Technisat Multytenne voor Hotbird?
#1
Hoi,

Ik wil voor mijn vader een schotelset installeren on zo de het Nova pakket op Hotbird te kunnen ontvangen.

Mijn voornemen was de Visiosat Bisatellite G4 te gebruiken.
Ik lees echter ook goede verhalen over de Technisat Multytenne welke maar 45 cm is maar niet onderdoet voor een conventionele 60cm schotel.
Echter bij deze goede verhalen ligt de nadruk vast op de sterke Astra satelieten dus ik ben bang dat ik voor de griekse transponders te kort kom.

Ik heb hier al gelezen dat 60cm de minimale diameter is dus maak ik me zorgen of de technisat voldoende is. 2x per jaar bij een zware regenbui geen beeld is niet erg maar het moet niet erger zijn.

Heeft iemand misschien ervaring met de Technisat Multytenne icm de Griekse zenders?

bvd
Patrick
Quote
#2
Dag Panosnl,

Allereerst welkom op dit forum!

Zelf gebruik ik al een tijdje de door jou genoemde Visiosat Bisatellite G4 (zie m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




).
Een onzettend goede schotel met een uitstekende ontvangst. Ik kan 'm je van harte aanbevelen.

Maar ook de Technisat Multytenne is een goede aankoop. Ik heb er al meerdere geplaatst en had nooit gedacht dat een dergelijke kleine schotel zo'n resultaat zou opleveren. Ook de zwakkere transponders op de Hotbird worden goed ontvangen. De Griekse zenders op de Hotbird zijn geen enkel probleem. Ook de "slechtweerreserve" is redelijk, pas bij een flinke regen- of sneeuwbui is er enige uitval te bespeuren. Dat heb je met een Visiosat natuurlijk niet zo gauw.

Als je gewoon goede ontvangst wilt hebben en verder geen poespas is de Multytenne een goede keuze. Wil je het onderste uit de kan hebben dan komt de Visiosat Bisatellite in zicht.

Wil je weten welke Griekse zenders op welke satelliet uitzenden kijk dan eens op m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




-pagina.

Succes met je keuze,

Ger
Quote
#3
Bedankt voor je antwoord op mijn vraag.

Ik wil de schotel op het balkon zetten zodat deze van buitenaf niet te zien is. Een kleine schotel zoals de Multytenne zou hiervoor ideaal zijn.

Je positieve ervaring met de griekse transponders is erg bemoedigend en ik denk dat ik het hiermee ga proberen.

Ik had je schotelpagina al uitvoerig bestudeerd. Ook de discussies hier over Griekse TV in NL en Nederlandse TV in GR waren erg interessant. Nu meer NL zenders op de 23.5 beschikbaar komen moet ik ook hiervoor in GR een LNB bijplaatsen, maar nu de themakanalen naar h.264 gaan betekent dat ook een HD decoder. (ook voor de SD kanalen) ...
Maar nu eerst Griekse TV in NL.
Quote
#4
Even voor alle duidelijkheid Patrick:
Ik zie dat het automatische landenvlaggetje in je profiel niet werkt dus ik kan niet zien vanuit welk land je mailt.
Ik ga er van uit dat je vanuit NL mailt. Mocht dat niet zo zijn verandert het verhaal, een Multytenne zal in Griekenland niet werken. Die is zo afgesteld dat ie vanuit Duitsland (en direkte omgeving) goed werkt.
Wil je de Griekse zenders in Griekenland ontvangen zal dat dus niet lukken met deze schotel.

Ger
Quote
#5
De Multytenne is voor in NL voor de griekse zenders.

De 1m Triax in GR (Pelion) op 13/19.2 voor met name de NL zenders (met misschien straks ook 23.5).
Quote
#6
Duidelijk Patrick, dat gaat dus beide goed lukken lijkt me.
Vreemd dat dit forum je IP niet kan traceren, normaliter verschijnt er dan een vlaggetje.........

Ger
Quote
#7
Na wat verdere studie neig ik nu naar de T55 wavefrontier met 4x inverto black ultra op Hellas2, Astra 1, 3 en hotbird.
Dit lijkte me een betere en zelfs wat goedkopere oplossing.

De T55 moet Hellas2 tot Astra3 aankunnen en de Inverto's zijn momenteel de beste LNB's.

Mocht dit geen goede keuze zijn dan hoor ik dat graag. ik wil het dit weekend gaan aanschaffen.

Bvd
Patrick
Quote
#8
Dag Patrick,

Je schrijft "De T55 moet Hellas2 tot Astra3 aankunnen". Nou, da's maar zo'n kleine 16 graden (39,0 - 23,5) ; de T55 kan véél meer aan. Je kunt er met gemak zowel de Hotbird (13 gr) als de HellasSat (39gr) mee ontvangen en zelfs nog een grotere range. Dus dat komt wel goed. Realiseer je wel dat zo'n Wave niet zo eenvoudig af te stellen is als een gewone multifeed-schotel omdat alles in spielbeeld dient te geschieden.
Maar met een goede beschrijving moet het zeker lukken.

Succes,

Ger
Quote
#9
Yep, ik bedoelde natuurlijk van 39E to 13E. Alles met 1 klein schoteltje.

Alleen krijg ik nu berichten dat de inverto koppen te breed zijn voor om 23.5 en 19.2 te kunnen ontvangen en elkaar in de weg zitten.
Misschien dan maar 1 ALPS op 23.5.

Als het allemaal gelukt is zal ik mijn resultaten hier delen.
Quote
#10
(17 February 2010, 13:22)panosnl schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als het allemaal gelukt is zal ik mijn resultaten hier delen.

Ik heb naar tevredenheid al een aantal jaren een T55. Werkt prima, wel eerst goed inlezen over hoe in te stellen..

Succes !
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#11
Ik zag gisteren een uitgebreide reactie van Ger op mijn vraag over welke schotel het beste is voor de lokatie Nafplio/Lefkakia.
Ik had helaas geen tijd te reageren, maar wil dat nog graag doen.
Ger jouw kennis en kunde wil ik graag tot mij nemen, maar ik kan de reactie niet meer vinden.
Hoe werkt dit?

Groetjes,
Frans Borgers
Quote
#12
Hij staat hier Frans:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&pid=2167#pid2167

Ger
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dreambox met Technisat Multyantenne Dreambox 9 9.868 24 November 2015, 15:33
Laatste bericht: Ger
  Nieuwe frequentie ERT-World op Hotbird Ger 28 29.776 18 October 2010, 12:29
Laatste bericht: teixo
  Nieuw op Hotbird: Betorium-TV Ger 2 3.779 10 October 2010, 12:10
Laatste bericht: Yiannis
  Hotbird en HellasSat op één schotel? prasoudi 6 7.764 07 October 2010, 10:16
Laatste bericht: prasoudi
  Cyprus-Sat verlaat Hotbird-satelliet Ger 4 6.048 08 April 2010, 19:05
Laatste bericht: Ger
  Cyprus travel guide FTA op Hotbird Ger 1 3.434 04 March 2010, 01:31
Laatste bericht: Rico
  SKAI ongecodeerd op Hotbird Ger 4 5.224 21 February 2010, 13:58
Laatste bericht: anita
  Nieuwe NOVA-zender op Hotbird Ger 0 3.527 16 December 2009, 12:17
Laatste bericht: Ger
Information Tweede frequentie voor Extra-3 channel op Hotbird Ger 2 6.826 08 August 2009, 17:58
Laatste bericht: Ger
  NET op Hotbird Mario 2 2.994 27 July 2009, 21:19
Laatste bericht: Mario

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)