Genoeg!!
#1
Vanochtend was het weer eens zover: een mailbox vol met gerapporteerde berichten. En jawel hoor, wéér werden leden compleet afgezeikt met onnozele opmerkingen. Vier berichten heb ik meteen verwijderd.

Ik -en blijkbaar ook vele anderen getuige de vele meldingen 'gerapporteerde berichten'- vind dat het nu genoeg is geweest en dat adequate actie gewenst is. Het kan niet zo zijn dat een handjevol raddraaiers (het zijn vrijwel altijd dezelfde 4 à 5 personen) het plezier van ruim 1600 andere leden structureel verziekt. Ik krijg zelfs al berichten van leden die niet eens meer berichten dúrven te plaatsen uit angst voor deze mensen.

Na overleg hebben de moderatoren het volgende besloten:
Bij een eerstvolgend wangedrag wordt het account van de auteur in kwestie zonder verdere waarschuwing gedurende een proefperiode op 'moderatie vooraf' gezet. Dat wil zeggen dat de geplaatste berichten van deze personen pas op het forum zichtbaar worden nadat een moderator het bericht heeft goedgekeurd. Mocht ook dat niet helpen dan zullen we helaas afscheid moeten nemen van het lid in kwestie.
Ik ben hier absoluut geen voorstander van maar realiseer me tegelijkertijd dat dit de enige manier is om Oríste te verschonen van onnozele aanvallen, beledigingen en andere ongewenste zaken en zodoende een leuke en informatieve ontmoetingsplek blijft voor iedereen.

Men is dus gewaarschuwd!

Ger
Quote
#2
Fijn Ger. Zoals je in mijn topic op taal hebt kunnen zien durf ik hier niet eens meer een vraag te stellen omdat ik bang ben belachelijk gemaakt te worden.
Vind dat echt heel jammer, omdat ik die ervaring op andere fora (niet over Griekenland) btw helemaal niet heb. Dit moet toch ook gewoon een leuk forum kunnen zijn?
Quote
#3
Goed bezig Ger, hopelijk gaat het echt helpen.
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#4
Goed plan! Misschien zijn we dan eindelijk verlost van die trieste figuren. Volgens mij zijn het dezelfde die ook al een ander prikbord om zeep hebben geholpen. Ik zou zeggen ga daar maar klieren Angry
Quote
#5
@Ger.Buitengewoon goed besluit, sta er volledig achter.Over die "moderatie vooraf" hoef je wat mij betreft niet zo voorzichtig te doen.Op een aantal grote internationale fora is het de standaardprocedure voor iedereen, zonder dat het de voortgang van de gedachten- en opinie-uitwisseling belemmert.

Maar je hebt gelijk: zover zou het op dit vrienden van Griekenland forum niet moeten komen.Een stevige waarschuwing vooraf gaat hopenlijk wel helpen, gecombineerd met vertraging en aanpassing van die gewraakte stoorzenders.Als niet, dan heel snel:EXIT!
Quote
#6
Heel goed Ger, geen woorden maar daden!

Het moet niet zo zijn dat een handjevol het verpest voor de massa, dat zien we al genoeg om ons heen. En persoonlijke vetes horen al zeker niet thuis op dit forum. Dus fijn dat dit in de gaten wordt gehouden!

Persoonlijke kanttekening daarbij is wel dat ik het idee heb dat er een aantal leden op dit forum zijn die wel erg lange tenen hebben en totaal niet tegen een grapje kunnen, dit is natuurlijk olie op het vuur voor mensen met een (ietwat sarcastische) humor, Actie = Reactie. Resultaat is dat ze elkaar in stand houden!

Persoonlijk moet ik in ieder geval vaak lachen om de commentaren van sommige leden! Ik hoop dan ook dat de moderatoren niet te strak gaan censureren, wat mij betreft mag er best af en toe een reactie zijn met een knipoog, zolang het maar boven de gordel blijft en niet op de persoon beledigend is...
Quote
#7
(03 September 2013, 12:47)Paul schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik hoop dan ook dat de moderatoren niet te strak gaan censureren, wat mij betreft mag er best af en toe een reactie zijn met een knipoog, zolang het maar boven de gordel blijft en niet op de persoon beledigend is...

