Geen controles meer op bloedtransfusies
#1
Geen woorden voor. Zie bericht van Bruno Tersago.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Geen idee wat ik hier op moet zeggen...... Niet te geloven gewoon
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Als de overheid, op basis van financiële gronden, dit proces bewust in gang zet dan heeft dit wellicht consequenties.

Hoe is de civielrechtelijke aansprakelijkheid voor bloedproducten en bloedtransfusies geregeld binnen Griekenland en aansluitend in Europa? In de Verenigde Staten hebben alle staten het "Blood Shield Statutes' opgezet. Als onzorgvuldig gedrag kan worden vastgesteld volgt aansprakelijkheid. Griekenland zal hierin gebonden zijn aan Europese richtlijnen

Daarnaast speelt de verantwoordelijkheid van de ziekenhuizen die de bloed transfusie (laten) uitvoeren. Hier komt de 'centrale verantwoordelijkheid' van het ziekenhuis voor fouten gemaakt in het ziekenhuis naar voren. Als ziekenhuizen kennis hebben dat het bloed niet de controles heeft ondergaan zoals voorgeschreven en het dan vervolgens wel toedienen, dan kunnen claims gaan volgen.

De bewijslast zal moeilijk zijn voor een patiënt, indien deze na een bloedtransfusie besmet is geraakt. De regel is nu dat de patiënt met de bewijzen moet komen en dat de besmetting ook daadwerkelijk tijdens de transfusie moeten hebben plaatsgevonden.

Kortom, een dilemma als je voor de beslissing staat om een transfusie te moeten ondergaan in welke vorm dan ook. Ik wens de verantwoordelijke in dit proces dan ook de wijsheid toe om dit snel op te lossen en wij verlost worden van een mogelijk Russisch Roulette met onze gezondheid bij bloedtransfusies.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#4
Computer Boy zei: "Als ziekenhuizen kennis hebben dat het bloed niet de controles heeft ondergaan zoals voorgeschreven en het dan vervolgens wel toedienen, dan kunnen claims gaan volgen."

Zoals het er nu naar uit ziet, zal dit niet mogelijk zijn, aangezien geeist wordt dat mensen die nu een bloedtransfusie krijgen een verklaring dienen te ondertekenen dat zij zich bewust zijn van de gevaren en dit geheel op eigen risico doen. Niet echt een hoopvol vooruitzicht. En als jij of een familielid aan het leegbloeden is, zul je wel ja moeten zeggen.
Mocht je van een ongeluk herstellen, maar vervolgens besmet zijn met een ziekte, dan kunnen ze die claims wegwuiven met die voorafgetekende verklaring.

Een aantal jaren terug zou ik me niet kunnen indenken dat men in Brussel dit allemaal toe zou staan te gebeuren (en zelfs direct of indirect zou eisen dmv steeds zwaardere besparingseisen), maar nu verbaast niets me eerlijk gezegd meer.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#5
Een vriend van mij moest voor een stage naar Afrika, heeft toen zijn eigen bloedplasma meegenomen. Misschien een idee voor de Grieken.
Quote
#6
@ Connie, sorry ik wil niet sarcastisch doen, en ik snap dat je het goed bedoelt, maar ik zie het al voor me dat hele gezinnen, hele lades in koelkasten vrijlaten om te vullen met zakken bloed voor alle gezinsleden. Ik vind het een slim idee van jouw vriend die voor een stage ging, maar dat is iets heel anders dan een leven lang ergens wonen. En meer nog in een land waar nog steeds dagelijks gezinnen af worden gesloten van elektriciteit; wat dan met al die zakjes bloed?

Dit mag geen lange termijn probleem worden, zodat mensen inderdaad bijna zouden komen met dit soort zgn lange termijn oplossingen. Dat is in Afrika natuurlijk even onaanvaardbaar, maar dat dit nu gebeurt in de Europese gemeenschap waar men pretendeert dat dit soort zaken hier nooit voor zouden komen...
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#7
Niets is onmogelijk. Over het algemeen hebben de kinderen dezelfde bloedgroep en je kan afspraken maken met de kliniek of ziekenhuis, die het plasma hebben gemaakt. Er vanuit gaand dat deze maatregel van tijdelijke aard zal zijn, zou ik de gok niet willen wagen, zeker niet voor de kinderen. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Quote
#8
Wat een vreselijke ontwikkelingen zijn er gaande. De EU brengt ons zo langzamerhand meer horror dan voorspoed. Willen ze nu koste wat kost alles en iedereen het leven zo zuur mogelijk maken? Dit kan toch zo niet mensen.........
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grieken hebben geen geld meer voor medicijnen Georgeos 2 2.605 26 April 2013, 15:52
Laatste bericht: petraki

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)