Verdwaald in Griekenland
#1
Shocked 
Beste Griekenland liefhebbers,

Ik zit met een soort van luxe probleem en heb besloten op zoek te gaan naar ervaringen van jullie. Ik ben per toeval 6 jaar in Griekenland (Corfu&Lefkas) verzeild geraakt. In de tussentijd ook nog een paar jaar teruggegaan naar Nederland en sinds dit jaar weer terug op Lefkas, maar.....

Ik ben eigenlijk al al die jaren aan het denken dat ik naar een wat spannender plekje in Griekenland zou willen verkassen. Een groter toeristisch oord waar wat meer werkgelegenheid is (meer dan 4 mnd hier) , een groter winkelgebied, een wat positievere energie van de locals en wat meer levendigheid. Als ik de prachtige Lefkas stranden zou moeten inruilen tegen wat minder blauw dan is dat maar zo. Ik ben nog jong, enthousiast, levendig en mis vaak hier de plekjes voor een gezellig hapje, drankje, dansje en mooie muziek en niet te vergeten wat socialere locals.

Met mijn opleidingsachtergrond in hotel en toerisme en ruime talenkennis zou ik echt meer kunnen aanpakken dan wat ik nu doe maar er is hier zo weinig werk en ik weet niet meer waar ik het moet zoeken Sad

Zelf dacht ik aan Evia, Poros of Volos maar ben er nog nooit geweest. Welke Griekse plaats past dan wel bij mij als Lefkas het net niet is?
Quote
#2
Athene
Quote
#3
Is Nafplion niets voor je? Een behoorlijke stad, stranden om de hoek. Toeristisch genoeg. Veel succes met het vinden van een nieuw stekje!
Quote
#4
Kreta!Big Grin
Quote
#5
Mag ik vragen waarom je werk zoekt in Griekenland waar de werkloosheid hoog is en niet in Nederland?
Quote
#6
Πσστ!! αμα βρεις δουλεια, σφυρα μας , να ερθουμε και εμεις!!
καλη τυχη μεχρι τοτε.
Quote
#7
Dank voor jullie tips en reactie's. Ik wil graag hier blijven omdat ik een doorzetter ben en mij niet en nooit thuis voel in NL, dat kan. Daarnaast ben ik in de echt verbonden met een Griek. Ik spreek 3 vreemde talen en Grieks, ik hoop daarmee op een kans om werk te vinden. Maar eerst kijk ik uit naar een nieuwe omgeving, een frisse blik en meer toerisme. Ik ben alleen maar op Kreta en Rhodos geweest daarom vraag ik jullie mening. Tzimis, als het zover is zal ik je waarschuwen :)
Quote
#8
Heel goed van je Anna, volhouden! Is Ierapetra iets? Ligt in het zuiden van Kreta.
Quote
#9
(24 August 2013, 20:57)Anna schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil graag hier blijven omdat ik een doorzetter ben en mij niet en nooit thuis voel in NL, dat kan.

Dat klinkt bekend in mijn oren ;) Succes! En houd ons op de hoogte!
Quote
#10
Omgeving Nafplion, midden-noord Evia, omgeving Volos.
Quote
#11
(24 August 2013, 20:57)Anna schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik spreek 3 vreemde talen en Grieks

Daarnaast ben ik in de echt verbonden met een Griek.

3 vreemde talen en Grieks en dan Grieks niet vreemd vinden???? Big GrinBig GrinBig Grin
Nou het lijkt mij wel een pre als je dat kunt.

Er zijn wel duizend mooie plekken te vinden. Als je man niet aan zijn geboortegrond gebonden is, kan je overal naar toe trekken voor het zoeken van een baan voor jou en Tzimis.
Quote
#12
Als genoegen neemt met €3 per uur soms geen IKA, 7 maanden werken 10/12uur per dag en dan ook nog geen uitkering krijgt in de winter moet je het doen.
Zat plekken op Kreta die de Kretenzers niet willen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
(27 August 2013, 10:26)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als genoegen neemt met €3 per uur soms geen IKA, 7 maanden werken 10/12uur per dag en dan ook nog geen uitkering krijgt in de winter moet je het doen.
Zat plekken op Kreta die de Kretenzers niet willen.

dan is het tijd dat de werkomstandigheden en de uitkeringen serieus worden aangepakt.
Quote
#14
En wie moet dat dan gaan doen,@kritikaster?Dit is precies de try-out van de EU en de Trojka voor de ideale situatie, waar ze planmatig voor heel de werkende bevolking van Europa naar streven.
Quote
#15
Ωπα . εγω δεν παω οπου να ναι. οχι νησια που ειναι μακρια.Να δουλεψουμε ειπαμε οχι να σαλταρουμε.
Quote
#16
Ik denk in ieder geval dat je een streek moet zoeken die niet grotendeels van het Griekse toerisme afhankelijk is (zoals Volos-Pilion). Een kort seizoen en afnemend aantal toeristen. Misschien is Kavalla - icm Thassos een optie. Zomers op het eiland, in de winter in de stad.