Nee hoor Paul, maak je geen zorgen, natuurlijk mag er gelachen worden en berichten met een knipoog zijn natuurlijk ook welkom. Eigenlijk veranderd er niets aan het forum behalve voor het genoemde kleine clubje dat elkaar voortdurend in de haren vliegt en nu ook de pijlen op de andere leden van het forum gericht schijnt te hebben. En dan ook nog vaak onder het mom van 'humor'. Een ander forum hebben ze al om zeep geholpen dus we houden ze nu extra in de gaten ;) .
Saillant detail: twee van de mensen van 'het' clubje zijn niet alleen recordhouder als auteur van de 'gerapporteerde berichten' maar zelf ook recordhouder 'berichten rapporteren' Blush
Quote
#8
Nou Ger,
Dat is dan typisch een gevalletje van de pot verwijt de ketel.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#9
Goed zo, Ger. als iedereen het fatsoenlijk houdt, zullen vast meer mensen berichten gaan plaatsen en wordt het weer wat levendiger hier.
Quote
#10
(03 September 2013, 17:18)riahuyts schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goed zo, Ger. als iedereen het fatsoenlijk houdt, zullen vast meer mensen berichten gaan plaatsen en wordt het weer wat levendiger hier.

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Goed werk goedgedaan
Hopelijk durven meer mensen nu weer te schrijven zonder angst te hoeven hebben om afgeblaft te worden.
Quote
#11
(03 September 2013, 13:31)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou Ger,
Dat is dan typisch een gevalletje van de pot verwijt de ketel.

Ik moei me hier niet te dikwijls maar ben toch benieuwd wat hiermee bedoeld wordt.

Want als er nu iemand op dit forum is waar ik oneindig veel respect voor heb dan is dat Ger Wageral toch wel zeker......

Choreftis,
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#12
Nee @Choreftis, dat was zeker niet tegen @Ger bedoeld, die heeft inmiddels hier en elders alle gouden Olympische medailles op het nummer moderatie op alle afstanden al gewonnen.

Ik vermoed dat jij in verwarring gebracht wordt doodat deze draad volgens mij niet meer compleet is.Zo weten 'ze' toch hun doel van verwarring zaaien nog te bereiken.Jammer!@Ger is echt nummero uno!
Quote
#13
(03 September 2013, 13:21)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Saillant detail: twee van de mensen van 'het' clubje zijn niet alleen recordhouder als auteur van de 'gerapporteerde berichten' maar zelf ook recordhouder 'berichten rapporteren' Blush
Ik denk dat men met die opmerking dit bedoelde
Quote
#14
Jill, Jij hebt dit goed gezien. Ik bedoelde inderdaad deze opmerking van Ger.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#15
(04 September 2013, 10:40)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jill, Jij hebt dit goed gezien. Ik bedoelde inderdaad deze opmerking van Ger.

Dan toch m'n welgemeende excuses voor deze verkeerde interpretatie mijnentwege. Blush

Choreftis
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#16
Δεν υπάρχει πρόβλημα
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#17
(03 September 2013, 13:21)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Saillant detail: twee van de mensen van 'het' clubje zijn niet alleen recordhouder als auteur van de 'gerapporteerde berichten' maar zelf ook recordhouder 'berichten rapporteren' Blush

Ik kan raden wie dat zijn ( ik ben moderator op het 'andere' forum).
Op het 'andere' forum zijn het zonder twijfel dezelfde personen (en helaas nog een paar meer).
Enerzijds de boel opstoken en anderzijds de vermoorde onschuld spelen. Erger kan je ze niet hebben.
Ik zal nooit kunnen doorgronden wat de lol van dat gedrag is.
Schijnheilig zijn ze in ieder geval.
Quote
#18
Multiquote:Ik zal nooit kunnen doorgronden wat de lol van dat gedrag is.

