stin ygeia mas
#1
Spyros en zijn programma stin ygeia mas verhuist naar Alpha. Wij hopen dat iemand deze snel ieder keer upload op youtube.
Quote
#2
Vanaf oktober, lees ik. En dan kijken we toch
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




? (Of zijn er meerdere Alpha's?)
Quote
#3
Die komt hier samen met Mega, ANT, KritiTV, KYDON en APT op de antenne,
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
(28 August 2013, 09:00)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die komt hier samen met Mega, ANT, KritiTV, KYDON en APT op de antenne,

Dat lijkt me vrij logisch voor een Griekse zender in Griekenland Big Grin
Quote
#5
(28 August 2013, 09:30)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(28 August 2013, 09:00)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die komt hier samen met Mega, ANT, KritiTV, KYDON en APT op de antenne,

Dat lijkt me vrij logisch voor een Griekse zender in Griekenland Big Grin

Snap ik Ger, maar waarom ontvang ik dan de officiele griekse zenders niet meer wat vroeger ERT was.
Op de rekening van de elektro staat het ook niet meer, (sommige belastingen worden via de elektro rekening geheven) ook het kijk en luistergeld
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Ik neem aan dat je met 'antenne' DVB-T bedoelt, Digea misschien
(dus géén schotel)? In dat geval laat je receiver eens scannen en kijk of ie de nieuwe EDT-zenders vindt.......
Quote
#7
(28 August 2013, 16:40)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik neem aan dat je met 'antenne' DVB-T bedoelt, Digea misschien (dus géén schotel)? In dat geval laat je receiver eens scannen en kijk of ie de nieuwe EDT-zenders vindt.......

Heet dat tegenwoordig zo, vroeger stonden alle daken vol met die dingen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
(28 August 2013, 17:00)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heet dat tegenwoordig zo, vroeger stonden alle daken vol met die dingen.

@Arthur: Ik neem aan dat je die zenders bekijkt met een DVB-T ontvanger? Net zoals het in Nederland 'Digitenne' wordt genoemd heet dat in Griekenland 'Digea'. Met een (blind)scan vindt je alle zenders die bij jou in de buurt in de lucht zijn. Hoe beter de antenne, des te beter de ontvangst en het aantal zenders, probeer het maar eens.......

@Tzimis: Als je EDT wilt zien draai je schotel dan eens 10 graden naar het westen; naar 3 oost dus. Daar zit EDT ongecodeerd......

Ger
Quote
#9
Niks geen technische snufjes Ger, gewoon hier mee, en altijd perfect beeld.

[Afbeelding: 2s1626u.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Je begrijpt me niet Arthur. Je schrijft dat je de nieuwe EDT niet ontvangt waarop ik antwoorde dat je misschien eens een scan kunt doen. Het is namelijk mogelijk dat de nieuwe EDT uitzendt op een andere frequentie dan de ERT vroeger. Bij een nieuwe scan zoekt de receiver ALLE ontvangbare zenders in jouw regio; grote kans dat dan ook de EDT tevoorschijn komt. Die antenne is voor analoge zenders alhoewel je 'm ook kunt gebruiken voor digitale zenders. Optimaler zou een originele digitale DVB-T antenne zijn, al was het maar omdat dat rondstralers zijn die ook de zenders ontvangt die jij op de zijkant van jouw antenne niet ontvangt. Het verschil kan verrassend zijn ;)
Quote
#11
Als het wat koeler wordt ga ik me er eens in verdiepen, vandaag dik 36 graden in de schaduw.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Omdat ik met hetzelfde probleem als Arthur zit én ik volkomen a-technisch ben, ga ik aan de hand van de tip van Ger hulp zoeken bij onze electrozaak hier. Deze heeft ons al eerder goed geholpen met onze schotel en antenne. In ieder geval bedankt voor je tip Ger.
Quote
#13
Hier nog een antwoord van een totale nitwit. We hebben de TV laten scannen Ger (via de gewone Griekse antenne hè) maar kunnen EDT niet vinden. Heb je nog meer tips. Via de antenne hebben we overuigens nog maar 9 Griekse zenders.
Aan de stand van de schotel doen we zelf liever even niks want de ontvangst daarvan is juist zo goed en is door de expert ingesteld zo.
Quote
#14
Da's moeilijk te zeggen op afstand Mariët. Het hangt van meerdere factoren af, bijvoorbeeld:
Je locatie (welke zenders zijn daar te ontvangen/hoe sterk zijn die zenders)
Je antenne; binnen/buiten/gevoelig/eenvoudig
Woon je op een berg/dal
Zijn er obstakels enz, enz.

