Santorini zonder stroom
#1
Multiquote:Op het toeristische eiland Santorini, in de Egeïsche Zee, is de stroom uitgevallen als gevolg van een brand in de hoofdeenheid van de elektriciteitsproductie van het eiland, zo is van de Griekse staatselektriciteitsmaatschappij DEI vernomen.
"Rond de middag is brand uitgebroken in de productie-eenheid (...) en het eiland zit zonder stroom", zei een directeur van DEI.

De burgemeester van Santorini, Nikos Zorzos, zei op radio To Vima dat afgelopen nacht stroomgeneratoren gebracht zouden worden naar het eiland, waar het toeristische seizoen volop aan de gang is. Honderdduizenden toeristen uit de hele wereld stromen jaarlijks op het vulkanische Cycladeneiland toe, een van de toeristische topbestemmingen van Griekenland. Volgens To Vima is de luchthaven niet getroffen door de stroomuitval.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Zo zie je, het blijft handig stomp kaarsjes mee te nemen ;)
Quote
#3
(13 August 2013, 17:38)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo zie je, het blijft handig stomp kaarsjes mee te nemen ;)

Humor!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#4
Dan zullen ze ook extra water moeten aanvoeren, want de ontziltingsinstallatie zullen ook plat liggen.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
(13 August 2013, 17:38)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo zie je, het blijft handig stomp kaarsjes mee te nemen ;)

En..........als je flesjes water in de vriezer had liggen heb je in ieder geval langer koud water tot je beschikking dan je buurman Big Grin
Quote
#6
(13 August 2013, 22:39)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 August 2013, 17:38)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo zie je, het blijft handig stomp kaarsjes mee te nemen ;)

En..........als je flesjes water in de vriezer had liggen heb je in ieder geval langer koud water tot je beschikking dan je buurman Big Grin

Hihi, Sophia .... dus zo slecht waren onze simple tipjes nog niet ...bye
Quote
#7
Neemensen GEEN kaarsjes te gevaarlijk voor brand. Koop toch lampjes op zonnecellen!!!
Quote
#8
ach kom Els we zijn geen kleine kinderen meer! Heb altijd op Kreta en ook thuis kaarsen aan en nog nooit brand gehad. Als ik nu op Santorini zou zijn, zou ik wel mijn kopje koffie 's ochtends missen!
Quote
#9
@Connie: zeker nooit een bosbrand meegemaakt? Ik wel dus hier op Samos. Ze beginnen vaak door de lu..igste ongelukjes. :-(
Quote
#10
(14 August 2013, 11:13)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ach kom Els we zijn geen kleine kinderen meer! Heb altijd op Kreta en ook thuis kaarsen aan en nog nooit brand gehad. Als ik nu op Santorini zou zijn, zou ik wel mijn kopje koffie 's ochtends missen!
Hoezo koffie missen, iedereen heeft een kleine gasbrander om koffie te zetten (ook Maria). Dus meteen een brander gekocht voor als de elektro uitvalt en tevens maak je er de beste Griekse koffie mee.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Om je gerust te stellen Els, ik steek nooit kaarsen aan in het bos. En ja ik heb een paar keer bosbranden meegemaakt, geef toe beangstigend en daarna de verschroeide aarde is geen leuk gezicht. Overigens worden de branden vaak aangestoken........ misschien wel met een kaarsjeWink
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)