Misschien wel een jeugdtrauma, vroeger vast veel gepest of juist aandacht tekort gehad Big Grin
Hoop in ieder geval dat we nu van ze verlost zijn up
Quote
#19
Was er herrie? Hè verdorie, helemaal gemist! Ger, kun je niet een speciale sectie openen, waar iedereen die met zó'n hoofd Angry achter het toetsenbord zit naartoe verplaatst wordt? Zo blijven de bijdragen openbaar en kunnen we tenminste nog eens hartelijk lachen. Niets is tenslotte zo amusant als kippendrift.;)
Quote
#20
(05 September 2013, 10:08)Tina K. Noume schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Was er herrie? Hè verdorie, helemaal gemist! Ger, kun je niet een speciale sectie openen, waar iedereen die met zó'n hoofd Angry achter het toetsenbord zit naartoe verplaatst wordt? Zo blijven de bijdragen openbaar en kunnen we tenminste nog eens hartelijk lachen. Niets is tenslotte zo amusant als kippendrift.;)

Goed plan !
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#21
(05 September 2013, 10:08)Tina K. Noume schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger, kun je niet een speciale sectie openen, waar iedereen die met zó'n hoofd Angry achter het toetsenbord zit naartoe verplaatst wordt? Zo blijven de bijdragen openbaar en kunnen we tenminste nog eens hartelijk lachen. Niets is tenslotte zo amusant als kippendrift.;)

Wat dacht je van een nieuwe rubriek 'hanengevechten in Griekenland' Tina Big Grin
Quote
#22
Doen ze dat daar ook ?????????????????
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#23
Prima actie Ger!
Ik erger mij ook regelmatig aan de postings van dat groepje.
Wat mij betreft mag je ze direct van dit mooie forum verwijderen.
Quote
#24
Ik heb de nieuwe feiten hier ook gemist. Alhoewel, 'gemist'... zo 'n toestanden kan je maar best missen.
Kan iedereen nu es niet mekaar respecteren? Wat een bende kleuters! Hoe zielig zelfs.
Hier zijn 1600 verschillende leden, en even zo veel meningen, maar de overgrote meerderheid beseft dat je het verst komt door mekaar te respecteren.

Nogmaals proficiat aan Ger, voor zijn wijze doortastendheid.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#25
Zo langzamerhand vind ik dat dit allemaal sterk overdreven wordt. Waar hebben we het over? Waarom geen namen van de boosdoeners? Ik zal er ongetwijfeld bij horen, hoewel me daar niet in herken, ik strijd liever met open vizier, dan dat ik uitgemaakt wordt voor schijnheil, of me moet bezig gaan houden met hanen/kippengevechten.
En waar ging het over. Kees/Cornelius noemde het onzin wat geschreven werd over het uurtarief van schoonmaken. Ik op mijn beurt vond dat hij het weer subtiel had gebracht en toen was er iemand (sorry naam vergeten), die de hele discussie/vraagstelling belachelijk vond. Tjonge, jonge is dit deze hele discussie waard??
Quote
#26
(06 September 2013, 00:40)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik strijd liever met open vizier,

Strijden Huh
Dat zegt al genoeg Angry
Volgens mij begrijp je de opzet van dit forum niet Blush
Quote
#27
(06 September 2013, 00:40)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zal er ongetwijfeld bij horen, hoewel me daar niet in herken,

Dat begrijp ik niet Huh
Je herkent je er niet in maar hoort er ongetwijfeld bij Big Grin
Misschien toch een slecht geweten? Tongue
Quote
#28
(06 September 2013, 00:40)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo langzamerhand vind ik dat dit allemaal sterk overdreven wordt. Waar hebben we het over? Waarom geen namen van de boosdoeners? Ik zal er ongetwijfeld bij horen, hoewel me daar niet in herken, ik strijd liever met open vizier, dan dat ik uitgemaakt wordt voor schijnheil, of me moet bezig gaan houden met hanen/kippengevechten.
En waar ging het over. Kees/Cornelius noemde het onzin wat geschreven werd over het uurtarief van schoonmaken. Ik op mijn beurt vond dat hij het weer subtiel had gebracht en toen was er iemand (sorry naam vergeten), die de hele discussie/vraagstelling belachelijk vond. Tjonge, jonge is dit deze hele discussie waard??

Kan ik mij bij aansluiten Connie!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)