malafide autoverhuur
#1
Goede middag,
Het gaat gelukkig weer wat beter met het toerisme, en de auto verhuurbedrijven draaien op volle toeren, maar of dat zij nu wel zo goed bezig zijn, is de vraag?
Er springt er één wel heel erg boven uit die het niet zo nauw neemt met de wet en regelgeving en wel die met de gele sticker, Holiday auto's !!!!!
Ik zie er dagelijks veel rijden en nu na 14 dagen nog NIET ÉÉN die apk gekeurd is, vele rijden zonder stickers of met die van 2010 of 2011.
Bij het fotograven van deze auto's bij de LIDL vroeg een van de huurders wat er fout is aan die auto, toen ik hem uitlegde dat de keuring al 3 jaar verlopen is, moest hij bekennen dat het een oud autootje is waar van alles aan mankeerde, maar het is goedkoop, en ik doe wel voorzichting, maar doet een ander dat ook????
[Afbeelding: ae1xj9.jpg]
[Afbeelding: 28i6u8n.jpg][Afbeelding: 30wmf6w.jpg]
[Afbeelding: nnqfdw.jpg]
En dan zijn er ook nog die helemaal zonder sticker rondrijden!!!!!
U bent gewaarschuwd,de keuring is wel een moment opname, maar als die OOK niet heeft plaatsgevonden.... het gaat om uw eigen veiligheid!
Quote
#2
goed om weten , kun je mishien ook een foto plaatsen van een geldige sticker, is dan gemakkelijker om te herkennen
Quote
#3
Bedankt voor deze info, weet ik tenminste waar ik op moet letten als ik weer een auto huur.
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#4
Is het nog wel nodig dat er bij de keuring een sticker op de nummerplaat komt? In Nederland kreeg je in het verleden ook een sticker op je nummerplaat, maar dat is nu niet meer het geval. Misschien is dit in Griekenland ook verandert?
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#5
(18 August 2013, 09:12)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




goed om weten , kun je mishien ook een foto plaatsen van een geldige sticker, is dan gemakkelijker om te herkennen

Dat lijkt mij ook een goed idee! Zou het niet weten, sterker nog ik wist helemaal niet dat de auto's in gekeurd moeten worden.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#6
(18 August 2013, 09:12)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




goed om weten , kun je mishien ook een foto plaatsen van een geldige sticker, is dan gemakkelijker om te herkennen


[Afbeelding: fu8dw3.jpg]

Er wordt nog steeds gebruik gemaakt van stickers @Angeliki.
Quote
#7
De auto,s moeten om de 2 jaar gekeurd worden bij de I.K.T.E.O de uitlaatgassen zelfs om het jaar.
De auto die je op de foto van Sofia ziet is gekeurd tot april 2015.
Let wel op, in de bergen rijd van alles onverzekerd, ongekeurd en zonder wegenbelasting rond.
Dus als je weer eens zo,n oude barrel ziet zonder licht, stinkend en waar los aan zit let even op.


(18 August 2013, 10:47)Angeliki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is het nog wel nodig dat er bij de keuring een sticker op de nummerplaat komt? In Nederland kreeg je in het verleden ook een sticker op je nummerplaat, maar dat is nu niet meer het geval. Misschien is dit in Griekenland ook verandert?

In NL is de controle veel makkelijker, bromsnor typt je nr in ziet alles. Of je verzekerd bent, belasting hebt betaald, je APK, je sofie nr en wat alles nog meer. Waarom denk dat er overal camara's hangen, niet alleen voor de snelheid.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
En dan moet er ook nog jaarlijks belasting voor de auto worden betaald....

[Afbeelding: qqu2ck.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#9
(18 August 2013, 11:28)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En dan moet er ook nog jaarlijks belasting voor de auto worden betaald....

Gelukkig hoeven die stickers niet meer op het raam, bij oudere autos belemmert het wel het uitzicht met een raam vol stickers.
Quote
#10
(18 August 2013, 11:38)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 August 2013, 11:28)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En dan moet er ook nog jaarlijks belasting voor de auto worden betaald....

Gelukkig hoeven die stickers niet meer op het raam, bij oudere autos belemmert het wel het uitzicht met een raam vol stickers.

