Ikea op Kreta
#41
Als je Nederlanders in Griekenland vraagt wat ze missen in Griekenland noemen ze in veel gevallen Ikea. Ik denk dat veel mensen er blij mee zijn dat hij naar Kreta komt zodat ze niet meer helemaal naar Athene hoeven te reizen.
Quote
#42
(20 August 2013, 11:37)De Haarlemse mug. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zouden ze ook de Zweedse gehaktballetjes hebben bij de Griekse Ikea.Big GrinTongue;)

Maar dan toch wel zonder paardenvlees Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#43
Laatste nieuws, nog niet in de catalogus maar misschien iets voor Anek lines.....de zelfbouw ferry!!!

Ik weet niet of het bouwpakket thuis wordt aangeleverd.

[Afbeelding: 34oaoid.jpg]

(20 August 2013, 15:01)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 August 2013, 11:37)De Haarlemse mug. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zouden ze ook de Zweedse gehaktballetjes hebben bij de Griekse Ikea.Big GrinTongue;)

Maar dan toch wel zonder paardenvlees Big Grin


Hoi Arthur....ik kon het gewoon niet laten.

[Afbeelding: 14j874y.jpg]

Nog een plaatje over de gehaktballetjes en dan is het genoeg voor vandaag...

[Afbeelding: 19qe5c.jpg]
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#44
alsof ikea de enige is die de paarden vlees heeft in haar producten en alsof deze de enige voedsel schandaal is. en wat mooi reacties op wat heel normaal is een winkel keten opent 2 winkels op Kreta.
prachtig voor wie gek is of genoeg neemt met Ikea producten. ik ben gek op de idee van Ikea , net als van die van de Hema. er zou zelfs een Hema op Heraklion moeten komen en met rookworst en soutzoukakia misschien.
ik kom net vrolijk terug van uit griekenland en kom zo een discussie tegen, jammer
over het feit dat de kleine zelfstandige kapot wordt gemaakt, toen in Athene in de jaren 80 een coöperatief van 120 griekse meubelmakers een groot winkel opende buiten athene was dezelfde reacties. de tijd dat mijn moeder de meubels bestelde om de hoek bij de meubel maker is afgelopen. maar toch heb begrepen vorige week de kleine meubelmaker op de dorp heeft het druk genoeg. die heeft bij mijn broer een prachtig keuken en kozijnen gemaakt, met dezelfde kwaliteit als Siematic.
Quote
#45
De grapjes over de gehaktballetjes moet je met een grote knipoog zien.
Vanzelfsprekend staat Ikea daar niet alleen in, maar nu lag de 'inkopper' op de loer.

De strijd om de consument is in elke opkomende markt een hot item.
Inzet is wie de laatste schakel naar de consument, de detailhandel, beheerst. Fabrikanten, detailhandelaars en consumenten hebben allen grote inspanningen geleverd om ten koste van de andere partijen marktaandeel te verwerven. Achteraf kan je dan alleen maar vaststellen dat die strijd is gewonnen door de bedrijven die de groothandelsfunctie vervullen en de grootwinkelbedrijven. Hun marktinvloed is nu zo groot dat zij nagenoeg met uitsluiting van fabrikant, zelfstandige detailhandelaar en consument in staat zijn te bepalen welke producten in de winkels worden aangeboden.

Of we dit nu willen of niet, maar de markt ligt wel open voor dit soort grote ondernemingen. In Nederland zie je dan ook steeds meer dat de kleine zelfstandige zich onderscheidt, door een hoge mate van kwaliteit te leveren, vaak op maat, met een hoog service gehalte. Wil een kleine zelfstandige dan ook overleven, dan zal hij de klantverwachting om moeten zetten in een product en/of dienst. Het vanuit de onderbuik door blijven 'rommelen' zal gaan verdwijnen.

