Grieksegids nieuws     
Samariakloof
#1
[video=youtube]http:/https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZSIZcpJMdJo/[/video]
Quote
#2
Mooi filmpje over de Samariakloof!
Persoonlijk hebben we nooit de moed kunnen opbrengen om deze lange kloof te lopen.
Een aantal andere (lees minder inspannender) daarentegen wel..
Quote
#3
(30 August 2013, 23:53)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi filmpje over de Samariakloof!
Persoonlijk hebben we nooit de moed kunnen opbrengen om deze lange kloof te lopen.
Een aantal andere (lees minder inspannender) daarentegen wel..

Je kunt ook de lazy way doen, pak je de ferry van Choro Sfakion naar Agia Roumeli, even die paar km tot aan het smalste punt en weer terug.
Makkelijk omdat je dan gewoon met je eigen auto kunt gaan, of met de bus, als je uit het oosten komt is het nog een hele rit.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Ja, dat is natuurlijk ook altijd nog een optie...
Quote
#5
Ik heb die kloof ooit eens gelopen, prachtig! Maar nooit meer, heb de dagen er na vreselijke spierpijn gehad! Big Grin
Quote
#6
Mooi filmpje

Wij hebben de kloof in 2000 gelopen.
Zaten toen in Mavrikiano net boven Elounda en werden zeer vroeg in de morgen opgehaald. In de bus gaf de gids aan dat we wel richting kloof zouden gaan maar hem wellicht niet konden lopen i.v.m. het de dag ervoor overlijden van een wandelaar in de kloof door de hoge temperaturen . Volgens haar kon de temperatuur oplopen tot 50 gr net als de dag daarvoor.
Best wel spannend omdat we anders voor niets vroeg uit de veren waren gegaan. Tijdens de reis naar de kloof kwam door dat de kloof de volgende dag gesloten zou blijven i.v.m. de hitte maar vandaag nog gelopen kon worden.
Tijdens de reis vertelde de gids ook dat je het best dikke sokken kon dragen in je schoeisel,iets waar ik niet op gerekend had dus deze moeten we aanschaffen bij de ingang van de kloof.(meestal blote voeten in schoenen)
Toen kon de mooie maar ook helse tocht beginnen over keien door water en wankele bruggetjes. Onderweg zagen we de ezeltjes voor het geval iemand niet verder kon .Deze doen dan dienst als ambulance ,maar alleen bij gebroken ledematen of erger.
Onderweg liepen een ander stel met ons op,deze bleven wat langer op de rust en drinkplaatsen om ons dan in een sneller tempo weer bij te halen. Helaas met als resultaat de de dame flauwviel en we de laatste kilometers ons tempo aanpaste om bij hen te blijven.Gelukkig waren we wel op tijd uit de kloof voor de terugreis en met een voldaan maar met veel spierpijn gevoel konden we in de bus uitrusten
Ondanks dit kan ik zeggen dat het een mooie belevenis is die je als je de kans krijgt zeker moet doen.
Quote
#7
wij hebben ze 2x gelopen,heel mooi in 1992 en in 2001,als de schoenen en de conditie goed zijn is het zeer goed te doen
de spierpijn komt het meest van het dalen,gelukkig geen last van gehad
vroeg in de morgen beginnen is het mooiste
Quote
#8
Wij hebben het eenmaal gelopen, 2 ervaren sporters en 1 luie scholier Wink . Helaas had de scholier de dagen erna nergens last van en wij dus een enorme spierpijn. Maar de kloof op zich was een hele ervaring. Alleen het begin is net als de Kalverstraat wanneer alle bussen hun passagiers bij de ingang dumpen.
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#9
Zelf heb ik de Samariakloof nog nooit gelopen.
Wel de Sarakinakloof achter Mirtos.
Dit vond ik schitterend!
Als ik de verhalen over de Samariakloof hoor ben ik blij dat ik de Sarakinakloof heb gelopen.
Wij waren daar met 4 personen met een gids en zijn over de hele dag maar 4 mensen tegen gekomen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#10
(02 September 2013, 16:00)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zelf heb ik de Samariakloof nog nooit gelopen.
Wel de Sarakinakloof achter Mirtos.
Dit vond ik schitterend!
Als ik de verhalen over de Samariakloof hoor ben ik blij dat ik de Sarakinakloof heb gelopen.
Wij waren daar met 4 personen met een gids en zijn over de hele dag maar 4 mensen tegen gekomen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





dat is logisch hé, die andere 996 zaten in de Samaria ...Big Grin
Quote
#11
off topic? Ikzelf heb de Vikoskloof wandeling gedaan. Adembenemend. Geen busladingen wandelaars. Zijn hooguit 10 "tegenliggers" tegen gekomen. Wel belangrijk: laat bijvoorbeeld de hoteleigenaar weten wat je van plan bent. Er is namelijk geen controle! Maar mooi...!
Quote
#12
wij hebben vorig jaar de diktamos kloof gelopen. Supermooi, maar wij zijn helemaal niemand tegengekomen beetje eng toch wel beetje alleen op de wereld gevoel.
Dit jaar waren we in Kala Nera de hotel eigenaar had ons naar het beginpunt van de wandeling gebracht en toen we te lang wegbleven belde hij of alles wel goed ging. Toch wel een lekker veilig gevoel....
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)