De beste tip is echter niet die van een buitenstaander, maar van een kennis die vrienden en familie in een bepaalde streek heeft wonen. Die contacten heb je in het begin hard nodig.
Quote
#17
(27 August 2013, 18:12)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ωπα . εγω δεν παω οπου να ναι. οχι νησια που ειναι μακρια.Να δουλεψουμε ειπαμε οχι να σαλταρουμε.

@Tzimis, aangezien je hier niet op het Griekstalige gedeelte zit, zou het wel zo leuk zijn als je deze reactie ook even in het Nederlands post voor degenen die de Griekse taal niet zo goed machtig zijn.
Quote
#18
oeps i did it again?
Quote
#19
Allemaal bedankt voor jullie tips! Ik ga deze winter wat uitstapjes maken. Voor diegene die denken dat je overal zwaar onderbetaald wordt, dat is niet helemaal waar. Je zal wat geluk moeten hebben en niet zomaar met iemand in zee gaan. Overal waar ik dit jaar schoonmaak, huizen of boten wordt standaard 10€ pu betaald. IKA, hoef ik NIET, en een winteruitkering ook niet omdat ik het liefst zo weinig mogelijk aan mijn hoofd heb vooral als het om lekke systemen gaat. Ik ben me er bewust van dat het totaal NIET duurzaam is, maar ik vermijd dus ook om voor een Griek te werken, zij gebruiken de situatie zo om mensen uit te buiten dat weten we allemaal. Het is mogelijk, omdat vele - niet Grieken - goede bedrijven runnen in toerisme. Maar goed, we zullen zien!
Quote
#20
@Anna: "IKA hoef ik niet" . Neenee, totdat je uitglijdt over een gladde vloer en een wervel verdraait en je niet meer kan werken ...... Sociale premies zijn er niet voor noets hoor. Nou is het systeem in Gr wat dat betreft verre van ideaal, maar jouw redenering is wel erg kort door de bocht. In NL in de bijstand dan maar? Dat is dan van mijn belastingcenten .....
Quote
#21
(31 August 2013, 10:03)Anna schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Allemaal bedankt voor jullie tips! Ik ga deze winter wat uitstapjes maken. Voor diegene die denken dat je overal zwaar onderbetaald wordt, dat is niet helemaal waar. Je zal wat geluk moeten hebben en niet zomaar met iemand in zee gaan. Overal waar ik dit jaar schoonmaak, huizen of boten wordt standaard 10€ pu betaald. IKA, hoef ik NIET, en een winteruitkering ook niet omdat ik het liefst zo weinig mogelijk aan mijn hoofd heb vooral als het om lekke systemen gaat. Ik ben me er bewust van dat het totaal NIET duurzaam is, maar ik vermijd dus ook om voor een Griek te werken, zij gebruiken de situatie zo om mensen uit te buiten dat weten we allemaal. Het is mogelijk, omdat vele - niet Grieken - goede bedrijven runnen in toerisme. Maar goed, we zullen zien!

Anna, kun je ons ook vertellen waar je in Griekenland €10 zwart kunt verdienen, ga daar meteen naartoe, mijn prepensioentje beetje aanvullen.Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#22
Arthur zij schrijft dat ze voor niet Grieken werkt. Als ik hier een hulp zou nemen, betaal ik ook minstens 10 euro per uur, wat gebruikelijk is, dus doen buitenlanders dat ook in Griekenland en terecht.
Dus hoppa kom van die boot af en ga op zoek naar buitenlandse bewoners ;)
Quote
#23
Ik hoef geen IKA Els, als ik een wervel breek dan ben ik sowieso de pineut. En alsof ik hier in GR de zorg zou krijgen die ik dan nodig heb via mijn IKA. Net zoals ik een pensioen zou moeten opbouwen dat tegen mijn 67e echt niet meer bestaat...Maar goed, ik ben nou eenmaal niet iemand die denkt als dit of als dat want... van 'JOUW belastingcenten in de bijstand gaan en dat ook nog wel in Nederland' haha dit gaat echt off topic en je zoekt het wel heel ver. Connie begrijpt het en zo hoort het inderdaad ook...
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)