Goethe medaille voor Petros Markaris
#1
De ook hier wel bekende en gewaardeerde "Detective"-schrijver Petros Markaris heeft vandaag de prestigieuze jaarlijkse Goethe medaille in Weimar in ontvangst mogen nemen.Ik waardeer hem voor zijn subtiele manier waarop hij de voor's en tegen's van het hedendaagse Griekenland door zijn spannende verhalen weet te vlechten.En ook iemand die de oude oorlogsgarde van de KKE-ers en ELAS aanhangers nu eens niet demoniseert en belachelijk maakt.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&id=1428
Quote
#2
het is een grote plezier hem te lezen en hem te horen spreken.
Quote
#3
Mooi artikel! Dank voor het delen. Ik ben grote fan van Markaris maar wist niet dat hij zo verbonden is met Duitsland.
Quote
#4
Wél het Duitsland van Berthold Brecht, ook het Pontische Istanbul en het Amerika van Ed McBain(één van mijn favorieten),@Corry.
Quote
#5
ik heb zijn laste boek vorige maand gelezen. prachtig zo prachtig dat ik zou heel graag Astynomos Haritos willen zijn,.
wie grieks kan lezen kan ze makkelijk bestelen bij zijn uitgever.ze zijn ook nog prachtig mooi gemaakt
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






de laste boek had hij geschreven in 2010 eerst in het duits.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
leuk om te lezen, ben ook fan van zijn boeken.
Heb de link ook even op mijn facebook geplaatst, is toch een knappe onderscheiding!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Twee boeken van Petros Markaris maria kaptein 0 1.358 01 December 2020, 18:32
Laatste bericht: maria kaptein
  Drie boeken van Petros Markaris maria kaptein 4 2.703 29 January 2017, 20:13
Laatste bericht: Angeliki
  Petros Markaris maria kaptein 6 4.447 11 May 2014, 13:22
Laatste bericht: maria kaptein
  P. Markaris, De zelfmoord van Che maria kaptein 1 2.851 01 August 2011, 18:20
Laatste bericht: maria kaptein
  Petros Markaris - Nachtvlinder Brandaki 5 7.027 10 July 2011, 21:26
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)