Hier in Nederland en Vlaanderen zijn handige overzichten te raadplegen waar precies vermeld wordt welke zenders waar staan en hoe sterk ze zijn. Dan kan je al ongeveer inschatten wat er te verwachten valt en/of je een gevoeligere antenne nodig hebt. Zoiets heb ik in Griekenaland (nog) niet gezien.
Het enige wat je kan doen is wat 'prutsen' met je antenne. Draai 'm eens, zet 'm op een andere plek (als je een binnenantenne hebt), kortom, wat experimenteren levert vaak goede resultaten op. Of vraag eens bij je buren wat die zoal ontvangen.........
Quote
#15
het is een buiten antenne en hij stond er al toen we dit huizen betrokken.
Waar wij wonen (Lesbos, Petra) is het vlak en ook nog vlak bij zee. Echte buren hebben we niet, ach Ger het is niet zo'n ramp hoor maar we vonden die oude ERT altijd zo'n leuke zender.
Bedankt voor je snelle antwoord.
Quote
#16
Ger ,ben gisteren even gaan zoeken naar eutelsat op 3 graden zonder resultaat . ik heb nu maar een klein schotel, de oude sinds 94 denk ik is al vol met roest dus is al lang weg. van hotbird naar 3 graden is ,als je achter de schotel staat draaien naar rechts,klopt?? ik heb de zenders op 7 graden eutelsat, en de volgende dat ik vind is een satelite van thor . hoe ver is van 7 graden naar 3 ?? een paar millimeters of cmrs?? beetje raar vraag maar goed. of is de 60 cm schotel niet genoeg. ik geloof dat een oude met een lnb van de lidl is, overgebleven van opa van de camping.
Quote
#17
Inderdaad Tzimis, van achter de schotel gezien naar rechts, naar het westen dus. Vanaf 7 oost naar 3 oost is echt maar een klein stukje hoor, centimeter of 2. Denk je er ook aan dat je de schotel iets naar boven en onder kantelt om te voorkomen dat je over of onder de satelliet door draait?
60cm is inderdaad kantje-boord, in het begin gebruikte ik ook een 60'er maar het signaal was erg zwak. Nu, met 80cm, volle bak met een duo-houder op 3 en 9 oost (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)

Het is even prutsen maar het gaat uiteindelijk zeker lukken Tzimis :)

Succes!
Quote
#18
eigenlijk doe ik het met tegenzin omdat ik tegen deze zender ben en gezien de historie weet zeker dat binnenkort weer terug zou gaan op Hotbird. Vouli zit nog daar. deze discussie heb ik lang geleden met de volk van Ert gehad. maar ik dacht ik zoek even. ik denk dat ik even een new schotel gaan halen, 80 cm en dan weer gaan zoeken.
even off topic. voor wie de griekse muziek mooi vind en omdat deutero programa uit de lucht is, heb een prachtig alternatief gevonden voor mooi griekse muziek.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Stin ygeia mas herbekijken? Ger 11 9.057 03 January 2018, 12:39
Laatste bericht: Beems
  Stin yamas tipa 4 3.649 18 September 2015, 22:32
Laatste bericht: tipa
  Stin yamas op zaterdag 6 november Ger 7 5.671 21 November 2010, 22:43
Laatste bericht: Brandaki
  Op zoek naar afleveringen Stin Yamas? Ger 6 7.475 16 May 2010, 10:22
Laatste bericht: prasoudi
  Stin Yamas theeke 1 3.667 31 October 2009, 18:35
Laatste bericht: Ger
  Stin Yamas weer terug op de buis Yiannis 4 5.606 25 October 2009, 16:13
Laatste bericht: Choreftis

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)