De consument wil wel geld uitgeven, maar verlangt daarvoor een hoogwaardig product en/of dienst. In sterke economische economieën is deze trend al meer dan 20 jaar gaande. Ook in Griekenland zie je de eerste tekenen hiervan al ontstaan.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#46
Nou die Hema. Dat is zo gek nog niet.Big Grin
Alle gekheid op een stokje, wij zijn er blij mee dat de Ikea er komt en met ons vast nog veel meer mensen. Niet iedereen heeft centjes genoeg om bij de locale meubelmaker zijn spullen te kopen.
En wat de balletjes betreft;) ik hou het wel op een broodje gyros bij onze griltent in Kalyves als we terugkomen van een bezoekje bij de Ikea. zwaaivlag
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#47
Tzimis,
Ik begrijp je reactie wel, en zoals je het omschrijft is hetzelfde ongeveer 30 jaar geleden in Nederland ook gebeurd.
De winkel op de hoek, (Slager. bakker, melkboer, visboer en nog zo het e.e.a.) zouden het gaan afleggen tegen de grootwinkelbedrijven, zoals supermarkten. En inderdaad, de buurtwinkel die niet meeging in de ontwikkeling en bleef hangen bij wat ze altijd al deden, en zogenaamd dus altijd al goed was, moesten uiteindelijk het veld ruimen. Maar de kleine winkelier die zich wel aanpaste en betere kwaliteit ging leveren kon overleven.
Een voorbeeld zijn de slagers die vroeger alleen geslacht vlees verkochten, hebben nu een uitgebreide vitrine met allerlei slim uitgedachte voorbewerkte produkten, en wagen zich zelfs soms aan volledige catering.
Of de bakkers die vroeger alleen wit en bruinbrood verkochten, of misschien zelfs hier en daar een krentenbol, hebben zich aangepast met een zeer uitgebreid assortiment van allerlei broodsoorten. Dat kom je nu langzaam ook bij onze lokale bakker in Kalyves tegen, Maar voor een echt goed bruinbrood moet je wel vroeg in zijn winkel zijn want hij maakt er nog niet zoveel.
Dan denk ik nog niet eens aan de Volendammer visboer, met zijn uitgebreide vitrine.
Als ik daar aan denk loopt het water mij in de mond, omdat dit soort zaken hier op Kreta nu eenmaal niet te vinden zijn.
Zoiets noemen ze vooruitgang. en kun je niet tegenhouden, hoewel dat hier in Griekenland op allerlei mogelijke manieren toch wordt geprobeerd. (net zoals vroeger in Nederland).
Een bekend gezegde is "Stilstand is achteruitgang".
En wanneer Griekenland de ogen sluit voor de ontwikkelingen zoals die in heel Europa plaatsvinden, staan zij dus stil bij alles was goed was in het verleden, maar in werkelijkheid gaat het dus achteruit.
Niemand kan zeggen hoe deze ontwikkeling in de toekomst voor Griekenland zal uitpakken, maar als je achteraf kijkt naar het resultaat in Nederland, en je mag verwachten dat dit ook in Griekenland zal plaatsvinden, kun je alleen maar meegaan in deze ontwikkeling.
Voor Griekenland wens ik althans dat alles wat kan helpen om de problemen hier op te lossen welkom is.
Persoonlijk denk ik dat de komst van IKEA na de introductie van LIDL en de overname van Marinopoulos door Carefour, een goede zaak is om Griekenland langzaamaan mee te sleuren in de vaart der volkeren. en dus uit het economisch dal te trekken.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#48
(21 August 2013, 17:56)Computer Boy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De grapjes over de gehaktballetjes moet je met een grote knipoog zien.

Nou, ik vind dat een grapje zeker moet kunnen, veel leuker dan al dat geruzie hier op het forum.

Over Ikea heb ik niets te vertellen, ik ben er zelfs nog nooit geweest!
Quote
#49
Goedemorgen allen.
Wat ik mis en misschien wel over heen gelezen in deze soms verhitte meningen over Ikea is het volgende:
TOCH WERKGELEGENHEID VOOR ONZE GRIEKSE VRIENDEN OP KRETA.Ik neem aan dat het personeel niet meekomt uit Zweden.Als ik zie wat er hier in Nederland op een vestiging aan personeel aanwezig is,nu zal het op Kreta niet zo"n groot pand worden maar toch,
Ik heb zelf 4 kleinkinderen en destijds een keukentje net als Roos voor haar schooltje,bij mij thuis voor hun staan om te spelen,prachtig vinden ze het,keukentje en de pannetjes inmiddels al 7 jaar oud, onverwoestbaar wordt veel mee gespeeld. Bij hun ouders thuis slapen ze ook prima op de Ikea kinderbedjes,niets mis mee en inderdaad betaalbaar.
Allen een fijne dag,[/b]
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#50
Op Rhodos is ook een dergelijke vestiging van Ikea. Is een - bij vergelijk van een reguliere Ikea vestiging - mini showroom. Men wordt geacht artikelen vanaf de website of uit het boek te beoordelen. te bestellen, te betalen en af te halen of te laten brengen. Dus qua personeel niet zoveel mensen nodig. Maar ik ben blij dat ie er is.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#51
En nu is ook bekend waar het filiaal in Herhaklion komt en wel HIER
[Afbeelding: 2dm8kev.jpg]
En waar is dit dan wel ?????? nou aan deze straat
[Afbeelding: i6jmaf.jpg]
En nu de grote vraag, WAAR is deze straatBig Grin
Je rijdt bij het vliegveld gewoon door richting de stad IN, na de garage's en autoverhuurbedrijven, komt hij vanzelf aan de rechterkant.
Het is NET voorbij de afslag naar de Praktiker.
Zo , iedereen nu blijBig Grin
Quote
#52
Ja en nou is het wachten natuurlijk op de volgende Ikea showroom, op Samos! Wie heeft connecties om dit te bewerkstelligen?
Quote
#53
Ikea Griekenland is soms erg duur in vergelijking met bijv. Nederland of Duitsland. Voorbeeld, een dure zitbank in Griekenland. Ikea kost 2300 euro. In Nederland.... 1500 euro.
Quote
#54
(19 August 2013, 12:11)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Handig voor wie goedkoop wil kopen, de slechte kwaliteit krijg je gratis bij.

pfff hoe dom kan je wezen. Huh

Nu ook nog een filiaal op het grote Lesbos en ik (en vele bewoners van Lesbos zullen hier heel blij mee zijn) ben helemaal tevreden.

