stoel.
Veel toeristen houden vandaag de dag toch van een beetje luxe en haken af, wanneer ze elders goedkoper terecht kunnen.

En gaat het niet om de toerist/gast. Dus denk ik dat de gemiddelde Griekse ondernemer zich eens achter de oren moet krabbelen, wil hij overleven met zijn onderneming. Daarom zijn de suggesties en/of opmerkingen meer dan relevant. Het heeft niets met metselen of de beste stuurlui te maken. Een goede horeca ondernemer luistert naar zijn gasten.
Quote
#37
Ik ben altijd blij met een aantal tips en het is aan diegene die dit topic lezen, en een onderneming hebben in Griekenland (of wellicht mensen kennen die dat hebben), om iets met bepaalde adviezen te doen (waardoor die dus zelf gaan metselen Wink). Wat mij betreft is dat altijd welkom.

@Connie, ik snap wat je bedoelt en ik ken ook een aantal hotelletjes die zeer oud meubilair hebben, weinig tot geen vernieuwing, wat natuurlijk zijn charme heeft, zoals jij al aangaf. Alleen is investering in je onderneming (wat dit ook mag zijn; denk op zijn minst aan een verfbeurt elke twee jaar) natuurlijk wel belangrijk om het de gasten/ klanten zo aangenaam mogelijk te maken. Helaas weet ik dat dat wel makkelijker gezegd is dan gedaan. Mijn man is gelukkig handig en kan heel veel zelf (zoals kapotte leidingen vervangen, wastafels, kranen etc), maar als je een kleine onderneming hebt, betekent dat vaak een kleine omzet. Een omzet die vaak alleen in de zomer wordt gemaakt en over heel de winter uitgespreid moet worden. Stel je hebt een twintigtal kamers in je hotel. Om bijvoorbeeld twintig nieuwe bedden, matrassen ed aan te schaffen, is al best een flinke investering. Of van simpel naar (een beetje) luxe kost vaak ook wel wat. Dat kan nu zeker niet doorberekend worden in de prijs, want dan haken er misschien nog meer toeristen af, dus alles komt uit eigen zak (tenzij men voor een gedeelte subsidie krijgt waarvan de kans in deze tijd heel klein is, maar dan nog is minstens 60% voor eigen rekening). Voor de crisis zal het voor sommige kleine ondernemingen al lastig zijn geweest om grote investeringen te doen, maar nu... Nu is dat nagenoeg onmogelijk.

Wij doen in ieder geval ons best, zeker in deze moeilijke tijden, om het onze gasten naar hun zin te maken. Misschien zijn wij niet het meest luxe hotel, maar hopelijk in haar eenvoud wel goed voor een onvergetelijke vakantie Wink
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#38
Het is m.i. niet altijd een kwestie van luxe, maar vooral van goed ondernemerschap. Imago is daarbij erg bepalend. Een eenmaal opgedaan imago raak je zelden nog kwijt.

Vanmorgen kwam de eigenaar van een Grieks restaurant hier wat wijn ophalen, en bracht ik deze discussie ter sprake. Vorig jaar toen we met elkaar zijn gaan samenwerken hoorde ik in eerste instantie op elk voorstel wat wij lanceerden standaard, "ja maar"......en iedereen weet dat dit een ander woord voor "nee" is. Dit is m.i. ook wel een beetje de Griekse cultuur. Nu zei hij vanmorgen dat hij het wel begreep. Een jaar later draait zijn zaak dagelijks goed tot top, vanwege de veranderingen die hij stap voor stap heeft doorgevoerd.

Grote hotelketens slokken de markt op van kleine familiehotels. Het is net als met supermarkten. Dat is een proces wat moeilijk valt te keren. Kleine familiehotels genieten bij een specifieke doelgroep de voorkeur maar hebben vaak de middelen niet om veel luxe te bieden. Zij moeten het hebben van authentiek, sfeer, warmte en gezelligheid. En juist dat mis ik bij veel van deze hotels. Die persoonlijke aandacht, warmte en sfeer ontbreken, waardoor mensen afhaken. Uiteraard zijn er voldoende uitzonderingen, maar ja, wie weet dat van te voren? En dan is een website, social media, en publiciteit erg belangrijk om dat imago op te vijzelen of te creeeren.

In ons klantenbestand zitten veel Griekenlandgangers. Zij vragen mij regelmatig of ik ook leuke adresjes weet. Ik wil met alle plezier deze adressen bundelen en publiceren. Laat ik dan bij deze, forumbezoekers hier oproepen om, als zij een goed adres weten dit aan ons door te geven, dan publiceer ik dat wel op onze website en periodiek op social media of in een nieuwsbrief. Wie weet helpt het iets. Wel graag serieuze reacties. Kan via dit forum, of anders naar info@grieksewijnen.com

Mvg
Martin
Quote
#39
@Martin, als ik het heb over 'een beetje luxe', bedoel ik naar maatstaven anno 2013. Ik zou het bijvoorbeeld al een luxe vinden in een behoorlijk bed te mogen slapen, terwijl dat toch eigenlijk geen luxe is. Omdat ik niet gecharmeerd ben van de Griekse keuken, wil ik nog wel eens in het appartement koken en dat is niet echt makkelijk met een 1-persoons koekepan en een levensgrote kookpan. Maar goed ik ben er aan gewend en inderdaad de persoonlijke sfeer maakt alles goed. In de loop van de jaren heb ik een hartelijke band opgebouwd met de familie, dus dan neem je e.e.a. voor lief, maar kom je voor het eerst dan kan het tegenvallen. Ook dat heb ik meegemaakt toen ik daar was met passanten en als ik later het met de familie erover had en probeerde duidelijk te maken dat die mensen toch wel een punt hadden begrepen ze dat niet en/of wilden ze het niet begrijpen. Kritiek is lastig bij Grieken.

Ik heb het niet over hotels, want dat is niet mijn ding als ik naar Griekenland ga. Slechts 1 x uit nood in een hotel geslapen, waar in mijn ogen niets, maar dan ook niets van klopte, dat was in 1996 op Spetses. Ik heb vroeger in de receptie van diverse hotels in Nederland en het buitenland gewerkt, weet er dus wel iets van.

Hoe dan ook, het zal in deze tijd moeilijk zijn, zoals Roosmarijn al aangaf, de noodzakelijke aanpassingen te doen. En minstens zo belangrijk je bedrijf(je) op de (sociale) kaart te zetten en te houden.
Kunnen ze nu nog rekenen op de vaste gasten, die worden ook ouder en kunnen op een gegeven moment niet meer reizen of komen te overlijden.
Quote
#40
Het is wat mij betreft ook niet een kwestie van de beste stuurlui. Het gaat mij om de ervaring en de kennis te delen. Ook ik heb vele jaren hotelmanagement ervaring, wat zeker niet wil zeggen dat ik het beter weet. Ik denk graag mee en leuk als iemand hier iets mee kan, dan help ik graag. Zo niet, even goede vrienden. Ik hoef ook geen luxe en ga meer voor de hotelletjes zoals die van Roos. Ze hebben alles wat nodig is. Voor mij is de gastvrijheid belangrijker dan luxe
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Interactieve kaart van de Griekse Gids Ger 2 2.303 26 November 2015, 17:17
Laatste bericht: Damiaatje
  Griekenland zet massaal illegalen uit Corry 28 18.263 20 October 2012, 20:51
Laatste bericht: Egbert
  Paspoort/ ID kaart verlengen in Griekenland Wick 11 9.337 26 October 2011, 23:05
Laatste bericht: Imogen

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)