Griekenland in oktober
#1
Ik zou graag willen weten welke gebieden van Griekenland begin oktober nog mooi weer hebben. wie heeft ervaring met reizen in deze periode van het jaar?
Quote
#2
normaal is het in kreta/ lesbos samos rhodos nog wel mooi weer, kans op een bui is denk ik overal wel
we waren 2010 op kreta,en hebben toen nog heel mooi weer gehad,alleen vroeg in de morgen wat kouder
er zijn natuurlijk nog andere eilanden waar het dan nog mooi kan zijn in oktober
Ger en José
Quote
#3
Ik ben 2 keer op Kreta geweest in oktober en 1 keer op Chios. De zon ging (uiteraard) vroeger onder en 's avonds was het niet meer zo lekker, maar overdag was het nog heerlijk weer. Niet zo abnormaal warm als 's zomers in ieder geval!
Quote
#4
Kreta en dan het oosten of zuidoosten, garantie heb je nergens maar vorig jaar was het tot eind december goed weer.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Soms moet je een beetje geluk hebben. Wij waren enkele jaren terug op Corfu in oktober (6 tot 20) en en was buiten de 1ste 2 dagen schitterend weer. Terwijl het toen in andere streken slechts was (zelfs overstromingen op Kreta als ik me goed herinner).
Normaliter is het zuidelijker en oostelijker wel beter (Kreta/Rhodos)
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Op Samos is het vaak nog lekker weer,overdag om te wandelen en beetje in de zon te zitten. De zee is nog warm genoeg om in te zwemmen. Qua natuur zie je vogels op doorreis naar Afrika en de herfstbloeiers laten zich zien: cyclamen, herfsttijloos, herfstkrokus, herfsthyacinth, herfstnarcis enz enz. Zeker de moeite waard. Er zijn nog enkele restaurants open, als je wilt kan ik je in een PB de adressen geven.
Quote
#7
Ik zou dan zeker Kreta of Rhodos kiezen.
Quote
#8
Wij zijn in 2011 van 24 september t/m 4 oktober naar de Peloponnesos (Koroni) geweest en de temperaturen waren boven verwachting.
Ook in oktober nog zonnig en 30 graden!
Quote
#9
De temperaturen op de Noord-Egeïsche eilanden (Lesvos, Chios en Samos) zijn nog zeer draaglijk in het najaar. Geen piektemperaturen en weliswaar hoort een regenbui(tje) er eventueel bij. 's Avonds voelt het koeler aan, vooral ten gevolge van de vochtigheid maar al bij al aangenaam weertje.
Quote
#10
Tussen Kreta en Rhodos ligt het mooie Karpathos.
Zelfde klimaat maar wat kleiner en gemoedelijker.
In oktober is het daar nog goed toeven.
Quote
#11
(01 September 2013, 21:46)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kreta en dan het oosten of zuidoosten, garantie heb je nergens maar vorig jaar was het tot eind december goed weer.


Hoezo moet je in het oosten zijn.
In het westen van Kreta is het in oktober ook nog bijzonder goed toeven met mooi weer.
De avonden wat koeler, en een kans op een buitje maar dat is in het oosten niet anders.
Quote
#12
(02 September 2013, 13:06)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 September 2013, 21:46)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kreta en dan het oosten of zuidoosten, garantie heb je nergens maar vorig jaar was het tot eind december goed weer.


Hoezo moet je in het oosten zijn.
In het westen van Kreta is het in oktober ook nog bijzonder goed toeven met mooi weer.
De avonden wat koeler, en een kans op een buitje maar dat is in het oosten niet anders.

Weet ik wel, maar jij promoot het westen en ik het oosten dat doen we toch al jaren met veel plezier. Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
bedankt voor alle informatie, hier kan ik wel wat mee
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)