Wij hebben onze spullen van IKEA Athene laten komen (een vriendin woonachtig in Athene heeft voor ons geshopt) en het staat allemaal zo gaaf en leuk, heel erg blij mee.

Wat de prijsvergelijking met Nederland betreft, ik heb heel wat artikelen onder ogen gehad maar sommige dingen zijn duurder maar er zijn ook heel wat artikelen hetzelfde van prijs en ook zelfs zijn sommige artikelen in Griekenland goedkoper.
Ik heb het allemaal uit ten treuren uit zitten rekenen dus ik weet waar ik het over hem. De kosten van het bezorgen van Athene naar Lesbos viel ons alles mee (vraag me niet meer naar bedragen want ik weet het allemaal niet meer) maar zeker goedkoper dan de bezorgservice in Nederland terwijl het veel verder moet en ook nog eens met de boot en met twee verschillende leveranciers.
Ik/wij zijn dik tevreden met alles van IKEA, zowel hier in Nederland als in ons huis op Lesbos.

zeg nou zelf..............toch niks mis mee? en dan is dit alleen nog maar de kamer/keuken.
We hebben ook nog een zalig groot bed van IKEA met superzalige matrassen.

[Afbeelding: 24c8eg5.jpg] [Afbeelding: 2wfqzv7.jpg]
Quote
#55
(09 October 2013, 23:46)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik/wij zijn dik tevreden met alles van IKEA, zowel hier in Nederland als in ons huis op Lesbos.

Wat kan jou het schelen wat anderen zeggen, jij bent tevreden!

Je huis ziet er gezellig uit :)
Quote
#56
Iemand van Chios al eens Ikea Smyrna, oh pardon, Izmir, geprobeerd?
Quote
#57
zit je dan met import goederen uit niet Eu land?
Quote
#58
(19 August 2013, 12:54)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ooit aan gedacht dat er (zeker in Griekenland) mensen zijn die gewoon geen geld hebben om wat bepaalde mensen "kwaliteit" noemen, te kopen? En derhalve maar wat blij zijn met zo'n winkel? Evenals trouwens hele volksstammen in de rest van Europa. Als dit bericht klopt vind ik het een goede stap voorwaarts. En nee, ik heb geen aandelen en ook geen meubels van dit bedrijf Big Grin

Ik heb ze wel in huis en vindt ze prima!!
2 grote kasten met legplanken en daaronder 2 lades met daaronder nog een openruimte. Een ervan gebruik ik als voorraad kast, en de planken "leven" allemaal nog, ook na 7jr.
Het ligt er maar net aan wat je koopt. Een latte bodem was ooit een fiasco. Lig ineens om 4 uur s'nachts op een half doorbroken geval.

Je moet er gewoon geluk mee hebben, en voor een kleine portomonai is dit een prima uitkomst.

En nee ook ik heb geen aandelen in de IKEA!!
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#59
Het is overbodig te melden dat je GEEN aandelen hebt van IKEA. Deze worden namelijk niet op de beurs verhandeld.

Quote - Bron Volkskrant 12 oktober 2013
Om te voorkomen dat Ikea inzet wordt van ruzie tussen de broers en na zijn dood wordt opgesplitst, bracht Kamprad al in 1982 zijn aandelen onder in een stichting, de Ingka Foundation, gevestigd in Amsterdam. De stichting moet ook voorkomen dat de aandelen van Ikea op de beurs belanden.
Unquote

Jammer is dat wel want volgens mij zou dat een goudmijn zijn.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#60
Als je van Ikea Izmir veel spullen verpakt in Ikea dozen meeneemt naar Chios, zul je vast en zeker invoerrechten moeten betalen. Ik vroeg me af of er mogelijkheden zijn om dit min of meer officieel te omzeilen, en tot welk bedrag je invoerrechten-vrij mag invoeren. Vanuit de VS naar NL is dit bv. €750 pp.
Wie weet meer?
Quote
#61
(09 October 2013, 23:55)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 October 2013, 23:46)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik/wij zijn dik tevreden met alles van IKEA, zowel hier in Nederland als in ons huis op Lesbos.

Wat kan jou het schelen wat anderen zeggen, jij bent tevreden!

Je huis ziet er gezellig uit :)

dank je Sophia, het is ook zo'n zalig huis daar op Lesbos en de meubels en het bed zo comfortabel.
Quote
#62
Het lijkt toch niet allemaal rozegeur en maneschijn te zijn met de vestiging van IKEA in Griekenland.......

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#63
(23 October 2013, 23:51)Fyfika schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het lijkt toch niet allemaal rozegeur en maneschijn te zijn met de vestiging van IKEA in Griekenland.......

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dat is toch met veel producten, ga maar eens de producten van de Lidl vergelijk met Nederland......
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)