Er waren mensen die vonden het leuk om al die oude stickers te laten zitten, vroeger had je ook van die malloten in NL die de voorruit vol hadden geplakt met copie deel 3.
Sinds januari hebben ze iets nieuws in GR je moet via een site je autonr in toetsen en dan komt een pagina met jou gegevens, die moet je uitprinten en daarmee op de bank of post gaan betalen, je krijgt dan een afgestempeld exemplaar terug. Oja als je in Griekenland je wegenbelasting niet op tijd betaald en je krijgt controle moet je het dubbele bedrag betalen plus boete.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
(18 August 2013, 11:13)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De auto,s moeten om de 2 jaar gekeurd worden bij de I.K.T.E.O de uitlaatgassen zelfs om het jaar.
De auto die je op de foto van Sofia ziet is gekeurd tot april 2015.
Let wel op, in de bergen rijd van alles onverzekerd, ongekeurd en zonder wegenbelasting rond.
Dus als je weer eens zo,n oude barrel ziet zonder licht, stinkend en waar los aan zit let even op.


(18 August 2013, 10:47)Angeliki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is het nog wel nodig dat er bij de keuring een sticker op de nummerplaat komt? In Nederland kreeg je in het verleden ook een sticker op je nummerplaat, maar dat is nu niet meer het geval. Misschien is dit in Griekenland ook verandert?

In NL is de controle veel makkelijker, bromsnor typt je nr in ziet alles. Of je verzekerd bent, belasting hebt betaald, je APK, je sofie nr en wat alles nog meer. Waarom denk dat er overal camara's hangen, niet alleen voor de snelheid.

In Belgie moet bromsnor niks meer intypen: je nummerplaat wordt gefilmd en dan weten ze alles ! Resultaat: nog nooit zoveel auto's langs de kant van de weg, je betaalt ofwel alles direkt cash, of je kan je auto enkele dagen later gaan afhalen als alles betaald is plus natuurlijk nog de sleepkosten erbij. Zo moet dat zijn ! Dat er in de bergen zoveel afval rondrijdt is alleen maar te wijten aan de laksheid en korruptie van de lokale overheden, Europa is daar nog zeer veraf.
Quote
#12
Ik vind het nogal een erg grote beschuldiging dat dit bedrijf niet bonafide is en zich niet aan de regels houd.
Het kan best zijn dat er eens een auto rond rijd die nog niet gekeurd is maar een auto uit 2011 kan nog 4,5 maanden gekeurd worden.

Om nu te stellen dat dit bedrijf de regels aan zijn laars lapt vind ik niet passen op dit forum want beste Machinist kan je met inhoudelijke feiten aankomen dat dit de bedrijf niet bonafide is.

Zo niet dan denk ik dat deze topic verwijderd moet worden want je beschadigd een onderneming die zich hierop niet kan verdedigen.
En dat is een zeer slordige zaak.
Quote
#13
(18 August 2013, 11:13)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De auto die je op de foto van Sofia ziet is gekeurd tot april 2015.


Interessant. Arthur, het jaartal spreekt voor zich, maar hoe lees je de sticker om te weten dat het tot April is?
Quote
#14
(18 August 2013, 15:38)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 August 2013, 11:13)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De auto die je op de foto van Sofia ziet is gekeurd tot april 2015.


Interessant. Arthur, het jaartal spreekt voor zich, maar hoe lees je de sticker om te weten dat het tot April is?

De maand waarin de auto gekeurd moet worden staat bovenaan op de sticker, op mijn foto is het nummer 4 (April). In Nederland hadden we hetzelfde systeem jaren terug.
Quote
#15
Als aanvulling op mijn eerdere commentaar op de beschuldiging van De Machinist er is op geen enkele manier op te maken uit de foto's dat betreffende auto's behorende bij het kenteken niet gekeurd zijn.

Derhalve vind ik de bewijslast dat dit een niet bonafide bedrijf is niet bewezen en erg pover, het lijkt eerder op een persoonlijke vendetta en het is akelig stil vanuit de hoek van de Machinist graag een commentaar van je op dit commentaar.
Quote
#16
(18 August 2013, 17:38)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als aanvulling op mijn eerdere commentaar op de beschuldiging van De Machinist er is op geen enkele manier op te maken uit de foto's dat betreffende auto's behorende bij het kenteken niet gekeurd zijn.

Derhalve vind ik de bewijslast dat dit een niet bonafide bedrijf is niet bewezen en erg pover, het lijkt eerder op een persoonlijke vendetta en het is akelig stil vanuit de hoek van de Machinist graag een commentaar van je op dit commentaar.

hij was op weg naar huis omBig Grin te antwoorden maar is onderweg plat gevallen.
Quote
#17
Normaal gesproken hebben autoverhuurbedrijven een contract met
leasebedrijven en worden de auto's ieder jaar vervangen ( uitzonderingen daargelaten )

Dus van een keuring kan geen sprake zijn.
Quote
#18
Dus omdat je een contract hebt met een leasebedrijf hoeft de auto niet gekeurd te worden? Ergens klopt hier iets niet.
Quote
#19
Goede avond Cornelius,
Ben wat laat met commentaar heb vandaag andere dingen te doen gehad.
Ten eerste heb ik totaal niks met of tegen dit bedrijf, dus geen persoonlijke vendetta!
Zoals beschreven geeft de sticker aan de datum dat de auto weer gekeurd MOET worden, dat je hier nog 4,5 maand overheen mag is mooi meegenomen.
Maar Juni 2011 en dan 4 maanden verder is bij mij Oktober 2011 en dan GEEN Augustus 2013, of leven wij nu niet in dit jaar !
Is het zo dat de datum van sticker de datum van keuring aangeeft, dan heb je nog 2 jaar en dan heb jij gelijk incl. die 4,5 maand, maar volgens mij is dat NIET zo.
Je kan ook aan de nummers uithalen hoe oud een auto is, is overal zo, bepaalde letter combinatiie's zijn uitgegeven ineen bepaald jaar of jaren.
OK, er worden ook stickers gestolen om dan overgeplakt te worden bij mensen die NIET willen keuren.
Was het vorig of het jaar daarvoor dat dit bedrijf failliet was, ik meen dat het Transavia was die al zijn klanten naar hier doorstuurde en toen zijn handen eraf trok.
Kan dus goed zijn dat de auto's zijn overgebleven en niet vervangen zijn in het doorgestarte bedrijf,maar dat is nog geen reden om ze NIET te keuren.
Metaxa, ja normaal zijn het leasauto's voor een termijn van 4 jaar, en dan gaan ze eruit, tegenwoordig niet overal meer, want de marge's zijn erg krap.
Vorig jaar zijn er zelfs bedrijven gepakt die meerdere auto's op één en het zelfde kenteken lieten rondrijden.
Zelf moet ik bekennen er ook ingestonken te zijn, heb van een plaatselijke verhuurder een auto overgenomen, en bleek achteraf ook al over de datum van keuring te zijn,
toen had je nog geen particulieren Kteo, dus moest het bij de staat, en daar was het zo druk, dat je automatisch 1 jaar uitstel kreeg.
Dit gaat nu niet meer op, want overal zijn keurings station's.
Kijk allemaal nu maar eens zelf goed rond, zal je schrikken hoeveel Grieken er ook al niet meer laten keuren, dat moet iedereen voor zich zelf weten, ik blijf het doen,
maar voor een verhuurder vindt ik dit een kwalijke zaak, welk bedrijf het ook is, alleen dit viel wel HEEL erg op
ik ben hierop gaan letten omdat in de huizen bij ons in de straat gasten komen die bij dit bedrijf hadden gehuurd, en steeds komen er wéér auto's met verlopen keuring,
terwijl ik het bij andere bedrijven nog niet gezien hebt.
Ook al zijn de kosten niet hoog, en voor 2 jaar, maar iedere cent is er één zullen zij wel denken, het is voor iedereen moeilijk om te overleven.
Quote
#20
(18 August 2013, 17:38)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en het is akelig stil vanuit de hoek van de Machinist

Niet iedereen zit dag en nacht achter de pc.
Quote
#21
net even de recensies gelezen van de 2 sponsoren van Oriste,
Crete Hollidays en Yes rent a car Samos.

alleen goede recensies!

wij hebben zelf voor de 3e keer alweer een auto geboekt bij
Crete Hollidays voor september .
nog nooit een probleem gehad , alles perfect geregeld :)
Quote
#22
Arthur, kan je ons vertellen op welke site je het autonr. moet intypen, is handig om te weten.

B.v.d. Elena
Quote
#23
(19 August 2013, 11:46)Elena schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur, kan je ons vertellen op welke site je het autonr. moet intypen, is handig om te weten.

B.v.d. Elena

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#24
(18 August 2013, 17:06)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 August 2013, 15:38)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 August 2013, 11:13)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De auto die je op de foto van Sofia ziet is gekeurd tot april 2015.


Interessant. Arthur, het jaartal spreekt voor zich, maar hoe lees je de sticker om te weten dat het tot April is?

De maand waarin de auto gekeurd moet worden staat bovenaan op de sticker, op mijn foto is het nummer 4 (April). In Nederland hadden we hetzelfde systeem jaren terug.


Oei, die mens mag dan ook niet te veel Raki of Ouzo gedronken hebben die dag, wil hij de sticker met de juiste maand naar boven hangen...Big Grin
Thx!!!
Quote
#25
En dan zou je denken hang die sticker tot het eind van het jaar, heb je 8 maanden verdient maar dan correspondeert die weer niet met de datum van je keurings rapport.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  iDrive autoverhuur Kythira Martino 9 4.790 07 May 2018, 17:00
Laatste bericht: Martino

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)